| Forfatter |
|
fo2graf1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
For mig betyder det også en del mentalt at jeg ved det ikke er kineser-grej jeg har stående. Jeg synes alene det, at produkterne er producerede under rimelige forhold forøger herlighedsværdien.
Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt!En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.
Så er der gensalgsværdien... Uha det falder hurtigt!
Mvh. |
|
|
Hej Milu
Jeg tror du har ret i det, med den mentale side af sagen.
Ang. brug af guld og chrom, så er det vist ikke lige Kineserne, som har opfundet det... Jeg har da ejet både Restek(Tysk) og Densen(Dansk), som har haft det.
Ang. gensalgsværdi... Tror ikke den er dårligere end andet. Kig engang i KSB eller DBA. Der er sku nogle helt vilde priser på "fint" udstyr. Bl.a er der lige nu en 3 år gammel Gryphon forstærker, med papirerne iorden, til salg for 30.000 kr. nypris ca 65.000 kr. Eller alle de Vienna højtalere til "ingen" penge.
Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon?
MVH
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
fo2graf1 skrev:
Milu skrev:
|
For mig betyder det også en del mentalt at jeg ved det ikke er kineser-grej jeg har stående. Jeg synes alene det, at produkterne er producerede under rimelige forhold forøger herlighedsværdien.
Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt!En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.
Mvh.
|
|
|
Hej Milu
Jeg tror du har ret i det, med den mentale side af sagen.
Ang. brug af guld og chrom, så er det vist ikke lige Kineserne, som har opfundet det... Jeg har da ejet både Restek(Tysk) og Densen(Dansk), som har haft det.
Ang. gensalgsværdi... Tror ikke den er dårligere end andet. Kig engang i KSB eller DBA. Der er sku nogle helt vilde priser på "fint" udstyr. Bl.a er der lige nu en 3 år gammel Gryphon forstærker, med papirerne iorden, til salg for 30.000 kr. nypris ca 65.000 kr. Eller alle de Vienna højtalere til "ingen" penge.
Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon?
MVH
|
|
|
Fordi det er forholdsvis nyt på det danske marked, og dem som har det endnu ikke vil af med det 
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt?
Jeg har da kørt med min kina slæde ca 5 år og regner med at fortsætte 3-4 år endnu... , så helt nyt er det da ikke.
Meen jeg har da set nogle stykker til salg gennem tiden, til rimelige penge.
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
fo2graf1 skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Hej Milu Jeg tror du har ret i det, med den mentale side af sagen. Ang. brug af guld og chrom, så er det vist ikke lige Kineserne, som har opfundet det... Jeg har da ejet både Restek(Tysk) og Densen(Dansk), som har haft det. Ang. gensalgsværdi... Tror ikke den er dårligere end andet. Kig engang i KSB eller DBA. Der er sku nogle helt vilde priser på "fint" udstyr. Bl.a er der lige nu en 3 år gammel Gryphon forstærker, med papirerne iorden, til salg for 30.000 kr. nypris ca 65.000 kr. Eller alle de Vienna højtalere til "ingen" penge. Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon? MVH |
|
|
Fordi det er forholdsvis nyt på det danske marked, og dem som har det endnu ikke vil af med det  |
|
|
Yes sir! lige min pointe  De VIL sku ikke af med det igen.
MVH
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
Nyt?
Jeg har da kørt med min kina slæde ca 5 år og regner med at fortsætte 3-4 år endnu... , så helt nyt er det da ikke.
Meen jeg har da set nogle stykker til salg gennem tiden, til rimelige penge.
|
|
|
Yes der!. Men tag nu lige med, at mange selv har importeret deres grej til 1/2 pris (eller under),af hvad forhandleren i Danmark forlanger. Så der er en grund til de rimelige priser.
Jeg synes dog stadigvæk ikke, at der er særligt meget (officielt) Kinagrej til salg.
Det tyder jo heldigvis på, at du er tilfreds med din slæde, når du vil beholde den 8-9 år.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
fo2graf1 skrev:
| Iøvrigt er der sku ikke meget Kinesisk udstyr til salg. Hvorfor mon? MVH |
|
|
Jeg tror en af faktorerne er at kineser udstyret, i nogle tilfælde, når at bryde sammen inden ejeren når at overveje salg af det.

"dolph" |
|
|
AV!!!
Så synes jeg sku, at de skulle komme frit frem. Der kører 2 tråde med bedste og dårligste udstyr, hvis ikke de "tør" melde ud her
MVH
MVH
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
pyha, sikke en lang udmarvende tråd.....
Jeg køber ikke helt argumentet men de lave lønninger mm. Reelt er der formodentligt ikke nogen her i forum der har sat sig for at undersøge arbejdsforholdene i Kina, Japan, England Danmark? mv.
Jeg havde håbet at denne tråd rent faktisk ville fokusere på de rent lydmæssige kvaliteter af navngivne apparater, for det skulle dælme undre mig meget om alt grej fra Kina lyder ens. På den måde kunne vi måske dreje fokus over på det lydmæssige?
Personligt har jeg ikke hørt grej fra Kina endnu, men der skulle vel ikke være noget i vejen for at de også kunne skrue en forstærker sammen der.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt vil jeg give Milu ret i at det mentale skal bearbejdes med det nye grej.
Tror også jeg ville være skeptisk hvis Prosonic eller Baze begundte at sælge store effektblokke.... men det lykkes da for Skoda i sin tid at få vendt skuden... Der er i dag færre fejl på en Skoda Fabia end på en VW Polo
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
pyha, sikke en lang udmarvende tråd.....
Jeg køber ikke helt argumentet men de lave lønninger mm. Reelt er
der formodentligt ikke nogen her i forum der har sat sig for at
undersøge arbejdsforholdene i Kina, Japan, England Danmark? mv.
Jeg havde håbet at denne tråd rent faktisk ville fokusere på de rent lydmæssige kvaliteter af navngivne
apparater, for det skulle dælme undre mig meget om alt grej fra Kina
lyder ens. På den måde kunne vi måske dreje fokus over på det
lydmæssige?
Personligt har jeg ikke hørt grej fra Kina endnu, men der skulle
vel ikke være noget i vejen for at de også kunne skrue en forstærker
sammen der. |
|
|
Ja det kunne være mere interssant at få en disk. af de forskellige mærker istedet...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt! En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.
Mvh.
|
|
|
Hej.
Ikke for noget men hvor tror du forstærkeren i din DD18 er lavet??
Er vel ikke være end Vincent og JAMO som er tysk og dansk. Men får produceret deres grej i kina eller 
Derfor kan det jo være udemærket.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
power skrev:
Milu skrev:
|
Det kina-grej jeg har set/hørt prøver producenten at peppe produktet op med guld og crome, og ærligtalt så er det ikke kønt! En anden ting er så, at selv om der er brugt tyk aluminium og leflet med udseendet, så er det ofte dårlig aluminium, ja der findes både aluminium i god kvalitet og dårlig kvalitet.
Mvh.
|
|
|
Hej.
Ikke for noget men hvor tror du forstærkeren i din DD18 er lavet??
Er vel ikke være end Vincent og JAMO som er tysk og dansk. Men får produceret deres grej i kina eller 
Derfor kan det jo være udemærket.
|
|
|
Hej Power.
Den er nok lavet i kina, omend jeg ikke ved det. Men det kan være svært at undgå da de mange har underleverandører der evt. får deres ting lavet i Kina, men hvor jeg kan undgå det, undgår jeg det. Med hensyn til DD18 er det svært at finde en sub der performer som denne, så der er ikke rigtig et alternativ. Og nej, de mærker du nævner vil jeg heller ikke købe... Jamo er vist ikke dansk mere, og ja laves vist i Kina nu... Men det er de ikke alene om. F.eks. den nye serie billige ht. fra Sonus Faber er vist også lavet i Kina. Og det er da nok trenden i dag, men så må man tage sine valg derfra. Men misforstå mig ikke, folk må da købe lige hvad de ønsker! Det er bare min holdning.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo op til dig, jeg har en kina forstærker, en Classic No 6.6 og er sindssyg glad for den. Den er flot ude på, og den er flot opbygget inden i, og lyden er helt i top. Så jeg kan ikke se hvorfor jeg dog skulle lade være med at købe den bare fordi den er fra Kina.
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dårlige arbejdsforhold, børnearbejdere og KVINDER!!!
Her er et link til den producent, som fremstiller XTZ, Zeberg og Advance Acoustic.
Foroven i højre side synes jeg, at videoklippet er værd, at se.
http://yadi.manufacturer.globalsources.com/si/6008800826672/ CompanyProfile.htm
Ikke et ord om, at firmaet har eksisteret i 14 år, er ISO9001 certificeret, har mellem 300 og 350 ansatte og en omsætning på mellem 8 og 9 millioner US dollars.
MVH
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://yadi.manufacturer.globalsources.com/si/6008800826672/ CompanyProfile.htm
måske er jeg bare skidt kørende men ovenstående link kan min google ikke bruge til noget!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
rune4000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> slowon, du skal kopiere linket ind i adresselinien i IE - så virker det!
Det er slaveri, at de alle skal have blå skjorter på 
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak rune men jeg får nu globals hjemmeside der måske nok har et blåt skær men ingen skjorter..
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Fremmede skrev:
| Når jeg skriver mekanisk, mener jeg apparatets kabinet. Hvis man ser efter, er de ikke særligt pænt udført. Det er simpelthen gået for stærkt! |
|
|
Jeg har sådan én stående i min stue.
Den lyder godt, men metalpladerne der sidder foran transistorerne er bukket lidt skævt, og topkanten af frontpladen ligner noget der er savet ud med en stiksav.
Vis mig venligst et kinaprodukt der er lige så ringe udført i finish.
|
|
|
Hej Spencer...
Det er underligt... Jeg har en tilsvarende ML stående og den er i en helt fabelagtig finish med perfekt pasning mellem de enkelte dele. Frontpladen er ganske rigtig ikke glat som en b****numse på overkanten, men det har vist heller aldrig været meningen. Mon ikke det er en kinesisk kopi du har?? 
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Mon ikke det er en kinesisk kopi du har??
Hilsen
Nilau |
|
|
Nej, kineserne laver sgu flottere fronter end den.
Det svarer også til alle de fotos af forstærkeren, jeg har set på nettet. Overkanten skal åbenbart bare ikke være glat på den model. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det spiller godt i mine øre ,er jeg sku ligeglad med hvor det kommer fra.Har både dansk,kinesisk,engelsk og svensk.)lyder som et menukort fra et bordel)
|
| Til top |
|
| |