Forfatter |
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 11 April 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan_bas !!!
Hvis Mr. Fletcher syndes at det kabel han bruger er verdens bedeste, og den lyd det
laver så er det jo ikke det setup du skal spille på ?? og hvis han nu godt kan lide lidt
mørk lyd og syndes det er perfekt til hans øre, for det er jo ham der bestemmer over det
han laver, så prøv noget andet, som jeg før har sagt.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 12 April 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft en Spacedeck/Space arm/Teknifi K3. Værket er et super lækkert værk som er alle pengene værd. Men armen er virkelig "overpriced". Udynamisk, kedelig, grå og mørk i lyden.
Det er nu ikke anderledes end hvordan de fleste unipivotarme lyder. Så Hr. Morens forslag om at aflevere armen til storskrald lyder som en meget fornuftig løsning. Har også haft en P77. Analytisk ved jeg ikke om jeg vil betegne den. Den giver i forhold til de billigere Teknifi modeller mere ro i lydbilldet, og instrumenterne lader sig lettere og mere uanstrengt placere. Men den mangler ligesom armen top og detaljer i toppen. Det kendetegner dog ALLE mm pick-upper som jeg har hørt.
En tidligere skribent her i tråden skriver også, hvad jeg oplevede med min NA kombi, at ydbilledet blev mørkere når man skiftede til LP. Det siger jo med al ønskelig tydelighed, at der er noget galt med klangbalancen i den analog-kombination. Derfor er min erfaring, at hvis man skal have virkelig high fidelity (høj troværdighed) så er den eneste løsning MC pick-upper og dobbelt pivot tonearme. Eneste unipivot arm der efter mine tyske lidelsesfælder på www.vinyl-lebt.de dur er Naim Aro og Mørch UP-4. Jeg har dog kke hørt disse tonearme med en ordentlig PU og et ordentligt værk.
Så send du din tonearm til Hr. Moren så de kan få lidt varme ud af den i det østjyske.
Ole
|
Til top |
|
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 12 April 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ole.
Ja, spacearm spiller måske lidt mørkt,men den spiller Musik og ikke HiFi.. Uden at være alt for klog,så har jeg læst flere steder at de nyere SME arme 4 og 5 spiller mere HIFI ind musik.. Og en Mørch er en super arm på Spacedeck. Men ja 9000kr for en ny spacearm er mange penge,der er mange andre tonearme til den pris, som også er gode..
Jeg har også haft P77 og den var ikke min kop te..De bedste mm jeg har hørt er nok Shure V15 III og IV modellerne, men desværre er de begge udgået..
Men det er jo med Musik anlæg at det skal sættes ordentligt sammen, og lytterummet gør også en stor del..
jan
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 12 April 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
som helt ung og grøn på feltet oplevede jeg forskellen på en sme III arm (elendig arm btw) før og efter en klogere herre fjernede gummibøsningerne i armboardet - selvfølgelig kan alle begå brølere,men armens pris i "80 var 1895kr og burde qua sme`s lange forhistorie selv dengang,være et gennemtænkt produkt!
som tilfældet sme,kan også nottingham have en filosofi om at kvæle diskant i et bestemt omfang,al den stund øret er meget følsomt for unoder i den del af frekvensspektret.
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan A !!!
End SME enten 309 eller 4 eller V hvor har du læst det????? og send mig lige de links på det
for der må vel være end årsag til at den bliver brugt til referance verden over alså serie V.
Og det er da fordi den spiller ganske neutralt og lige til både med MM og MC pickuper.
Og til Slowon !!!
De SME III arme der blev lavet der i 80erne er nok ders eneste fiasko for den var ikke
noget særligt, og på et tidspunkt solgte HiFi klubben dem for 100 kr bare for at komme af
med dem, ( købte selv nogle stykker ) men det blev de ikke bedre af så de blev foræret væk
til glade køkkenbords fusker der måske kunne få noget godt ud af dem.
Og alt hvad der lider lidt mørkt, lyder som den spiller musik og ikke hifi.
Hilsen og god påske
Pmoren
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 396
|
Sendt: 13 April 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
.
Jeg mener at SME 309 fra 80'erne blev lavet med knivlejer af plastik og dem er der ikke meget ved, ellers skulle de nye være ok.
.
.
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hasselbaink !!!
Den SME 309 som jeg købte da den lige var kommet frem midt 80erne var ikke med
plastik, så hvis det er SME309 du mener eller er det ders SME III kulfiber arm ???
som du skriver var der ikke meget ved den.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 April 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan.bas skrev:
Hej Ole.
Ja, spacearm spiller måske lidt mørkt,men den spiller Musik og ikke HiFi.. Uden at være alt for klog,så har jeg læst flere steder at de nyere SME arme 4 og 5 spiller mere HIFI ind musik.
|
|
|
Det der udtryk med at noget spiller "musik" fremfor hifi er efter min mening blot et smart markdsføringsslogan som i hvert fald Lydbutikken bruger meget om deres Tekni-fi pick-upper, og måske også om NA tonearme, som du nu gør i denne tråd, Jan. Om de bruger udtrykket om NA tonearme ved jeg dog ikke. Men hvad angår pick-upperne har jeg selv hørt det.
Men slogannet dækker efter mening blot over at man kun har produkter på hylderne som som har den lidt mørke klangkarakter der mangler luft og opløsning i toppen, som både Tekni-fi pickupperne og MA tonearmene gør. Så kalder man det bare den klangkarakter "musik" og det mere opløste og frekvensmæssigt udstrakte og rigtige det i den sammenhæng negativt ladede "hifi". Smart. Og hvis det siges mange gange nok, så er der nok også nogle som tror på det. Jeg gjorde engang, - men ikke længere.
Ole
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 April 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish-analog skrev:
SNIP
Så Hr. Morens forslag om at aflevere armen til storskrald lyder som en meget fornuftig løsning.
SNIP
Så send du din tonearm til Hr. Moren så de kan få lidt varme ud af den i det østjyske.
Ole
|
|
|
Jeg kom til at tænke på, at mit og hr. Morens lidt hårde ordvalg overfor jan.bas skyldes at vi kender hinanden og driller ham lidt med bl.a. valg af tonearm. Ellers kunne det jo godt tolkes som om vi ikke holder en ordentlig tone, men det er altså kun intérnt drilleri.
Ole
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danish-Analog !!
Ja det er meget rigtigt det Danish-analog siger med at bruge et pænt ordvalg
og sprog på disse sider, så hvis nogle er blevet stødt over at jeg sage at det jo
kunne smides til stor skral, så må i undskylde. ( Men nu er Jan-Bas end meget
god ven også til Danish-Analog Ole ) så håber ikke at andre Nottingham spiller er
sure, for det er jo end god pladespiller.
Hilsen og forsat god Påske
pmoren
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 20 April 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan...
En sidebemærkning:
De to torx-pinoler, du løsner når VTA justeres, må endelig ikke strammes for hårdt. Det kan give alverdens sjove forvrængningsmønstre. De skal kun akkurat tilspændes så armen ikke kan dreje frit rundt - og lige meget. Lidt på den ene, så lidt på den anden, osv..
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 396
|
Sendt: 20 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej Hasselbaink !!!
Den SME 309 som jeg købte da den lige var kommet frem midt 80erne var ikke med
plastik, så hvis det er SME309 du mener eller er det ders SME III kulfiber arm ???
som du skriver var der ikke meget ved den.
Hilsen Pmoren |
|
|
.
.
Sorry, det er mig der er galt på den, det var vist nok 3009 og måske 3012 også...
.
.
|
Til top |
|
|