Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tilspilning af netkabler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 44
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Golfdane

Måske pågældende er ham - der ikke kan høre forskel på en prut og et symfoniorkester.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

??????

Ikke helt med......

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

He..så er der ca. 1-3 minutter mellem indlæggene! Gu' ve' om de bliver læst? Er der mon en skrivekrampe "pandemi" på vej i DK .
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Mik112

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige - pandemien er over os med en løbsk HiFi influenza, så må vi håbe det er i en skærmet udgave.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

[snip]I alle kabler findes der - uanset materialets renhed - en vis mængde kulstofatomer og andre atomare urenheder. Tilstedeværelsen af bl.a. dette kulstof "forstyrrer" den uhindrede fremdrift af strøm, og strømmen forstrænger således disse kulstoffer ind i ledermaterialets (f.eks. kobber) molekylegitter. Den ledige plads inde i kobberets molekyler betegnes fagligt som "vacancies" (de atomare urenheder betegnes "interstitials"). [snip]Summa Summarum: Også netkabler skal tilspilles.

Når du skriver "forstyrrer den uhindrede fremdrift af strøm", så må du vel mene at der er tale om en modstand i kablet ? En modstand, er en målbar størrelse.Hvor stor mener du denne modstand er, i et netkabel, før og efter tilspilning ?Måske mener du der er tale om en særlig modstand, der ikke kan måles, men alligevel høres ?

Så vidt jeg ved kan man endnu ikke måle det på konventionel vis, så indtil dette kan lade sig gøre, har jeg blot anvendt begrebet "forstyrrelse" fremfor "modstand"... det ville dog ikke komme ret meget bag på mig, om man en dag kan måle det som en decideret modstand, da der jo reelt er tale om "forhindringer". I dag blot ikke målbar på konventionel vis

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Rolfiboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Halløj og pænt godaften i tråden,

19 siders polemik om nogle sk*de netkawler og hvor svaret tidligere er givet her i forum'et...

Hvorfor ikke bare omdøbe tråden til "Welcome to Flat Earth Society"?

Nu er det altså bare sådden, ja det er så, at forskellige kawler får det samme hifi komponent til at opføre sig elektrisk forskelligt med forskelligt lydmæssigt resultat som følge heraf. Allerede dér er der forskel på netkawler. Og jo, kvadratet/modstanden er her også afgørende

Og tilspilning? Uhadadadada

Et enkelt eksempel kunne være, at en dansk grossist, som i øvrigt er ganske grundigt uddannet indenfor elektronik, for et par år siden til en hifi messe fik smækket en række dugfriske kawler på sit monster setup.

Vedkommende havde på forhånd mere eller mindre afvist, at der skulle være tale om fænomener som "tilspilning". Men sund, som denne grossists indstilling også er, så lod han det komme an på en prøve.

Nærværende Sürhling postulerede frejdigt (på baggrund af utallige erfaringer), at den primære tilspilningstid for de nævnte kawler er ca. 14:20 min:sek. Efter dette tidsinterval, hvor lyden i mellemtiden er temmelig kaotisk, kan man ligefem høre, hvordan lydbilledet falder på plads foran én.

Den før lidt skeptiske importeur bankede underkæben durk i dørken. I løbet af de næste 10 minutter faldt lyden så meget på plads, at der i den efterfølgende times tid fremkom en lavmælt strøm af småvæmmelige ord fra den ellers meget velopdragne importeurs mund

Og den videnskabelige forklaring på "fænomenet" findes skam også:

I alle kabler findes der - uanset materialets renhed - en vis mængde kulstofatomer og andre atomare urenheder.

Tilstedeværelsen af bl.a. dette kulstof "forstyrrer" den uhindrede fremdrift af strøm, og strømmen forstrænger således disse kulstoffer ind i ledermaterialets (f.eks. kobber) molekylegitter. Den ledige plads inde i kobberets molekyler betegnes fagligt som "vacancies" (de atomare urenheder betegnes "interstitials").

Tilspilningsprocessen er således rent mekanisk og er beskrevet mere indgående ca. midt på siden i denne tråd

Så er der så problemet med den manglende forståelse for de involverede mekanismer.

Med "problemet" mener jeg, at såfremt man "kun" er uddannet i den såkaldte og ikke helt uproblematiske Standard Model (almene fysiske love), ja, så kan man sq heller ikke se mere end lige netop dén

Det er der også mere om i den førnævnte tråd.

Og kan man ikke høre forskellene på forskellige netkabler (eller kabler i øvrigt), så vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved, om det benyttede setup er godt nok - eller om en øreskylning kunne være påkrævet

Derudover findes der også mennesker, der ikke kan høre forskel på en gemen prut og et veltrimmet symfoniorkester, men alligevel har et skræmmende dyrt setup

Summa Summarum: Også netkabler skal tilspilles.

Med høflig kabelaftenhilsen
G&S

Ok jamen et bedre kabel vil self være bedre, men du overser ligesom pointen med det, hele, forbindelsel mellem dit anlæg og det kraftværk der levere strømmen, vil aldrig være bedre end det dårligste led, så kan det godt være du har et 100000kr kabel imellem din stik kontakt og dit anlæg, men hvad hjælper det når det er nogle skod kabler der er resten af vejen op til kraftværket, og hvad med alle dit transformato stationer på vejen?

og det du har beskrevet er hvorfor der er modstand i et kabel og hvorfor denne kan ændre sig, dette kan ikke have indflydelse på netsiden, en modstand er et passivt komponent, og der vil altid være modstand i et netkabel, modstanden skulle meget gerne ikke have noget at sige, kan iværtfald på ingen måder se hvordan den skulle have noget at sige

Til top Vis Rolfiboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolfiboy

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Rolfiboy skrev:
niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:

Det har stadigvæk intet med fysikken bag et netkabels indvirkning på lydudstyr at gøre, eller for den sags skyld noget du kan bruge inden for elektronikkens verden i det sammenhæng, så har intet med det jeg skriver

Du må meget undskylde....... men uanset at du så mener at der ikke kan forskes mere i netkablers indvirkning på lyd, så tager du fejl.

Det betyder ikke at jeg er af den holdning at netkabler har nogen relevant betydning for lyden.

Men forskningsområdet er langt fra udtømt........og bliver det nok aldrig.

I særdeleshed bliver forskningsområdet ikke afdækket førend man har fundet metoder til at måle det som mange almindelige mennesker kalder "Der er mere mellem himmel og jord...."; altså det jeg før retteligt kaldte matematikkens 9. dimension.

"dolph"

forkert, fysikken bag ledere er noget af det simpleste der findes om du kigger på et atomart plan eller ej, fysikken omkring ledere, er ikke muligt at beskrive mere, dog har i åbnet et nyt kapitel som hedder superledere, og der kan du hive fat i "fysikkens 9. dimension" da der er nogle ting der ikke er blevet muligt at belyse endnu.

Hvorfor al den selvmodsigelse. Så i stedet for at skrive at jeg tager fejl så erkend dog at jeg lige havde fat i en dimension som du helt havde udefrosset i din betragtning.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Halløj og pænt godaften i tråden, 19 siders polemik om nogle sk*de netkawler og hvor svaret tidligere er givet her i forum'et... Hvorfor ikke bare omdøbe tråden til "Welcome to Flat Earth Society"? Nu er det altså bare sådden, ja det er så, at forskellige kawler får det samme hifi komponent til at opføre sig elektrisk forskelligt med forskelligt lydmæssigt resultat som følge heraf. Allerede dér er der forskel på netkawler. Og jo, kvadratet/modstanden er her også afgørende Og tilspilning? Uhadadadada Et enkelt eksempel kunne være, at en dansk grossist, som i øvrigt er ganske grundigt uddannet indenfor elektronik, for et par år siden til en hifi messe fik smækket en række dugfriske kawler på sit monster setup. Vedkommende havde på forhånd mere eller mindre afvist, at der skulle være tale om fænomener som "tilspilning". Men sund, som denne grossists indstilling også er, så lod han det komme an på en prøve. Nærværende Sürhling postulerede frejdigt (på baggrund af utallige erfaringer), at den primære tilspilningstid for de nævnte kawler er ca. 14:20 min:sek. Efter dette tidsinterval, hvor lyden i mellemtiden er temmelig kaotisk, kan man ligefem høre, hvordan lydbilledet falder på plads foran én. Den før lidt skeptiske importeur bankede underkæben durk i dørken. I løbet af de næste 10 minutter faldt lyden så meget på plads, at der i den efterfølgende times tid fremkom en lavmælt strøm af småvæmmelige ord fra den ellers meget velopdragne importeurs mund Og den videnskabelige forklaring på "fænomenet" findes skam også: I alle kabler findes der - uanset materialets renhed - en vis mængde kulstofatomer og andre atomare urenheder. Tilstedeværelsen af bl.a. dette kulstof "forstyrrer" den uhindrede fremdrift af strøm, og strømmen forstrænger således disse kulstoffer ind i ledermaterialets (f.eks. kobber) molekylegitter. Den ledige plads inde i kobberets molekyler betegnes fagligt som "vacancies" (de atomare urenheder betegnes "interstitials"). Tilspilningsprocessen er således rent mekanisk og er beskrevet mere indgående ca. midt på siden i denne tråd Så er der så problemet med den manglende forståelse for de involverede mekanismer. Med "problemet" mener jeg, at såfremt man "kun" er uddannet i den såkaldte og ikke helt uproblematiske Standard Model (almene fysiske love), ja, så kan man sq heller ikke se mere end lige netop dén Det er der også mere om i den førnævnte tråd. Og kan man ikke høre forskellene på forskellige netkabler (eller kabler i øvrigt), så vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved, om det benyttede setup er godt nok - eller om en øreskylning kunne være påkrævet Derudover findes der også mennesker, der ikke kan høre forskel på en gemen prut og et veltrimmet symfoniorkester, men alligevel har et skræmmende dyrt setup Summa Summarum: Også netkabler skal tilspilles. Med høflig kabelaftenhilsen G&S

Umiddelbart fremstår det jo som et plausibelt postulat i den kontekst du fremfører det.

Men jeg vil vælge at tiltænke manglende opvarmning af udstyret det kaos der oplevedes i lydbilledet fremfor tilspilning af kablerne.

Måske havde endelig placering af højttalere endda betydning.

Der kunne nemt være andre faktorer der spillede ind.

Omend din kemiske forklaring lyder overbevisende, så har mine oplevelser ikke kunnet underbygge dette.

Manglende opvarmning tror jeg at de fleste herinde kan relatere til afprøvede egne erfaringer som en faktor der har stor indflydelse på lyden.

Venligst

"dolph"

Det er nu ikke "en kemisk forklaring", men en rent mekanisk proces, der skam er verificeret.

Prøv at læse den førnævnte tråd

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ser lige at der et par steder plæderes for at stille sine højtalere ordentlig op / ind / placere og trimme resten af grejet, istedet for at anvende andre netkabler som et tweak.

Jeg håber da, at alle har som der udtaler sig og arbejder seriøst med tingene, har sørget for at deres setup, højtaleropstillinger, rum er på plads og i orden, inden man begynder at vurdere om netkablers forskelligheder??? selvfølgelig har de da det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Rolfiboy skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Halløj og pænt godaften i tråden, 19 siders polemik om nogle sk*de netkawler og hvor svaret tidligere er givet her i forum'et... Hvorfor ikke bare omdøbe tråden til "Welcome to Flat Earth Society"? Nu er det altså bare sådden, ja det er så, at forskellige kawler får det samme hifi komponent til at opføre sig elektrisk forskelligt med forskelligt lydmæssigt resultat som følge heraf. Allerede dér er der forskel på netkawler. Og jo, kvadratet/modstanden er her også afgørende Og tilspilning? Uhadadadada Et enkelt eksempel kunne være, at en dansk grossist, som i øvrigt er ganske grundigt uddannet indenfor elektronik, for et par år siden til en hifi messe fik smækket en række dugfriske kawler på sit monster setup. Vedkommende havde på forhånd mere eller mindre afvist, at der skulle være tale om fænomener som "tilspilning". Men sund, som denne grossists indstilling også er, så lod han det komme an på en prøve. Nærværende Sürhling postulerede frejdigt (på baggrund af utallige erfaringer), at den primære tilspilningstid for de nævnte kawler er ca. 14:20 min:sek. Efter dette tidsinterval, hvor lyden i mellemtiden er temmelig kaotisk, kan man ligefem høre, hvordan lydbilledet falder på plads foran én. Den før lidt skeptiske importeur bankede underkæben durk i dørken. I løbet af de næste 10 minutter faldt lyden så meget på plads, at der i den efterfølgende times tid fremkom en lavmælt strøm af småvæmmelige ord fra den ellers meget velopdragne importeurs mund Og den videnskabelige forklaring på "fænomenet" findes skam også: I alle kabler findes der - uanset materialets renhed - en vis mængde kulstofatomer og andre atomare urenheder. Tilstedeværelsen af bl.a. dette kulstof "forstyrrer" den uhindrede fremdrift af strøm, og strømmen forstrænger således disse kulstoffer ind i ledermaterialets (f.eks. kobber) molekylegitter. Den ledige plads inde i kobberets molekyler betegnes fagligt som "vacancies" (de atomare urenheder betegnes "interstitials"). Tilspilningsprocessen er således rent mekanisk og er beskrevet mere indgående ca. midt på siden i denne tråd Så er der så problemet med den manglende forståelse for de involverede mekanismer. Med "problemet" mener jeg, at såfremt man "kun" er uddannet i den såkaldte og ikke helt uproblematiske Standard Model (almene fysiske love), ja, så kan man sq heller ikke se mere end lige netop dén Det er der også mere om i den førnævnte tråd. Og kan man ikke høre forskellene på forskellige netkabler (eller kabler i øvrigt), så vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved, om det benyttede setup er godt nok - eller om en øreskylning kunne være påkrævet Derudover findes der også mennesker, der ikke kan høre forskel på en gemen prut og et veltrimmet symfoniorkester, men alligevel har et skræmmende dyrt setup Summa Summarum: Også netkabler skal tilspilles. Med høflig kabelaftenhilsen G&S

Ok jamen et bedre kabel vil self være bedre, men du overser ligesom pointen med det, hele, forbindelsel mellem dit anlæg og det kraftværk der levere strømmen, vil aldrig være bedre end det dårligste led, så kan det godt være du har et 100000kr kabel imellem din stik kontakt og dit anlæg, men hvad hjælper det når det er nogle skod kabler der er resten af vejen op til kraftværket, og hvad med alle dit transformato stationer på vejen?

Yeps, en kæde er ikke stærkere, end det svageste led.

Men, medmindre der er tale om en helt ny installation hele vejen fra EL-værket og hjem i stuen, så er forbindelsen nok forlængst tilspillet

EDIT: Æv, hvor unfair, du har tilføjet noget mere:

Rolfiboy skrev:

og det du har beskrevet er hvorfor der er modstand i et kabel og hvorfor denne kan ændre sig, dette kan ikke have indflydelse på netsiden, en modstand er et passivt komponent, og der vil altid være modstand i et netkabel, modstanden skulle meget gerne ikke have noget at sige, kan iværtfald på ingen måder se hvordan den skulle have noget at sige

Prøv med hhv. 1.5 og 2.5 kvmm multicore netkawel på din power amp

Rolfiboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:
niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:

Det har stadigvæk intet med fysikken bag et netkabels indvirkning på lydudstyr at gøre, eller for den sags skyld noget du kan bruge inden for elektronikkens verden i det sammenhæng, så har intet med det jeg skriver

Du må meget undskylde....... men uanset at du så mener at der ikke kan forskes mere i netkablers indvirkning på lyd, så tager du fejl.

Det betyder ikke at jeg er af den holdning at netkabler har nogen relevant betydning for lyden.

I særdeleshed bliver forskningsområdet ikke afdækket førend man har fundet metoder til at måle det som mange almindelige mennesker kalder "Der er mere mellem himmel og jord...."; altså det jeg før retteligt kaldte matematikkens 9. dimension.

"dolph"

forkert, fysikken bag ledere er noget af det simpleste der findes om du kigger på et atomart plan eller ej, fysikken omkring ledere, er ikke muligt at beskrive mere, dog har i åbnet et nyt kapitel som hedder superledere, og der kan du hive fat i "fysikkens 9. dimension" da der er nogle ting der ikke er blevet muligt at belyse endnu.

Hvorfor al den selvmodsigelse. Så i stedet for at skrive at jeg tager fejl så erkend dog at jeg lige havde fat i en dimension som du helt havde udefrosset i din betragtning.

"dolph"

HAHA modsiger du nu dig selv, hvis det er ubeskrevet hvordan kan du så sige jeg tager fejl?

Rolfiboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Rolfiboy skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

Yeps, en kæde er ikke stærkere, end det svageste led.

Men, medmindre der er tale om en helt ny installation hele vejen fra EL-værket og hjem i stuen, så er forbindelsen nok forlængst tilspillet

jamen hvordan kan et kabel til 1500$ så være bedre end et alm kabel fra en pc?

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Det er nu ikke "en kemisk forklaring", men en rent mekanisk proces, der skam er verificeret.

Prøv at læse den førnævnte tråd

Læst.......

Den samme mekaniske "tilpasning" skal jo så ske i samtlige kabler som anlæget trækker på .....helt tilbage fra der hvor strømenergien udsendes til forbrugeren. Og i de kabler er vilkårene stadig ringere end i de fint indkøbte netkabler som nogle føler sig overbevist om har indflydelse på lyden.

Men det har de ikke. Den oplevelse du tidligere beskrev hvor der blev oplevet en ændring af lyden efter montering af nye fine netkabler vil jeg stadig fastholde skyldes andre faktorer og min mistanke falder logisk på manglende opvarming.

"dolph"

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Og der kommer så eget lille elværk ExcatPower ind i billedet igen, leverer konstant 230 volt og ensartet strøm, renset for alt støjfnidder. Spørgsmålet er så bare hvem der ser hvem først og trækker hvad fra hvem, hvis der skulle være en svag trafo?? så måske det svage led bare er flytte rundt om hjørnet endnu engang.
Men tilspillede netkabler i en ordentlig variant, er nu stadig at foretrække, ennda og måske i forskellige længder og dimentioner, som KVK meget fint fremførte.

Skulle man så kunne få dem i guld, sølv eller kobber, runde eller valsede er mulighederne endnu flere, og væsentligt med en forstærket virkning, såfremt stikkene er ordentlige og rengjorte fra inderst til yderst.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Ser lige at der et par steder plæderes for at stille sine højtalere ordentlig op / ind / placere og trimme resten af grejet, istedet for at anvende andre netkabler som et tweak.

Jeg håber da, at alle har som der udtaler sig og arbejder seriøst med tingene, har sørget for at deres setup, højtaleropstillinger, rum er på plads og i orden, inden man begynder at vurdere om netkablers forskelligheder??? selvfølgelig har de da det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Gider du godt at undlade konstant at ophøje dig selv som en der adskiller sig fra mængden ved at arbejde seriøst med tingene og have "mere" erfaring med HiFi?

Din infantile selvopfattelse er ved at tilsmudse min CRT skærm i kvalmeopkast.

"dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Rolfiboy skrev:
niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:
niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:

"dolph"

"dolph"

HAHA modsiger du nu dig selv, hvis det er ubeskrevet hvordan kan du så sige jeg tager fejl?

Kommenterer du nu dine egne associationer?

"dolph"

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Rolfiboy skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Rolfiboy skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

Yeps, en kæde er ikke stærkere, end det svageste led. Men, medmindre der er tale om en helt ny installation hele vejen fra EL-værket og hjem i stuen, så er forbindelsen nok forlængst tilspillet

jamen hvordan kan et kabel til 1500$ så være bedre end et alm kabel fra en pc?

Hvem sagde "bedre"?

Det fascinerende ved hifi som hobby (og grundlaget for et forum som dette) er de utallige variabler, der gør sig gældende fra setup til setup. Bedre det ene sted er ikke nødvendigvis tilsvarende bedre et andet sted, oftest blot anderledes.

Hvis man har midlerne til det, og et kawel til en kvart milliard er lige netop dét, jamen så er det dét.

Om det så også giver en mere korrekt lyd, er en helt anden diskussion. Nogle kan godt li' lidt technicolor på tilværelsen, ligesom nogle foretrækker moderen fremfor datteren

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 April 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

OT, men kender en, der påstår han kan høre forskel på, om en dame ruller nylon-strømperne af af lyst eller nød! i samme lokale! Skummelt
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Niklasthedolphi

Jeg ophøjer ikke mig selv til noget som helst, det er noget du ønsker at se det som - jeg henviser til at jeg håber at man gør det - ellers udtaler så mange personer sig da ikke så meget om så store mængder, derefter afslutter jeg med, at selvfølgelig har de da det.
Det er da ikke mig - men dem - og jeg har personligt tillid til at de har gjort det. Og dem der plæderer for det, er dem der ophøjer sig selv, ved at de tror at andre er idioter og ikke har stillet deres ting ordentligt op - så kort og præcist tog du fejl.

Og måske derfor har du ikke opdaget endnu, at tilspillede netkabler, i forskellige varianter har forskellig indvirkning på lyden, under hensyn til at du har kigget dig blind i indadgående retning og fornægter andres ønsker og erfaringer. 
Angående infatilitet og opkast, herunder også dit sprogbrug og fremturen, så har jeg plads til meget, specielt din måde af fremføre din ophøjethed på - plasma er fremtiden, CRT er også udgået.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Mik112

Det burde enhver mand da kunne

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

Det er nu ikke "en kemisk forklaring", men en rent mekanisk proces, der skam er verificeret. Prøv at læse den førnævnte tråd

Læst.......

Den samme mekaniske "tilpasning" skal jo så ske i samtlige kabler som anlæget trækker på .....helt tilbage fra der hvor strømenergien udsendes til forbrugeren. Og i de kabler er vilkårene stadig ringere end i de fint indkøbte netkabler som nogle føler sig overbevist om har indflydelse på lyden.

Men det har de ikke. Den oplevelse du tidligere beskrev hvor der blev oplevet en ændring af lyden efter montering af nye fine netkabler vil jeg stadig fastholde skyldes andre faktorer og min mistanke falder logisk på manglende opvarming.

"dolph"

OK, I hear you. Imidlertid kan jeg næsten sætte sekunder på, hvornår det omtalte "fænomen" indtræffer - uanset om anlægget er lummervarmt eller koldt som en skummende fadbamse.

Den sidste kabelføring fra målerskabet og til hifi'en er som mange efterhånden ved kritisk. Og jo tættere vi kommer på selve vores setup, jo mere kritisk synes kabelføringen at være.

Problemet er måske, at vi grundet mængden af variabler kun kan generalisere nogle få steder i denne problematik.

<< Forrige Side af 44 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes