Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Depeche Mode "fans" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Jooo, jeg er ikke kun til rock. Depeche Mode er nok dem, der har betydet allermest for mig, gennem mit musik liv. Desværre har jeg aldrig set dem live, men man kan jo ikke vinde hver gang. Nu gider jeg ikke se dem, for jeg gider ikke de kæmpe koncerter. Anyways, så kunne det være sjovt at få kontakt til andre DM nydere.

Da jeg startede med at høre dem, var "some great reward" en helt ny plade fra DM. SÅ gammel er jeg  

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Okey, er i ved at have weekend folkens? Skal vi ikke holde en DM weekend?

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Har lige set af nogle af DM forste udgivelser er kommet paa SACD. (www.cd-wow.com)
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Har lige set af nogle af DM forste udgivelser er kommet paa SACD. (www.cd-wow.com)

Yes, Sir!

Min (magen tid din avatar) kommer mandag!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Det ser cool ud !! Hybrid-SACD.. er det ikke noget med det kan spilles på almindelige cd-spillere?

Mht. til Depeche Mode og mig.. Enjoy The Silence er nok en af mine absolut favorit-sange - overall. Jeg har The Singles 89-98 og en Remixes 81-04, der indeholder Mike Shinoda's remix af Enjoy The Silence. Dette er nok det bedste remix af de utallige DM-mixes, der er udgivet. IMO selvfølgelig.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:

winter skrev:

Det ser cool ud !! Hybrid-SACD.. er det ikke noget med det kan spilles på almindelige cd-spillere?

Mht. til Depeche Mode og mig.. Enjoy The Silence er nok en af mine absolut favorit-sange - overall. Jeg har The Singles 89-98 og en Remixes 81-04, der indeholder Mike Shinoda's remix af Enjoy The Silence. Dette er nok det bedste remix af de utallige DM-mixes, der er udgivet. IMO selvfølgelig.

Jo Jo! Det fleste sacd'er kan afspilles i normale cd'er.Det var kun de forste sacd'er der kom paa markedet der kun var til sacd afspillere (phillips/sony).

Jeg syndes stadig den bedst DM har udgivet er 101 live SACD.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:

winter skrev:

Hybrid-SACDer indeholder ganske rigtigt både et CD og et SACD-spor, så det kan du sagtens.
Men der er vel ingen ide i at købe dem på SACD, medmindre du har en SACD-afspiller? Medmindre du selvfølgelig er samler, og SKAL have ALT.

mvh Klaus

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 April 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
rocksound skrev:

winter skrev:

Hybrid-SACDer indeholder ganske rigtigt både et CD og et SACD-spor, så det kan du sagtens.
Men der er vel ingen ide i at købe dem på SACD, medmindre du har en SACD-afspiller? Medmindre du selvfølgelig er samler, og SKAL have ALT.

mvh Klaus

Nej nej.. men det var bare, hvis de kun udkom Remastered på sacd. Men kan se de også bliver udgivet på almindelig cd.

Bortset fra det.. så er jeg lidt en samler.. jeg har da et par vinyl udgivelser stående (med et andet band).. og jeg har ingen pladespiller.

Men jeg gør ikke så meget i DM, så tror jeg nøjes med cd'en.

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 April 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
rocksound skrev:

winter skrev:

Jo Jo! Det fleste sacd'er kan afspilles i normale cd'er.Det var kun de forste sacd'er der kom paa markedet der kun var til sacd afspillere (phillips/sony).

Jeg syndes stadig den bedst DM har udgivet er 101 live SACD.

Er 101 kun en live-optagelse? Eller er der også et studie-indspillet album, der hedder 101?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 April 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Den første vinyl plade jeg købte, var "it´s called a heart" DM maxi. Jeg havde et hav af DM maxier for en del år tilbage. Desværre var jeg så dum at sælge dem  og 

Jeg har "never let me down" i 12" vinyl, i sådan et sjovt marmor agtigt hurlumhaj. Det er også en limited edition. Der er sikkert kun 900.000 eksemplare af den

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Og resten af deres katalog kommer også og nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde det,,men alle plader op til Exciter kommer inden året udgang.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har også tre af de nye SACDer på vej, en enkelt af dem havde jeg i forvejen, men Violator er f... sådan en fed plade, at mit gamle ridsede eksemplar fra da den først udkom skal have lov til at gå til de evige digitale marker.

Indtil videre ser det ud til, at disse remasters kun kommer på SACD hybrid, men hvis man køber dem hos cd-wow er de jo superbillige. Desuden er der ekstra DVDer med, men jeg ved ikke hvad der præcis er på dem. Er mest hooked på at få pladerne med bedre lyd.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 April 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Jeg har også tre af de nye SACDer på vej, en enkelt af dem havde jeg i forvejen, men Violator er f... sådan en fed plade, at mit gamle ridsede eksemplar fra da den først udkom skal have lov til at gå til de evige digitale marker.

Indtil videre ser det ud til, at disse remasters kun kommer på SACD hybrid, men hvis man køber dem hos cd-wow er de jo superbillige. Desuden er der ekstra DVDer med, men jeg ved ikke hvad der præcis er på dem. Er mest hooked på at få pladerne med bedre lyd.

Hos CDON.COM kan du bestille de 3 albums uden ekstra dvd'en. Du kan se på udgivelsesdatoen at den også er helt ny.

Så det må være en remastered udgivelse på almindelig cd.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

DVDen skulle indeholde små dokuer om tilblivelsen af den specifike plade og den tid generelt for bandet. 

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 08 April 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:
[QUOTE=Vanderlay]

Hos CDON.COM kan du bestille de 3 albums uden ekstra dvd'en. Du kan se på udgivelsesdatoen at den også er helt ny.

Så det må være en remastered udgivelse på almindelig cd.

Ok, I stand corrected. Dog er stadig en lidt dårlig deal, da man kan få SACD+ekstra DVD (siger endda DVD-audio) til omkring 110 kr. hos

http://www3.cd-wow.us/detail_results.php?product_code=268892

Mens man skal give 129 kroner for kun at få cden hos cdon.

Anyway, jeg har SACD-afspiller, så der var ikke nogen tvivl.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 April 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig denne tråd skulle handle om JERES Depeche Mode historie.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 08 April 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Min DM historie begyndte, da jeg startede på at høre 80'er musik. Så er det jo svært at komme uden om drengene, og jeg startede med '81-'85 singlerne. Siden købte jeg 86'-'98 singlerne og Exciter. Jeg har nu alle de "regulære" albums de har lavet samt noget på vinyl og deres DVD'er - med regulære mener jeg, at jeg ikke har "people are people" compilationen og Songs of Faith & Devotion Live (sidstnævnte skal jeg dog have).

Uden at ville fornærme nogen, så forstår jeg ikke, at man kan have Enjoy the Silence og andre af de mere populære numre som favorit hvis man er DM-fan. Det er selvfølgelig fede numre, men de er bare spillet så meget, så de (efter min mening) ikke længere er de bedste.

Jeg elsker "Rush", "Home" og "Puppets" (som er lidt mere 80'er stil men stadig fedt nummer)

Det var vist det.

Nå jo, og så har jeg da også været til de to seneste koncerter i DK...og de var for fede

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 April 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:

Min DM historie begyndte, da jeg startede på at høre 80'er musik. Så er det jo svært at komme uden om drengene, og jeg startede med '81-'85 singlerne. Siden købte jeg 86'-'98 singlerne og Exciter. Jeg har nu alle de "regulære" albums de har lavet samt noget på vinyl og deres DVD'er - med regulære mener jeg, at jeg ikke har "people are people" compilationen og Songs of Faith & Devotion Live (sidstnævnte skal jeg dog have).

Uden at ville fornærme nogen, så forstår jeg ikke, at man kan have Enjoy the Silence og andre af de mere populære numre som favorit hvis man er DM-fan. Det er selvfølgelig fede numre, men de er bare spillet så meget, så de (efter min mening) ikke længere er de bedste.

Jeg elsker "Rush", "Home" og "Puppets" (som er lidt mere 80'er stil men stadig fedt nummer)

Det var vist det.

Nå jo, og så har jeg da også været til de to seneste koncerter i DK...og de var for fede

Jeg er heller ikke ægte DM-fan, Enjoy The Silence har bare betydet meget for mig og min musik-smag/stil. Den har været med til at definere den. Sammen med Personal Jesus.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 08 April 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:
gunbox skrev:

Det var vist det.

Jeg er heller ikke ægte DM-fan, Enjoy The Silence har bare betydet meget for mig og min musik-smag/stil. Den har været med til at definere den. Sammen med Personal Jesus.

Helt ok. Det skulle heller ikke forstås negativt. Kan skam også godt forstå at folk der ikke er store fans synes bedst om de populære numre.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 April 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Man behøver heller ikke at være "ægte" fan (hvad er det?) for for at være med her. Jeg har ikke en gang set dem live, så jeg er vel heller ikke "ægte fan"  

Jeg har (selvfølgelig) menge minder til det de gamle numre. Numre som "dreaming of me" "tora tora tora" "puppets" "photographic" "sun and the rainfall" "leave in silence" "get the balance right" Er noget helt særligt for mig.

Senere var det:  Blasphemous Rumours, Lie To Me, Stories of Old, Shake the disease osv.

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes