| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolfiboy skrev:
niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:
niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:
niklasthedolphi skrev:
Rolfiboy skrev:
|
Det har stadigvæk intet med fysikken bag et netkabels indvirkning på lydudstyr at gøre, eller for den sags skyld noget du kan bruge inden for elektronikkens verden i det sammenhæng, så har intet med det jeg skriver
|
|
|
Du må meget undskylde....... men uanset at du så mener at der ikke kan forskes mere i netkablers indvirkning på lyd, så tager du fejl.
Det betyder ikke at jeg er af den holdning at netkabler har nogen relevant betydning for lyden.
Men forskningsområdet er langt fra udtømt........og bliver det nok aldrig.
I særdeleshed bliver forskningsområdet ikke afdækket førend man har fundet metoder til at måle det som mange almindelige mennesker kalder "Der er mere mellem himmel og jord...."; altså det jeg før retteligt kaldte matematikkens 9. dimension.
"dolph"
|
|
|
forkert, fysikken bag ledere er noget af det simpleste der findes om du kigger på et atomart plan eller ej, fysikken omkring ledere, er ikke muligt at beskrive mere, dog har i åbnet et nyt kapitel som hedder superledere, og der kan du hive fat i "fysikkens 9. dimension" da der er nogle ting der ikke er blevet muligt at belyse endnu.
|
|
|
Hvorfor al den selvmodsigelse. Så i stedet for at skrive at jeg tager fejl så erkend dog at jeg lige havde fat i en dimension som du helt havde udefrosset i din betragtning.
"dolph"
|
|
|
HAHA modsiger du nu dig selv, hvis det er ubeskrevet hvordan kan du så sige jeg tager fejl?
|
|
|
Kommenterer du nu dine egne associationer?
"dolph"
|
|
|
du er ærligtalt lidt dum at høre på nu, en hver kan komme og sige "der er sikkert noget mere, vi har bare ikke fundet det endnu" men det kan du jo ikke bruge som argument, eftersom det ikke er en sikker faktor, man bliver nødt til at holde sig til fakta, alt andet kan ikke bruge som argument da det ikke er beviseligt.
Udover det kan du være ganske rolig, der er ikke mere "imellem himmel og jord" når vi snakker ledere end vi allerede har fundet ud af, iværtfald intet der har nogen indflydelse, på spæning, strøm og modstand, osv. ellers havde vi ikke den nymodens teknologi og kunne presse millioner af transistorer ned på en meget lille silicium plade, i det tilfælde spiller alle disse faktore nemlig en meget stor rolle og det ville ikke kunne lade sig gøre hvis man ikke havde styr på alt ang en enkelt leder(undskylder for stave fejl er på vej i seng)
|
|
|
Meget intelligent kommentar du der hoster op med.
Så i store træk kan din verdensopfattelse rubriceres i den kategori hvor dommedagsteorien stadig er gangbar. 
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
niklasthedolphi
Jeg synes du er så lang ude, det er det bedste jeg kan skrive, og du har bestemt ikke en dyt indblik i tingene omkring Hifi og netkabler. Netkabler skal SELVFØLGELIG tilspilles, har SELVFØLGELIG indflydelse på et setup, og det må SELVFØLGELIG kræves at setup er i en kvalitet, så det er i stand til at kunne gengive tingene i de enkelte områder, og jo bedre et givent anlæg er til det, jo større er chancen SELVFØLGELIG for at høre det og få et bedre resultat - SELVFØLGELIG kort og præcist.
Men jeg vil SELVFØLGELIG gerne gentage, andre netkabler som tweak, er SELVFØLGELIG ikke en betingelse for at man kan høre ordentlig musik, det er der ikke en eneste der har påstået, men det er en god hjælp på vejen til bedre / opymering af lyd - SELVFØLGELIG afhængig at forarbejdet og det øvrige setup, rum m.m. - ganske som tweak og arbejdet med HiFi og lyd i almindelighed har.
Har du ikke forståelse for det, er du ikke enig i det, har du ikke forståelse for at det er det tråden handler om, så har jeg som andre nok forståelse for, at du finder en anden tråd at skrive i, idet denne tråd handler om tilspilning af netkabler og derfor for folk der anvender netkabler eller ønsker at gøre det. Så bryd venligst ikke emnet mere og lad dem der vil det, have en debat om emnet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jeg synes din måde at kommentere på afspejler ynkelighed og afmagt og at dine holdninger, eller rettere påstande, og argumenter for samme er totalt udhulede.
"dolph
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ærligt talt er det fuldstændigt åndsvagt at debatere med folk om emnet når de iike engang har leget med det i deres eget setup men bare skubber det fra pga snæversynethed og fysiske teorier/love,faktisk dybt godnat tag dog og prøv det inden i udtaler jer.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
I har slet ikke komenteret kommenteret på den med menneskers forskellighed det skulle ikke undre mig hvis du spillede det samme stykke musik for 3 mennesker på det samme anlæg og bagefter spurgte hvad de syntes om musikken og hvorfor så vil du sikkert få 3 forskellige forklaringer.De ville måske have lagt mærke til 3 forskellige ting. |
|
|
Det er derfor man skal beregne hvor stor samplesize man skal bruge i et givent studie. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
niklasthedolphi skrev:
|
Det er jeg slet ikke enig med dig i. Ikke engang i dynamikken, som ellers er ved at være de digitale fortaleres sidste argument, er det digitale lydformat det analoge format overlegent.
"dolph"
|
|
|
Det er jo så i hvert fald noget sludder. Nutidens konvertere har en dynamisk spændvidde på >110dB - det er langt over hvad nogen analog båndmaskine nogensinde har kunnet prale af.
|
|
|
I mikrodynamikken kommer digitale lydformaters 1-taller og nuller fuldstændig til kort.
Det handler ikke altid bare om signal støjforhold eller om muligheden for at måle forskellen på laveste og højeste signalstyrke. Det handler om hvordan laveste og højeste signalstyrke lyder og jeg kan godt acceptere lidt pladestøj fra f.eks. en LP eller baggrundsstøj fra et bånd når bare lyden i gode indspilninger er så meget bedre end digitale lydformater når de yder deres bedste.
Men det er en total OT diskussion i denne tråd. Det handler generelt mere om digital kontra analog lydformat. Det kan vi jo så vælge at starte en tråd om og udveksle holdninger omkring med andre brugere herinde.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| ærligt talt er det fuldstændigt åndsvagt at debatere med folk om emnet når de iike engang har leget med det i deres eget setup men bare skubber det fra pga snæversynethed og fysiske teorier/love,faktisk dybt godnat tag dog og prøv det inden i udtaler jer. |
|
|
På samme måde som man ikke kan tage afstand fra homøopati, hvis man ikke selv har prøvet det? __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| ærligt talt er det fuldstændigt åndsvagt at debatere med folk om emnet når de iike engang har leget med det i deres eget setup men bare skubber det fra pga snæversynethed og fysiske teorier/love,faktisk dybt godnat tag dog og prøv det inden i udtaler jer. |
|
|
Jeg har ikke testet dette, og jeg vil ikke bestride at folk opfatter en forskel på kabler af forskellig tilspilningsgrad. Jeg vil dog gerne have lov til at kommentere når forklaringerne på fænomenet bliver for æteriske. Hvis der er forskel så lad den ligge der. Tråden er jo startet for at høste erfaringer.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
|
Jeg kan kun tale for mig selv. Jeg har fravalgt netkabler i mit eget setup efter rigtig mange gange at have konstateret hvor lille en indflydelse netkabler havde på andre meget velspillende anlæg generelt.
Forresten kan man godt sige at skibe har faldskærme. De kaldes bare drivankre i stedet og bruges til at sænke farten gennem vandet og rette skroget op mod vindøjet så kæntringsfaren minimeres.
Venligst
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
blinxdk Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
|
Ja sådan noget pjat som fysikkens love skal man ikke ligge alt for meget i. __________________ Powered by Gentoo & MythTV
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at tænke dig om inden du bare kommer med en sådan udtalelse som sidstnævnte.Hvad med matrialer de leder jo ikke lige godt,sådanne ting som modstand og kapasitet har noget indflydelse på kablets performance og det ER FYSIK.
Prøv lige i det mindste at tænke på lederegenskaber i ved jo godt at der er forskel på matrialer.
Det som jeg tidligere har nævnt og som en del nok stejler over er at der er nogle økonomiske interesser i at sælge noget fint måske serveret med en god historie.Mennersker-nogle har i mine øjne en svaghed når det drejer sig om penge, de kunne sælge deres bedstemor for penge. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Som jeg skrev tidligere, smut fra tråden, da du ikke har interesse i trådens emne, tilspillede netkabler, og afviger fra emnet. Tilspillede netkabler har bevisligt en positiv og hørbar indflydelse på Hifi, hvadenten du kan høre det eller ej, det at kunne høre og lytte kan jo også være aldersbetinget, og derfor skulle du måske overveje, at det evt. er det som spiller dig "et lille puds".
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beviselig?? Bare ikke i en blindttest eller hvordan? __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
nogle har i mine øjne en svaghed når det drejer sig om penge, de kunne sælge deres bedstemor for penge.
|
|
|
modsat dem som har fået det hele fra deres bedstemor så de har råd til at smide en stor sæk penge efter noget som ser godt ud, og derfor automatisk lydder godt
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
niklasthedolphi
Som jeg skrev tidligere, smut fra tråden, da du ikke har interesse i trådens emne, tilspillede netkabler, og afviger fra emnet. Tilspillede netkabler har bevisligt en positiv og hørbar indflydelse på Hifi, hvadenten du kan høre det eller ej, det at kunne høre og lytte kan jo også være aldersbetinget, og derfor skulle du måske overveje, at det evt. er det som spiller dig "et lille puds".
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Du og dine kvalmende udtalelser er simpelthen med endnu mindre betydning for nogens deltagelse i tråden, end netkabler, efter min bedste overbevisning, er for ændring af lyden i et stereoanlæg.
Du tror da vel ikke at du på nogen måde kan få nogen som helst til at danse efter din lille lakridspibe.
Jeg begynder at fornemme at du facadeoptræder og i virkeligheden aldrig har været i besiddelse af andet end en Ghettoblaster fra en grænsebutik.
Din indsigt i vellyd og nydelse af musik er tilsyneladende på tilsvarende ultralave niveau som din evne til at kommunikere og debattere.
Jeg beklager at jeg på ingen måde kan tillægge nogen af dine udtalelser betydning og dermed kan din deltagelse i tråden helt overses fra alle sider uagtet at du nok på barnlig vis stadig vil skrige og råbe for at blive hørt og forsøge at få dækket dine opmærksomhedsbehov.
Skal du ikke sove til middag nu?
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Sjov nok afspejler alt det du skriver, lige netop dig selv og i hver eneste indlæg, herunder din betænkeligt ringe indsigt i HiFi og lyd, hvilket du har dokumenteret side op og side ned. Nu er det jo ikke en dans efter min pibe, tværtimod ønsker du, at vi alle skal rette ind efter dine ideer, om at netkabler ikke giver en hørbar forbedring. Det brede forum forstår forskellene, hører forskellene, speciel hvis de er tilspillet, men vi vil bare ikke påtvinges vrøvl, samt din trang til at pådutte os dine forfejlede viden på området netkabler.
Så endnu engang, da du ikke har interesse i netkabler, så find en anden tråd.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Alle bedes holde sig til emnet, personfnidder er ikke acceptabelt. |
|
|
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Prøv lige at tænke dig om inden du bare kommer med en sådan udtalelse som sidstnævnte.Hvad med matrialer de leder jo ikke lige godt,sådanne ting som modstand og kapasitet har noget indflydelse på kablets performance og det ER FYSIK.
Prøv lige i det mindste at tænke på lederegenskaber i ved jo godt at der er forskel på matrialer.
Det som jeg tidligere har nævnt og som en del nok stejler over er at der er nogle økonomiske interesser i at sælge noget fint måske serveret med en god historie.Mennersker-nogle har i mine øjne en svaghed når det drejer sig om penge, de kunne sælge deres bedstemor for penge.
|
|
|
ok sølv leder bedre end kobber,ergo skal vi alle til at have sølvkabler for de lyder bedre siger fysiken får ikke mere ud af dette ,fysiken længe leve og ørene lader vi blive hjemme
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok det som kan misforståes bliver også nogle gange misforstået nej jeg siger ikke at sølvkabler er lykken,bare der ER forskel på matrialer.Det kunne sagtens tænkes at de to matrialer lyder forskelligt og jeg fælder ikke en dom over hvad der er mest rigtig.
Ligeledes det med at tjene penge på at lave noget smart og så tage en god pris hvor det måske ikke er de penge værd.Problemmet er så at så ser det hele ud til at være svindel i nogles øjne.Nogle er seriøse og andre er måske ikke de vil måske bare tjene penge.De sidste er så seriøse bare på at tjene penge. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa i stikdåsen,
Jeg har tidligere i denne tråd udbedt mig fact's via en blindtest, og efterlyser stadig 5 stk. pro net-kabel-personer, som mener de KAN høre en forskel på en udskiftning. Hvor bliver i af, tør i ikke melde jer? Det' der skal sammenlignes NET-kabler på, kan være jeres eget setup, så hjemmebane og vanlige omgivelser bibeholdes.
Over 450 indlæg i denne tråd, og bare 5, - med mod søges, så vi kan få en afklaring. Kom nu ud af busken.
Forholder i jer stadig passive og ikke tør blindteste, betragter jeg det hele som en fis i en hornlygte ved fuldmåne!
Edit: 28/4-06 19:05. Jeres egne kabler kan bruges i testen, så bli'r vilkårene ikke bedre!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
niklasthedolphi
Som jeg skrev tidligere, smut fra tråden, da du ikke har interesse i
trådens emne, tilspillede netkabler, og afviger fra emnet. Tilspillede netkabler
har bevisligt en positiv og hørbar indflydelse på Hifi, hvadenten du
kan høre det eller ej, det at kunne høre og lytte kan jo også være
aldersbetinget, og derfor skulle du måske overveje, at det evt. er det
som spiller dig "et lille puds".
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
Du og dine kvalmende udtalelser er simpelthen med endnu mindre
betydning for nogens deltagelse i tråden, end netkabler, efter min
bedste overbevisning, er for ændring af lyden i et stereoanlæg.
Du tror da vel ikke at du på nogen måde kan få nogen som helst til at danse efter din lille lakridspibe.
Jeg begynder at fornemme at du facadeoptræder og i virkeligheden
aldrig har været i besiddelse af andet end en Ghettoblaster fra en
grænsebutik.
Din indsigt i vellyd og nydelse af musik er tilsyneladende på
tilsvarende ultralave niveau som din evne til at kommunikere og
debattere.
Jeg beklager at jeg på ingen måde kan tillægge nogen af dine
udtalelser betydning og dermed kan din deltagelse i tråden
helt overses fra alle sider uagtet at du nok på barnlig vis stadig vil
skrige og råbe for at blive hørt og forsøge at få dækket dine
opmærksomhedsbehov.
Skal du ikke sove til middag nu?
"dolph"
|
|
|
Uanset
hvor provokerende svar og indrykningninger måtte være, forventes det af
samtligere brugere af forummet, at svar ikke gengældes i samme dur!Dels trækker det fokus væk fra emnet, og dels avler det blot mere off-topic ævl.Således
vil jeg bede de, som kun har negative og ikke-relevante svar, om at
fravælge denne tråd, og springe videre til næste emne.Jeg vil ikke accepterer mere negativ og nedladen debat i denne tråd.Mere af samme slags fjernes uden varsel, og udelukkelse fra HIFI4ALL.DK i en periode kan desværre kommer på tale.Hold
nu tråden i gang med fagrelevant snak og gensidig respekt, og undlad at
fare i flint, men svar på samme måde som du selv vil have svar.Fortsat god debat, og hav en munter weekend!
|
| Til top |
|
| |