Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: "Lynkinesere" eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

For mig betyder det også en del mentalt at jeg ved det ikke er kineser-grej jeg har stående. Jeg synes alene det, at produkterne er producerede under rimelige forhold forøger herlighedsværdien.

Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt!En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.

Så er der gensalgsværdien... Uha det falder hurtigt!

Mvh.

Hej Milu

Jeg tror du har ret i det, med den mentale side af sagen.

Ang. brug af guld og chrom, så er det vist ikke lige Kineserne, som har opfundet det... Jeg har da ejet både Restek(Tysk) og Densen(Dansk), som har haft det.

Ang. gensalgsværdi... Tror ikke den er dårligere end andet. Kig engang i KSB eller DBA. Der er sku nogle helt vilde priser på "fint" udstyr. Bl.a er der lige nu en 3 år gammel Gryphon forstærker, med papirerne iorden, til salg for 30.000 kr. nypris ca 65.000 kr. Eller alle de Vienna højtalere til "ingen" penge.

Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon?

MVH

Til top Vis fo2graf1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fo2graf1

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 05 April 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

fo2graf1 skrev:
Milu skrev:

For mig betyder det også en del mentalt at jeg ved det ikke er kineser-grej jeg har stående. Jeg synes alene det, at produkterne er producerede under rimelige forhold forøger herlighedsværdien.

Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt!En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.

Mvh.

Hej Milu

Jeg tror du har ret i det, med den mentale side af sagen.

Ang. brug af guld og chrom, så er det vist ikke lige Kineserne, som har opfundet det... Jeg har da ejet både Restek(Tysk) og Densen(Dansk), som har haft det.

Ang. gensalgsværdi... Tror ikke den er dårligere end andet. Kig engang i KSB eller DBA. Der er sku nogle helt vilde priser på "fint" udstyr. Bl.a er der lige nu en 3 år gammel Gryphon forstærker, med papirerne iorden, til salg for 30.000 kr. nypris ca 65.000 kr. Eller alle de Vienna højtalere til "ingen" penge.

Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon?

MVH

Fordi det er forholdsvis nyt på det danske marked, og dem som har det endnu ikke vil af med det

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Nyt?

Jeg har da kørt med min kina slæde ca 5 år og regner med at fortsætte 3-4 år endnu..., så helt nyt er det da ikke.

Meen jeg har da set nogle stykker til salg gennem tiden, til rimelige penge.

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
fo2graf1 skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Hej Milu Jeg tror du har ret i det, med den mentale side af sagen. Ang. brug af guld og chrom, så er det vist ikke lige Kineserne, som har opfundet det... Jeg har da ejet både Restek(Tysk) og Densen(Dansk), som har haft det. Ang. gensalgsværdi... Tror ikke den er dårligere end andet. Kig engang i KSB eller DBA. Der er sku nogle helt vilde priser på "fint" udstyr. Bl.a er der lige nu en 3 år gammel Gryphon forstærker, med papirerne iorden, til salg for 30.000 kr. nypris ca 65.000 kr. Eller alle de Vienna højtalere til "ingen" penge. Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon? MVH

Fordi det er forholdsvis nyt på det danske marked, og dem som har det endnu ikke vil af med det

Yes sir! lige min pointe De VIL sku ikke af med det igen.

MVH

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Raincoat skrev:

Nyt?

Jeg har da kørt med min kina slæde ca 5 år og regner med at fortsætte 3-4 år endnu..., så helt nyt er det da ikke.

Meen jeg har da set nogle stykker til salg gennem tiden, til rimelige penge.

Yes der!. Men tag nu lige med, at mange selv har importeret deres grej til 1/2 pris (eller under),af hvad forhandleren i Danmark forlanger. Så der er en grund til de rimelige priser.

Jeg synes dog stadigvæk ikke, at der er særligt meget (officielt) Kinagrej til salg.

Det tyder jo heldigvis på, at du er tilfreds med din slæde, når du vil beholde den 8-9 år.

MVH

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 05 April 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

fo2graf1 skrev:
Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon? MVH

Jeg tror en af faktorerne er at kineser udstyret, i nogle tilfælde, når at bryde sammen inden ejeren når at overveje salg af det.

"dolph"

AV!!!

Så synes jeg sku, at de skulle komme frit frem. Der kører 2 tråde med bedste og dårligste udstyr, hvis ikke de "tør" melde ud her

MVH

MVH

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

pyha, sikke en lang udmarvende tråd.....

Jeg køber ikke helt argumentet men de lave lønninger mm. Reelt er der formodentligt ikke nogen her i forum der har sat sig for at undersøge arbejdsforholdene i Kina, Japan, England Danmark? mv.

Jeg havde håbet at denne tråd rent faktisk ville fokusere på de rent lydmæssige kvaliteter af navngivne apparater, for det skulle dælme undre mig meget om alt grej fra Kina lyder ens. På den måde kunne vi måske dreje fokus over på det lydmæssige?

Personligt har jeg ikke hørt grej fra Kina endnu, men der skulle vel ikke være noget i vejen for at de også kunne skrue en forstærker sammen der.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

I øvrigt vil jeg give Milu ret i at det mentale skal bearbejdes med det nye grej.

Tror også jeg ville være skeptisk hvis Prosonic eller Baze begundte at sælge store effektblokke.... men det lykkes da for Skoda i sin tid at få vendt skuden... Der er i dag færre fejl på en Skoda Fabia end på en VW Polo

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
pyha, sikke en lang udmarvende tråd.....

Jeg køber ikke helt argumentet men de lave lønninger mm. Reelt er der formodentligt ikke nogen her i forum der har sat sig for at undersøge arbejdsforholdene i Kina, Japan, England Danmark? mv.

Jeg havde håbet at denne tråd rent faktisk ville fokusere på de rent lydmæssige kvaliteter af navngivne apparater, for det skulle dælme undre mig meget om alt grej fra Kina lyder ens. På den måde kunne vi måske dreje fokus over på det lydmæssige?

Personligt har jeg ikke hørt grej fra Kina endnu, men der skulle vel ikke være noget i vejen for at de også kunne skrue en forstærker sammen der.

Ja det kunne være mere interssant at få en disk. af de forskellige mærker istedet...

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 05 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt!
En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.

Mvh.

Hej.

Ikke for noget men hvor tror du forstærkeren i din DD18  er lavet??

Er vel ikke være end Vincent og JAMO som er tysk og dansk. Men får produceret deres grej i kina eller

Derfor kan det jo være udemærket.

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

power skrev:
Milu skrev:

Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt!
En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.

Mvh.

Hej.

Ikke for noget men hvor tror du forstærkeren i din DD18  er lavet??

Er vel ikke være end Vincent og JAMO som er tysk og dansk. Men får produceret deres grej i kina eller

Derfor kan det jo være udemærket.

Hej Power.

Den er nok lavet i kina, omend jeg ikke ved det.
Men det kan være svært at undgå da de mange har underleverandører der evt. får deres ting lavet i Kina, men hvor jeg kan undgå det, undgår jeg det. Med hensyn til DD18 er det svært at finde en sub der performer som denne, så der er ikke rigtig et alternativ.
Og nej, de mærker du nævner vil jeg heller ikke købe... Jamo er vist ikke dansk mere, og ja laves vist i Kina nu... Men det er de ikke alene om. F.eks. den nye serie billige ht. fra Sonus Faber er vist også lavet i Kina. Og det er da nok trenden i dag, men så må man tage sine valg derfra.
Men misforstå mig ikke, folk må da købe lige hvad de ønsker! Det er bare min holdning.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det er jo op til dig, jeg har en kina forstærker, en Classic No 6.6 og er sindssyg glad for den. Den er flot ude på, og den er flot opbygget inden i, og lyden er helt i top. Så jeg kan ikke se hvorfor jeg dog skulle lade være med at købe den bare fordi den er fra Kina.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Dårlige arbejdsforhold, børnearbejdere og KVINDER!!!

Her er et link til den producent, som fremstiller XTZ, Zeberg og Advance Acoustic.

Foroven i højre side synes jeg, at videoklippet er værd, at se.

http://yadi.manufacturer.globalsources.com/si/6008800826672/ CompanyProfile.htm

Ikke et ord om, at firmaet har eksisteret i 14 år, er ISO9001 certificeret, har mellem 300 og 350 ansatte og en omsætning på mellem 8 og 9 millioner US dollars.

MVH

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

http://yadi.manufacturer.globalsources.com/si/6008800826672/ CompanyProfile.htm

måske er jeg bare skidt kørende men ovenstående link kan min google ikke bruge til noget!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

rune4000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 07 April 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

-> slowon, du skal kopiere linket ind i adresselinien i IE - så virker det!

Det er slaveri, at de alle skal have blå skjorter på

Til top Vis rune4000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune4000

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 April 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

tak rune men jeg får nu globals hjemmeside der måske nok har et blåt skær men ingen skjorter..
Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Fremmede skrev:
Når jeg skriver mekanisk, mener jeg apparatets kabinet. Hvis man ser efter, er de ikke særligt pænt udført. Det er simpelthen gået for stærkt!

Jeg har sådan én stående i min stue.

Den lyder godt, men metalpladerne der sidder foran transistorerne er bukket lidt skævt, og topkanten af frontpladen ligner noget der er savet ud med en stiksav.

Vis mig venligst et kinaprodukt der er lige så ringe udført i finish.

Hej Spencer...

Det er underligt... Jeg har en tilsvarende ML stående og den er i en helt fabelagtig finish med perfekt pasning mellem de enkelte dele. Frontpladen er ganske rigtig ikke glat som en b****numse på overkanten, men det har vist heller aldrig været meningen. Mon ikke det er en kinesisk kopi du har?? 

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Mon ikke det er en kinesisk kopi du har?? 

Hilsen

Nilau

Nej, kineserne laver sgu flottere fronter end den.

Det svarer også til alle de fotos af forstærkeren, jeg har set på nettet.
Overkanten skal åbenbart bare ikke være glat på den model.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 08 April 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hvis det spiller godt i mine øre ,er jeg sku ligeglad med hvor det kommer fra.Har både dansk,kinesisk,engelsk og svensk.)lyder som et menukort fra et bordel)

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes