Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Madonna i Horsens !!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:

Classe skrev:
Og nu har den kære dame jo solgt over 200millioner skiver, så et eller andet er der vel ved hende.

Tænk bare på vores egne Aqua - Danmark's bedst sælgende band - vil du påstå at det er kvalitet?

Øhh... Ja

Nosferatu

Tja, det siger vel mere om dig end om mig!

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 August 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Så er der person fnidr igen  syntes bare at hun er ved at blive for gammel til at være sådan damen runder vel snart de 50
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:

Classe skrev:
Og nu har den kære dame jo solgt over 200millioner skiver, så et eller andet er der vel ved hende.

Tænk bare på vores egne Aqua - Danmark's bedst sælgende band - vil du påstå at det er kvalitet?

Øhh... Ja

Nosferatu

Hvordan det?

Nosferatu

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:

Classe skrev:

Øhh... Ja

Nosferatu

Hvordan det?

Nosferatu

Den indifferent måde at forholde sig til det spørgsmål ville være at sige; "smag og behag".

Dermed også sagt at man ikke kan diskutere, hvorvidt noget musik er "bedre" end andet; om noget er kvalitet eller ej.

Selvfølgelig kan man det! Aqua var metervarepop, ren form, uden musikalsk og lyrisk indhold. Punktum! Det er der nogle, der godt kan lide; fred være med det. De samme mennesker får det bare ualmindeligt svært, hvis de kaster sig ud i at forsvare den slags musiks innovative elementer - eller hvis de agiterer, at den slags musik gør verden til et bedre sted for menneskeheden som sådan - eller andet vanvittigt.

Der findes kvalitet og der findes intetsigende metervare; Aqua er sidstnævnte, hvis man SKAL placere dem det ene eller det andet sted

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Nemlig ja, Aqua er tom og indholdsløs pop.

Når det er sagt så må jeg da indrømme, at jeg købte deres første cd.  

Men man bliver klogere, har ikke købt en pop cd siden.

Nej, noget Heavy/Death/Prog Metal såsom Opeth, Transatlantic, LTE, DT, IM, Metallica etc, DET ved man hvad er.  Der får man kunstnerisk og musikalsk kvalitet for alle pengene.

Dog vil jeg da indrømme, at pop kan være fint nok som baggrundsmusik, til fester etc. Men hvis man virkelig går op i musik så bliver det hurtigt noget kedeligt og uopfindsomt noget, at høre på.

Undskyld for jeg går lidt OT.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Sendt: 27 August 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

sgu godt man ikke smed 730 kroner efter det.næh Big Fat Snake til en røver pris af 250 bananer, det rykker sgu, Dansk kvali der kan deres kram  deres cd'er når ikke deres live performance til sokkerne.
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 August 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

jeg så pink floyd project opføre "the wall" sidste weekend foran 5000 mennesker udendørs i fredericia.

flot,godt,stort,gennemført - pris 200kr

personligt ville jeg hellere se madonna blive interwiewet af anders lund madsen (er sket..) end spilde tid og penge på et showoff som det i horsens (og ja - jeg har hørt flere personlige anmeldelser.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Snaphead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Det var sgu nok den kedeligste koncert jeg endnu har været til.

Kæmpe forsinkelse (lyd/billed) på storskærmende, alt for meget politik, kedeligt show, skinger stemme, og det mest væsenlige, "festen kom aldrig igang".

Sort gaaaab herfra.

Til top Vis Snaphead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snaphead

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

min datter på 10 var med 2 veninder og deres mødre til koncerten i Horsens.

For dem var det " en top nice super fed koncert. Madonna var for vild, og der var p**se mange søde fyre. Vi kunne ikke se noget som helst, og det var svært at høre teksterne, men nøøøj, det rykkede... i pomfritten!"

Så, det handler jo nok i høj grad om ørerne der hører.

Jeg synes osse det var super cool; 2 aftener alene hjemme, mig selv som dj, frossen pizza og øl 2 dage i træk... hvor svært ka' det være?

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

For dem var det " en top nice super fed koncert. Madonna var for vild, og der var p**se mange søde fyre. Vi kunne ikke se noget som helst, og det var svært at høre teksterne, men nøøøj, det rykkede... i pomfritten!"

Jeg synes osse det var super cool; 2 aftener alene hjemme, mig selv som dj, frossen pizza og øl 2 dage i træk... hvor svært ka' det være?

Brok

Nemlig  Som jeg skrev ovenfor: Der er nogle, der kan lide det; og fred være med det - også til ægtemanden og faren 

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Sendt: 27 August 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=brok]

Jeg synes osse det var super cool; 2 aftener alene hjemme, mig selv som dj, frossen pizza og øl 2 dage i træk... hvor svært ka' det være? "unqote".

, åhjaåhja..

Verden vil sgu stadig bedrages (uanset vi kan sende folk til månen osv). Det er vel også derfor der kan sælges i tusindvis af "MGP-greatest hits opsamlings lala-plader".

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 27 August 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:

Classe skrev:

Øhh... Ja

Nosferatu

Hvordan det?

Nosferatu

Den indifferent måde at forholde sig til det spørgsmål ville være at sige; "smag og behag".

Dermed også sagt at man ikke kan diskutere, hvorvidt noget musik er "bedre" end andet; om noget er kvalitet eller ej.

Selvfølgelig kan man det! Aqua var metervarepop, ren form, uden musikalsk og lyrisk indhold. Punktum! Det er der nogle, der godt kan lide; fred være med det. De samme mennesker får det bare ualmindeligt svært, hvis de kaster sig ud i at forsvare den slags musiks innovative elementer - eller hvis de agiterer, at den slags musik gør verden til et bedre sted for menneskeheden som sådan - eller andet vanvittigt.

Der findes kvalitet og der findes intetsigende metervare; Aqua er sidstnævnte, hvis man SKAL placere dem det ene eller det andet sted

MVH

Først: Jeg hverken kan, har kunnet eller vil nogensinde komme til at lide Aqua. They suck - big time!

Dernæst: Jeg forsøger blot at få en sund debat igang, derfor...

Du skriver at, en forsvarelse af Aqua som værende musik der gør verden til et bedre sted for menneskeheden, vil være vanvittigt.

Hvorfor nu det? Hvad skal der til før musik gør livet for os mennesker bedre? Mit svar: Det bestemmer man sgu selv. Jeg selv synes hård rock, som fx Metallica er det værste gang bras. Jeg kan sgu da osse stå og råbe ind i en mikrofon (no offense). Næh, jeg holder mig til god gammeldaws hip-hop, soul og jazz.

Mit andet spørgsmål; Er der overhovedet noget musik der gør verden til et bedre sted? Umiddelbart vil jeg da selv svare ja, men af en eller anden grund alligevel ikke. Musik skaber (desværre) opsplitninger mellem mennesker.

I USA ser man det jo hele tiden. Selv indenfor samme genre, rap, er der konstant "beefs" mellem east- og westcoast rappere. Bare til grin..

Og til sidst: er der overhovedet nogle nyere bands (max. ca. 15 år tilbage) der er innovative? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen... Men de er der forhåbentligt.

Nosferatu

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 28 August 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Ligger og roder rundt af grin på gulvet over de folk der brokker sig over forsinkelser på storskærmene......eller lyd !

Det er mange der skal have skolepengene igen fra fysiktimerne, på dette forum.

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 August 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Ligger og roder rundt af grin på gulvet over de folk der brokker sig over forsinkelser på storskærmene......eller lyd !

Det er mange der skal have skolepengene igen fra fysiktimerne, på dette forum.

MVH

Bonné

Rejs dig lige op fra gulvet og argumenter her: Du mener vel, at det er helt naturligt, at lyden er forsinket hvis man står langt væk fra scenen? Det har du nok ret i, men billedet på storskærmen bør vel følge Madonnas bevægelser til punkt og prikke? Og lyden være synkroniseret med såvel Madonna som storskærm hvis man står tæt nok på.
Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 28 August 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Nej...

Sync. imellem billede og lyd vil altid være et kompromis på så store afstande jvf. forskellen i hastighed.

Oftest vælger man at forsinke billedet lidt, så det kommer for sent tæt på, men til gengæld passer bedre længere ude på pladsen. Herude vil Madonna's  virkelige bevægelser fra scenen også være ude af sync med lyden.

Det er LIDT sværere at producere lyd og billede til et sådant event, end at at lave en god hjemme biograf...

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 28 August 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
Og til sidst: er der overhovedet nogle nyere bands (max. ca. 15 år tilbage) der er innovative? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen... Men de er der forhåbentligt.

Plaid kommer lige inden for tidrammen og Boards Of Canada er lidt yngre. De hører nok til de nyeste og mest innovative bands, jeg i lang tid er stødt på. Men det vil sikkert heller ikke opfattes som lette øresnacks for die-hard Madonna-fans.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 29 August 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hmmm. Jeg mener bestemt det var et godt show. Ja show, ikke en "rigtig" koncert. Det hele bestod i en mindre band og en harddisk. Sådan er det.

Lyden var rigtig god der hvor vi stod (ca.75m fra senen). Showet var rigtig flot. Kørte perfekt. Ligeledes syntes jeg hun synger udemærket. Ikke en Celine Dion eller lign. Det er heller ikke det hun skal. Mener hun virkklig har skruet et flot show sammen. Der var masser af dansere, masser af tiltag på scenen. Sådan rigtig flot. Selve koncerten showet var og er i topklasse.

Men det jeg kan blive rigtig negativ over er Horsens "koncert udvalg" eller hvad de nu hedder. 85000 mennesker. Are you knots?.. Det dur ikke. 50000 havde været fint og endda mere end nok.

Men hvor er nogle af jer negative. Det er ikke til at holde ud at læse. Selvfølgelig kan vi ikke alle lide samme kunstner. Det er da sole klart. Pop musik behøver absolut ikke at være indholdløst. Og det er Madonnas da absolut heller ikke. Masser af fede melodier og hendes stemme er da super til det musik. Jeg holder meget af det såkaldte popmusik. Ligeledes har jeg en del rock og så i den hårde ende. Det er ligeledes noget jeg holder af. Dog er Jazz absolut ikke min kop te. Det siger mig ikke meget. Det samme med med soul musik.. Aqua, tjaaa. mener nu de fik skruet nogle gode melodier sammen. Det er udemærket popmusik..

Må sige jeg kritisere ikke kunstnere, for vi kan alle lide forskellig typer musik og sådan er det bare. Der er kunst i alle slags musik. På den ene eller dan anden måde. Og ka man ikke lide en slags musik eller kunstner,    Jamen så kan man jo bare lade være at høre det. Så nemt er det.

Og så ser jeg frem til Rolling Stones på søndag....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes