| Forfatter |
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
Kina-grej er da helt ok. Jeg køber det bare ikke. Det ser så flot og nydeligt ud, men kigger man efter er der som regel sprunget over, hvor gærdet er lavest.
Xindak Gold netkabel. Gad vide, hvad DEMKO ville sige til dem? Isolering på lederne lavet med VVS-tape!
Se efter på mange KINA-forstærkere. Bygget ganske elendigt! Især mekanisk er de et mareridt. Alt deres rør/transistor mix. Man er nødt til at slukke. Opvarmet grej lyder bedre.
Jeg fatter simpelthen ikke, når vi nu i Danmark laver ganske gode produkter; Thule, Densen, Holfi, Gryphon og flere andre, samt flere mærker af højttalere, at det skal være nødvendigt at købe Low-Fi i Kina.
Men det kan da godt være, jeg er mindre klog
jeg kan ikke helt følge din påstand om dårlig byggekvalitet , jeg har selv en Mingda MC 368c rørforstærker, den er håndbygget, alt er hardwiret, der er anvendt solen kondensatorer, Dale modstande, alps blå pot, teflon isolerede militærspec. kabler, etc. og jeg kan nævne at den spiller med liv og sjæl i musikken, dvs. luftigt,klart,åbent, ultradynamisk, med god timing, og meget dybt i bassen, og det vel og mærke på en relativ tungt drevet ht , med 86 db driftseffekt og i 4 ohm, jeg vil gerne se og høre den europæiske eller us røramp der kan gøre det samme for 9000,- kr, den findes ganske enkelt ikke .
|
|
|
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| tak rune men jeg får nu globals hjemmeside der måske nok har et blåt skær men ingen skjorter.. |
|
|
Hej slowon
Hvis noget er så hvidt, at det virker lidt blåligt, ja så kan det sku være rigtigt godt. F.eks er de dyreste diamanter klassificeret som blåhvide
Prøv evt med en ny monitor. Det kan hjælpe på både farvegengivelsen og din eventuelle hovedpine
MVH
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Fremmede skrev:
Kina-grej er da helt ok. Jeg køber det bare ikke. Det ser så flot og nydeligt ud, men kigger man efter er der som regel sprunget over, hvor gærdet er lavest.
Xindak Gold netkabel. Gad vide, hvad DEMKO ville sige til dem? Isolering på lederne lavet med VVS-tape!
Se efter på mange KINA-forstærkere. Bygget ganske elendigt! Især mekanisk er de et mareridt. Alt deres rør/transistor mix. Man er nødt til at slukke. Opvarmet grej lyder bedre.
Jeg fatter simpelthen ikke, når vi nu i Danmark laver ganske gode produkter; Thule, Densen, Holfi, Gryphon og flere andre, samt flere mærker af højttalere, at det skal være nødvendigt at købe Low-Fi i Kina.
Men det kan da godt være, jeg er mindre klog
jeg kan ikke helt følge din påstand om dårlig byggekvalitet , jeg har selv en Mingda MC 368c rørforstærker, den er håndbygget, alt er hardwiret, der er anvendt solen kondensatorer, Dale modstande, alps blå pot, teflon isolerede militærspec. kabler, etc. og jeg kan nævne at den spiller med liv og sjæl i musikken, dvs. luftigt,klart,åbent, ultradynamisk, med god timing, og meget dybt i bassen, og det vel og mærke på en relativ tungt drevet ht , med 86 db driftseffekt og i 4 ohm, jeg vil gerne se og høre den europæiske eller us røramp der kan gøre det samme for 9000,- kr, den findes ganske enkelt ikke .
|
|
|
|
|
|
Hej Ramma
Fedt at du er glad for din Kina-slæde.
Jeg har endnu ikke hørt en Kina-rørforstærker. Men det står på min ønskeliste. TROR at f.eks Mingda's special class produkter, er værd, at give et prøvelyt. Problemet er som regl, at finde produkterne, i Danmark.
MVH
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maurice skrev:
|
Til prisen er det sikkert ok produkter. Man kan jo også få et kinesisk ROLEX ur til 200 kr. Det er også ok til prisen. Hvor flot er det at spinde guld på andres ideer og innovation?
Det er også nemt at holde omkostningerne nede, når du giver folk 5 kr i timen, uden pension og sygesikring af nogen art... Det er sgu ikke altid sjovt at være arbejder i Kina.
|
|
|
Det er dog bedre end at være ARBEJDESLØS i kina!!....  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
fo2graf1 skrev:
Jeg har endnu ikke hørt en Kina-rørforstærker. Men det står på min ønskeliste. TROR at f.eks Mingda's special class produkter, er værd, at give et prøvelyt. Problemet er som regl, at finde produkterne, i Danmark.
|
|
|
Prøv hos Cattylink.com eller ornec.com - de har et rigtig godt udvalg. Jeg har ikke selv købt hos nogen af dem fordi den MC66-AE eller Bada PH12 jeg er varm på koster 50% af varens pris i forsendelse, men det virker som ok butikker. Især ornec, der endda er billigst.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Hvorfor lyder Spark, Vincent, DK-design så elendigt som det gør?????????
|
|
|
Gør det DET! da??? jeg finder det ganske udemærket! (især til prisen!) ikke det super bedste sammenlignet med de favorit mærker jeg ellers har (af vestelig herkomst) men man får sgu meget for pengene!..
At du syntes det lyder dårligt er en smags sag! (precis som når jeg finder at en Tuborg er en kop tynd pis sammenlignet med en Newcastle Brown!!.. og at Jimmy Hendrix lyder bedst unplugged! smag & behag!.. )
Jeg har hørt Original, Vincent, Cayin og Shanling og de giver formidabel ydelse til prisen, OK! det er oftest ikke at sammenligne med eks. Electrocompaniet, Densen eller en Bladelius osv. men har man ikke råd til det kan det jo alligevel være ret ligegyldigt, folk der har penge til det købe det!..
Jeg kender dog alligevel folk der HAR! penge til "vesteligt" dyrt "snob" grej om man vil?? men blot syntes at kina grejet lyder ganske fornuftigt og så spare de de penge, der kan anvendes andet steds!.. (i anlæget eller på musik)
Jeg har ik lige fundet noget Kina grej der er lige DEN lyd jeg søger (klangligt, for kvalitativ er der sgu ikke noget at sætte en fingerpå!) den har jeg fundet i noget andet, men derfor rynker jeg ikke på næsen af det af den grund! det er en smags sag! som sagt lang mere end en kvalitativ..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Hvis nogle kender det norske Fidelity blad.Kan man i denne nr. læse at de laver en blindtæst med følgende mærker. (cd-afspillere)
REGA PLANET
MARANTS CD 50010SE
USHER CD-1
ROTEL RCD 1072
HARMAN KARDON HD 970
VINCENT S-6
DENON DCD-1500AE
CREEK CD 50 MK2
CONSONANCE CD 120 LINEAR
Og kan fortælle at det er en kineser der vinder (VINCENT)
og HARMAN KARDON som ellers blev EISA Vinder med denne. (som de ikke helt forstod hvordan den kunne det )
carsten.
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesperthomsen skrev:
fo2graf1 skrev:
| Jeg har endnu ikke hørt en Kina-rørforstærker. Men det står på min ønskeliste. TROR at f.eks Mingda's special class produkter, er værd, at give et prøvelyt. Problemet er som regl, at finde produkterne, i Danmark. |
|
|
Prøv hos Cattylink.com eller ornec.com - de har et rigtig godt udvalg. Jeg har ikke selv købt hos nogen af dem fordi den MC66-AE eller Bada PH12 jeg er varm på koster 50% af varens pris i forsendelse, men det virker som ok butikker. Især ornec, der endda er billigst. |
|
|
Hej Jesper
Cattylink tør jeg ikke kaste penge efter. Ornec har nogle fine priser, men deres fragtomkostninger er temmeligt høje.
Der er indtil flere netbutikker, som sælger Kineser grej. Med de fordele og ulemper det nu kan give.
Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købe en herhjemme.
MVH
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
fo2graf1 skrev:
Jesperthomsen skrev:
fo2graf1 skrev:
| Jeg har endnu ikke hørt en Kina-rørforstærker. Men det står på min ønskeliste. TROR at f.eks Mingda's special class produkter, er værd, at give et prøvelyt. Problemet er som regl, at finde produkterne, i Danmark. |
|
|
Prøv hos Cattylink.com eller ornec.com - de har et rigtig godt udvalg. Jeg har ikke selv købt hos nogen af dem fordi den MC66-AE eller Bada PH12 jeg er varm på koster 50% af varens pris i forsendelse, men det virker som ok butikker. Især ornec, der endda er billigst. |
|
|
Hej Jesper
Cattylink tør jeg ikke kaste penge efter. Ornec har nogle fine priser, men deres fragtomkostninger er temmeligt høje.
Der er indtil flere netbutikker, som sælger Kineser grej. Med de fordele og ulemper det nu kan give.
Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købe en herhjemme.
MVH |
|
|
GMsound har bl.a. Mingda Stoplite har Xindak Ardency har alverdens fra Classic, og de kan sikkert skaffe andet godt hjem Interceptor Audio har Cayin og andet guf Der er mange muligheder. Ellers er der NYsound i USA, og deres fragtpriser er meget rimelige. De har desuden et stort udvalg i hifi. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|

fo2graf1 skrev:
Jesperthomsen skrev:
fo2graf1 skrev:
|
|
Prøv hos Cattylink.com eller ornec.com - de har et rigtig godt udvalg. Jeg har ikke selv købt hos nogen af dem fordi den MC66-AE eller Bada PH12 jeg er varm på koster 50% af varens pris i forsendelse, men det virker som ok butikker. Især ornec, der endda er billigst.
|
|
|
Hej Jesper
Cattylink tør jeg ikke kaste penge efter. Ornec har nogle fine priser, men deres fragtomkostninger er temmeligt høje. Der er indtil flere netbutikker, som sælger Kineser grej. Med de fordele og ulemper det nu kan give. Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købeh en herhjemme.
MVH |
|
|
Jeg har købt min Ming Da Mc 34b her http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341323.htm og der har hverken været problemer med fraagt eller levering.Skal jeg lige sige at jeg er yderst tilfreds med den ,og den spiller lige nu i soveværelset sammen med et sæt Snell M og en Mickromega cd
Jeg har sat mig for at jeg vil prøve deres store monoblokke for at se hvor gode de er http://www.china-highend-hifi.com/prod011234124224.htm
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NY-Sound sender fra Kina, man betaler i dollars. Gang prisen med ca. 1,4 - så haves den danske pris med told og moms.
Men uanset hvad folk ellers siger om kinagrej, ER det et overstået kapitel hos mig!
Jeg vil ikke have det! Sådan er det bare.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
NY-Sound sender fra Kina, man betaler i dollars. Gang prisen med ca. 1,4 - så haves den danske pris med told og moms.
Men uanset hvad folk ellers siger om kinagrej, ER det et overstået kapitel hos mig!
Jeg vil ikke have det! Sådan er det bare.
Mvh
|
|
|
Ja ja, det er fint, at du ikke vil røre ved det. Men at svine kinesisk grej til, uden nogen rigtige argumenter, er heller ikke helt skarpt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står ikke og SKAL have ny forstærker, men kunne godt tænke mig, at høre en Kina-rørslæde. Jeg vil ikke smide pengene efter en, uden først at have prøvelyttet den. (Det gælder iøvrigt uanset hvor den er fra)
MVH
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gang prisen med ca 1,4 - så haves den danske pris med told og moms ???????
er det kina dollars??? for us$ står da i 616,74 lige pt
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej han mener pris hos shop + 40% til staten=1,4
har kun 1 stk xindak silver og 2 stk xindak gold netkabler og dem har jeg det fornøjeligt med købte en powerconditioner(netfilter)hvor stikkene passer(us stik)så er jeg fri for at sætte andre på + jeg får et filter oveni hatten for billigere penge en nye stik koster.
hilsen en tilfreds kina kunde.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en den RØR skubber af dem i den lave pris klasse fra kina og alle har haft problmer .
her en en lille mail fra ham der laver det for mig .
Jeg har kigget på kineseren, der er lavet nogle bizarre fejl i konstruktionen, der skal nok ændres en del for at få den til at opføre sig ordenligt. Jeg går ud fra at den brummede lige fra den kom ud af kassen...
Hvad var fejlen på den anden? Jeg har godt nok ikke fået kigget på den endnu.
Jeg har set forstærker med rør i som intet lavet andet end at pynte .
|
| Til top |
|
| |
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Jeg har haft en den RØR skubber af dem i den lave pris klasse fra kina og alle har haft problmer .
her en en lille mail fra ham der laver det for mig .
Jeg har kigget på kineseren, der er lavet nogle bizarre fejl i konstruktionen, der skal nok ændres en del for at få den til at opføre sig ordenligt. Jeg går ud fra at den brummede lige fra den kom ud af kassen...
Hvad var fejlen på den anden? Jeg har godt nok ikke fået kigget på den endnu.
Jeg har set forstærker med rør i som intet lavet andet end at pynte .
|
|
|
Hvilken forstærker var det Jensen?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aecrewboss skrev:

fo2graf1 skrev:
Jesperthomsen skrev:
fo2graf1 skrev:
|
|
|
|
|
Hej Jesper
Cattylink tør jeg ikke kaste penge efter. Ornec har nogle fine priser, men deres fragtomkostninger er temmeligt høje. Der er indtil flere netbutikker, som sælger Kineser grej. Med de fordele og ulemper det nu kan give. Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købeh en herhjemme.
MVH |
|
|
Jeg har købt min Ming Da Mc 34b her http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341323.htm og der har hverken været problemer med fraagt eller levering.Skal jeg lige sige at jeg er yderst tilfreds med den ,og den spiller lige nu i soveværelset sammen med et sæt Snell M og en Mickromega cd
Jeg har sat mig for at jeg vil prøve deres store monoblokke for at se hvor gode de er http://www.china-highend-hifi.com/prod011234124224.htm
|
|
|
De er nu ret cool at se på

Hvad koster de? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209