Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 18:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Benchmark review (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Kurt Von Kubik

Jeg er helt enig med dig, på alle punkter, når du beskriver det med at fiske penge op af lommerne på folk, samt priserne på tingene. Men anmelderen er jo ikke medvirkende eller årsag til andet end det fra virkeligheden og det der er til rådighed, han kan næppe ændre verdensbilledet og markedssituationen og disse kræfter.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Andre

Læs hvad jeg skriver, der har du da svaret, endda ret tydeligt, det kan da umuligt kræve yderlig udpensling, så jo, det kunne jeg godt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nej det mener jeg faktisk ikke du skriver tydeligt. Jeg mener du skyder hurtig nogle ting i skoene han aldrig har skrevet. Men her har jeg en fornemmelse af vi ikke bliver enige, og fred være med det.Det skal ikke ødelægge en god søndag for os .

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Nilau

Jeg forsvarer ikke anmelderen specielt, jeg forholder mig bare en anelse objektivt til realiteterne, og som verden fungerer og ser ud. Ligesom jeg ikke bryder mig om, at man fremturer med en masse ingenting, og specielt ikke når der kommer de antydninger, som vi så på de foregående sider, så er det for lavt og helt væk fra det egentlige.
Lige der forbrød Hurtig sig meget og afsporede hele hans indlæg og mening med tingene, den slags bør man holde sig for god til, hvis man ikke vil løbe ind i modstand.
endelig vil jegblot gentage, anmelderen har jo ikke forbrudt sig imod noget, og der er en god gennemgang af det pågældende produkt - andre personer med stor teknisk indsigt havde ønsket det lidt mere teknisk, jamen sådan er verdenen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 April 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Toftdal.

Quete  

Vi har læst en anmeldelse fra en respekteret og seriøs anmelder, han har ikke misinformeret

Hvis en DAC ikke kan låse på et clock-signal ....Så har anmelderen misinformeret !

Og Jo ... test skal efter min mening også indeholde væsentlige ting om teknikken !

for at kunne følge med i den..... teknologiske  udvikling !

På alt for mange områder står man som forbruger(e) som novice og kan kun sige ---

Ja og Amen til --- Sælgere/ Producenter !

For Mig indeholder en god test :

1. Producent , Forhistorie.

2. Gennemgang af Produktet. ( Tilslutninger m.v. )

3. Lytteindtryk.

4. Sammenligninger med andre produkter i samme kotegori.,

optimale kæder , hvor man får max. udnyttelse af produktet.

5. Endelige Kvalitets/Pris Vurderig ( Tydelig Udmeldning )

Med denne test har jeg problemer med den endelige vurdering.

Produktet forbedrer " Referencen " i kategorien 20-25 k.

Trods ingen negative ting at sige ...FOR DYR

Jeg kunne jo gætte på at Anmelderen , har nået  at kaste et

blik det nyeste Tyske Stereoplay ( nr.4 )

Her Testes DAC 1 ( Tysk pris 7500 kr. ) sammen med 5 andre Dacèr

hvoraf 2 Dacèr i prisklassen omk. 5000 kr. vurderes bedre end Benchmark DACèn

Vinder iøvrigt .... Elektrocompaniets ECD 1  ( 1600 Euro )

Mvh.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Audio-Kjær

Det er jo kun gisninger og du antager, du har intet belæg for dine påstande, at det mere eller mindre skulle være et afskrift fra andre. Hvis man har lyttet til Benchmark DAC, rammer hans anmeldelse jo præcist det som en del andre +/ - har lyttet sig til.
Anmeldelsen er nu ganske som den er, hvor den beskrives som velspillende, giver et godt strøg af koncertsalsoplevelse, den er måske lidt dyr, men jeg opfordre til at man selv arbejder videre med det, herunder prøvet et lyt med elelr uden den DAC1.
Hvis anmeldern her mener den er lidt dyr, falder det tilsyneladende jo godt i hak med det andre anmeldere / magasiner oplever ude i den store verden, altså ærligt redeligt snak og skriverier fra anmelderes side.

Det er da hverken at lefle eller påtvinge andre noget angående produktet, men en kort og godt dækkende beskrivelse af et produkt, et produkt som sikkert ikke ret mange vil ofre tid og penge på, da de i forvejen får denne ydelse via deres eksisterende setups funktioner og teknik.

Alt det så godt - derfor mener jeg at det er rent gentagelser og flue....... at trumle rundt i debatten med beskydninger / antydninger om alverdens påstande og uhæderligheder. 
At en anmelder evt. er inspireret af andre eller andres aktiviteter, det er da fint, det er det der udvikler verden, hvadenten vi er anmeldere eller noget andet - vi alle er inspireret af andre og deres foretagsomhed - var vi ikke det, fandtes der kun 3 forstærkere og to HiFi magasiner i den store verden - kedeligt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Du er nu meget sjov Toftdal !

Jeg har aldrig beskyldt eller påstået uhærderligheder fra anmelderens side ?????

Prøver bare at forstå hans konklusion...... og det kan jeg ikke !

Der bliver skrevet meget rosende om alt det DAC 1 kan gøre godt ....der sammenholdes

med Editor Choiche ..CDèren  ( MASTROEN, 20 K.Kr. ) hvor DAC 1 forbedre lydens fra dennes

Dac-del ...... og så Konklusionen ....FOR DYR.

Jeg skriver at hvis man har læst Stereoplay ( nr. 4 2006 ), så er der tilsyneladende 

mange andre DACér om buddet ... også til en billigere penge !

Mvh.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Jeg forstår sagtens hvad Hurtig mener - og jeg er også overbevist om at anmelderen forstår det, ligeledes er jeg overbevist om at anmelderen sagtens kunne opfylde Hurtigs ønsker, med hans viden og indsigt - men anmelderen har bare valgt at gøre det sådan i dette tilfælde.

Du mener simpelthen det er helt bevidst, at anmelderen har valgt at skrive noget der slet ikke passer, bare for at få en god historie ud af det?? Og at han synes det er vigtigere, end at det han skriver er korrekt.
Hvad skal vi så med anmelderen?? Kunne han så ikke bare nøjes med at beskrive lyden, og så kunne vi tage et eller andet skønlitterært magasin og læse den gode historie i.

Jeg tror dog næppe anmelderen bevidst har valgt at skrive noget han vidste var løgn, fordi han mente sandheden var for kedelig. Jeg tror simpelthen ikke han teknisk set har den kompetence der skal til, for at vurdere et sådant produkt

Toftdahl skrev:
Vi har trods alt med en erfaren og dygtig anmelder at gøre, så jeg er overbevist om, at han præcist har valgt at gøre det kort og præcist, så den brede gruppe af brugere kunne få lidt indblik i den omtalte DAC1, omtalt i trådene i forum.

Se... du har gjort lige nøjagtig det jeg frygter, at alt for mange andre også vil gøre. Du har læst anmeldelsen, g slugt den råt. Til trods for den er fyldt med MEGET ukorrekt oplysninger. Men du stoler på anmelderen, og derfor er disse ukorrektheder blevet til sandhed for dig.... Du nægter simpelthen at se sandheden i øjnene, fordi den gode historie anmelderen fandt på, på en eller anden måde er mere spændende... Men dog stadig totalt forkert.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Jeg stoler hverken på dig eller anmelderen, jeg lytter(læser) til dig og anmelderen, og stoler på mig selv og det jeg oplever med et givent produkt. Jeg går ikke op i petitesser i reklamer eller anmeldelser. Jeg bruger anmeldelser og reklamer til at få øje på et produkt - retsten at arbejdet med at sætte sig ind i tingene, er mig / brugerens opgave. Ingen anmeldelser i denne verden ville få mig til at kastre mig BLINDT over et produkt og købe det uafprøvet i mine omgivelser og til mine krav.

Anmeldelsen er stadigvæk okay og giver et rimeligt indtryk af et rimeligt produkt, at der så kunne have været nogle ting, man kunne oplyse og gøre på en anden måde, det kan jeg sagtens sætte mig ind i og forstå - anmelderen valgte bare at gøre det således DENNE gang. Anmelderen er jo sædvanligvis ikke kendt for at lave dårlige ting og tåbelige anmeldelser, tværtimod har han præsteret bunker af seriøst arbejde for os, til os, så vi har noget at interessere os for.

Jeg vil gerne gentage, jeg forstår dig hele vejen igennem, du glemmer bare at abstrahere fra et overordnet gennemteknisk niveau, og at anmeldelser nødvendigvis ikke skal være en kæmpe kompendium af teknik.

Selvfølgelig skal man ikke lave anmeldelser der er vildledende eller direkte i en forfatning, så køberen kunne foranlediges til at købe noget skrammel, under påskud at det er himmelråbende korrekt og godt. Og et er der jo langt fra tale om her, det er en anmeldelse som svarer til oplevelserne bredt hos andre brugere / testere.

Anmeldere kan have gode dage og mindre gode dage, anmeldere kan lave en bøf, anmeldere er forstående mennesker, anmeldere gør som andre mennesker, hvis man taler i en ordentlig og konstruktiv tone til dem, så får man også en positiv respons tilbage. Anmeldere gør som du og jeg, hvis man dunker dem i hovedet med nogel petitesser, så kan de godt finde på at lade som ingenting og overhøre alt båtteriet - derfor er der måske lidt radio tavshed.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Men kan vi ikke bare blive enige om, at hvis anmelderen ikke magter at gennemskue teknikken, så skal han lade være med at lege ekspert på det område, og bare lade det ligge. Forkert information er trods alt værre end ingen information.

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

( HURTIG ) 

Men kan vi ikke bare blive enige om, at hvis anmelderen ikke magter at gennemskue teknikken, så skal han lade være med at lege ekspert på det område, og bare lade det ligge. Forkert information er trods alt værre end ingen information.

JO !

Og en klar konklusion på testemnets

Pris/Kvalitetsforhold ville også være rart !

Mvh.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Anmelderen leger ikke ekspert, slet ikke - sådan forholder det sig jo langt fra. Man kan slet ikke postulere - forkert information værre end ingen information, i forholdet til pågældende anmeldelse, det er absolut helt forkerte udlægninger og forvanskninger.

Og anmeldensen er ganske glimrende og fyldestgørende for en potentiel interesseret, og selvfølgelig er det meget bedre med anmeldelsen, end hvis vi ikke havde fået en anmeldelse.

Læser man tråden og generelt kender melodien, så ser man også lidt af det imellem linierne. Derfor er der god grund til at antage, at der er lidt underliggende motiver til, at man tager lidt ekstra hårdt fat på vores så udmærkede anmelder anmelderen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Audio-Kjær

Tak da

Jeg har aldrig beskyldt eller påstået uhærderligheder fra anmelderens side ?????
Nej men det hentyder andre til i tråden, derfor refererer jeg til det, det var en alm. iagttagelse og konstatering.

Prøver bare at forstå hans konklusion...... og det kan jeg ikke !   Der bliver skrevet meget   rosende om alt det DAC 1 kan gøre godt ....der sammenholdes
Jamen den er et godt løft og givende i vet. setup i rette element, relateret til en del brugere og testere.

med Editor Choiche ..CDèren  ( MASTROEN, 20 K.Kr. ) hvor DAC 1 forbedre lydens fra dennes

Jamen det er da for dyrt hvis man skal ofre 10.000 ekstra for at få den CDspille til at spille rigtig flot, vurderet ud fra et almindeligt forbruger niveau.

Jeg skriver at hvis man har læst Stereoplay ( nr. 4 2006 ), så er der tilsyneladende 

Jamen så har redaktøren jo ret i at DAC1 er for dyr.

Mvh.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Audio-Kjær

Tak da

Nej men det hentyder andre til i tråden, derfor refererer jeg til det, det var en alm. iagttagelse og konstatering.

Prøv at finde det frem... ( Hvor du mener andre beskylder mig for uhærdeligheder

overfor anmelderen. ) ...Det er noget let noget bare at slynge ud !

Prøver bare at forstå hans konklusion...... og det kan jeg ikke !   Der bliver skrevet meget   rosende om alt det DAC 1 kan gøre godt ....der sammenholdes
Jamen den er et godt løft og givende i vet. setup i rette element, relateret til en del brugere og testere.

Jamen det er da for dyrt hvis man skal ofre 10.000 ekstra for at få den CDspille til at spille rigtig flot, vurderet ud fra et almindeligt forbruger niveau.

Nu koster det altid dyrt, at få de sidste % i Lydgengivelsen !

(Men det er vel heller ikke Mastro/DAC 1, der vil være et naturligt valg ! )

I mine øjne er der et problem med vægtningen af Mastroen contra DAC 1.

Hvis DAC 1 ( 10K. ) kan opgraderer " En Editor Choiche Cd.player " altså

Mastroèn til 20 k.kr. og DAC er " FOR DYR " så har Editor Choiche Maskinen

et kæmpeproblem....

Jamen så har redaktøren jo ret i at DAC1 er for dyr.

Jeg skrev : kan gætte på at anmelderen har set  det seneste Tyske Stereoplay!

OK ! Nu ved Du så, at han har set det !

Konkluderede han ligesom dig....ville det være aldeles useriøst !

Mvh.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Mvh.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Mener at den har været anmældt i et stort dansk Hi-Fi blad, hvor den bliv skamrost, kan man så ikke mere regne med, anmelders fra dette blad.

Eller er de blivet tone døve med aldren, må være et krav at musik/lyd anmeder gå til ørelægen en gang om året.

Der er vel mange anmælders der er det en oversættels af andrers ditto, bare i oversat form.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 April 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Og anmeldensen er ganske glimrende og fyldestgørende for en potentiel interesseret, og selvfølgelig er det meget bedre med anmeldelsen, end hvis vi ikke havde fået en anmeldelse.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Har fulgt denne tråd med stor undren over at Hurtig bliver rakket gevaldigt ned over at have sin egen mening.

Toftdahl giver i ovenstående sin egen mening til kende, da han konkluderer at anmeldelsen er glimrende og fyldestgørende, og det er han sikkert glad for at kunne uden straks at blive kritiseret.

til Hurtig. Der kan da ikke findes nogen fornuftige mennesker i dette land der VIL bindes en historie på ærmet istedet for sandheden....hvor skræmmende det end måtte være at finde ud af at et produkt til 5000 kan spille lige så godt eller bedre end det man selv har der koster 10000. 

Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Audio Kjær

Du læser eller opfatter jo som vinden blæser - jeg skriver / henviser da ikke at jeg eller andre beskylder dig for at bekylde nogen for uhæderlighed.
Hvis du tænkte over det inden du taster - så fremgår det klart af tråden - at der er nogle andre som hentyder til at anmelderen er uhæderlig, hvilket jeg refererer til. Det kan da på ingen måde relateres til dig, hvis man læser tråden ordentligt - hallo.

Jeg siger heller ikke at anmelderen har læst og hentyder til Steroplay, det er helt klart dig. Derimod skriver jeg, at han har åbenbart ret når også Steroplay er af den opfattelse, alså en seriøs bedømmelse og antagelse ud fra hans virke og erfaring som anmelder.

Jeg konkluderer intet, jeg forholder mig bare til alt det useriøse pladder, som få har skabt omkring en aldeles udmærket anmeldelse af Benchmark DAC1.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeppeknyberg

Der er jo slet ikke tale om at nogen bliver bundet en historie på ærmet - tværtimod og langt fra. Anmelderen  skriver ikke noget der kan foranledige snyd og bedrag elelr historiemageri, anmeldelsen går på det lyttemæssige indtryk og udførelsen af produktet som helhed i sine rammer. Det er Hurtig der prøver at skabe en lang historie, ud fra hans personlge meninger og opfattelser om anmeldelser generelt, og derfor mener han tilsyneladende, at alle anmeldelser skal være ens og efter det samme (Hurtig) skema.

Og anmelderen skriver jo netop at den er for dyr - så det giver da brugeren / læseren en oplysning om, at man evt. skal kigge sig om efter noget andet, så man ikke står i en situation hvor man har betalt 10.000 for noget man kunne have fået lige så godt for 5.000, altså en ærlig anmelder, der ikke lefler pågældende producent eller hænger en historie på ærmet af nogen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Prøv selv at læse hvad Du skriver .....

1. ) Hvis anmelderen synes at DAC1er for dyr , burde han begrunde det, tværtom

lader han læseren stå tilbage som et spørgsmålstegn, efter alle de rosende ord !!!

2. ) Hvis han har læst Stereoplay...kan han ikke bruge det til en rygende fis, i hans

konklusion ... det ville være temlig useriøst !

Mvh.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Prøv selv at læse hvad Du skriver .....
Det har jeg så gjort - og ser stadig kun, at jeg ikke beskylder dig for det, det referer kun til de generelle og almene beskyldninger der fremføres i tråden. Hvis jeg mente således, ville jeg da klart fastholde det - så der læser du det lidt forkert. 

1. ) Hvis anmelderen synes at DAC1er for dyr , burde han begrunde det, tværtom

lader han læseren stå tilbage som et spørgsmålstegn, efter alle de rosende ord !!!
Det er vel begrundelse nok at sige den er dyr - selv her i Danmark kan man finde billigere dac løsninger, man kan jo flue...... i alt. Hans konklussion får jo bare en til at kigge efter en evt. billigere dac løsning - så han er jo forbrugerens / vores and i den situation.

2. ) Hvis han har læst Stereoplay...kan han ikke bruge det til en rygende fis, i hans

konklusion ... det ville være temlig useriøst !
Hvem siger også det, udover at du gisner sådan, ingen. Men ud fra at du skriver det, konkluderer jeg, jamen så er han jo bare på linie med dem - og så er det jo ikke så galt det han er kommet til.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Mvh.

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Til Toftdal.

Der er påpeget to ting ang. testen af DAC 1.

1. Fejl i den tekniske gennengang.

2. Lidt ukonkret konklusion på Pris/Kvalitetforholdet.

For min del savner jeg svar på, hvorfor den er for dyr.

" For Dyr " er ikke en begrundelse .....det er en konstatering.

Hvordan når anmelderen frem til det....det fremgår ikke af testen !

Der er ikke draget paralleller til andre DAc`s .... Kun en konstatering

af ,at den er bedre end Dacèn i MASTROEN.

Mvh.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes