Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Benchmark review (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
I det hele taget virker testen mistænkelig... Der mangler den troværdighed og sammenhæng der gør, at man ikke fristes til at tro hele testen er "copy" "paste" fra producentens egne olysninger.

Det er jo aldrig godt, hvis der er forkerte ting, der gør en test utroværdig.

Mener man præcis det samme som andre anmeldere, så fristes nogen måske også til at sige, at man blot gentager det andre har skrevet ?

Det kan man så helt undgå, ved at skrive præcist det modsatte, og komme med en ny holdning.
Gør man det, skal det dog være 100% ærligt, og ikke blot for at fjerne mistanken om at man kopierer andres holdninger.

Lige meget hvad man skriver, kan der jo være motiver bag.

Læseren må selv lytte, og afgøre om han/hun deler lydfilosofi og holdninger med anmelderen.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Det er med andre ord en Damned fin DAC, men den er bette og den har ikke kostet det blege at byge, udvikle eller producere - 10K kan derfor virke dyrt.

Dvs. hvis samme teknik var bygget ind i et 43 cm kabinet med tykke alu-profiler, udvendige køleribber, kæmpe strømforsyninger og lækre terminaler, så ville den fint være 10K værd? Skægt, jeg troede det var lydkvaliteten der afgjorde om et produkt var pengene værd, det er åbenbart ikke tilfældet...

Man kan jo have en holdning til dét som man vil (som sagt, jeg har ingen holdning til DAC1 specifikt), men jeg er af den simple overbevisning at overpricing ikke eksisterer. Hvis man er dygtig nok til at producere et apparat for en femmer, der lyder lige så godt som andre tilsvarende appareter der bliver solgt for 30.000,-, så kan jeg ikke se problemet i at tage 30.000,- for det. Jeg kan kun give thumbs up til dem der er i stand til at spinde guld på at være dygtige. Hvis det sker på at love noget der ikke holder, så er det noget andet - men hvis produktet reelt LYDER godt nok til at koste prisen, så kan jeg ikke se hvorfor forbrugeren skal blande sig i hvad det koster at bygge.

Eksempel (helt fiktive tal): CD-afspiller A udvikles af en sløvsindet, inkompetent udvikler, og produceres på en ineffektiv og dyr fabrik i Luxembourg. Afspilleren sælges for 30.000,-, og producenten tjener 5.000,- per styk. CD-afspiller B udvikles af en super-haj der er en mester i at udnytte billige komponenter optimalt, og produceres på samlebånd i Malaysia. Afspilleren sælges for 25.000,-, og producenten tjener 10.000,- per styk. Hvis de to afspillere lyder ens - hvem af dem har så snydt forbrugeren?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

kurt skriver "Men hvis den kostede mindre, ville den sandsynligvis blive brugt i helt forkerte sammenhænge."

???????????????????? mener du fattigrøve skal da ikke have så meget som et vellydende apparat i kæden til rimelige penge?

ud fra oplysningerne burde den kunne sælges med avance til under 2500kr - men der følger bullsh*t for 7500kr med!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 April 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

kurt skriver "Men hvis den kostede mindre, ville den sandsynligvis blive brugt i helt forkerte sammenhænge."

???????????????????? mener du fattigrøve skal da ikke have så meget som et vellydende apparat i kæden til rimelige penge?

ud fra oplysningerne burde den kunne sælges med avance til under 2500kr - men der følger bullsh*t for 7500kr med!

mvh/slowon

Som om den ellers ikke er dyr nok, er der nogen der har fundet på at putte nogle 'Quantum Purifiers' i, og få den op på den dobbelte pris.  Det er nok noget med at strømmen bliver mere ren, eller sådan noget.

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 April 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

det er vist ikke nogen hemmelighed at audiorelaterede komponenters produktionspris ganges vildt ublu op,og at mange "hifinørder" ikke tager rimeligt prissatte ting seriøst! audio notes gamle jensen kondensatorer med AN logo er et skræmmende eksempel.

i computerverdenen ser tingene ganske anderledes ud,lydkort med "hifirigtige" komponenter sælges langt billigere og lyder i flere tilfælde mindst ligeså godt som separate konvertere til mange gange lydkortets pris - fx lyder audiotraks "optoplay" (ekstern usbdims) bedre end en supermodded cambridge,og det til 499kr!!

mvh/slowon

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 April 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

mvh/slowon

jeg vil tro at KvK mener at smider du den ind i billig kæde for du ikke et godt resultat!

jeg mener ikke at prisen på nogen måde skal retfærdiggøres i komponent prisen, men i det samlede resultat!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
kyhn skrev:

Hurtig skrev:
I synes altså det er helt fint, at anmelderen skriver, at DAC'en kan låse på de fleste clock-signaler, som eks word-clock osv.... På trods af at dette er direkte forkert???
Tja, selvfølgelig er det bedre hvis alt er 100% korrekt, men konkret kan jeg egentligt ikke se at det skader noget, når konklusionen er, at et godt produkt er godt!

Altså... du synes det er helt OK, at producenten fortæller en historie fra de varme lande, om ædle produktionsmetoder, særlig nyskabende teknik osv som slet ikke passer.... Bare produktet lyder godt.
Heri er jeg IKKE enig. Og jeg har det også sådan, at hvis et produkt vitterligt lyder godt, hvorfor skal man så lyve om hvad der er indeni??? Der må være en grund til, at producenterne føler sig så forpligtede til at finde på gode historier der slet ikke passer.

Hvad siger du eks til sagen med Tara Labs, der fik produceret kabler i kina, med påtrykt "Made In U.S.A"? De fortalte også en gribende historie om deres egen kobbermine i australien osv.... Desværre viste diet sig at være løgn og latin, da de blev knaldet af FBI.
Synes du også det var helt OK?? De fortalte jo bare en god historie, og folk påstod jo at kablerne lød godt.... Er det OK??

kyhn skrev:
igen lidt formidling fra producenter/forhandlerens materiale, måske kunne det være udeladt, men jeg kan altså ikke se den skadelige virkening når bare konklusionen/essensen er korrekt. En god rødvin bliver også lidt bedre ved tanken om håndplukkede bær trampet i et egetræsfad af en ung sydlansk skønhed på et fint gammel vinslot under en evigt bagende sol... men den illusion er ikke nem at sælge hvis vinen er udrikkelig!

Se det viser jo bare, at du er en af dem der ikke lytter med ørerne, men for hvem god lyd mere handler om at det hedder det rigtige, at producenten fylder dig med løgne om hans særlige produktionsprincipper og egetræsfade til de kabler, som han selv har købt billigt hos NKT.

Jeg vil gerne pointere, at jeg gerne betale ekstra for varer der vitterligt er produceret efter principper der tiltaler mig. Eks økologisk, eller håndlavet.
Men hvis jeg betalte væsentligt mere for det, og så senere fandt ud af at producenten havde løjet om disse forhold.
Men det lader til, at det ikke ville genere dig, idet historien er det vigtigste.

jeg er ked af at det skrevne ord ikke står mål med det talte, enten har jeg ikke udtrygt mig korrekt eller også må jeg have brugt tvetydige vendinger, dette må jeg beklage.

du har ret i at det ikke genere mig at producenterne finder på nye navne til gammel teknik. dette gør vi/man i mange andre sammenhænge også, så må vi alle jo bare lære at sige "der" og "lige over" i andre sammenhænge end vi plejede at gøre! Løgn og latin gider jeg ikke, men det er jo altså, uagtet dit vendetta, sjældent at tingene kommer derhen. TL sagen er for mig urelevant, de kabler som de producere,jeg har råd til, lyder dårligt. Mht hvad jeg lytter med, tja hjertet og ørerne og indimellem det der sidder imellem ørerne også min pointe er at har du et godt produkt, da jeg godt fanges af de fine historier, er produktet ringe gider jeg ikke læse marketingsmaterialet!

dog har jeg en vis hang til anerkendte,velroste klassiske konstruktioner og køber gerne gammelt grej uden at lytte først

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 April 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

mon ikke den billige kæde profiterer af en bedre signalkilde?

mvh/slowon

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 06 April 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hvad med om Anmelderen kom på banen, og kastede lys over tingene ( Bruno ) ????????

Jeg vil holde med Otto, hvad en ting koster at producerer er ligegyldigt, det er er vigtigt er om den giver value for the mony, altså er den pengene værd ???????

Jeg har hørt DAC1, og for mig ville den ikke være pengene værd, men det er ikke fordi den er bygget på en speciel måde eller er i et eller andet mærkeligt lille kabinet, nej lyden faldt bare ikke i min smag, den var lidt for kold og steril, men det kan sagtens være at den i et andet setup og i en andens øre ville være pengene værd, har kun hørt den hos forhandleren på hans setup og der var den som jeg har beskrevet.

Men jeg mener ikke diskutionen Otto lægger op til går på DAC1's opbygning, men nærmere Anmelders kommentar til sidst hvor han skriver den er for dyr, jeg kan heller ikke følge denne kommentar, når den nu forbedre en afspiller til 20.000 og kun koster det halve, så må den jo være mere end pengene værd.

Resten af anmeldelsen syntes jeg er ganske ok, om der står noget sludder hist og her, ja det gør der i stortset alle anmeldelser, der vil altid være lidt salgs gas der smitter af.

Personligt bruger jeg kun anmeldelser til at vudere om der skulle være kommet noget nyt og spændende der var værd at lægge øre til.

Jeg kunne aldrig finde på at købe hifi ud fra en anmeldelse, jeg bruger mine øre og lader dem bestemme.

Og det Hurtig har så ondt et vist sted over, jeg det finder man mange steder, og til det har jeg kun en ting at sige, dem der køber hifi ud fra en anmeldelse, ja de er jo aligevel ikke hifi nørder som os ander, nej de følger bare moden og da de alligevel ikke kan høre, har jeg ikke noget imod at de hopper på limpinden.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hurtig skrev:
Og der er sket præcis det samme med dig, som med så mange andre. Du er faldet i med samlede ben. Du har på ingen måde fået mistanke om, at al den smarte teknik der beskrives, slet ikke har hold i virkeligheden.

Hvorfor er det lige at du tror, at DU er den eneste der er i stand til at gennemskue reklamegejl, og alle vi andre bare labber det i os, som kattekillinger ?

Du har temmelig lave tanker om andre menneskers fatteevne.

Jeg har nada forstand på elektronik, og jeg indrømmer gerne at jeg er faldt for reklammegassen.Jeg troede faktisk, der her var tale om noget nyt.For mit eget vedkommende gør det, at jeg ubevidst vil være villig til at betale mere for et produkt. Så jeg må sige at hurtigs kritiske indlæg er fine. Problemmet for producenterne er desværre der går år mellem revolutionerne, og at små finpudsninger ikke sælger så godt. Det finder jeg så lidt ærveligt, da det ofte er finpudsningerne der kan få et produkt til at blive virkeligt vellydende.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Det er med andre ord en Damned fin DAC, men den er bette og den har ikke kostet det blege at byge, udvikle eller producere - 10K kan derfor virke dyrt.

Dvs. hvis samme teknik var bygget ind i et 43 cm kabinet med tykke alu-profiler, udvendige køleribber, kæmpe strømforsyninger og lækre terminaler, så ville den fint være 10K værd? Skægt, jeg troede det var lydkvaliteten der afgjorde om et produkt var pengene værd, det er åbenbart ikke tilfældet...

Man kan jo have en holdning til dét som man vil (som sagt, jeg har ingen holdning til DAC1 specifikt), men jeg er af den simple overbevisning at overpricing ikke eksisterer. Hvis man er dygtig nok til at producere et apparat for en femmer, der lyder lige så godt som andre tilsvarende appareter der bliver solgt for 30.000,-, så kan jeg ikke se problemet i at tage 30.000,- for det. Jeg kan kun give thumbs up til dem der er i stand til at spinde guld på at være dygtige. Hvis det sker på at love noget der ikke holder, så er det noget andet - men hvis produktet reelt LYDER godt nok til at koste prisen, så kan jeg ikke se hvorfor forbrugeren skal blande sig i hvad det koster at bygge.

Eksempel (helt fiktive tal): CD-afspiller A udvikles af en sløvsindet, inkompetent udvikler, og produceres på en ineffektiv og dyr fabrik i Luxembourg. Afspilleren sælges for 30.000,-, og producenten tjener 5.000,- per styk. CD-afspiller B udvikles af en super-haj der er en mester i at udnytte billige komponenter optimalt, og produceres på samlebånd i Malaysia. Afspilleren sælges for 25.000,-, og producenten tjener 10.000,- per styk. Hvis de to afspillere lyder ens - hvem af dem har så snydt forbrugeren?

Ingen af dem har snydt forbrugeren. De har ikke forsøgt at sælge produkterne på bevist fejlagtige oplysninger. Forbrugeren er bare almindeligt dum, hvis han køber A. Og det kan man ikke give producenten skylden for.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 April 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke se noget problem i "hurtig"s første indlæg. Jeg synes det var ganske informativt. Problemet synes jeg opstår da visse personer ser det som et "angreb", hvilket jeg mener er forkert.

Hvis det er synsvinklen, altså at "hurtig" angriber vores ærede redaktør, så forstår jeg bedre hvorfor der kommer denne ophidsede dialog imellem flere af parterne. Jeg synes bare ikke det er den rigtige måde at anskue en debat på, men sådan er vi jo så forskellige.

Nogen skændes for at lære, og nogen skændes for at vinde.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2006 kl. 04:15 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Spencer skrev:

Hurtig skrev:
Og der er sket præcis det samme med dig, som med så mange andre. Du er faldet i med samlede ben. Du har på ingen måde fået mistanke om, at al den smarte teknik der beskrives, slet ikke har hold i virkeligheden.

Hvorfor er det lige at du tror, at DU er den eneste der er i stand til at gennemskue reklamegejl, og alle vi andre bare labber det i os, som kattekillinger ?

Jeg har nada forstand på elektronik, og jeg indrømmer gerne at jeg er faldt for reklammegassen.Jeg troede faktisk, der her var tale om noget nyt.For mit eget vedkommende gør det, at jeg ubevidst vil være villig til at betale mere for et produkt. Så jeg må sige at hurtigs kritiske indlæg er fine. Problemmet for producenterne er desværre der går år mellem revolutionerne, og at små finpudsninger ikke sælger så godt. Det finder jeg så lidt ærveligt, da det ofte er finpudsningerne der kan få et produkt til at blive virkeligt vellydende.

MVH

Producentes forklaringer på 'hvorfor' et produkt lyder bedre, vil da altid være en gang lettere uforståeligt teknikgas, hvor konkurrenterne måske ligefrem skriver at deres produkt lyder bedre fordi det ikke har den teknologi !

Eksemplet med oversampling er godt her.

Der findes jo nonoversampling DAC's, hvor de siger at forcen netop er at der er nul gange oversampling. Er det noget vi forbrugere bliver klogere af at læse ? Det tror jeg faktisk ikke.
Advarslen om at sådan en DAC sender højfrekvent støj ud, der kan brænde bånddiskanter af, er derimod meget nyttig, og den står aldrig i deres anmeldelser.

EDIT: Dét at en DAC er 100% immun overfor jitter, ser jeg nu som noget af en revolution, hvis teknologien er i en DAC der samtidig er særdeles vellydende. Så der er næppe tale om en lille finpudsning her, og da slet ikke hvis det er et patent som andre producenter ikke må benytte sig af.

Man kan så diskutere om patentet giver en kunstig høj pris, men som Otto skriver, kan prisen jo ikke være for høj, hvis den svarer til produktets forventninger i prisklassen.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2006 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Nogen skændes for at lære, og nogen skændes for at vinde.

Øøh... Nu har jeg gentagne gange forsøgt at overbevise folk om at jeg tager fejl, men de bliver ved at sige at jeg har ret...

Hvis man kun skændes for at lære, men ikke mener det man siger, så skaber man jo en debat for debattens skyld, og glemmer at argumentere. Vi har ganske vist haft evighedstråde, der ikke kom med nye informationer, men jeg syntes da at mere og mere kommer frem i lyset, i denne tråd.
Det er da nyttigt at vide, at der har været henvendelser over fejl i en anmeldelse, som tilsyneladende ikke er korrigeret. Skulle der være tale om fejl, som man ikke vil rette, så mener jeg at det kan skabe noget mistillid til de tekniske oplysninger i en anmeldelse.

Det nogle debattører prøver at argumentere for, er nok at det tekniske alligevel ikke er det afgørende for om hifi-folket køber en vare. Her er der en masse ting som perspektiv, detaljering m.m. som er vigtigere parametre.

En anden har nævnt, at folk der køber grundet det tekniske alene, alligevel ikke kan høre forskel, og her tror jeg han har ret. De der ikke kan høre forskel på en DAC til 3k og 10k er selv lidt ude om det, hvis de stiller sig tilfredse med at eje et produkt fordi andre syntes at det er fint. Det er nok lidt ejerglæde der spiller ind her, ligesom i kunstverdenen, hvor det er finere at eje noget fra en kendt kunstner.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Ingen af dem har snydt forbrugeren. De har ikke forsøgt at sælge produkterne på bevist fejlagtige oplysninger. Forbrugeren er bare almindeligt dum, hvis han køber A. Og det kan man ikke give producenten skylden for.

Præcis, men det er ikke desto mindre dét folk gør i rigtigt mange hifi-diskussioner! Eksempel: Snyder Linn folk når de siger at deres anlæg ikke har egenlyd, eller er de bare ineffektive? De er da blevet beskyldt rigeligt i dette forum for at være nogle værre svindlerka'le, men hvis de rent faktisk MENER dét de siger, så er forbrugeren vel ikke blevet snydt?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Linn debatterne har været ret ophedede, men jeg tror egentligt at det folk anfægter er rigtigheden af deres postulat.
Personligt har jeg aldrig sagt eller ment at Linnkøbere bliver mere eller mindre snydt end andre. Hvis de har fået hvad de ville er det jo en god handel uagtet indholdet i kassen

Jeg mener iøvrigt at Otto har en god pointe omkring prisbemærkningen i anmeldelsen, den virker lidt underlig?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Spencer skrev:

Hurtig skrev:

Jeg har nada forstand på elektronik, og jeg indrømmer gerne at jeg er faldt for reklammegassen.Jeg troede faktisk, der her var tale om noget nyt.For mit eget vedkommende gør det, at jeg ubevidst vil være villig til at betale mere for et produkt. Så jeg må sige at hurtigs kritiske indlæg er fine. Problemmet for producenterne er desværre der går år mellem revolutionerne, og at små finpudsninger ikke sælger så godt. Det finder jeg så lidt ærgveligt, da det ofte er finpudsningerne der kan få et produkt til at blive virkeligt vellydende.

MVH

Takker.... Endelig en der tør indrømme, at han intet aner om teknik, og derfor kunne være faldet for de fine ord. Dem er der MANGE af, også her på forum. Men de fleste vil ikke indrømme det. De tror de ved masser om teknik. Desværre har de fleste deres viden, fra producenters og anmelderes lovprisende ord om egne produkter. Det eneste folk kender til, er woodoo teknik. Det minder om hjernevaskelse. Producenterne og visse anmeldere har bildt folk ind, at "sådan her skal teknik forståes". Det er dog langt fra virkeligheden, men pyt,.... Folk ved jo ikke bedre. Derved går der folk rundt i god tro, og mener de ved en hel masse om teknik, og at de derfor er temmelig gode til at sortere skidt fra snot.... Problemet er som sagt bare, at det de tror er skidt og snot, er det producenterne har fortalt dem er skidt og snot.

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 April 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Det kunne tænkes, at anmelderen rent faktisk har den tekniske indsigt... og derved havde kunnet være lige så kritisk som bla. @Hurtig... men vælger den strategi, at producentens markedsføring bliver flettet ind af forretningsmæssige hensyn, hvis @Hurtig havde været anmelder, kunne det meget vel have givet et anstrengt forhold til producent/annoncør.

Debatforummet herinde er så den kritiske lup, så helt ok for mig at anmelderen ikke går på banen, han har udført sit job...

Hvad der skulle få folk til at købe den... tja lyden og muligheden for investering som udgangspunkt, måske den står i rimeligt forhold (pris/ydelse) til andet man har eller hørt...

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

OK... så er vi tilbage ved det spørgsmål, om hvorvidt en anmeldelse skal være ren markedsføring, hvor anmelderne roser produkterne, for til gengæld at sælge nogle reklamepladser.
Det er skidt. Så har det jo intet med en anmeldelse at gøre, men blot skjult markedsføring, der kamuflerer sig som en pålidelig test.

Sådanne sager har ofte været oppe og vende, også her på siden. Og her har udmeldingen været meget klar. Sådan gør Hifi4all IKKE! Men interessant at nogen kommer med denne mulighed.... Sidst endte det vist med udelukkelse og trusler om retssager... Måske der er noget, der ikke tåler dagens lys??

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Takker.... Endelig en der tør indrømme, at han intet aner om teknik, og derfor kunne være faldet for de fine ord. Dem er der MANGE af, også her på forum. Men de fleste vil ikke indrømme det. De tror de ved masser om teknik. Desværre har de fleste deres viden, fra producenters og anmelderes lovprisende ord om egne produkter. Det eneste folk kender til, er woodoo teknik. Det minder om hjernevaskelse. Producenterne og visse anmeldere har bildt folk ind, at "sådan her skal teknik forståes". Det er dog langt fra virkeligheden, men pyt,.... Folk ved jo ikke bedre. Derved går der folk rundt i god tro, og mener de ved en hel masse om teknik, og at de derfor er temmelig gode til at sortere skidt fra snot.... Problemet er som sagt bare, at det de tror er skidt og snot, er det producenterne har fortalt dem er skidt og snot.

Hvorfor er det overhovedet vigtigt at vide noget som helst om teknik ?

Bør man ikke stole på sin egen dømmekraft når man lytter, og tro at man selv er i stand til at vurdere om noget lyder godt ?

Er det vigtigt at vide om teknikken er 'rigtig' inden man lytter ?

Hvor mange produkter kan du sige at have lyttet til, uden at vide først hvad der er inden i ?
Man kan jo også bruge teknikken som et bevis for at det man siger er rigtigt.

Det holder bare kun til der kommer en ny teknologi, og viser at man sagtens kan gøre det på en anden måde.

Postulatet om at en forstærker skal have tårnhøj tomgangsstrøm for at lyde godt, kan man sikkert læse i mange af de 'korrekte' bøger, men bliver det mere korrekt af det ?
Jeg mener at der er mange højeffektive forstærkere idag, der går klasse A særdeles kraftigt på klingen. Så kan man måske måle på dem, og modargumentere, men jeg syntes at man bør lytte i stedet, og lægge sin teknikviden lidt i skuffen.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes