Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 02:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: "Lynkinesere" eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 10 April 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:
jensen skrev:

Jeg har haft en den RØR skubber af dem i den lave pris klasse fra kina og alle har haft problmer .

her en en lille mail fra ham der laver det for mig .

Jeg har kigget på kineseren, der er lavet nogle bizarre fejl i
konstruktionen, der skal nok ændres en del for at få den til at opføre
sig ordenligt. Jeg går ud fra at den brummede lige fra den kom ud af
kassen...

Hvad var fejlen på den anden? Jeg har godt nok ikke fået kigget på den
endnu.

Jeg har set forstærker med rør i som intet lavet andet end at pynte .

Hvilken forstærker var det Jensen?

mvh

det var op til flere , den sidste er snart 1 år siden .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Aecrewboss skrev:
jensen skrev:

Jeg har haft en den RØR skubber af dem i den lave pris klasse fra kina og alle har haft problmer .

kassen...

endnu.

mvh

Men hvilke mærker var der tale om?
Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Aecrewboss skrev:
jensen skrev:

kassen...

endnu.

mvh

Og hvad skulle dette så fortælle os Jensen ?

Jeg har selv haft en del kinagrej indenfor dørene og sjældent med dårligt resultat.Jeg har blandt andet afprøvet Vincent SP991 plus, SA91 ,Cayin TA 30, Cayin MT 12rør, Yarland FV66rør, Yarland pro 200se rør, Shanling cd maskiner, Original A8 cd mv,Vincent cds3, classic 16.0 ,Classic 6.8. Alle har virket upåklageligt i enhver henseende.

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Man må antage, at kineserne i dag laver udmærket grej, ud fra den betragtning at enormt meget af det kendte grej / mærker, mere eller mindre bliver produceret i Østen, enten som dele eller helt.
Naturligvis kræver det for kinesere års erfaring, hvis de skal starte op fra bunden, ganske som for alle andre. Men nu hænger det jo nok ikke sådan sammen, de er en anelse smartere, de læser, kigger og lytter, derefter går de på indkøb og kopierer metoder og det hele. 
Så må man jo nok også antage, at de deruover og samtidigt har folk som kan tænke i tekniske baner og lyd, samt organisere en virksomhed.
Men væsnetligst af alt, så kigger de som sagt nok over skulderen, som alle andre, og producerer tingene derefter, bare til ordentlige priser. Køber man det direkte, uden danske / andre mellemled, så koster det bare intet i sammenligning med meget af alt det store - kæmpe store grej fra USA, som ofte ikke spiller en pind bedre end noget andet. 
Slutteligt må man nok også antage, at kineserne kan lave dårligt grej og skrammel som man kan i alle andre lande, og det siger jo ikke så lidt, kinereserne laver ganske udmærket grej, hverken mere eller mindrer end andre. Men for mange er de jo en ubehagelig konkurrent pga. deres arbejdsomhed, og sådan vil det forblive i mange år, de vil bare blive endnu bedre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 April 2006 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kan efterhånden forstå at det er ret usejt at besidde kina-grej (eller bare tænke på det), og at kineserne ud fra et HI-FI synspunkt, hverken kan være innovative eller bruge en kaninp*k til kabinetter osv. Kære venner - tag jer sammen, de kan - og de vil' være andet end at blive udnyttet!

Tag nu eks.v. bare den kære High-End bilbranche, hvor er det lige de får oprettet den ene fabrik efter den anden? De store Brands står i kø - for at få lov! Hvor er det Koreanerne etablerer nye fabrikker? - pga. rentabilitet? Uha.... Japser grej er fint i dag, - hvem tænkte lige den tanke i 50 og 60'erne?

Nærmest en twistet Toyota-historie, noget man ik' gav en sk*d for, men i dag; et af verdens absolut største Brands.

Nok om det, har lige læst at min bestilte Hegel H-200 beskrives som en NORSK/KINESISK forstærker!!!!!!!!!!! - hvordan skal jeg forholde mig til det?

Ps. Min IA350 er dansk produceret, men alle komponenter (stort set) kommer fra østen! Og det indhold har al elektronik nu om dage.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

jero skrev:
jensen skrev:
Aecrewboss skrev:
jensen skrev:

kassen...

endnu.

mvh

Og hvad skulle dette så fortælle os Jensen ?

Jeg har selv haft en del kinagrej indenfor dørene og sjældent med dårligt resultat.Jeg har blandt andet afprøvet Vincent SP991 plus, SA91 ,Cayin TA 30, Cayin MT 12rør, Yarland FV66rør, Yarland pro 200se rør, Shanling cd maskiner, Original A8 cd mv,Vincent cds3, classic 16.0 ,Classic 6.8. Alle har virket upåklageligt i enhver henseende.

Nogle mærker er ok , men der er rigtig mange mærker der komme dernede fra , som bare er lavet for at sælge til lave priser på nette og for at tjene nogle hurtige penge .

Lige de mærker de snakker om har har år bag sig , men de har også haft store problemer .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Jeg kan efterhånden forstå at det er ret usejt at besidde kina-grej (eller bare tænke på det), og at kineserne ud fra et HI-FI synspunkt, hverken kan være innovative eller bruge en kaninp*k til kabinetter osv. Kære venner - tag jer sammen, de kan - og de vil' være andet end at blive udnyttet!

Tag nu eks.v. bare den kære High-End bilbranche, hvor er det lige de får oprettet den ene fabrik efter den anden? De store Brands står i kø - for at få lov! Hvor er det Koreanerne etablerer nye fabrikker? - pga. rentabilitet? Uha.... Japser grej er fint i dag, - hvem tænkte lige den tanke i 50 og 60'erne?

Nærmest en twistet Toyota-historie, noget man ik' gav en sk*d for, men i dag; et af verdens absolut største Brands.

Nok om det, har lige læst at min bestilte Hegel H-200 beskrives som en NORSK/KINESISK forstærker!!!!!!!!!!! - hvordan skal jeg forholde mig til det?

Ps. Min IA350 er dansk produceret, men alle komponenter (stort set) kommer fra østen! Og det indhold har al elektronik nu om dage.

Hegel er Opera-Audio længer er den ikke , selv om de kære nordmand gerne vil sige noget andet .

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Mik112 skrev:

Hegel er Opera-Audio længer er den ikke , selv om de kære nordmand gerne vil sige noget andet .

Hej Jensen, findes der dokumentation for denne påstand et sted på nettet? kan ikke finde den?Er meget interesseret, ikke fordi det ændrer min holdning, - vil blot gerne vide hvem der har konstrueret hvad.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes