| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
Classe skrev:
| Og nu har den kære dame jo solgt over 200millioner skiver, så et eller andet er der vel ved hende. |
|
|
Tænk bare på vores egne Aqua - Danmark's bedst sælgende band - vil du påstå at det er kvalitet?
|
|
|
Øhh... Ja
Nosferatu
|
|
|
Tja, det siger vel mere om dig end om mig!  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der person fnidr igen  syntes bare at hun er ved at blive for gammel til at være sådan damen runder vel snart de 50
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
Classe skrev:
| Og nu har den kære dame jo solgt over 200millioner skiver, så et eller andet er der vel ved hende. |
|
|
Tænk bare på vores egne Aqua - Danmark's bedst sælgende band - vil du påstå at det er kvalitet?
|
|
|
Øhh... Ja
Nosferatu
|
|
|
Tja, det siger vel mere om dig end om mig! 
|
|
|
Hvordan det?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
Classe skrev:
|
|
|
|
|
Øhh... Ja
Nosferatu
|
|
|
|
|
|
Hvordan det?
Nosferatu
|
|
|
Den indifferent måde at forholde sig til det spørgsmål ville være at sige; "smag og behag".
Dermed også sagt at man ikke kan diskutere, hvorvidt noget musik er "bedre" end andet; om noget er kvalitet eller ej.
Selvfølgelig kan man det! Aqua var metervarepop, ren form, uden musikalsk og lyrisk indhold. Punktum! Det er der nogle, der godt kan lide; fred være med det. De samme mennesker får det bare ualmindeligt svært, hvis de kaster sig ud i at forsvare den slags musiks innovative elementer - eller hvis de agiterer, at den slags musik gør verden til et bedre sted for menneskeheden som sådan - eller andet vanvittigt. 
Der findes kvalitet og der findes intetsigende metervare; Aqua er sidstnævnte, hvis man SKAL placere dem det ene eller det andet sted
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig ja, Aqua er tom og indholdsløs pop. 
Når det er sagt så må jeg da indrømme, at jeg købte deres første cd. 
Men man bliver klogere, har ikke købt en pop cd siden. 
Nej, noget Heavy/Death/Prog Metal såsom Opeth, Transatlantic, LTE, DT, IM, Metallica etc, DET ved man hvad er. Der får man kunstnerisk og musikalsk kvalitet for alle pengene.
Dog vil jeg da indrømme, at pop kan være fint nok som baggrundsmusik, til fester etc. Men hvis man virkelig går op i musik så bliver det hurtigt noget kedeligt og uopfindsomt noget, at høre på.
Undskyld for jeg går lidt OT. 
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgu godt man ikke smed 730 kroner efter det.næh Big Fat Snake til en røver pris af 250 bananer, det rykker sgu, Dansk kvali der kan deres kram  deres cd'er når ikke deres live performance til sokkerne.
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæ
jeg så pink floyd project opføre "the wall" sidste weekend foran 5000 mennesker udendørs i fredericia.
flot,godt,stort,gennemført - pris 200kr
personligt ville jeg hellere se madonna blive interwiewet af anders lund madsen (er sket..) end spilde tid og penge på et showoff som det i horsens (og ja - jeg har hørt flere personlige anmeldelser.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Snaphead Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu nok den kedeligste koncert jeg endnu har været til.
Kæmpe forsinkelse (lyd/billed) på storskærmende, alt for meget politik, kedeligt show, skinger stemme, og det mest væsenlige, "festen kom aldrig igang".
Sort gaaaab herfra.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
min datter på 10 var med 2 veninder og deres mødre til koncerten i Horsens.
For dem var det " en top nice super fed koncert. Madonna var for vild, og der var p**se mange søde fyre. Vi kunne ikke se noget som helst, og det var svært at høre teksterne, men nøøøj, det rykkede... i pomfritten!"
Så, det handler jo nok i høj grad om ørerne der hører.
Jeg synes osse det var super cool; 2 aftener alene hjemme, mig selv som dj, frossen pizza og øl 2 dage i træk... hvor svært ka' det være?
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
For dem var det " en top nice super fed koncert. Madonna var for vild, og der var p**se mange søde fyre. Vi kunne ikke se noget som helst, og det var svært at høre teksterne, men nøøøj, det rykkede... i pomfritten!"
Jeg synes osse det var super cool; 2 aftener alene hjemme, mig selv som dj, frossen pizza og øl 2 dage i træk... hvor svært ka' det være?
Brok
|
|
|
Nemlig Som jeg skrev ovenfor: Der er nogle, der kan lide det; og fred være med det - også til ægtemanden og faren 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=brok]
Jeg synes osse det var super cool; 2 aftener alene hjemme, mig selv som dj, frossen pizza og øl 2 dage i træk... hvor svært ka' det være? "unqote".
   , åhjaåhja..
Verden vil sgu stadig bedrages (uanset vi kan sende folk til månen osv). Det er vel også derfor der kan sælges i tusindvis af "MGP-greatest hits opsamlings lala-plader".
mvh
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
nosferatu89 skrev:
Silent Knight skrev:
Classe skrev:
|
|
|
|
|
Øhh... Ja
Nosferatu
|
|
|
|
|
|
Hvordan det?
Nosferatu
|
|
|
Den indifferent måde at forholde sig til det spørgsmål ville være at sige; "smag og behag".
Dermed også sagt at man ikke kan diskutere, hvorvidt noget musik er "bedre" end andet; om noget er kvalitet eller ej.
Selvfølgelig kan man det! Aqua var metervarepop, ren form, uden musikalsk og lyrisk indhold. Punktum! Det er der nogle, der godt kan lide; fred være med det. De samme mennesker får det bare ualmindeligt svært, hvis de kaster sig ud i at forsvare den slags musiks innovative elementer - eller hvis de agiterer, at den slags musik gør verden til et bedre sted for menneskeheden som sådan - eller andet vanvittigt. 
Der findes kvalitet og der findes intetsigende metervare; Aqua er sidstnævnte, hvis man SKAL placere dem det ene eller det andet sted
MVH
|
|
|
Først: Jeg hverken kan, har kunnet eller vil nogensinde komme til at lide Aqua. They suck - big time!
Dernæst: Jeg forsøger blot at få en sund debat igang, derfor...
Du skriver at, en forsvarelse af Aqua som værende musik der gør verden til et bedre sted for menneskeheden, vil være vanvittigt.
Hvorfor nu det? Hvad skal der til før musik gør livet for os mennesker bedre? Mit svar: Det bestemmer man sgu selv. Jeg selv synes hård rock, som fx Metallica er det værste gang bras. Jeg kan sgu da osse stå og råbe ind i en mikrofon (no offense). Næh, jeg holder mig til god gammeldaws hip-hop, soul og jazz.
Mit andet spørgsmål; Er der overhovedet noget musik der gør verden til et bedre sted? Umiddelbart vil jeg da selv svare ja, men af en eller anden grund alligevel ikke. Musik skaber (desværre) opsplitninger mellem mennesker.
I USA ser man det jo hele tiden. Selv indenfor samme genre, rap, er der konstant "beefs" mellem east- og westcoast rappere. Bare til grin..
Og til sidst: er der overhovedet nogle nyere bands (max. ca. 15 år tilbage) der er innovative? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen... Men de er der forhåbentligt.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligger og roder rundt af grin på gulvet over de folk der brokker sig over forsinkelser på storskærmene......eller lyd !
Det er mange der skal have skolepengene igen fra fysiktimerne, på dette forum. 
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Landberg Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Ligger og roder rundt af grin på gulvet over de folk der brokker sig over forsinkelser på storskærmene......eller lyd !
Det er mange der skal have skolepengene igen fra fysiktimerne, på dette forum. 
MVH
Bonné |
|
|
Rejs dig lige op fra gulvet og argumenter her: Du mener vel, at det er helt naturligt, at lyden er forsinket hvis man står langt væk fra scenen? Det har du nok ret i, men billedet på storskærmen bør vel følge Madonnas bevægelser til punkt og prikke? Og lyden være synkroniseret med såvel Madonna som storskærm hvis man står tæt nok på.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej...
Sync. imellem billede og lyd vil altid være et kompromis på så store afstande jvf. forskellen i hastighed.
Oftest vælger man at forsinke billedet lidt, så det kommer for sent tæt på, men til gengæld passer bedre længere ude på pladsen. Herude vil Madonna's virkelige bevægelser fra scenen også være ude af sync med lyden.
Det er LIDT sværere at producere lyd og billede til et sådant event, end at at lave en god hjemme biograf...
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
| Og til sidst: er der overhovedet nogle nyere bands (max. ca. 15 år tilbage) der er innovative? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen... Men de er der forhåbentligt. |
|
|
Plaid kommer lige inden for tidrammen og Boards Of Canada er lidt yngre. De hører nok til de nyeste og mest innovative bands, jeg i lang tid er stødt på. Men det vil sikkert heller ikke opfattes som lette øresnacks for die-hard Madonna-fans.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm. Jeg mener bestemt det var et godt show. Ja show, ikke en "rigtig" koncert. Det hele bestod i en mindre band og en harddisk. Sådan er det.
Lyden var rigtig god der hvor vi stod (ca.75m fra senen). Showet var rigtig flot. Kørte perfekt. Ligeledes syntes jeg hun synger udemærket. Ikke en Celine Dion eller lign. Det er heller ikke det hun skal. Mener hun virkklig har skruet et flot show sammen. Der var masser af dansere, masser af tiltag på scenen. Sådan rigtig flot. Selve koncerten showet var og er i topklasse.
Men det jeg kan blive rigtig negativ over er Horsens "koncert udvalg" eller hvad de nu hedder. 85000 mennesker. Are you knots?.. Det dur ikke. 50000 havde været fint og endda mere end nok.
Men hvor er nogle af jer negative. Det er ikke til at holde ud at læse. Selvfølgelig kan vi ikke alle lide samme kunstner. Det er da sole klart. Pop musik behøver absolut ikke at være indholdløst. Og det er Madonnas da absolut heller ikke. Masser af fede melodier og hendes stemme er da super til det musik. Jeg holder meget af det såkaldte popmusik. Ligeledes har jeg en del rock og så i den hårde ende. Det er ligeledes noget jeg holder af. Dog er Jazz absolut ikke min kop te. Det siger mig ikke meget. Det samme med med soul musik.. Aqua, tjaaa. mener nu de fik skruet nogle gode melodier sammen. Det er udemærket popmusik..
Må sige jeg kritisere ikke kunstnere, for vi kan alle lide forskellig typer musik og sådan er det bare. Der er kunst i alle slags musik. På den ene eller dan anden måde. Og ka man ikke lide en slags musik eller kunstner, Jamen så kan man jo bare lade være at høre det. Så nemt er det.
Og så ser jeg frem til Rolling Stones på søndag.... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |