Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forslag til Surround forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2003 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Til Finn29

Du skriver:

Hvis du skal have 802 skal du have en seperat 2 kanal effekt til dem, glem alt om 7 kanal effekt, og køb en 5 kanal, den kan du så bruge senere til center/side/baght. og så købe en ordentlig blok til 802 eller 2 mono.

Hvor i ligger problemet så med Thule Audio PA350B...?

Når du spiller i stereo, så ER den jo en fuld ballanceret stereo forstærker på 2*350W / 8 ohm

En PA350B er ikke en 5 kanal forstærker... Det er en fuld ballanceret stereo forstærker, som jo kræver 4 aktive kanaler til stereo... Der er så et par ekstra komponenter til en center kanal, og de to ballanceret kanaler kan så "dele sig op" i 4 ubalanceret kanaler...

Så den har jo ikke noget til fælles med ALLE andre multi kanal forstærkere på markedet... Det kan ikke sammenlignes, da dette er genialt..

Prøv at tænke på, at alle de andre kun bruger 2/5 dele af forstærkeren når man spiller i stereo.. Hvor fedt er det..?

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

GuessWho
Branchemedlem
Branchemedlem
Frits, System Audio

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2003 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det.

Skal du have grej til at trække dine B&W højttalere ordentligt, kan du ikke "nøjes" med en surroundreciver. En japansk surroundreciver bliver heller ikke til højkvalitets-hifi fordi man øger med effektforstærkere. Prøv lige engang at lytte til dem som stereo med en god CD - det holder bare ikke!

En oplagt mulighed er f.eks. Primare SP31.7 processor (28 K) + Primare A30.5 (19 K) så har du surround i 5.1 som virkelig rykker. Og du har HiFi på top-niveau. Når der så kommer penge i sparegrisen igen køber du en A30.2 effektforstærker til ny frontende effektforstærker - så er du på 7.1 med hovedvægt på frontenden til stereo. Derefter kan du yderligere bygge videre hvis du skulle vinde i Lotto.

Til top Vis GuessWho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GuessWho

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 November 2003 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk også gået væk fra denon, der er så man som siger jeg ska have seperat effekt og forforstærker for at "ordentlig" stereo.

Jeg hænger mellem Thule & Rotel nu, tager ned i tapeconnection næste weekend for at lytte lidt og nu da jeg er der kunne jeg også prøve alt lytte til Primare.

Tak til alle, vender nok tilbage når jeg har været dernede :D 

Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 November 2003 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Forresten, grunden til jeg starte med en effektforstærker var så jeg kunne købe lidt efter lidt, da jeg  er studerende, så de ca 20 kilo som disse tit koster er SVÆRT at få ind i budgettet.
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

En udbyging mht. udnyttelse af de extra surround kanaler til stereo kunne være et aktiv delefilter, men det vil selvfølgelig kræve lidt extra terminaler og lidt mere omskiften i effekt forstærkeren.

Men hvis man nu alligevel har en højtaler der kan bi-wires og har 6-kanaler i sin effekt forstærker synes jeg da det kunne være lidt spændende, at kombinere brokobling/balancering med aktivt delefilter så diskanten/mellemtone området får sin egenforstærker samtidigt med at bassen nogle flere watt at gøre med. Man kan da vist smide extra kanaler i PA350B.

Hvis du måske var lidt interreseret i noget selv-byg hifi kunne du jo også kigge lidt på LC Audio (www.lcaudio.dk) de sælger færdig bl.a. færdige forstærker moduler, tilhørende strømforsyninger og kasser og stik osv. til, der er egentligt ikke særlig svært at samle hvis man bare følger byggebogen. Du kan også købe det meste færdigt, men der er altså en del at spare ved selv at samle selv. Dog er det design mæssige finish knap så højt.

Deres forforstærker er dog ikke at finde for tiden da der er en nye udgave på vej.

Du kunne evt. downloade nogle at byggebøgerne og kigge lidt igennem

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes