| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så det klip folkene bag Madonna har udsendt til pressen og det var direkte pinligt! Kvinden kan sgu ikke synge. Heldigt der findes maskiner i pladestudierne, som kan få selv en ko til at lyde som Pavarotti.
Sorry folks, men jeg syntes Madonna stinker! __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det minder lidt om Kejserens nye klæder... men det gør det jo med så mange.
Var MTV bare aldrig opfundet. De har skadet mere end de har gavnet. 25 år eller ej... __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en fan af Madonna, der - på rationel og argumenterende vis - kan forklare mig HVORFOR hun er værd at hæfte sig ved, rent musikalsk? Hvorfor hun besynges som et popikon - for andet og mere mere, altså, end de kamæleonskift i stil hun så veltimet og veltilrettelagt har foretaget de sidste 20-25 år?
Og hvad er det dog i hendes musikalske bagkatalog, der kan få folk til at kalde hende en "kunstner"? (jeg har endda læst adskillige koncertgængere citeret for, at de mener hun er "århundredets kunstner")
I mine øjne har hun aldrig bedrevet andet end at udgive metervarepop - samtidigt med at hun har været klog nok til at omgive sig med de rigtige mennesker, der har fornyet hendes image og stil, når det har været nødvendigt for hende at "genopfinde" sig selv, igen.
- men hvordan f.... det i sig skulle kvalificere hendes musik, begriber jeg ikke. Men det lader det til at gøre....
Er der ikke en Madonna-kyndig fan, der kan oplyse mig om hendes musikalske fortræffeligheder? Jeg kan simpelthen ikke få øje på mere end en kvinde, der på fineste vis eksemplificerer langt den største del af en musikbranche, der udgiver mere og mere uinteressant og uoriginalt musik forklædt som... noget andet.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det godt nok Madonna, det handler om, men det skete jo i Horsens og - Silent Knight, så synes jeg pressens omtaler af udbytteriet og de lokale handlenes grådige udnyttelse af begivenheden til det yderste, stinker ligesåmeget ... desværre! Det gælder både de famøse hapsdogs til 30 kr. og indlemmelse af et ALT for stort antal mennesker på pladsen, der i bedste fald kunne sikre godt udsyn for ½-delen af publikum. Skandale ... og lidt bekymret over, at vi jo bliver udsat for nøjagtig det samme på søndag.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
david bowie har også spillet i horsens(lunden).Jeg syntes at madonna er ok ,menjeg er nok mere til stones næste søndag.Mere musik mindre show
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen:
HØRT HØRT!!! __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42256&PN=1
Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik man da prøvet det...
Men helt ærligt ville jeg hellere ha' brugt den tusse (billet + transport) til en go' aften i byen. Musikken var alt for høj (ca. 100 meter fra scenen) måtte bruge ørepropper og det er altså ligesom sex med gummi
Masser af show men mangel på sangstemme + det virkede meget som en rutinepræget opvisning, ingen spontanitet på scenen fra kunstneren...
Hende springer jeg ihvertfald over hvis hun en anden gang skulle komme forbi DK...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| david bowie har også spillet i horsens(lunden).Jeg syntes at madonna er ok ,menjeg er nok mere til stones næste søndag.Mere musik mindre show |
|
|
Ja, Bowie's meget intime koncert i den amfi-lignende lund var en rigig god oplevelse. Jeg husker den koncert som intet mindre end fremragende - dog var de 90 minutter liiiiige lidt nok for en mand med hans musikalske meritter IMO. 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag til Roskilde næste år, så er det sagt
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Er der en fan af Madonna, der - på rationel og argumenterende vis - kan forklare mig HVORFOR hun er værd at hæfte sig ved, rent musikalsk? Hvorfor hun besynges som et popikon - for andet og mere mere, altså, end de kamæleonskift i stil hun så veltimet og veltilrettelagt har foretaget de sidste 20-25 år?
Og hvad er det dog i hendes musikalske bagkatalog, der kan få folk til at kalde hende en "kunstner"? (jeg har endda læst adskillige koncertgængere citeret for, at de mener hun er "århundredets kunstner")
I mine øjne har hun aldrig bedrevet andet end at udgive metervarepop - samtidigt med at hun har været klog nok til at omgive sig med de rigtige mennesker, der har fornyet hendes image og stil, når det har været nødvendigt for hende at "genopfinde" sig selv, igen.
- men hvordan f.... det i sig skulle kvalificere hendes musik, begriber jeg ikke. Men det lader det til at gøre....
Er der ikke en Madonna-kyndig fan, der kan oplyse mig om hendes musikalske fortræffeligheder? Jeg kan simpelthen ikke få øje på mere end en kvinde, der på fineste vis eksemplificerer langt den største del af en musikbranche, der udgiver mere og mere uinteressant og uoriginalt musik forklædt som... noget andet.
MVH
|
|
|
p***e-godt sagt!  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det i lidt glemmer vedrørende Madonna er at hun ikke bare skal vurderes på musikken. Det hun skal vurderes på er Entertainment, dvs helheden. Hun er show menneske. Hun kan givetvis ikke synge som de gode divaer, hun kan givetvis ikke spille guitar som Clapton osv. Men hun magter at fyre et show af hvor der er forandring, provokation og helhed.
Det er lidt som B&O. Da er det også let herinde at blive enige om at det er noget skidt rent lydmæssigt. Men de kan jo noget, De kan de med design, betjening og helhed.
Og nu har den kære dame jo solgt over 200millioner skiver, så et eller andet er der vel ved hende.
Personligt kan jeg godt lide hende for helheden og specielt nostalgien, for de det var bla hendes sange jeg lyttede til da jeg startede nmed musikken. Ud over dette er det også meget sjovt at mine døtre også kan lide hende nu og synger hendes sange, specielt de nye.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Hende springer jeg ihvertfald over hvis hun en anden gang skulle komme forbi DK...
|
|
|
Så er vi 2 . Fan af Madonna ? Jeg er ikke fan af hende, men jeg syntes sgu hun synger godt og så leger huyn med dybbassen i en sådan grad at er man til popmusik kommer du ikke udenom hende - der var dog ikke så meget som antydning af lyde under 40Hz til den koncert. Stod faktisk og tænkte på hvor latterligt sådan noget PA-grej er når vi snakker dynamik....på nummeret som er mellemøstligt orienteret (kan ikke huske track og titel) er der på hendes cd nogle gevaldige dynamiske udladninger i slutningen af nummeret og det lød bare helt fladt til koncerten - lidt en stinker . Når man tænker på hvad hun kan i ens stue på fuld blæs så var sgu en downer rent dynamik- og dybbasmæssigt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
strong skrev:
|
|
|
|
Så er vi 2 . Fan af Madonna ? Jeg er ikke fan af hende, men jeg syntes sgu hun synger godt og så leger huyn med dybbassen i en sådan grad at er man til popmusik kommer du ikke udenom hende - der var dog ikke så meget som antydning af lyde under 40Hz til den koncert. Stod faktisk og tænkte på hvor latterligt sådan noget PA-grej er når vi snakker dynamik....på nummeret som er mellemøstligt orienteret (kan ikke huske track og titel) er der på hendes cd nogle gevaldige dynamiske udladninger i slutningen af nummeret og det lød bare helt fladt til koncerten - lidt en stinker . Når man tænker på hvad hun kan i ens stue på fuld blæs så var sgu en downer rent dynamik- og dybbasmæssigt
|
|
|
Nej ikke specielt fan eller noget... Kan også godt li' Madonna's dybbas på hendes udgivelser, specielt på "Ray of light"... Synes dog ikke der manglede dybbas til koncerten? Det var efter min mening den mest positive oplevelse... Specielt opvarmningen med dj'en fra London var suveren... Havde dog ørepropper i der nok fremhæver bassen en del... Det kan være der er foskel på hvor man er placeret??? Jeg manglede om noget ikke bas, heller ikke under 40hz...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
| Og nu har den kære dame jo solgt over 200millioner skiver, så et eller andet er der vel ved hende. |
|
|
Nu vil jeg vove at påstå at selv en middelmådig dansk kunstner ville kunne sælge samme antal plader med samme eksponering og pladeselskabspenge i ryggen som Madonna har! Madonna er ikke andet end en supersmart forretning fra nogle endnu smartere bagmænds side - og bliver musikken spillet og vist nok i f.eks. MTV, så er det da klart at meningmand MÅ eje det - for så må det jo være hot. Et godt salgstal er langtfra ensbetydende med dygtige kunstnere.
Tænk bare på vores egne Aqua - Danmark's bedst sælgende band - vil du påstå at det er kvalitet? __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
nosferatu89 skrev:
|
Hvor mange "store navne har egentlig været i Horsens?
Robbie Williams, Bob Dylan, Elton John, Paul McCartney, REM.... andre?
Og nu stenene og Madonna.
Nosferatu
|
|
|
Pretty Maids ....
|
|
|
Danmarks fedeste rockband, selvom de gamle drenge er ved at falde lidt af på den 
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
strong skrev:
|
|
|
Så er vi 2 . Fan af Madonna ? Jeg er ikke fan af hende, men jeg syntes sgu hun synger godt og så leger huyn med dybbassen i en sådan
grad at er man til popmusik kommer du ikke udenom hende - der var dog ikke så meget som antydning af lyde under 40Hz til den koncert.
Stod faktisk og tænkte på hvor latterligt sådan noget PA-grej er når vi snakker dynamik....på nummeret som er mellemøstligt orienteret (kan
ikke huske track og titel) er der på hendes cd nogle gevaldige dynamiske udladninger i slutningen af nummeret og det lød bare helt fladt til
koncerten - lidt en stinker . Når man tænker på hvad hun kan i ens stue på fuld blæs så var sgu en downer rent dynamik- og
dybbasmæssigt |
|
|
Det er ikke PA-udstyr generelt, det er dårlig brug af det.
Problemet er jo, at vil man have mere dynamik, skal man enten spille lavere med de samme forstærkere (det dur ikke, folk vil have høj
musik), eller have fat i kraftigere forstærkere for at kunne spille højere ind i mellem (det koster kassen). (Håber det giver mening).
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
p.las skrev:
| david bowie har også spillet i horsens(lunden).Jeg syntes at madonna er ok ,menjeg er nok mere til stones næste søndag.Mere musik mindre show |
|
|
Ja, Bowie's meget intime koncert i den amfi-lignende lund var en rigig god oplevelse. Jeg husker den koncert som intet mindre end fremragende - dog var de 90 minutter liiiiige lidt nok for en mand med hans musikalske meritter IMO. 
MVH |
|
|
Jep det var en super koncert, the thin white duke var i storform. Han har iøvrigt udtalt i et senere interview, at det var en af de intense koncerter han selv havde svært ved at glemme, (noget i den stil ialfald)  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var til koncerten i torsdags og sytes det var en oplevelse uden de store mangler som mange især pressen har beskrevet.
Jeg stod ca 75 meter fra scenen midtfor, udsynet var ikke det bedste, kunne ikke se selve scenegulvet, så meget af tiden var focus mod de to storskærme ved siden af scenen.
Lyden var rigtig god fra min position, højt men ikke for højt selvom jeg lige måtte benytte ørepropper på et enkelt nummer (I love NEW YORK) der var diskanten lidt for skrap 
Men jeg havde altså heller ikke de store forventninger til koncerten, for hvordan vil det nogensinde blive muligt at afholde en koncert med 85000 mennesker, hvor alle kan se hele scenen eller være korrekt placeret i forhold til optimal lyd???
Men når alt bliver regnet sammen så var det nok lidt dyrt, jeg betalte ca 2500,- for transport billetter og lidt mad på vejen, samt en meget lang dag på arbejdet igår, var først i seng 05.30 
Go weekend til jer allesammen __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Så fik man da prøvet det...
Men helt ærligt ville jeg hellere ha' brugt den tusse (billet + transport) til en go' aften i byen. Musikken var alt for høj (ca. 100 meter fra scenen) måtte bruge ørepropper og det er altså ligesom sex med gummi
Masser af show men mangel på sangstemme + det virkede meget som en rutinepræget opvisning, ingen spontanitet på scenen fra kunstneren...
M.v.h. Strong
|
|
|
Ja det strider da imod journalisternes udsagn. Selv bor jeg ca. 4 kilometer fra hvor koncerten fandt sted (op over bakken og lidt til). Jeg havde vinduet stående på klem og kunne høre alt. "f**k george bush - He's a whore"... Jeg griner stadig 
Så læste jeg osse at der var én som mente at niveau-forskellen var for lille. hertil kan jeg så informere at niveauforskellen er op min. 5m...Minimum.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
Classe skrev:
| Og nu har den kære dame jo solgt over 200millioner skiver, så et eller andet er der vel ved hende. |
|
|
Tænk bare på vores egne Aqua - Danmark's bedst sælgende band - vil du påstå at det er kvalitet?
|
|
|
Øhh... Ja
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |