Emne: Benchmark review ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ser nice ud, det eneste der bekynrer mig er SMPSén. Hvad laver den i en DAC? |
|
|
Den sørger vel for en stabil, og forudsigelig spænding ? |
|
|
Båt der Spencer! Jeg tror det var intentionen, men de er altså nu engang født med klumper i outputtet. Sådan ne djævel skal filtreres ud over det sædvanlige. Prøv at filtrere en liniær PSU og se hvad der sker. Hver eneste gang jeg har hørt udstyr med SMPS, har de performet som en våd karklud. Jeg mener ikke en SMPS på nogen måde, kan lave noget som en liniær PSU ikke gør bedre. Men SMPS er billigt og det fylder ikke.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
|
Ja, jeg synes den så fræk ud. Jeg har en USB-dims nu (M-audio audiophile USB) som jeg er ret glad for, men den der aqvox (eller tilsvarende) kunne jo give et ekstra løft og samtidig bruges som extern DAC til min X77ES (som ellers er ret god, synes jeg).
vH pH |
|
|
Den ser faktisk fræk ud, og den er hyperavanceret, med valgfrie samplingfrekvenser, upsampling og meget mere. Men den har SMPS og lige der hopper jeg af. Den er bygget over en BB1796 pr. kanal. Det er en multifunktionschip med både filter og DAC på én chip til 6,5$, det er tilmed en stereochip, som så kan bruges ballanceret. Læs evt. her: http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1796.pdf Interfacet må være en ny type med USB/USB2, måske fra Cirrus Logic.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så kan man altid kalde sin SMPS for noget i stil med "High Performance, low noise ULTRA audiophile technology SMPS, for ultimate sound reproduction bla bla"... Så skal der nok være nogen der kan høre hvor godt de spiller .
Uanset hvad, så er en SMPS bare fuld af støj! Ellers skal den dæmpes så voldsomt, at den til gengæld mister evnen til at levere strøm ved de frekvenser man ønsker ved audio.
Men en SMPS er super genial til computeren eller som batterilader. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Jeg sluger ikke noget råt, det fremgår jo med al tydelighed af diverse indlæg. Jeg siger bare, at du og få andre med ekstrem teknisk indsigt, falder over noget du / I gerne vil have anderledes. Anmeldelsen har et udmærket niveau for at den enkelte og almindelige bruger, selv kan gå videre bedømme og lytte, om de ønsker sådan en fætter i deres setup. Derfor er anmeldelsen i et udmærket trim og udførelse for de95 / 98% af brugerne, ingen kan snydes, føle sig snydt, lige ud over dem der er teknikere og i producent niveau, som anser det for at skulle gøres på en anden måde. Den almindelige bruger / læser får hverken fra eller til i oplevelse eller forståelse, hvis det var udformet som du gerne vil have det, og de kan som sagt ikke gå ud og blive snydt via anmeldelsens udformning og ordlyd.
Drøft de der ting med anmelder / Bruno på et høfligt PB niveau, så kan i måske få en god debat den vej.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl.... Et eller andet sted, så kan jeg følge dig i, at de færreste ville opdage fejlene i indlægget. Men det gør det da ikke mindre kritisk... nærmere tværtimod. Det betyder jo bare, at der er RIGTIG mange der tror på det, til trods for at det er forkert!
Det er jo en gang sådan, at RIGTIG mange forsøger at tilegne sig noget teknisk viden, bl.a. ved at læse HIFI-blade og deres tests. Det betyder naturligvis, at niveauet ikke kan være ULTRA højt. Det er jeg enig i. Men uanset hvor højt eller lavt niveauet er, så skal informationen være korrekt. Og det er den ikke i det pågældende indlæg, enten fordi anmelderen forsøger at køre et niveau hvor han ikke selv kan være med, eller fordi han har en eller anden særlig interesse i at snakke nogen efter munden.
Havde han nu undersøgt produktet, ville han opdage at der faktisk er noget ganske interessant teknologi i den. Den benytter eks markedets bedst specificerede sample rate converter, fra Analog Devices. Det er faktisk en af de mere interessante løsninger i produktet, men som anmelderen helt overser. Til gengæld snakker han lystigt om diverse smart teknologi, der er ren Anders And!
I øvrigt har jeg kontaktet Bruno. Ganske høfligt endda. Men han har slet ikke svaret!! Jeg tilbød endda helt gratis at hjælpe i forbindelse med test. Jeg mener jo at have den fornødne tekniske kompetence, til at kunne gennemskue et audio produkt, og dernæst videreformidle det på et niveau hvor andre kan følge med... På den måde kunne menig mand få glæde af at høre om den teknologi der vitterligt er i produktet, i stedet for at læse en historie fra de varme lande, om teknik der slet ikke hænger sammen med produktet. Hvad siger du til det?? Var det ikke bedre?? Eller er du tilhænger af, at man hellere skal fortælle en god historie?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| På den måde kunne menig mand få glæde af at høre om den teknologi der vitterligt er i produktet, i stedet for at læse en historie fra de varme lande, om teknik der slet ikke hænger sammen med produktet. |
|
|
Jeg tror nu ikke det er ualmindeligt at man som anmelder også lader sig rive med og kommenterer teknikken. Det giver jo "kød" til anmeldelsen. Nu er det jo et tilfælde at denne artikel blev analyseret. Jeg kan sagtens forestille mig at f.eks. kabelanmeldelser kan indeholde nogle uheldige kommentarer. Det er vel de færreste der har den store indsigt i materialekundskab. Det er da rigtigt at man burde undgå at tale over sig, men det er jo nok ikke det eneste tilfælde vi er faldet over her.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Jeg er ganske enig med dig hele vejen om teknik og de forskellige indgangsvinkler, og jeg mener heller ikke man skal lave bevidst dårlige anmeldelser, absolut ikke. Men læser man denne anmeldelse, er den jo ikke lavet for at udgive et 5 - 10 sider langt værk af teknisk kunnen og data, som de fleste alm. brugere heller ikke ville kunne forholde sig til.
Endvidere henviser han til den udgivelse af lytning og oplevelser med musik, som han flot lavede og blev rost enormt for, og han relaterer anmeldelsen som en lyttemæssig oplevelse, derudover henviser henviser til producentens data og tekniske specifikationer, ganske sikkert for at undgå et kæmpe kompendium, da det er en større og indviklet sag. Jeg er overbevist om, at han bevidst har valgt at lave anmeldelsen som en anmeldelse uden alt dette tunge teknik og data, som de 95-98% ikke nærlæser eller kan sætte i perspektiv til helheden. Jeg kan ikke forestille mig andet, end han ønskede at bringe denne DAC1 på banen som en lyttemæssig oplevelse, hvad den jo reelt er i det rette sammenhæng og opsætning.
Som jeg har skrevet før - en anmeldelse kan jo godt have flere formater og indgangsvinkler, til det at frembringe noget om et produkt, det behøver ikke altid at være en tung teknisk sagsmappe, her har man valgt den lette form, for at indvie folk i at der findes et udmærket produkt, og så har man beskrevet hovedlinierne - i det at anvende den og lytte med og uden den.
Det er det jeg mener med det og derfor stritter lidt imod, og jeg forstår dig hele vejen igennem, du må nok også bare forstå, alle anmeldelser kan ikke være i sværvægtsklassen, sådan er der ingen ting der virker, hverken i HiFi eller andre områder - vi kan ikke altid få det efter vores hoved og som vi mener ting kunne have været. De fleste ting kan altid gøres bedre eller anderledes, men i dennne hobbybetonede afdeling handler det jo ikke om liv og død, for at få ret i alle sine påstande og argumenter.
Jeg betvivler heller ikke din kunnen og formåen på det tekniske område, absolut ikke og stor respekt for det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl... Jeg ka igen følge dig. Men du viger lidt udenom....
Jeg kan sagtens forstå, at man i en del anmeldelser vælger at nedpriotere det tekniske, for at bruge kræfterne på lyden. Men uanset hvor meget man nedprioterer det tekniske, så skal man stadig holde sig til sandheden. Og hvis man prioterer det så langt ned, at man ikke længere er i stand til at videregive sandheden, men bare en historie fra de varme lande, så skal man vælge en anden vej. Så skal man ikke lade denne historie fylde halvdelen af testen. Nej, så skal man bare skirve, at dette er nedprioteret, og derfor står der kke noget om det tekniske, og så henvise til andetsteds. Man skal ikke bare digte en hurtig historie... og det er reelt hvad indholdet af den tekniske halvdel af testen er. Uanset om du vil indse det eller ej. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Igen er jeg enig og forstår dig og jeg prøver ikke at vige uden om - jeg kan bare ikke helt kører det op under loftet, alene for at kæmpe og slås om nogle ret ligegyldige ting, specielt da de mange omtalte % af brugerne alligevel har fået noget fornuftigt ud af anmeldelse. Derudover skal der være plads til en evt. fejl, forbedringer og det at kunne gøre ting anderledes, også hvis man er online magasin eller anmelder, man behøver ikke at tage så hårdt fat, som der blev i indledningen.
Prøv at forestille dig, hvis du have omtalt den udmærkede anmeldelse på et glimrende produkt, men du ville tillade dig at komme med følgende suplement, til det rent tekniske omkring Benchmark DAC1, da du havde stiftet bekendtskab med den og afprøvet de forskellige muligheder. På den måde tror jeg faktisk du havde vundet gehør og fået sympati for at gå ind i det at kommentere anmeldelsen. Sådan er verden skruet sammen og sådan kan man komme i betragtning til at få indflydelse, skubber man for hårdt til folk så skubber de ofte igen eller går væk.
Og afslutningsvis på en lang DAC1 debat, så igen stor respekt for din viden og kunnen, den vil jeg aldrig betvivle.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er vi ved at være enige Toftdahl. Jeg mener bare ikke der er så mange de har fået noget fornuftigt ud af den tekniske del af anmeldelsen. Godt nok lyder det meget spændende det der snakkes om, men det er ren fiction! Det vil sige folk tror de har fået noget fornuftigt ud af det, fordi det lyder lækkert. At det så er volapyk er en anden sag.
Til gengæld synes jeg beskrivelsen af lyden er fin. Det er vitterligt et vellydende produkt. Jeg mister bare tilliden, når jeg som forret bliver stillet overfor en dybt forkert teknisk gennemgang. Det tager lige hele tilliden til anmelderen, og så kan han komme med nok så god en beskrivelse af lyden... Når først han har vist, at den tekniske del er det rene opspind, hvorfor skulle jeg så ikke tro resten var af samme slags??? Gad vide hvis nu DAC1 havde spillet forfærdeligt.... Havde det så stadig været en rosenrød beskrivelse af lyden, fordi det hele er ren fantasi?? Og det er egentlig ærgeligt at det skal være sådan... Men jeg har det på samme måde med folk der prøver at snyde mig... Dem stoler jeg heller ikke blindt på igen. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|