Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: højtaler kabel snobberi eller fornuft???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Uanset det ene eller andet, virker eller virker ikke, dyrt eller billigt, så fatter jeg ikke at man altid skal kalde nogen for snobber bare fordi de køber dyre ting... Jeg vil gerne være snob så, for det kan jo kun betyde at jeg har råd til det.

Jeg undrer mig over at hver gang der startes en kabeldiskussion, så skal der altid være nogen der - mellem linierne eller direkte - håner den anden part fordi man selv er af en anden mening. Og som jeg ser det er det stort set altid dem der ikke "tror" på det der skal stille sig op på boksen og råbe "I er nogle idioter, kan I da virkelig ikke selv se det".

Min holdning til kabler osv.:

• Ja, kabler skal forværre signalet mindst muligt
  • Ja, der er sikkert nogen der forsøger at skumme fløden (er der ikke altid det)
  • Ja, man er måske bedre rådet ved at bruge pengene på udstyret - hvad nu hvis man har gjort det og vil finpudse
  • Ja, en højere pris er ikke nødvendigvis = bedre lyd, men mange gange hænger det alligevel sammen
  • Ja, udstyret bestemmer i høj grad hvordan kablet rent faktisk "lyder"
  • Ja, placebo kan da betyde noget, men ofrer man mange penge vil man vel også gerne være sikker, dvs. være skeptisk, for ellers kan man jo aflevere det tilbage og få pengene igen
  • Ja, placebo kan betyde endog meget, men kabel-fornægterne underligger jo også en slags negativ placebo-effekt

Inden man fornægter kabler skal man i det mindste have prøvet det, og ikke kun to eller tre billig-modeller mod hinanden. Og selv når man har gjort det skal man være bevidst om at man - ud fra den forudindtagede holdning man nu engang har - måske ikke kan stole helt på egne indtryk, det gælder begge veje.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er uddannet elektronik tekniker, og ville have forsvoret, at der er forskel på kabler i audioområdet.

Vi lavede matrixregning for fejlagtigt impedanstilpassede kabler med TYDELIGE reflektioner til følge. Dog først højt oppe i det beregnede frekvensområde. Stadig, jeg kan ikke lade være med at se det sådan: Kablet, uanset konstruktion, indgår i belastningen du byder en givet udgang. Nogle udgange er mere tolerante end andre, men det er absolut ikke utænkeligt, at et kabel kan trigge noget i en udgang. Om hvorvidt dette har konsekvenser i det hørbare område, må jo komme an på en prøve for den enkelte.

Da jeg lige havde fået mine ML Aerius i'ere, legede jeg lidt med DIY kabler (fra www.tnt-audio.com, såvidt jeg husker). På et tidspunkt var jeg inde hos Tom i AudioArt, og endte op med at låne et par MIT kabler til omkring 3000 kr. Som sammenligningsgrundlag lånte jeg, hos KT, et sæt Transparent Wave et eller andet, til ca. samme pris. Jeg ville udfra kablets beskaffenhed (fleksibilitet, udseende, stik kvalitet), have valgt Transparent kablet, men lyden faldt ud til MIT kablets fordel. Transparent lød for lyst efter min smag. Måske mere korrekt, men for lyst (ligesom om alle detaljer blev overeksponeret).

Jeg kan kun opfordre til, at man udfører sine egne tests. Hvis ikke man kan høre forskel, så brug pengene på ny musik. Det er vel det bedste råd der bør gives i det hele taget?

Og hvis man kan høre forskel på 0,75 kvadrat lysnet og 2,5 kvadrat af Hifiklubbens billigste, må der vel også være forskel på Hifiklubbens billigste og Kimber Signature DittenDatten?? Om det er pengene værd, må man gøre op med ens finansielle rådgiver.

Jeg kan huske en lille shop på Frederiksberg hvor de kørte med et single stranded kobber med Teflon isolation. Han sværgede til det. Ligger ikke så langt fra DAT, hvis han stadig eksisterer.

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

det var vel ret godt sagt Kim

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Uanset det ene eller andet, virker eller virker ikke, dyrt eller billigt, så fatter jeg ikke at man altid skal kalde nogen for snobber bare fordi de køber dyre ting... Jeg vil gerne være snob så, for det kan jo kun betyde at jeg har råd til det.

Jeg undrer mig over at hver gang der startes en kabeldiskussion, så skal der altid være nogen der - mellem linierne eller direkte - håner den anden part fordi man selv er af en anden mening. Og som jeg ser det er det stort set altid dem der ikke "tror" på det der skal stille sig op på boksen og råbe "I er nogle idioter, kan I da virkelig ikke selv se det".

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Fo2graf1; du har da ret i, at der også blev brugt forsignalerings-kabler!

Men om vi ville have vundet "1864-krigen" med 9 nines sølv på kobber, det tror jeg nu ikke!

At moderne svinedyrt militærisenkram ikke virker, trods prisen, kan ikke komme bag på nogen!

Hhmmm... dansk militær isenkram er ellers ganske fortræffeligt.... Skulle jeg hilse at sige!!!

F.Christians skrev:
Hvad Hurtig og dem han kender ikke kan høre forskel på, det springer vi let hen over! Alle med et habilt hifi kan høre forskel på kabler, især forskellen på stranded, helixsnoet og flade solidcore, samt rent kobber, forsølvet kobber eller rent sølv. Ligeledes om isoleringen er af PVC, PE eller Teflon, dog i mindre grad!

Hvad man kan høre af forskelle i hifi-anlæg, man aldrig har hørt før, kan være ligemeget; det er jo ikke ens eget anlæg og man har således intet at bruge det til! Intet!

Prøv det hjemme og tag så selv stilling!

Jazzman; gå ind på Nordost.com og se at du tager fejl!

Kaso; synes du at 500-1000kr er for meget at ofre på en forbindelse imellem en 5000 kroners CD-afspiller og en 5000 kroners forstærker? Hvor megen ekstra vellyd får man så, hvis man ofrer en 1000 kroneseddel ekstra på en bedre forstærker? Nej vel?

Kabler til rimelige penge er en gave til hifi-folket, intet mindre!

Jeg er helt enig i, at der er lydmæssig forskel på kabler. Ingen tvivl om det!

Jeg synes også det er rimeligt nok at ofre 500-1000 på et signalkabel til en CD i 5000 kroners klassen. MEN MEN MEN.... Min pointe er: Hvis nu du kunne få et kabel til 200,- der lymæssigt var bedre end det til 1000,-... Så skulle man jo vælge det til 200,-. Men det tvivler jeg på ret mange ville gøre. Det fleste ville nok tage det til 1000,- fordi det måske er fra et anerkendt mærke og fordi det ser mere imponerende ud.

Faktisk synes jeg din måde at argumentere er meget sigende. Det er ret tydeligt, at du ike ville tage et billigere kabel, da du mener der skal være en sammenhæng mellem hvor meget man ofrer på hhv CD, Amp og kabel. Og derfor vælger du sikkert et kabel ud fra at det er tilstrækkeligt dyrt, fremfor at det lyder tilstrækkeligt godt.

Man kan ikke sige, at til en CD til 5000, bør man vælge et kabel til mellem 500 og 1000 kroner. Glem det. Du skal vælge et kabel der er tilstrækkelig godt til CD'en. Om det koster 20 kroner eller 10.000 er underordnet. Det er lyden der tæller, og der er INGEN sammenhæng mellem lyd og pris på kabler!
Men jeg forstår godt din indstilling... det er præcis det branchen har kæmpet for at bilde os ind... Nemlig at man skal bruge ca 20% af budgettet på kabler. De har ikke fortalt at man skal købe kabler der er lige så gode som resten af anlægget... Nej... de siger at man skal bruge en vis sum på det... Og hvorfor mon?? Hvorfor vil de forsøge at sælge dyrere kabler, fremfor at bruge pengene på forstærker osv?? Kunne det skyldes at avancen på kabler er skyhøj??

Maurice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Maurice skrev:

Man burde hellere begynde at lære elektriker-lærlingene om kablers indvirkning på lyden.

Det er jo forfejlet videnskab at konstatere at "det jeg med min viden om naturlovene ikke kan forstå, eksisterer ikke". Hvis man med sine sanser ved gentagende eksperimenter - i positivistisk ånd -kan betragte et empirisk fænomen som reelt forkommende, kan det jo ikke nytte noget at man reducerer den del af virkeligheden bort, blot fordi man ikke kan forklare den teoretisk. Der begynder tek-nat drengene pludselig at interessere sig for kognitivt bedrag, underliggendce psykologiske mekanismer, og langhårdede placebo-teorier. Meget underfundigt...

Problemet er, at sanser lader sig narre - det gør naturlovene ikke!

Prøv for sjov at kaste et blik på denne: http://www.chessbase.com/puzzle/puzz10b.htm

Og fortæl mig så ærligt, om man altid skal tro på sine sanser.....

Selvfølgelig er der områder, som videnskaben endnu ikke har forklaret - det er ikke ensbetydende med at det ikke kan forklares. Men tænk lige over et teoretisk eksempel:

• A har lige købt et kabel til 5.000kr.
  • A monterer kablet for at høre, om det lyder bedre
  • Vil A mon helst høre:
    1. Kablet lyder bedre - og 5.000kr. er givet godt ud  eller
    2. Der er ingen forskel - 5.000kr. spildt?

Der er mange, der gerne vil tro på forskellen - og så hører de - med deres bedste sanser (som jo styres af hjernen), at der er en forskel. Det kaldes placebo - og er et meget udbredt fænomen i alle former for "emperisk test". Du tror at du kan abstrahere fra fænomenet, men al lærdom viser, at det kan du ikke. Du må tro, hvad du vil  - så vil vi andre nøjes med vores viden...

(og jeg vil til enhver tid fastholde, at man med "hæderlige" kabler er bedre stillet ved at bruge de ekstra tusindvis af kr. på bedre apparater end på dyrere kabler)

Sanserne (høre -syns- føle- luftesans osv) er ikke bedrageriske hvis man ved gentagne, kontrollerede forsøg (evt. blindtest)  igen og igen kan foretage korrekte registreringer. Det siger sig selv. Mon ok, ontologi og epistemologi har optaget verdens videnskabsmænd siden antikken, så vi to bliver nok heller ikke lige enige.

Det glæder mig at du anerkender at videnskaben som vi kender den idag, stadig har et udviklingspotentiale. Den har den jo i mange sammenhænge, også i forhold tilnøjagtig at få kortlagt hvad der sker når elektriske impulser farer igennem eksempelvis et kabel.

Det er forresten ikke tro vs. naturlove. Der findes allerede en stor viden om emnet mange steder, men da naturvidenskab ikke har min største interesse, finder jeg mig ikke i en position hvor jeg kan gengive alle de lovmæssigheder, teorier, der findes på området. Modsat dig stoler jeg på min dømmekraft, min evne til at høre små forskelle og nuancer.

Ta' og gør dig fri af din overbevisning og få dig en "aha-oplevelse", der vil noget! De er sunde at få en gang imellem.. Men pas på, det ka' hurtigt komme til at koste dig knaster

Til top Vis Maurice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maurice

Maurice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej igen KASO - rigtig sejt link

jojo, vi er da heller ikke ufejlbarlige!

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Sendt: 05 April 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hurtig skrev:
Det er sjovt som folk er enige om, at dyrt ikke nødvendigvis er bedre..... Gad vide hvorfor man sjældent ser folk opgradere til et billigere kabel??? Er der en smule snop-effekt???

Jeg har opgraderet fra et dyere, til et billigere  Glæden ved det hele stiger også, når man kan spare penge, og oven i købet, for bedre lyd. Jeg gider ikke at nævne kablernes navner her, men mit gamle kabel kostede ca. 500,- meteren, og mit nye, og i mine øre bedre kabel, koster ca. 50,- meteren.... KANON MAND!!

Clearwater ?

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Maurice skrev:
Sanserne (høre -syns- føle- luftesans osv) er ikke bedrageriske hvis man ved gentagne, kontrollerede forsøg (evt. blindtest)  igen og igen kan foretage korrekte registreringer.

Kun "ægte" blindtest kan anvendes, hvis man skal sige sig fri for placebo. Her synes jeg at det kniber gevaldigt med en underbygning af sammenhængen mellem pris og lyd på kabelsiden....

Maurice skrev:

Det siger sig selv. Mon ok, ontologi og epistemologi har optaget verdens videnskabsmænd siden antikken, så vi to bliver nok heller ikke lige enige.

Det glæder mig at du anerkender at videnskaben som vi kender den idag, stadig har et udviklingspotentiale. Den har den jo i mange sammenhænge, også i forhold tilnøjagtig at få kortlagt hvad der sker når elektriske impulser farer igennem eksempelvis et kabel.

Det er forresten ikke tro vs. naturlove. Der findes allerede en stor viden om emnet mange steder, men da naturvidenskab ikke har min største interesse, finder jeg mig ikke i en position hvor jeg kan gengive alle de lovmæssigheder, teorier, der findes på området. Modsat dig stoler jeg på min dømmekraft, min evne til at høre små forskelle og nuancer.

Med mindre du har gennemført en dobbelt blindtest, vil jeg stadig fastholde, at du ikke kan tro på det, du mener at kunne høre. Prøvede du mit link?
Maurice skrev:

Ta' og gør dig fri af din overbevisning og få dig en "aha-oplevelse", der vil noget! De er sunde at få en gang imellem.. Men pas på, det ka' hurtigt komme til at koste dig knaster

Jeg har skam forsøgt mig - men med det sørgelige resultat, at kabler ikke var genvejen til vellyd.

På et enkelt punkt har jeg dog fået en forbedring med bedre kabler: scartkabler til ca. 400kr. gav mig et klart bedre billede end de billige no-name-kabler. Samme oplevelse har jeg ikke haft med lydkabler. Teoretisk set kan jeg også være et offer for "placebo", da jeg tilhører "tvivlerne", men jeg havde dog købt kablerne med en forhåbning om en forbedring - der udeblev.

Selvfølgelig er der forskel mellem de billigste medleverede kabler og "hæderlige" kabler - men kabler til flere tusinde kr. har kun 1 formål: At levere flest muligt penge til producent og forhandlere.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Maurice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej KASO.

Nu synes jeg du begynder at skifte emne. Om et givent produkt er pengene værd, vil til hver en tid være en individuel vurdering. Vi kan godt blive enige om at hifi er en dyr hobby   Det jeg opponerede mod var din påstand om at der - jfr. "naturlovene" - ikke kan høres forskel på kabler, og at den forskel stort set alle audiophile i verden oplever og er enige om, udelukkende skyldes en psykologisk mekanisme hos masserne, du kalder placebo-effekt. Det er det du har sagt, og den påstand er jeg uening med dig i. Prøv engang ved lejlighed at sammenligne et Van den Hul  med et Nordost kabel og fortæl mig så igen - ærligt - om du ikke kan høre forskel? Husk at gør det på ordentligt anlæg. Det kan meget vel være at dit setup ikke er transparent nok til at vise forskellene. Personer, der ytrer det synspunkt du fremfører, befinder sig meget ofte på de nederste trin af lyd-stigen. Her er kablernes betydning for den samlede lyd gerne mindre signifikant.   

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 April 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Maurice skrev:
Personer, der ytrer det synspunkt du fremfører, befinder sig meget ofte på de nederste trin af lyd-stigen. 

(Så slår man sig da ikke så meget, hvis man falder ned)

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

@Maurice

Måske du vil løfte sløret for hvad dit anlæg består af, så vi kan skyde os lidt ind på hvor vi ligger i bedømmelsen af kabler ?

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Maurice skrev:

Hej KASO.

Nu synes jeg du begynder at skifte emne. Om et givent produkt er pengene værd, vil til hver en tid være en individuel vurdering. Vi kan godt blive enige om at hifi er en dyr hobby   Det jeg opponerede mod var din påstand om at der - jfr. "naturlovene" - ikke kan høres forskel på kabler, og at den forskel stort set alle audiophile i verden oplever og er enige om, udelukkende skyldes en psykologisk mekanisme hos masserne, du kalder placebo-effekt. Det er det du har sagt, og den påstand er jeg uening med dig i. Prøv engang ved lejlighed at sammenligne et Van den Hul  med et Nordost kabel og fortæl mig så igen - ærligt - om du ikke kan høre forskel? Husk at gør det på ordentligt anlæg. Det kan meget vel være at dit setup ikke er transparent nok til at vise forskellene. Personer, der ytrer det synspunkt du fremfører, befinder sig meget ofte på de nederste trin af lyd-stigen. Her er kablernes betydning for den samlede lyd gerne mindre signifikant.   

For nu at være mere præcis: Køber man højtalerkabler på 2.5kvdmm eller derover, tvivler jeg på at det er muligt at høre forskel på dem og andre højtalerkabler (igen - med samme eller større tykkelse) uanset navn, pris eller teknologi på et anlæg under 250.000kr. - og selv da vil jeg tillade mig at tvivle! Når "audiphile" mener at kunne høre en forskel, er det stort set aldrig i forbindelse med en videnskabelig korrekt blindtest - og derfor vil de med stor sandsynlighed kunne forventes at være offer for en psykologisk effekt snarere end de har hørt en reel forskel. At mange mener at høre noget er ikke ensbetydende med at det er korrekt - det har historien talrige eksempler på. Tænk blot på, hvor mange der har set lærer Andersen på altanen i Matador - selv om den scene aldrig er blevet optaget - man har kun fået det fortalt! Eller vis mit link til en masse mennesker - de vil med stor sandsynlighed alle tage fejl i deres bedømmelse af billedet...

Hvis ikke et anlæg til eksempelvis 40.000kr. er "transparent nok til at vise forskellene" - hvorfor så anbefale at investere i kabler til 4-8.000kr. til anlægget? Ville det ikke give større forbedringer i lyden at købe en forstærker eller højtalere, der er 8.000kr. dyrere?

Pointen er netop, at investeringen i dyre kabler for langt de fleste vil være tåbelig med mindre man i forvejen har de bedste (og dyreste?) apparater/højtalere, der kan købes - ellers vil pengene være bedre brugt andetsteds.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Lampejoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

højtalerkabler : hvem lytter ? er der fest og 100 watt på drengen, så har din far ret, hører du musik ved stue temperatur ca 10-15 watt, så er der kæmpe forskel selv med billige kabler (fra hi fi klubben) som jeg ivørigt selv bruger.  Ham der skrev oxygenfri copper må jeg give ret,  så rent som muligt,  husk det gælder også signalkabler næsten alle mærker er bedre end dem der følger med i kassen når du køber nyt hi-fi,  hvis du har mulighed for bi-amping så er det endnu bedre,  man kan godt få god lyd til en rimelig pris, specielt hvis man ved hvad det er for en lyd man vil ha,

come on baby light my fire

Lampejoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

ups mit inlæg røg i forkert forum, men jeg er også ny skal lige lære det sry :)) selv om det handler om kabler

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

For nu at være mere præcis: Køber man højtalerkabler på 2.5kvdmm eller derover, tvivler jeg på at det er muligt at høre forskel på dem og andre højtalerkabler (igen - med samme eller større tykkelse) uanset navn, pris eller teknologi på et anlæg under 250.000kr. -

Hej Kaso !

Mener du virkelig det ????

Hvis du nogensinde får muligheden for at lytte til "Transparent music wave ultra" ( 32000 kr ) , skulle du prøve det !

Jeg tror du vil se lidt anderledes på det derefter

Men at et kabel kan koste himmelråbende 32000 kr fatter jeg ikk  det syntes jeg aldrig det kan være værd !

Men at der er forskel , syntes jeg ikk der er tvivl om !

Mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

Lampejoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

spændene teorier i har om elektroners vej gennem kabler og de modstande de måtte møde ,men handler det ikke om smag i sidste ende, til en hvis grænse er de fleste enige om hvad der lyder bedst , men så kommer der et punkt hvor det bliver individuelt, hvad der lyder godt, nogle sværger til den bløde rør lyd andre har digitalt som står knivskarpt , men ja en given udgang vil altid producere en modstand uandset hvilket kabel du har , og ja jeg tror ikke det er pengene værd og købe kabler til 18000 kr m så brug helre krudtet på bedre anlæg, eller hvis du har det bedste så ta ud og hør det live så får du sku no 1

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hurtig; forhandlerne foreslår at man bruger 10-20% på kabler. De tvinger ingen!

(Hvis man ofrer ca. 10% på kabler, så er det hverken over- eller underkill, sårn cirka!)

Har du forslag til et signalkabel til 200 kroner og kan jeg lide lyden, så køber jeg da det. Det er da soleklart! (Og det behøver ikke være fra Nordost!)

Lærer Andersen? Ingen har vist påstået, at de har set ham på altanen, kun iført bar r*v og bindeslips! Nej vel! (Hamrende dårlig lignelse!)

Næ; Os med udmærket hørelse, skal selvfølgelig skydes i skoene, at vi ikke kan høre et dyt forskel og at det hele er indbildning! Så er alle også lige og den dummestes teorier derfor det eneste sagliggørende! (Jeg kan ikke, så kan I andre heller ikke!)  

Bare giv mig tørt på!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Lampejoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

tror vi alle har mugligheden, find en sælger og spørg om du må høre det kontra det du har med, er der forskel ... ja er den forskel pengene værd hvis ja så køb det dog . det er jo dine penge enige bliver vi aldrig om pris\kvalitet men enige om god lyd tror jeg godt ,jeg vil bare ike betale og så er den ike længre, men fed lyd er nice, og den behøver ikke koste en jetjager

Lampejoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

hvad er iøvrigt det nederste trin på lydstigen,(tror der er mig) har harman  kardon ting og en enkelt marantz og jbl højtaler samlet pris incl kabler ca 40.000 og jeg syntes det lyder fint, pønser på og købe et nyt fjernsyn, vil ikke ha sorround , men lyden via stereo, har i nogle forslag, overvejer samsung Lcd 32 tommer da opdateringstiden kan være en faktor (o,8 ) har hdmi i dvdn , men ikke i hk forstærkeren, er det en faktor ,har hørt at hdmi er lyd og billded i samme signal ??

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes