| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kole skrev:
|
niklasthedolphi skrev:
| En god spolemastermaskine kan ikke slås af banen af noget som helst digitalt optageudstyr på hjemme- eller studieplan. |
|
|
Det var jo heller ikke hvad man brugte dengang... Båndmaskiner kan lyde utroligt godt, men der er her tale om en farvning der gør lyden behagelig. De er ikke gengivelsesmæssigt på højde med de bedste convertere man kan få idag.
|
|
|
Det er jeg slet ikke enig med dig i. Ikke engang i dynamikken, som ellers er ved at være de digitale fortaleres sidste argument, er det digitale lydformat det analoge format overlegent.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle bedes holde sig til emnet, personfnidder er ikke acceptabelt.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Kole skrev:
|
niklasthedolphi skrev:
| En god spolemastermaskine kan ikke slås af banen af noget som helst digitalt optageudstyr på hjemme- eller studieplan. |
|
|
Det var jo heller ikke hvad man brugte dengang... Båndmaskiner kan lyde utroligt godt, men der er her tale om en farvning der gør lyden behagelig. De er ikke gengivelsesmæssigt på højde med de bedste convertere man kan få idag.
|
|
|
Det er jeg slet ikke enig med dig i. Ikke engang i dynamikken, som ellers er ved at være de digitale fortaleres sidste argument, er det digitale lydformat det analoge format overlegent.
"dolph"
|
|
|
dolph
Selv om jeg ikke er ening i dig med mht. netkabler. Så har du ellers fuldstændig ret. Analog lyd er bedst.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kole
Kole krev: Jeg gætter på, at du enten er forhandler af de omtalte kabler eller snotdum. Jeg har ellers ingen andre forklaringer på din uforståelige entusiasme.
Det er vel bevis nok på dit sprog Kole.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLD JER TIL EMNET !
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK
Dyre netkabler lyder bedre....
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ender altid sådan her når folk med en praktisk erfaringsmæssig tilgang til musiklytning diskuterer med teoretisk forståelsesmæssigt funderede mennesker.
Sørgeligt folkens sørgeligt.
Tænk engang på at musik kommer ind igennem ørerne og ikke øjnene.....
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex
Ja - men de er skrevet på samme tid, derfor- sorry.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde vel egentlig være producenterne af kablerne, der bør tage 'the Pepsi challenge', med deres egne kabler, op imod standardkabler man får fra Computercity ?
Mon de tør det, eller har tusind grunde til at en sådan test ikke kan udføres ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
OK
Dyre netkabler lyder bedre....
|
|
|
Nu burde den kvikke debatør skrive.
Nej de gør ikke....
|
| Til top |
|
| |
Rolfiboy Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Rolfiboy
Det er netkabler vi taler om, og den vej et apparat evt. henter strømmen, så du er helt galt på den. Der er stor forskel på de enkelte netkablers indflydelse på lyden, afhængigt af måden de er produceret på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
hehe jamen så find du lige en undersøgelse, evt en formel der viser at der er forskel på netkabler, andet end kvadraten og modstanden(som ikke har effekt på lyden, men effekt tabet i ledningen), det er meget sjovt at du kommer med de postulater uden at komme med nogle hårde fakts, og det sjoveste er at nogle kan påstå at deres netkabel er bedre end andres, uden der ligger noget videnskabeligt til grund for det, og tjene kassen på det. jeg ville også forsvare mit valg så groft hvis jeg var taget så hård i r...n, men nu har jeg heldigvis alt den fornødne viden til at dette ikke er muligt og er et af de største fupnumre i HIFI verdenen, denne verden er desværre også plaget af meget psykisk fanatisme(man tror på at at der en forskel, fordi en anden siger der er, som nævt før i denne tråd, tror man på noget stærkt nok og i nok tid bliver det muligt(ihvertfald for en selv, realismen forsvinder og man ser og høre ikke klart kun det man vil høre)), med et meget simpelt udtryk: paranoia
|
| Til top |
|
| |
Kole Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| Det er vel bevis nok på dit sprog Kole. |
|
|
Er du da forhandler? 
- Sorry Alex, holder mig til emnet.
Endnu engang - jeg er virkelig interesseret i hvilke plader i lytter til! Jeg går ud fra, at det ikke er metervarepop/rock?
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolfiboy skrev:
Toftdahl skrev:
|
Rolfiboy
Det er netkabler vi taler om, og den vej et apparat evt. henter strømmen, så du er helt galt på den. Der er stor forskel på de enkelte netkablers indflydelse på lyden, afhængigt af måden de er produceret på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
hehe jamen så find du lige en undersøgelse, evt en formel der viser at der er forskel på netkabler, andet end kvadraten og modstanden(som ikke har effekt på lyden, men effekt tabet i ledningen), det er meget sjovt at du kommer med de postulater uden at komme med nogle hårde fakts, og det sjoveste er at nogle kan påstå at deres netkabel er bedre end andres, uden der ligger noget videnskabeligt til grund for det, og tjene kassen på det. jeg ville også forsvare mit valg så groft hvis jeg var taget så hård i r...n, men nu har jeg heldigvis alt den fornødne viden til at dette ikke er muligt og er et af de største fupnumre i HIFI verdenen, denne verden er desværre også plaget af meget psykisk fanatisme(man tror på at at der en forskel, fordi en anden siger der er, som nævt før i denne tråd, tror man på noget stærkt nok og i nok tid bliver det muligt(ihvertfald for en selv, realismen forsvinder og man ser og høre ikke klart kun det man vil høre)), med et meget simpelt udtryk: paranoia
|
|
|
Rolfiboy
Har du selv prøvet at lytte til flere forskelige netkabler?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke seriøse og jeg mener seriøse producenter laver deres grej ud fra videnskab og formler? nej vel
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Tænk engang på at musik kommer ind igennem ørerne og ikke øjnene..... |
|
|
http://www.voodoocable.net/VTPC.htm
Mon lillemor savner sin støvsugerslange ? $900 for et netkabel, og så er det uden strøm.
Teksten er helt fantastisk:
Clear Full-Range Transparency Holographic Soundstage Imaging Accurate Bass & Sub-Sonic Extension Cryogenically Treated High-Current Design
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kole skrev:
|
Toftdahl skrev:
| Det er vel bevis nok på dit sprog Kole. |
|
|
Er du da forhandler? 
- Sorry Alex, holder mig til emnet.
Endnu engang - jeg er virkelig interesseret i hvilke plader i lytter til! Jeg går ud fra, at det ikke er metervarepop/rock?
|
|
|
Jeg lytter meget til GRP pladerne (lee Ritenour - Marcus Miller ect.) __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Rolfiboy Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Rolfiboy skrev:
Toftdahl skrev:
|
Rolfiboy
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
|
|
|
Rolfiboy
Har du selv prøvet at lytte til flere forskelige netkabler?
|
|
|
Nej da jeg ikke er så dum at jeg vil bruge tid på det, men hvis du insistere kan jeg da nok nok finde lidt fritid til det.
Havde selv en elektronik lærer, som nok må betegnes som lidt af en HIFI guru, som selv rystede på hovedet af at der skulle være forskel på netkabler, men ok han havde jo også indsigt i fysikkens love
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ja det er lidt af en slage og 10 fod koster 1500 af de grønne __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter til meget forskelligt. bl.a Patrcia Barber. Her kan jeg indskyde, at hendes stemme bliver tydeligere, og meget mere levende med de berømte net kabler.
Faktisk overvejer jeg at invitere skeptikere hjem, så kan de sgu selv høre forskellen.
|
| Til top |
|
| |
Rolfiboy Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
hvilke seriøse og jeg mener seriøse producenter laver deres grej ud fra videnskab og formler? nej vel
|
|
|
Hehe nej de bruger vel lego dublo klodser, og lidt voodoo så har man nemlig det perfekte HIFI anlæg
|
| Til top |
|
| |