| Forfatter |
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Du tager igen og som sædvanlig fejl - og med en overskyggende lyst til at ændre debatten til personlige angreb. Jeg er på ingen måde ikke bedrevidende eller gør forsøg derpå. Men jeg har en lang erfaring med mange forskellige ting, i mange forskellige sammenhænge, og foranlediget af mange test´s på alle niveauer og prisklasser - hvilket jeg tillader mig at udtale mig ud fra, hvilket er noget helt andet end det du fremturer med."
toftdal viser her igen et lysende eksempel på forvrængning af data - som respons på at jeg tillod mig at citere et par af hans genistreger. .hvor patetisk !
slowon
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
stemer
Ud fra erfaring og det at lytte, og ligeledes ud fra at sammenligne mange kabler med mange setup´s. For eget vedkommende årevis erfaring og sammenligninger og test´s på reference niveauer / grej.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon
Hold dig nu til det objektive og undlad dine sløje personligheder og forvrængninger, det er ikke det som det handler om her i forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kole skrev:
golfdane skrev:
| M.a.o. Ren strøm er ikke et spørgsmål om at undgå kontaktovergange (hvad du vil opnå ved din metode), men at hindre at støj (og andre unoder) indføres i systemet. Som flere her har påpeget, er det ikke ualmindeligt, at ens anlæg lyder bedre om aftenen (hvor der angiveligt skulle være mindre støj fra omkringliggende industri). |
|
|
Væggene er jo stadigvæk fyldt med "støjudstrålende" ledninger; det samme er de omkringstående apparater. Hvad med radiobølger og jordstråler? Hvor ender vi?
|
|
|
Er det ikke en del af hvad denne hobby også er?? En søgen efter det optimale? Personligt ville jeg ikke overlade forsyningen til en almindelig stikkontakt med et sæt 1,5mm2 kabler, såfremt drømmen om et sæt Sonus Faber Stradivari Homage (eller ML Summit), fodret med diverse signaler fra Mark Levinson, igennem MIT eller Transparant signal/højttalerkabler, nogensinde skulle gå i opfyldelse. Indtil da, vil jeg nøjes med at sikre mig at mine kabler sidder fast, og ikke ligger klods op af signalkablerne, samt er skærmede (og være opmærksom på brumsløjfer).
Jeg vil selvfølgelig mane til besindighed, så folk ikke køber Shunyata Anaconda til deres 6000 kroners Yamaha Surround receiver.
Men ja, du har ret i, at der er parametre helt eller delvist udenfor vores sfære (såsom naboens defekte køleskab eller vinkelsliber), som vi ikke har indflydelse på men, såfremt en given kombination af netkabler/stikdåse/el-gruppe er medvirkende til mindre indstrålet støj (eller udstrålet), må man vel også forvente en mulig hørbar ændring? Right??
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
niklasthedolphi
Du er jo helt galt på den, hvis du mener man skal smide 15.000 efetr en elektriker for at få ændret sin installation, det er jo helt ud i hampen og har tydeligvis ikke den nødvendige erfaring og indsigt i disse ting. Generelt strør du omkring dig med nogle vrangforstillinger, ikke mindst priser og hvad der er nødvendigt at investere i god lyd. Det minder mig lidt om niveauet du prioriterer HiFi på, er lidt for lavt - og lang fra det der kendetegner rigtig god lyd.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Klap kamelen Toftdahl.
Du er nedladende i din måde at samtale på. Det må du gerne ændre så det er tåleligt at deltage for alle.
Du aner ikke om jeg er elektrikker eller medicineret.
Du har aldrig hørt mit anlæg.
Alligevel kaster du ytringer ud om at jeg ikke ved hvad el arbejde koster, at jeg har vrangforestillinger og at mit anlæg har et lavt niveau og ikke lyder godt.
Hallo mand. Det er da langt ude. Du skal ikke blive vred fordi andre har en anden holdning end dig. Du skal debattere.......med respekt........
Og så afvent lige med udtalelser om mit lyden fra gear indtil du har hørt det.
Du har lige skudt dig selv lidt i foden Toftdahl.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
niklasthedolphi skrev:
|
Men måske er der nogle der vil opleve det positivt at se det fra en anden vinkel: "Aha.......måske skulle jeg skifte mine højttalere i stedet for at smide 10-15 kilo efter en elektrikker"
Dermed har de måske 1000 gange større potentiale for at ændre lyden til det de ønsker.
|
|
|
Hej Nik
Jeg kan følge dig et godt stykke hen af vejen. Dog er det sådan, at et givet setup ofte har gennemgået en form for evolution siden man købte sin første højttaler. For de fleste er det jo sådan, at man sætter mange penge til, hver gang man tror at en ny dims er bedre end den der står på hylden.
Hvis jeg f.eks. skulle finde noget andet istedet for mine Aerius i's, hvor mange kroner skulle jeg hoste op med for at finde noget bedre (hvis jeg f.eks. fik 10K for min ML'ere)? Nok en god sjat mere end hvad jeg skal give for en god fordeler dåse (evt. DIY) med nogle skærmede netkabler (igen DIY).
Og når jeg nu er så glad for mine ELS'ere, hvorfor så ikke kigge på områder der teoretisk set kan have betydning? Du skifter jo heller ikke motorcyklen ud, bare fordi vejgrebet er svigtende.
Så, kaster jeg en sjat penge efter renere strøm (enten ved at rydde op i ens elektriske installation, eller købe et godt netfilter (evt. med korrektion)), kan jeg måske forbedre flere led i min afspillekæde??
På den anden side: Shunyata Anaconda er heeelt ude i hampen. Køb plader for pengene!!
Også selv om man har penge som græs.
|
|
|
Åh jo........
Alt er jo ikke sort og hvidt.
Det har du så ganske ret i.
Jeg kan sagtens forstå at du eksperimenterer med nogle kvalitets stikdåser og netstøjfiltre. Og jeg håber da også at du får en positiv oplevelse ud af det omend jeg er lettere skeptisk.
Vejgrebet svigter ikke på mine cykler. 
Her handler det om fra starten af at købe det bedste vejgreb......................ligesom det handler om fra starten at bruge den tid det tager at få en god lyd.
Venligst
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Clifton
HiFi og det at beskæftige sig med lyd og HiFi, går alene ud på god lyd og kunne høre forskel. At blindteste eller udføre videnskabelige afhadlinger giver ingen mening, ud fra den betragtning - at hvis det videnskabeligt følger en i følge videnskaben korrekt kurve, men lyder rædselsfuldt, så har er det omsonst og absolut uden mening. God HiFi og lyd afgøres ved at lytte og lytte til forskellene, videnskab er ganske glimrende og nødvendigt i mange og andre sammenhænge, bare ikek til at afgøre hvad de rlyder godt og hvad forskellene er på lyd. Jeg skal ikke afvise videnskaben i noglesamenhænge omkring produktionen af HiFi, bare ikke i og omkring dte vi debatterer her i tråden.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Du tager igen fejl Toftdahl.
HiFi interessen handler for mig (og jeg tror mange af H4A brugerne nikker istemmende til dette) om musikoplevelser. Stereoanlæget er alene redskabet.
God lyd og et godt anlæg konstateres gennem positive oplevelser med musik.
Det tyder på at du kunne nøjes med en tonegenerator, din forstærker og et sæt hovedtelefoner. 
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Jeg ved ikke om du er elektriker eller slagter, nej, men jeg ved, du ikke ved hvad en separat gruppe til HiFi koster, hvilket for mig til at afvise du er elektriker og slet ikke har kendskab til niveauet på sådanne priser, da det kan udføres for et sted imellem 2 og 3 tusinde som max.
Dernæst kører du konstant frem med at vi andre er galt på den, når vi kan høre forskel på og ved der er forskel på netkablernes indvirkning på lyden. Det er dig der kører frem med, at folk er psykotiske hvis de betaler 40.000 for en forstærker. Kan DU ikke bare accepterer at vi arbejder lidt mere og anderledes med det.
Med disse betragtninger og ytringer du kommer med, er det tydeligt du ikke har hørt og arbejdet tilstrækkeligt med det, ellers ville du da ikke prøve at overbevise os andre om, at der ikke kan høres forskel på de forskellige netkabler.
Så måske du skulle klappe kamelen og skrive i en ordenlig tone, uden at kalde folk psykotiske hvis de køber dyrt grej, du er nedladende og grov. Du kører frem med en masse postulater, uden et tilstrækkeligt grundlag, så er der nogen der skød sig i foden, kan det kun være dig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
slowon
Du tager igen og som sædvanlig fejl - og med en overskyggende lyst til at ændre debatten til personlige angreb. Jeg er på ingen måde ikke bedrevidende eller gør forsøg derpå. Men jeg har en lang erfaring med mange forskellige ting, i mange forskellige sammenhænge, og foranlediget af mange test´s på alle niveauer og prisklasser - hvilket jeg tillader mig at udtale mig ud fra, hvilket er noget helt andet end det du fremturer med.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jeg vil ikke give dig ret. Jeg mener at det er dig der tager fejl.
Du har ingen anelse om hvilke erfaringer andre brugere af H4A har vedrørende lydoplevelser og brug af HiFi udstyr.
Respekter din manglende indsigt for så er jeg sikker på at dine indlæg vil vægte mere.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Jeg har måske ikke nogen direkte viden om hvad erfaring og lydoplevelser andre har, men jeg kan foranledige af udtaleleser og påstande der skrives, at det i de pågældende tilfælde her, ikke er megen erfaring og lydoplevelser man har, for så ville man da ikke skrive det man gør.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
niklasthedolphi
Jeg ved ikke om du er elektriker eller slagter, nej, men jeg ved, du ikke ved hvad en separat gruppe til HiFi koster, hvilket for mig til at afvise du er elektriker og slet ikke har kendskab til niveauet på sådanne priser, da det kan udføres for et sted imellem 2 og 3 tusinde som max.
Dernæst kører du konstant frem med at vi andre er galt på den, når vi kan høre forskel på og ved der er forskel på netkablernes indvirkning på lyden. Det er dig der kører frem med, at folk er psykotiske hvis de betaler 40.000 for en forstærker. Kan DU ikke bare accepterer at vi arbejder lidt mere og anderledes med det.
Med disse betragtninger og ytringer du kommer med, er det tydeligt du ikke har hørt og arbejdet tilstrækkeligt med det, ellers ville du da ikke prøve at overbevise os andre om, at der ikke kan høres forskel på de forskellige netkabler.
Så måske du skulle klappe kamelen og skrive i en ordenlig tone, uden at kalde folk psykotiske hvis de køber dyrt grej, du er nedladende og grov. Du kører frem med en masse postulater, uden et tilstrækkeligt grundlag, så er der nogen der skød sig i foden, kan det kun være dig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvis du får lavet en seperat gruppe i HFI relæet og skal have trukket kvalitetskabler hen til udtag til set-up'et med seperate udtag til forskellige grupper i set-up'et og skal have højkvalitets netkabler med skærm og højkvalitetsbrønde samt filtrering af netstøj og indstrålingsadskillelse mellem signalkabler højttalerkabler og netkabler så forslår 2-3 kilo som en skrædder i helvede uanset om elektrikeren arbejder med anden etnisk indkomst.
Jeg har aldrig sagt at nogen er galt på den. Det er folk selv der bestemmer over deres penge og interesse. Jeg ytrer såmænd bare holdninger hvor du udviser påståelighed og ikke kan debattere på grundlag af forskellige holdninger.
Jeg var ikke den der sagde at man var psykotisk hvis man gav 40.000 for en forstærker. Inden du citerer mig for noget så tjek lige dine kilder. Ellers kommer du alt for nemt til at fremstå utroværdig/uverderhæftig.
Du kommer igen med et postulat som du formulerer som en konstatering. Du aner INTET om hvor meget jeg arbejder med mit set-up eller andres. Du aner INTET om hvilken indsigt jeg har i emnet og i HiFi generelt. Så du skal lære at tænke før du taler. Det er langt vigtigere end at have et godt anlæg. Det må du kunne fatte.
Du giver ikke engang mulighed for at folk kan betragte dit gear. Jeg tror vitterligt at du ikke aner noget som helst om stereoanlæg og ikke har lyd der er bedre end et Bilka anlæg til 1295,-
Du bør læse hvad folk skriver til dig og tænke dig grundigt om inden du svarer. Du har meget at lære når det gælder kommunikation med andre i en debat.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
niklasthedolphi
Jeg har måske ikke nogen direkte viden om hvad erfaring og lydoplevelser andre har, men jeg kan foranledige af udtaleleser og påstande der skrives, at det i de pågældende tilfælde her, ikke er megen erfaring og lydoplevelser man har, for så ville man da ikke skrive det man gør.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Du har fuldstændig ret. Du mangler direkte viden om det du udtaler dig om.
Og nej, den konklusion kan du ikke drage bare fordi du er uenig i en holdning.
Det kalder man fordomme. Vidste du ikke det? Med andre ord er din dømmekraft fordomsfyldt.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Clifton
HiFi og det at beskæftige sig med lyd og HiFi, går alene ud på god lyd og kunne høre forskel. At blindteste eller udføre videnskabelige afhadlinger giver ingen mening, ud fra den betragtning - at hvis det videnskabeligt følger en i følge videnskaben korrekt kurve, men lyder rædselsfuldt, så har er det omsonst og absolut uden mening. God HiFi og lyd afgøres ved at lytte og lytte til forskellene, videnskab er ganske glimrende og nødvendigt i mange og andre sammenhænge, bare ikek til at afgøre hvad de rlyder godt og hvad forskellene er på lyd. Jeg skal ikke afvise videnskaben i noglesamenhænge omkring produktionen af HiFi, bare ikke i og omkring dte vi debatterer her i tråden.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Prøv at undersøge hvad man kan bruge ublindede sammenligninger til inden du udtaler dig så klippefast. "Rationel Klinik" af Henrik Wulff giver en nem indføring i emnet http://www.bogpriser.dk/titel-Rationel-Klinik/. Den gør en del i medicin, men det er jo også et af de steder blindede undersøgelser er i højsæde. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Du er den eneste der kommer med fordomme og er ude i manglende viden, og ikke vil acceptere at andre kan høre forskel på netkabler, hvilket du bare mener er det der er gældende og alle andre skal acceptere.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
niklasthedolphi
Du er den eneste der kommer med fordomme og er
ude i manglende viden, og ikke vil acceptere at andre kan høre forskel
på netkabler, hvilket du bare mener ar det der er gældende og alle
andre skal acceptere.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Måske bør du udskifte "kan" med "mener at" ?
Hvilken indflydelse mener du iøvrigt at jordstråler har på Hifi anlægs lyd ? Om der er nogen ?
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
clifton
Jeg er klart enig med dig og accepterer fuldt ud blindtest og videnskab i den lægelige verden m.m. - hvilket jeg vel egentligt også tilkendegav tidligere. Men jeg vil ikke blande videnskab og blindtest, ind i performance og hørbare lydmæssige forskelle på netkabler eller andre kabler for den sags skyld, i forbindelse med HiFi lytning.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
clifton
Jeg er klart enig med dig og accepterer fuldt ud blindtest og videnskab i den lægelige verden m.m. - hvilket jeg vel egentligt også tilkendegav tidligere. Men jeg vil ikke blande videnskab og blindtest, ind i performance og hørbare lydmæssige forskelle på netkabler eller andre kabler for den sags skyld, i forbindelse med HiFi lytning.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Hvorfor dog ikke __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Skriver: Hvis du får lavet en seperat gruppe i HFI relæet og skal have trukket kvalitetskabler hen til udtag til set-up'et med seperate udtag til forskellige grupper i set-up'et og skal have højkvalitets netkabler med skærm og højkvalitetsbrønde samt filtrering af netstøj og indstrålingsadskillelse mellem signalkabler højttalerkabler og netkabler så forslår 2-3 kilo som en skrædder i helvede uanset om elektrikeren arbejder med anden etnisk indkomst.
Du skulle nok ikke blande tingene sammen - vi taler om en separat gruppe alene. Den koster, hvis du læser diverse tråde ikke meget ud over 2.500. Højkvalitetsnetkabler og det andet du bringer ind i sagen, har da intet med elektrikerarbejde at gøre, men er alene HiFi grej / tilbehør. Ligesom installationen i retsen af huset og vaskemaskinen heller ikke skal indregnes. Men som sagt, læs de andre tråde om emnet, der vil du se mange gode kapaciteter udtrykke sig om emnet og priserne også.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
clifton
Fordi det ikke giver nogen speciel god mening og resultat, hvilket jeg har uddybet og begrundet meget tidligere i tråden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Skriver: Du bør læse hvad folk skriver til dig og tænke dig grundigt om inden du svarer. Du har meget at lære når det gælder kommunikation med andre i en debat.
Men igen er det jo dig der prøver at være bedre og bedre vidende, men ender op med at være den der er "gået galt i byen". Nej jeg aner intet om hvor meget om hvor meget du arbejder med dit setup - men ud fra det du skriver / udtrykker, får man et klart indtryk af det, og det virker ikke som om det går helt i den rigtige retning. Det er jo rent båt det du fremturer med, og det tyder jo mere og mere på, at det er dig der besidder BILKA anlægget.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |