Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell EIII jeg er solgt!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Lidt mere specifikt tak... Er der forskel på enheder filtre mm?

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 April 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Lidt mere specifikt tak... Er der forskel på enheder filtre mm? Kan du ikke smide nogle billeder op, prøv at pil bassen ud og tage billeder af delefildtret, har du en diskandt på, og regulering til dem nede ved terminalerne
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 April 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:
Lidt mere specifikt tak... Er der forskel på enheder filtre mm? Kan du ikke smide nogle billeder op, prøv at pil bassen ud og tage billeder af delefildtret, har du en diskandt på, og regulering til dem nede ved terminalerne

jeps. der diskant på med regulering....

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 09 April 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:

jeps. der diskant på med regulering....der har vi den store forskæl så har du også andre diskandter jeg ved ikke om det er den samme bas, er det ikke ligesom at bas er lidt blank i det.

http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=visstereo&id=119

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 April 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:

nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:

jeps. der diskant på med regulering....der har vi den store forskæl så har du også andre diskandter jeg ved ikke om det er den samme bas, er det ikke ligesom at bas er lidt blank i det.

http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=visstereo&id=119

jov...

iseki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Har lige købt et par Snell EIII  efter at have læst om dem her.

Bruger en Luxman 5L15 den er super til dem...

Til top Vis iseki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iseki

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

iseki skrev:

Har lige købt et par Snell EIII  efter at have læst om dem her.

Bruger en Luxman 5L15 den er super til dem... Ja, jeg husker den luxman som værende ret fed, men desværre er det over 20 år siden jeg sidst hørte den...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

He he.....godt at se at der er andre der har set lyset med Snell.

Jeg har haft K, K/II, K/III, J/II, J/III og E/III, så jeg kender forskellene på de typer. Kan dog ikke udtale mig om forskellene på E modellerne. III modellerne er generelt mere åbne i toppen (læs: frigjort), har bedre energi i de øvre oktaver (læs: nerve) end II modellerne.

Jeg spiller selv på den omstridte J/III med en Sugden A48III og til dels Audio Innovations 300, hvilket er de forstærkere der i mit regi klarer sig bedst rent musikalsk.

E/III har lydmæssigt en fordel af at få blokket bagdiskanten af, den er for svær at placere så den ikke buldrer i bunden kontra skriger i diskanten. Uden bagdiskant lyder den mere som de øvrige Snell typer: afrundet, men åbne og uden lyttetræthed.

Jeg er dog ikke enig med dem der mener at E er nemmere at få til at spille ordentligt end J modellen, det handler simpelthen om at de ikke vil leve sammen med særlig mange forstærkere.

Sugden og Snell! Klassisk kombination man ikke bliver træt af fordi det bare spiller musik som det skal spilles! Med nerve og glød.

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

snell har nerve og musikalsk nærvær! sugden har en varm fyldig lyd med rimelig styr på bunden ( i sammenligning med standarden af gennemsnitsrørbamser..) så enig i kombinationen..

at snell e sku være en nemmere opgave at styre end snell j,er direkte nonsens og må skyldes en forkærlighed for snell e`s bas,der er handicappet af overdreven kabinetstørrelse/basrefleksåbning kontra styrken i enheden,der oprindeligt var den samme som i snell j!

klangen i små pentoder som fx er anvendt i din serie 300,kan minde en del om små trioder - meget besnærende,men uden det greb om bassen ved stigende lydtryk som flertallet af transistorforstærkere har,hvilket ikke nødvendigvis er garant for transernes musikalitet iøvrigt.

så jeg gætter på du bruger dine forstærkere til forskellig musik,og dermed forbundet lydtryk?

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hej Slowon- godt at høre fra dig igen. Håber din kammerat stadig er tilfreds med J´ere han købte af mig!

Ja, du har ret- min Audio innovations bliver fortrinsvist brugt når jeg har lyst til mere stille musik, men den har af uforklarlige årsager temmelig godt styr på bunden, selv ved rimelige lydtryk- hvorfor aner jeg ikke. Men det er jo kun et 2x10 watt klasse A design, så der er jo grænser for hvor højt der kan spilles. Jeg gider ikke gå og skifte rundt hele tiden, så jeg hører også andet musik på den og det går egentlig ret godt. Den er MEGET kælen i lyden, men temmelig glat i frekvensgangen. Tæsker måske din Dynaco :-).................

Sugden er fantastisk. Kan alt det den skal + det der ikke kan forklares (nerve). Har selvfølgelig god bund ift. rør, men ved sammenligning med andre transistorkonstruktioner er den en anelse svampet i de nedre oktaver. Hvilket måske gør at den lyder naturlig og afslappet? Jeg tror alt for mange fabrikanter fokuserer på kontrol, hvilket i mine ører avler overkontrol! Og det er ikke befordrende for musikken. Musikken skal slippes løs- ikke kontrolleres hvis du forstår hvad jeg mener.

Mvh Nicolai

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:

Musikken skal slippes løs- ikke kontrolleres hvis du forstår hvad jeg mener. Lige mine ord  

Mvh Nicolai

henrikph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej,

nu har jeg læst jeres rosende ord om Snell EIII. Har kig på et par Snell D højttalere.

Er der nogle der kan forklare mig forskellen?

De skal spille på et Thule IA60 / Thule CD 100 anlæg.

Mvh
Henrik
Til top Vis henrikph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikph

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

haj sæl nicolai

jo ole nyder sørme sine snell,og endda innovationen ( i lidt ændret version..)

når din lille innovation er MEGET kælen - får det mig til at spørge : hvad med dynamikken,er den i samme klasse som bassen??

hvad angår min dynaco,er den i en anden klasse end den du hørte - noget mere klar,åben og dynamisk,med væsenlig bedre styr på bunden!måske lidt på bekostning af den overall venlige varme - men savner jeg det,tænder jeg trioderne som har det hele..

måske er du inde på en forskel i spillestil,som deler hififolket i to lejre - kontrol/fokus kontra flow/afslappet - en forskel som også findes i rørforstærkere!!

mvh slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes