Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: "Lynkinesere" eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Kina-grej er da helt ok. Jeg køber det bare ikke. Det ser så flot og nydeligt ud, men kigger man efter er der som regel sprunget over, hvor gærdet er lavest.

Xindak Gold netkabel. Gad vide, hvad DEMKO ville sige til dem? Isolering på lederne lavet med VVS-tape!

Se efter på mange KINA-forstærkere. Bygget ganske elendigt! Især mekanisk er de et mareridt. Alt deres rør/transistor mix. Man er nødt til at slukke. Opvarmet grej lyder bedre.

Jeg fatter simpelthen ikke, når vi nu i Danmark laver ganske gode produkter; Thule, Densen, Holfi, Gryphon og flere andre, samt flere mærker af højttalere, at det skal være nødvendigt at købe Low-Fi i Kina.

Men det kan da godt være, jeg er mindre klog

jeg kan ikke helt følge din påstand om dårlig byggekvalitet , jeg har selv en Mingda MC 368c rørforstærker, den er håndbygget, alt er hardwiret, der er anvendt solen kondensatorer, Dale modstande, alps blå pot, teflon isolerede militærspec. kabler, etc. og jeg kan nævne at den spiller med liv og sjæl i musikken, dvs. luftigt,klart,åbent, ultradynamisk, med god timing, og meget dybt i bassen, og det vel og mærke på en relativ tungt drevet ht , med 86 db driftseffekt og i 4 ohm, jeg vil gerne se og høre den europæiske eller us røramp der kan gøre det samme for 9000,- kr, den findes ganske enkelt  ikke .

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
tak rune men jeg får nu globals hjemmeside der måske nok har et blåt skær men ingen skjorter..

Hej slowon

Hvis noget er så hvidt, at det virker lidt blåligt, ja så kan det sku være rigtigt godt. F.eks er de dyreste diamanter klassificeret som blåhvide

Prøv evt med en ny monitor. Det kan hjælpe på både farvegengivelsen og din eventuelle hovedpine

MVH
Til top Vis fo2graf1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fo2graf1

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Fremmede skrev:

Kina-grej er da helt ok. Jeg køber det bare ikke. Det ser så flot og nydeligt ud, men kigger man efter er der som regel sprunget over, hvor gærdet er lavest.

Xindak Gold netkabel. Gad vide, hvad DEMKO ville sige til dem? Isolering på lederne lavet med VVS-tape!

Se efter på mange KINA-forstærkere. Bygget ganske elendigt! Især mekanisk er de et mareridt. Alt deres rør/transistor mix. Man er nødt til at slukke. Opvarmet grej lyder bedre.

Jeg fatter simpelthen ikke, når vi nu i Danmark laver ganske gode produkter; Thule, Densen, Holfi, Gryphon og flere andre, samt flere mærker af højttalere, at det skal være nødvendigt at købe Low-Fi i Kina.

Men det kan da godt være, jeg er mindre klog

jeg kan ikke helt følge din påstand om dårlig byggekvalitet , jeg har selv en Mingda MC 368c rørforstærker, den er håndbygget, alt er hardwiret, der er anvendt solen kondensatorer, Dale modstande, alps blå pot, teflon isolerede militærspec. kabler, etc. og jeg kan nævne at den spiller med liv og sjæl i musikken, dvs. luftigt,klart,åbent, ultradynamisk, med god timing, og meget dybt i bassen, og det vel og mærke på en relativ tungt drevet ht , med 86 db driftseffekt og i 4 ohm, jeg vil gerne se og høre den europæiske eller us røramp der kan gøre det samme for 9000,- kr, den findes ganske enkelt  ikke .

Hej Ramma

Fedt at du er glad for din Kina-slæde.

Jeg har endnu ikke hørt en Kina-rørforstærker. Men det står på min ønskeliste. TROR at f.eks Mingda's special class produkter, er værd, at give et prøvelyt. Problemet er som regl, at finde produkterne, i Danmark.

MVH

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Maurice skrev:

Til prisen er det sikkert ok produkter. Man kan jo også få et kinesisk ROLEX ur til 200 kr. Det er også ok til prisen.  Hvor flot er det at spinde guld på andres ideer og innovation?

Det er også nemt at holde omkostningerne nede, når du giver folk 5 kr i timen, uden pension og sygesikring af nogen art... Det er sgu ikke altid sjovt at være arbejder i Kina.

Det er dog bedre end at være ARBEJDESLØS i kina!!....

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

fo2graf1 skrev:

Jeg har endnu ikke hørt en Kina-rørforstærker. Men det står på min ønskeliste. TROR at f.eks Mingda's special class produkter, er værd, at give et prøvelyt. Problemet er som regl, at finde produkterne, i Danmark.

Prøv hos Cattylink.com eller ornec.com - de har et rigtig godt udvalg. Jeg har ikke selv købt hos nogen af dem fordi den MC66-AE eller Bada PH12 jeg er varm på koster 50% af varens pris i forsendelse, men det virker som ok butikker. Især ornec, der endda er billigst.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hvorfor lyder Spark, Vincent, DK-design så elendigt som det gør?????????

Gør det DET! da???  jeg finder det ganske udemærket! (især til prisen!) ikke det super bedste sammenlignet med de favorit mærker jeg ellers har (af vestelig herkomst) men man får sgu meget for pengene!..

At du syntes det lyder dårligt er en smags sag! (precis som når jeg finder at en Tuborg er en kop tynd pis sammenlignet med en Newcastle Brown!!.. og at Jimmy Hendrix lyder bedst unplugged! smag & behag!.. )

Jeg har hørt Original, Vincent, Cayin og Shanling og de giver formidabel ydelse til prisen, OK! det er oftest ikke at sammenligne med eks. Electrocompaniet, Densen eller en Bladelius osv. men har man ikke råd til det kan det jo alligevel være ret ligegyldigt, folk der har penge til det købe det!..

Jeg kender dog alligevel folk der HAR! penge til "vesteligt" dyrt "snob" grej om man vil?? men blot syntes at kina grejet lyder ganske fornuftigt og så spare de de penge, der kan anvendes andet steds!.. (i anlæget eller på musik)

Jeg har ik lige fundet noget Kina grej der er lige DEN lyd jeg søger (klangligt, for kvalitativ er der sgu ikke noget at sætte en fingerpå!) den har jeg fundet i noget andet, men derfor rynker jeg ikke på næsen af det af den grund! det er en smags sag! som sagt lang mere end en kvalitativ..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Hvis nogle kender  det norske Fidelity blad.Kan man i denne nr. læse at de laver en blindtæst med følgende mærker. (cd-afspillere)

REGA PLANET

MARANTS CD 50010SE

USHER CD-1

ROTEL RCD 1072

HARMAN KARDON HD 970 

VINCENT S-6

DENON DCD-1500AE

CREEK CD 50 MK2

CONSONANCE CD 120 LINEAR

Og kan fortælle at det er en kineser der vinder (VINCENT)

og HARMAN KARDON som ellers blev EISA Vinder med denne. (som de ikke helt forstod hvordan den kunne det )

carsten.

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:

fo2graf1 skrev:

Prøv hos Cattylink.com eller ornec.com - de har et rigtig godt udvalg. Jeg har ikke selv købt hos nogen af dem fordi den MC66-AE eller Bada PH12 jeg er varm på koster 50% af varens pris i forsendelse, men det virker som ok butikker. Især ornec, der endda er billigst.

Hej Jesper

Cattylink tør jeg ikke kaste penge efter. Ornec har nogle fine priser, men deres fragtomkostninger er temmeligt høje.
Der er indtil flere netbutikker, som sælger Kineser grej. Med de fordele og ulemper det nu kan give.
Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købe en herhjemme.

MVH

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

fo2graf1 skrev:
Jesperthomsen skrev:

fo2graf1 skrev:

Hej Jesper

Cattylink tør jeg ikke kaste penge efter. Ornec har nogle fine priser, men deres fragtomkostninger er temmeligt høje.
Der er indtil flere netbutikker, som sælger Kineser grej. Med de fordele og ulemper det nu kan give.
Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købe en herhjemme.

MVH

GMsound har bl.a. Mingda
Stoplite har Xindak
Ardency har alverdens fra Classic, og de kan sikkert skaffe andet godt hjem
Interceptor Audio har Cayin og andet guf

Der er mange muligheder.

Ellers er der NYsound i USA, og deres fragtpriser er meget rimelige. De har desuden et stort udvalg i hifi.

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

fo2graf1 skrev:
Jesperthomsen skrev:

fo2graf1 skrev:

Hej Jesper

Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købeh en herhjemme.

MVH
Jeg har købt min Ming Da Mc 34b her http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341323.htm   og der har hverken været problemer med fraagt eller levering.Skal jeg lige sige at jeg er yderst tilfreds med den ,og den spiller lige nu i soveværelset sammen med et sæt Snell M og en Mickromega cd

Jeg har sat mig for at jeg vil prøve deres store monoblokke for at se hvor gode de er  http://www.china-highend-hifi.com/prod011234124224.htm

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

NY-Sound sender fra Kina, man betaler i dollars. Gang prisen med ca. 1,4 - så haves den danske pris med told og moms.

Men uanset hvad folk ellers siger om kinagrej, ER det et overstået kapitel hos mig!

Jeg vil ikke have det! Sådan er det bare.

Mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

NY-Sound sender fra Kina, man betaler i dollars. Gang prisen med ca. 1,4 - så haves den danske pris med told og moms.

Men uanset hvad folk ellers siger om kinagrej, ER det et overstået kapitel hos mig!

Jeg vil ikke have det! Sådan er det bare.

Mvh

Ja ja, det er fint, at du ikke vil røre ved det. Men at svine kinesisk grej til, uden nogen rigtige argumenter, er heller ikke helt skarpt.

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg står ikke og SKAL have ny forstærker, men kunne godt tænke mig, at høre en Kina-rørslæde. Jeg vil ikke smide pengene efter en, uden først at have prøvelyttet den. (Det gælder iøvrigt uanset hvor den er fra)

MVH

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Gang prisen med ca 1,4 - så haves den danske pris med told og moms ???????

er det kina dollars??? for us$ står da i 616,74 lige pt

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

ej han mener pris hos shop + 40% til staten=1,4

har kun 1 stk xindak silver og 2 stk xindak gold netkabler og dem har jeg det fornøjeligt med købte en powerconditioner(netfilter)hvor stikkene passer(us stik)så er jeg fri for at sætte andre på + jeg får et filter oveni hatten for billigere penge en nye stik koster.

hilsen en tilfreds kina kunde.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en den RØR skubber af dem i den lave pris klasse fra kina og alle har haft problmer .

her en en lille mail fra ham der laver det for mig .

Jeg har kigget på kineseren, der er lavet nogle bizarre fejl i
konstruktionen, der skal nok ændres en del for at få den til at opføre
sig ordenligt. Jeg går ud fra at den brummede lige fra den kom ud af
kassen...

Hvad var fejlen på den anden? Jeg har godt nok ikke fået kigget på den
endnu.

Jeg har set forstærker med rør i som intet lavet andet end at pynte .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Jeg har haft en den RØR skubber af dem i den lave pris klasse fra kina og alle har haft problmer .

her en en lille mail fra ham der laver det for mig .

Jeg har kigget på kineseren, der er lavet nogle bizarre fejl i
konstruktionen, der skal nok ændres en del for at få den til at opføre
sig ordenligt. Jeg går ud fra at den brummede lige fra den kom ud af
kassen...

Hvad var fejlen på den anden? Jeg har godt nok ikke fået kigget på den
endnu.

Jeg har set forstærker med rør i som intet lavet andet end at pynte .

Hvilken forstærker var det Jensen?

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 10 April 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:
fo2graf1 skrev:
Jesperthomsen skrev:

fo2graf1 skrev:

Hej Jesper

Det jeg eftersøgte var, at kunne høre/prøve/købeh en herhjemme.

MVH
Jeg har købt min Ming Da Mc 34b her http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341323.htm   og der har hverken været problemer med fraagt eller levering.Skal jeg lige sige at jeg er yderst tilfreds med den ,og den spiller lige nu i soveværelset sammen med et sæt Snell M og en Mickromega cd

Jeg har sat mig for at jeg vil prøve deres store monoblokke for at se hvor gode de er  http://www.china-highend-hifi.com/prod011234124224.htm

De er nu ret cool at se på

Hvad koster de?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 10 April 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

nå ja 3.450 Euro for et sæt

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne