| Forfatter |
|
Grinderslev Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Bonné
Jeg gør mine erfaringer med de rigtige entusiaster og i forbindelse med ordentlige referencer.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Jeg tror godt det kan lade sig gøre at www.cinex.dk lægger hus til en test. Du
kan selv tage CDer, SCD, laserdisc, 1/4" bånd, DVD, DAT-bånd eller et
hvilket som helst format på CD med. Der er mulighed for at lytte på
forskellige forskellige M&K , dynaudio , samt K&H moniterings
setups, og der er både lexicon og Thule forstærker setups+et par
forskellige DVD afspillere at vælge imellem. Du er selvfølgelig også
velkommen til selv at medbringe noget lir/gear. Rummet er tunet til
lytning, i modsætning til de fleste af de stuer man normalt ser 2000kr
kabler i. Det er i Odense, så mon ikke det er et godt halvvejssted for evt. interesserede? Gustav - (Dette indlæg er oprettet vha. "Quote" knappen - Ingen kom noget til under oprettelsen)
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bare den hage at nu er vi uden for tråden.Det var jo "TILSPILNING AF NETKABLER"
Ikke om der er forskel på kabler. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Grinderslev Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Der er bare den hage at nu er vi uden for tråden.Det var jo "TILSPILNING AF NETKABLER"
Ikke om der er forskel på kabler. |
|
|
Men han advokerer jo stadig for en forskel... Gustav
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jamen han har jo intet tøj på!"

|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
"Jamen han har jo intet tøj på!"

|
|
|
Johhhh, han er iført en håndvævet kjortel i en alpha helix konfiguration, med keramiske knapper med Rhodium indlæg.
Men måske tillader kejserens manglende tøj ham, at opleve vejret endnu mere end os andre??
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror bare man skal forstå, der er en forskel på grejet, der er forskel på rummet, der er forskel på det afspillede musik, der er forskel på ens interesse, der er forskel på den enkeltes erfaring, der forskel på måden man lytter.
At nogen ikke kan høre forskel kan jo skyldes mange årsager, som er nævnt adskillige gange i tråden fra flere sider. Dernæst må man nok også drage ind i debatten, at det at lytte og høre hvilke forskelle der er, er at vide hvad man har reelt gang i og have den nødvendige viden og erfaring til at kunne foretage disse sammenligninger og referencelyt. Som jeg så ofte har fremhævet, så ligger der megen erfaring i det at arbejde med HiFi og referencer, hvis man skal kunne drage nogle endegyldige resultater og referencer. Det er jo ikke bare at skifte kabler og og lytte i kort tid, for derefter at kaste et nyt / nye kabler på, sådan hænger det jo ikke sammen. Hvis CDspillen er en klods i systemet kan man jo næsten sætte hvad som helst på - og sådan forholder det sig jo også med de enkelte enheder i resten af setup. Har man ikke lytterummet og placeringen af højtalerne i orden, så det spiller ordentligt, kan man jo ikke drage nogle endegyldige konklussioner, som kan ligge til grund for om netkabler spiller mere eller mindre.
Vurderet ud fra de mange setup´s jeg har set i de små hjem, ud fra de mange billeder der bliver vist i forum, vil jeg mene at langt den overvejende del at setup´s ikke er i orden, ud fra de førnævnte parametre, hvorfor man også kan drage tvivl om vurderingerne og erfaringerne, hvis man ikke forud sørger for at disse ting er på plads.
Det er i grunden ingen kritik af den enkelte, for hvordan skulle man vide det, hvis man aldrig har fået det fortalt. Vi alle har vel startet fra den ende, hvor det hele var noget gøjl med manglende dit og dat, men har lært det hen ad vejen. Men vil man lære det til fuldkommenhed, hvis det overhovedet eksisterer, så kræver det jo års arbejde med alverdens grej og opstillinger, hvor skulle erfaringen og lærdommen ellers komme fra??? man kan ikke kun læse sig til det.
Så jo - derfor er der også forskel på om et netkabel er tilspillet eller ej, men der er også forskel på de enkelte fabrikater og deres tilspilningstid. Nogle fabrikater er bare så dårlige at man ikke kan høre forskel, hvorfor man også kan tilspille dem i årevis uden at det hjælper eller ændrer sig.
Så forskellen på meningerne og folkene bag vil være der og skal være der, anderledes bliver det aldrig. Den enkelte må nok bare accepetere at forskellighederne er der, hvadenten man er menneske lelr netkabel - men at man nødvendigvis ikke behøver at angribe folk og håne dem, fordi de har et anlæg og noget viden på området. Ligeledes må man modsat accepterer dem der ikke går så meget op i det, og ikke kan høre forskel, eller måske bare ikke bruger det nødvendige grej eller tid til at kunne opnå disse forskelle.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt Toftdal.Vi lytter forskelligt og opfatter tingene forskelligt endelig er vores anlæg og rum forskelligt.
Hvordan skulle vi nogen sinde kunne blive enige.
Tror det som slår nogen for brystet er også det faktum at nogle producenter måske tager overpris for deres produkter og hævder de har fundet noget specielt.
Endelig prøv lige at tykke på den igen hvis et kabel ikke er superledende/er betyder det at det ikke er det optimale altså det kan blive bedre hvis vel og mærke nogle er i stand til at producere det.Men de kabler vi har er ikke optimale men kun nogenlunde.
Endelig hvorfor kommenterer i ikke på lederegnskaberne I skeptikere I ved jo godt at der er forskel på metallers egenskaber. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Tror det som slår nogen for brystet er også det faktum at nogle producenter måske tager overpris for deres produkter og hævder de har fundet noget specielt. |
|
|
Overpris ? Virkelig ? 
Jeg fik lige et kort flashback til en tråd, hvor en person havde fundet NordOst kabler i USA til under halv pris af DK. Kort efter kunne ingen danskere pludselig bestille fra det site længere.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
[QUOTE=JRGW]Tror det som slår nogen for brystet er også det faktum at nogle producenter måske tager overpris for deres produkter og hævder de har fundet noget specielt. |
|
|
Overpris ? Virkelig ? 
Jeg fik lige et kort flashback til en tråd, hvor en person havde fundet NordOst kabler i USA til under halv pris af DK. Kort efter kunne ingen danskere pludselig bestille fra det site længere. 
Sjovt nok tænkte jeg netop på NO Spencer.
Problemmet her er at nogle har den opfattelse at prisen skal være det som markedet kan bære,har bla. set det fra pladebranchen.Forståeligt set fra et marketingsynspunkt men hvad med etikken?
/QUOTE] __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige komme med en lille komentar.
Jeg har invisteret i netkabler til mit anlæg. Jeg satte dem til og spillede på dem i en måned, uden at bytte om. Viste ikke rigtigt om jeg kunne høre forskel. Jeg satte mine gamle kabler på igen, efter en måned. Uden egentlig at lytte om der var forskel, fandt jeg meget hurtigt ud af at lyden var mere ren og dyb, med de halv dyrt indkøbte net kabler, så de kom hurtigt på igen.
Jeg har selv prøvet at lave test med kabler, hvor jeg lytter 10 min. på det ene kabel, og 10 min. på det næste kabel. Sådanne test, kan man med mine erfaringer ikke rigtigt bruge til noget. For hvad er det lige man lytter til. I mit tilfælde var det en for skinger lyd jeg døjede med. Og med små korte test forkuserede jeg alt for meget på det problem, og ikke selve lydbilledet i sin helhed.
Til sammenligning kan jeg komme med et eks. hvor der herhjemme blev lavet en blindtest med Cola. Jeg sagde at jeg til enhver tid kunne smage forskel på Coca Cola og andre Cola'er. Første gang jeg smagte en Coca Coal, ramte jeg rigtigt. De efterfølgende gange kunne jeg til sidst ikke smage forskel. Det kom faktisk bag på mig. Det samme gælder efter min mening også med test af kabler.
MVH Michael
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Jeg tror bare man skal forstå, der er en forskel på grejet, der er forskel på rummet, der er forskel på det afspillede musik, der er forskel på ens interesse, der er forskel på den enkeltes erfaring, der forskel på måden man lytter.
At nogen ikke kan høre forskel kan jo skyldes mange årsager, som er nævnt adskillige gange i tråden fra flere sider. Dernæst må man nok også drage ind i debatten, at det at lytte og høre hvilke forskelle der er, er at vide hvad man har reelt gang i og have den nødvendige viden og erfaring til at kunne foretage disse sammenligninger og referencelyt. Som jeg så ofte har fremhævet, så ligger der megen erfaring i det at arbejde med HiFi og referencer, hvis man skal kunne drage nogle endegyldige resultater og referencer. Det er jo ikke bare at skifte kabler og og lytte i kort tid, for derefter at kaste et nyt / nye kabler på, sådan hænger det jo ikke sammen. Hvis CDspillen er en klods i systemet kan man jo næsten sætte hvad som helst på - og sådan forholder det sig jo også med de enkelte enheder i resten af setup. Har man ikke lytterummet og placeringen af højtalerne i orden, så det spiller ordentligt, kan man jo ikke drage nogle endegyldige konklussioner, som kan ligge til grund for om netkabler spiller mere eller mindre.
Vurderet ud fra de mange setup´s jeg har set i de små hjem, ud fra de mange billeder der bliver vist i forum, vil jeg mene at langt den overvejende del at setup´s ikke er i orden, ud fra de førnævnte parametre, hvorfor man også kan drage tvivl om vurderingerne og erfaringerne, hvis man ikke forud sørger for at disse ting er på plads.
Det er i grunden ingen kritik af den enkelte, for hvordan skulle man vide det, hvis man aldrig har fået det fortalt. Vi alle har vel startet fra den ende, hvor det hele var noget gøjl med manglende dit og dat, men har lært det hen ad vejen. Men vil man lære det til fuldkommenhed, hvis det overhovedet eksisterer, så kræver det jo års arbejde med alverdens grej og opstillinger, hvor skulle erfaringen og lærdommen ellers komme fra??? man kan ikke kun læse sig til det.
Så jo - derfor er der også forskel på om et netkabel er tilspillet eller ej, men der er også forskel på de enkelte fabrikater og deres tilspilningstid. Nogle fabrikater er bare så dårlige at man ikke kan høre forskel, hvorfor man også kan tilspille dem i årevis uden at det hjælper eller ændrer sig.
Så forskellen på meningerne og folkene bag vil være der og skal være der, anderledes bliver det aldrig. Den enkelte må nok bare accepetere at forskellighederne er der, hvadenten man er menneske lelr netkabel - men at man nødvendigvis ikke behøver at angribe folk og håne dem, fordi de har et anlæg og noget viden på området. Ligeledes må man modsat accepterer dem der ikke går så meget op i det, og ikke kan høre forskel, eller måske bare ikke bruger det nødvendige grej eller tid til at kunne opnå disse forskelle.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Toftdahl; dine universelt saliggørende svar og konklusioner er desværre fyldt med disharmonisk forvrængning og soft-clipping. 
Jeg vil gerne gentage at min holdning er ikke at netkabler er uden indflydelse men at den forskel de skaber er forsvindende lille set i forhold til andre indgreb på samme prismæssige niveau.
Toftdahl; du har tidligere nævnt hvad du sidst havde inden for døren af gear og hvilket "dyrt" anlæg du rent faktisk har lagt stue til. Jeg må sige at flere af komponenterne i dit tidligere anlæg har jeg, p.g.a. mine mangeårige lytteerfaringer, fravalgt til mit setup efter nøje overvejelse af sammensætning og karakteristika og i særdeleshed fordi det ikke lød optimalt i nogen gennemlyttet sammenhæng.
Jeg har lyttet til anlæg som ikke kun var dyre men som var både dyre og rigtigt sammensat så lyden var super og aldrig overgået af andet jeg har hørt gennem mere end 25 års uendelig vandring i seriøse danske og også mange udenlandske HiFi forretninger, HiFi messer, udstillinger og sessions.
På disse anlæg er jeg blevet demonstreret indflydelsen på lyden via ændringer på strømsiden af et set-up. Jeg vil gerne understrege og gentage at der ER en forskel (også på netkabler) men at den forskel er uendelig lille i et set-up som ikke lider under dårlige strømforsyninger eller uheldig sammensætning.
Altså er min konklusion og holdning at det netop ikke er på velspillende anlæg at ændringer på strømsiden har størst indflydelse. Her er der tale om erfaringer fra anlæg til langt over millionen og vel at mærke rigtig sammensat og lyttet i tilpassede lytterum.
Argumentationen som flere i tråden har ytret: "At man har et anlæg der ikke er godt nok hvis man ikke kan høre forskel på netkablers indflydelse" vil jeg således give det modsatte fortegn.
Jeg tror (vær opmærksom på at jeg ikke drager universelle konklusioner på baggrund af mine personlige erfaringer som andre tilsyneladende har tendens til) at sammenhængen er, at jo dårligere anlæget er bygget op på strømforsyningssiden eller jo mere uheldigt det er sammensat, jo mere følsomt er grejet for en ordentlig fødning.
Hvad jeg er totalt enig i, er at det er væsentligt at sikre at der ikke opstår indstrålingsstøj ved for tæt krydsning af netkabler og connectors/HT-kabler. Eller ved at sikre at køleskabet fra 1968 ikke sidder på samme streng som en aktiv højttaler eller andre komponenter i anlæget.
Hvorvidt der er forskel på om et netkabel er tilspillet eller ej skal jeg ikke kunne svare for udfra mine lytteerfaringer, da jeg netop har valgt ikke at implementere special netkabler i finpudsningen af min lyd. Det er muligt at tilspilning af netkabler er en eksisterende faktor.
Men jeg synes at det er bemærkelsesværdigt at jeg ved gennemlytning af f.eks. højttalere og/eller RIAA's af flere producenter blev fortalt at produkterne skulle tilspilles før jeg kunne bedømme dem. Det er jo almen viden for alle men også en r*virriterende faktor ved køb af gear. Da der for RIAA'ernes vedkommende var tale om køb til sammenligningstest fra adskillige forskellige lande med hver et beløb på 5 danske cifre i pris fik jeg på den baggrund for det meste lov til at låne udstyret (eller levere det tilbage med refusion af købsprisen) indtil tilspilning var opnået så jeg havde et reelt sammenligningsgrundlag.
Resultatet blev at der fra starten opstod en "rangorden" i lytteindtryk............altså inden tilspilning.................og at den rangorden var den samme efter tilspilning af dem alle. Det var til trods for at jeg tog højde for fordomme som en "start-ranking" kunne medføre og selv om der blev blindtestet i flere niveauer.
Der er nogen der mener at der, i denne tråd, er gået efter manden i stedet for bolden. Der skal to til en tango og jeg mener at Toftdahl er den der har budt mest og flest op til denne tango.
Endeligt må jeg sige til Toftdahl at jeg tror du mangler den snært af erfaring der skal til for at kunne konkludere til fordel for helheden i et set-up. Både på lokalt plan og i særdeleshed på universelt plan.
Jeg vil ikke forsøge at forhindre deltagerne i denne tråd at få et oplevelsesmæssigt positivt udbytte af erfaringsudvekslinger.
Men jeg vil derimod gerne gøre klart (og det her må gerne opfattes universelt) at en analyse af en problemstilling bedst foretages med så mange indfaldsvinkler som muligt til focuspunktet og at det er hensigtsmæssigt at medtænke uderfrakommende påvirkninger af focus(objektet).
Med det som udgangspunkt; som livsanskuelse, i videnskabligt øjemed, eller på hyggeplan; tager man højde for lytterum, egen hørelse, placeboeffekt, musiksmag og hvad der måtte være relevant for at kunne drage sine egne erfaringer, vel vidende at konklusionerne aldrig kan blive universelle.
Det berettiger så i høj grad at skeptikerne også kommer til orde!
Venligst
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasheddolphi
Som udganspunkt vil jeg respektere din verden og dine lyster, men derudover vil jeg tillade mig at fremføre, at det du kommer med, er en gang langstrakt vrøvl og helt uden mening i forhold til det at få HiFi til at lyde ordentligt - det minder unægteligt som en blanding af fornægtelse og mangel på erfaring med de mange ting.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
niklasheddolphi
Som udganspunkt vil jeg respektere din verden og dine lyster, men derudover vil jeg tillade mig at fremføre, at det du kommer med, er en gang langstrakt vrøvl og helt uden mening i forhold til det at få HiFi til at lyde ordentligt - det minder unægteligt som fornægtelse og mangel på erfaring med de mange ting.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Nu kan jeg se at du byder op til tango igen. 
Der er da ingen respekt i at kalde noget for vrøvl og meningsløst. Det er en lang selvmodsigende sætning du fyrer af. Som sædvanlig.
Det er ikke klogt af dig at tro at du kan "vinde" en diskussion ved at nedgøre eller negligere. 
Find "bolden i stedet for manden".
Du bør overveje at fremføre holdninger i stedet for (hvis du har nogen der er dine egne) og lade dem stå til anfægtelse af andre deltagere i tråden.
Uden at vrøvle - præcis som jeg gør.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg vil gerne gentage at min holdning er ikke at netkabler er uden indflydelse men at den forskel de skaber er forsvindende lille set i forhold til andre indgreb på samme prismæssige niveau.
EN DEL KLIPPET UD..................
Venligst
"dolph"
[/QUOTE]
Jeg syntes der er lidt underligt gang på gang at læse sætningen ovenfor "på samme prismæssige niveau" hvad er da det for en universel pris netkabler har?, og har i iøvrigt lyttet til dem alle ?
Jeg er helt enig i at mange netkabler er for dyre (men det gælder nu også andre kabler og komponenter i almindelighed) men der er altså også net kabler som i mine ører giver en væssentlig forbedring uden at koste mere end en 10. del af hvad mange bruger per komponent og så giver det god mening, ihvertfald for mig.
Vi sender gerne kabler rundt til test og demo og de behøver ansolut ikke være specielt dyre før jeg vil vove at påstå at i vil kunne hører forbedringer (eller ændringer, afhængit af match og setup)
Mht. til de generelle skeptikere så er det jo et frit land og et åbent forum. Men når nu tråden heder "tilspilning af netkabler" og er oprettet af en der tydeligvis har gode oplevelser med netkabler så er det lidt træls at skulle læse (indtil videre) 11 sider igennem med ævelen og kævlen (undskyld)om hvor dum man er hvis man bruger penge på netkabler og kejserens nye klæder osv.
Opret da en tråd der hedder "netkabler for skeptikere" eller lignende så behøver dem der er overbevist ikke spille deres tid. Det er ligesom om denne diskussion har kørt i evigheder og det lader ikke til at man når til enighed.
Et sidste spørgsmål til de tekniske skeptikere, hvad med skærm ? gør det heller ingen forskel i jeres verden ?
PS. i behøver ikke at skyde mig i skoende at jeg er branchemedlem, jeg ved det godt :-)
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
niklasthedolphi skrev:
|
Venligst
"dolph"
|
|
|
Jeg syntes der er lidt underligt gang på gang at læse sætningen ovenfor "på samme prismæssige niveau" hvad er da det for en universel pris netkabler har?, og har i iøvrigt lyttet til dem alle ?
Jeg er helt enig i at mange netkabler er for dyre (men det gælder nu også andre kabler og komponenter i almindelighed) men der er altså også net kabler som i mine ører giver en væssentlig forbedring uden at koste mere end en 10. del af hvad mange bruger per komponent og så giver det god mening, ihvertfald for mig.
Vi sender gerne kabler rundt til test og demo og de behøver ansolut ikke være specielt dyre før jeg vil vove at påstå at i vil kunne hører forbedringer (eller ændringer, afhængit af match og setup)
Mht. til de generelle skeptikere så er det jo et frit land og et åbent forum. Men når nu tråden heder "tilspilning af netkabler" og er oprettet af en der tydeligvis har gode oplevelser med netkabler så er det lidt træls at skulle læse (indtil videre) 11 sider igennem med ævelen og kævlen (undskyld)om hvor dum man er hvis man bruger penge på netkabler og kejserens nye klæder osv.
Opret da en tråd der hedder "netkabler for skeptikere" eller lignende så behøver dem der er overbevist ikke spille deres tid. Det er ligesom om denne diskussion har kørt i evigheder og det lader ikke til at man når til enighed.
Et sidste spørgsmål til de tekniske skeptikere, hvad med skærm ? gør det heller ingen forskel i jeres verden ?
PS. i behøver ikke at skyde mig i skoende at jeg er branchemedlem, jeg ved det godt :-)
Mvh
Holmbye |
|
|
Jeg har nærlæst dit indlæg, men kan ikke lige lure om du mener at netkabler bør tilspilles ? Mener du at de bør det ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
et godt tip til jer derude med lyst og mod på bedre netkabler..
køb noget almindelig 1,5" solid core (pvl hedder det hos fagmanden) skræl pvcèn af og put kobberet i lange snørebånd - find et gammeldags brunt bakelit netstik og sæt på enden. voila et netkabel der slår de fleste dyre woodokabler på markedet. fraværet af hififjendsk dielektrikum giver en god basis for bedre lyd - tykkelsen på lederne reducerer den ohmske værdi til et teoretisk minimum,og er iøvrigt af samme materiale som det elektrikeren har trukket frem til stikkontakten.
mvh/slowon musikglad hifinørdet elektriker siden 1974
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge de religiøse er afskærmning noget skidt , se blot tidligere indlæg
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener en skærm skal tjene et formål,nemlig at skærme for ind og udstråling af støj. 230vac er i sagens natur fyldt med støj der vokser med strømtrækket gennem kablet,men de færreste bruger uskærmede signalkabler liggende klods op af netledningerne..så jeg bruger uskærmede netkabler!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Holmbye skrev:
niklasthedolphi skrev:
|
Venligst
"dolph"
|
|
|
Mvh
Holmbye |
|
|
Jeg har nærlæst dit indlæg, men kan ikke lige lure om du mener at netkabler bør tilspilles ? Mener du at de bør det ?
|
|
|
Touche.......
Ja det mener jeg.
Og jeg har enda hørt en teknisk forklaring jeg syntes er OK (ikke at den betyder så meget for mig hvis jeg syntes jeg kan høre det så er teknikken bag mindre vigtig)
Som i alle metal kabler har den krystalinske struktur stor betydning for metallets lede evne. Denne struktur bliver påvirket af strøm og altså ændrer kablet egenskaber alt efter hvor meget/længe der er røget signal igennem. Denne forklaring har jeg iøvrigt fra en fysiker der ikke mente at der var teoretisk belæg for netkablers generelle indflydelse på et hifi anlæg men gerne ville støtte at kabler generelt ændrer egenskaber efterhånden som de påvirkes af strøm.
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. til tilspilning så har jeg en kunde (som iøvrigt sikkert læser med her, hej) der har god erfaring med at serie forbinde sine netkabler og lade køleskabet tæske dem igennem et par dage inden de kommer på anlægget.
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |