| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
niklasthedolphi
Skriver: Du bør læse hvad folk skriver til dig og tænke dig grundigt om inden du svarer. Du har meget at lære når det gælder kommunikation med andre i en debat.
Men igen er det jo dig der prøver at være bedre og bedre vidende, men ender op med at være den der er "gået galt i byen". Nej jeg aner intet om hvor meget om hvor meget du arbejder med dit setup - men ud fra det du skriver / udtrykker, får man et klart indtryk af det, og det virker ikke som om det går helt i den rigtige retning. Det er jo rent båt det du fremturer med, og beviser, at det er dig der besidder BILKA anlægget.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Nu er beviser og din person jo noget lemfældigt knyttet.
Dine konklusioner er grebet ud af fordomme.
Så hvad du ellers måtte postulere er der næppe mange der tager særlig seriøst.
Fred være med din overbevisning om at du hører forskel på netkabler. Hvis du får noget positivt ud af det, hvis du oplever musiken mere virkelighedstro, så er det da fint.
Guruer skal have disciple for at være guruer - Sælgere af HiFi tweaks skal have købere for at overleve. Det er godt at du har fundet din "enarmede tyveknægt" her i livet.
Held og lykke fremover med både jordstråleafvisende montage, biodynamisk afskærmning, indiansk verdenshjørne placering og chakratilpasning af dit Netto High-End Set-Up.

"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Ayatollah Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man mener at kunne komme med et postulat så fjernt fra al sund fornuft som at man kan høreforskel på 230V netstrøm der har tilbagelagt rejsen gennem et af de to følgende scenarier:
1. 50km nedgravet kabel fra elværket + 20m standard issue instalationskabel + 1 meter standard issue netkabel
2. 50km nedgravet kabel fra elværket + 20m standard issue installationskabel + 1m håndflettet Ø20mm guldkabel
- så skal man ikke bagefter komme og sige at man ikke vil sætte sig op til en A/B test mellem de to fordi at man skal bruge 2 måneder for at kunne høre forskellen.... Så er man i min bog, undskyld mig, 230% for meget klaphat!
Komponenterne i et givent apparatur vil med 100,00% sikkerhed ændre sin signatur på lyden mange tusinde gange mere (endnu mere faktisk...uanset hvor tit man prøver kan ikke dividere med nul!) end netstrømmens indvirkning på samme.
Stil op til en A/B test og gæt (ja, GÆT) rigtigt i 10 ud af 10 tilfælde; så æder jeg min 60kg's Grand Danois.
Get a grip!!!
__________________ The future isn't what it used to be
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Du beviser jo bare dit virkelige jeg - du er et barn og opfører dig overordentligt barnligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mit tidligere indlæg forespurgte jeg om den tekniske forklaring og forskellen på netkabler og kablernes forskelligheder.
Jeg har endnu ikke fået svar på mit spørgsmål fra "eksperterne"
Blindtest ER og BLIVER en nødvendighed for at lytte til det man syntes passer bedst ind i ens system. Har man givet mange penge ud for "et eller andet" så VIL man gerne have det til at lyde bedre, alene for at retfærdigøre sit måske meget dyre indkøb.
Jeg kunne godt tænke mig at overvære og deltage i en blindtest af netop netkabler.
Jeg kan oplyse at jeg bruge de meget udskældte Supra kabler og jeg har nu i et stykke til brugt nogle dyere kabler og jeg kan IKKE høre forskel. Måske er mit anlæg ufølsom overfor netkabler eller også er mine øre dårlige.
Lad nu de personlige angreb blive hjemme og lad os få debatten tilbage på rette spor. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayatollah
Egentlig gad jeg ikke besvare dit indlæg - men måske burde du få klaphatten op fra øjne og ører, og sætte dig ind i tingne, linden du kaster dig ud i dette. Der findes utallige tråde om emnet med gode forklaringer og debatter, hvilket du kunne gøre god gavn af at læse, idet du bare kaster noget simpelt pladder ud i tråden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Det er jo rent båt det du fremturer med, og beviser, at det er dig der besidder BILKA anlægget."
ved din far du misbruger pcèn til det her?
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til toftdal
Du må indrømme at der, selv blandt "entusiaster", ikke er konsensus om dine egne postulater. Jeg har selv tidligere prøvet at iværksætte en blindtest ang. netkabler, og INGEN HIFI ENTUSIASTER meldte sig!
Det er fint at du har gode oplevelser med forsk. netkabler, men lad venligst være med at ophøje dine egne konk. til universelle sandheder....
mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Ayatollah Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdal - Fuldt medlem - you betcha!
Lad os nu bare pille dig ned i en A/B test.....du tør ikke fordi dine lydidealer vil blive skudt i sænk...og det værre end Pearl Harbor gjorde.
__________________ The future isn't what it used to be
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En blindtest lyder sgu spændende, men jeg må advare at de røde hospitaler er gode - SELV om de er smadder billige!
Hvem ligger hjem til en blindtest?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné
Hvem er de entusiaster, for de entusiaster som optræder her i tråden, er da enig i at man kan høre forskel på netkabler, hvadenten det er negativ eller positiv påvirkning af lyden. En blindtest er da langt fra nødvendigt for at høre forskel, det er da gennemgående mega hørbart med forskellene.
Derudover referer jeg ikke til mine egne erfaringer alene, utallige HiFi folk med ordentligt grej og erfaring udtrykker jo præcist det samme. Man måtte jo være døv hvis man ikke kan høre forskel eller afprøve det på noget utilstrækkeligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jo så betyde at du er klar på en blindtest?
mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné
Jeg gør mine erfaringer med de rigtige entusiaster og i forbindelse med ordentlige referencer.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bekvemt....
Tænk at være "rigtig" !
mvh
Bonné
P.S. Tøsedreng !
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Bonné
Jeg gør mine erfaringer med de rigtige entusiaster og i forbindelse med ordentlige referencer.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Kolde fødder?

"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snarere kolde ører..

mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolpi
Ingen kolde fødder her, jeg beskæftiger mig bare ikke med den slags, da det ikke udtrykker det endelige resultat og et kabels potentiale, og derfor er helt unødvendigt. Jeg forstår sagtens at nogle har problemer med at høre forskel, ud fra den betragning og måden man arbejder og tester på. Men derfor kan jeg sagtens respektere, at du ikke kan høre forskel eller ønsker at prioritere dine investeringer anderledes, hver sin smag for lyd og interesser.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novra, du må sandeligt være dygtig, og have gode ører !
mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Bonné
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hej Jørgen og alle andre
Jeg har normalt en respekt for folk med stor viden indenfor et specielt fagområde hvilket også vil sige at respekten for dig og de andre der mener at der er MEGA forskel på netkabler.
men men men........ der er endnu ikke nogen der har svaret mig og formentlig også de andre der har spurgt om det samme i denne tråd. Det giver sku stof til eftertanke.......
Vedr. rigtige entusiaster Nu har jeg et anlæg i +100K klassen hvilket jeg syntes er et ok anlæg. Nok ikke det bedste i verden men fint til mig. Jeg har haft en del indenfor dørerne også inden jeg fandt h4a. Derudover har jeg haft en del år som lyd/lysmand godt nok på hobby plan men det er aligevel blevet til en del timer.
Jeg har lavet test herhjemme med de kabler jeg nu havde til rådighed og kunne ikke hører forskel men jeg er stadig åben for de muligheder der er indenfor hifi/high end og der er netop derfor jeg har fulgt denne trå (som så mange andre)
Lad os nu få nogle saftige detaljer om de kablers evne til at lave om på lyden.
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
I mit tidligere indlæg forespurgte jeg om den tekniske forklaring og forskellen på netkabler og kablernes forskelligheder. Det tekniske kan jeg ikke hjælpe dig med - må indrømme at jeg tidligere har været skeptisk - INDTIL jeg prøvede at lytte til de røde hospitaler til NADA penge - koster næsten gratis - noget der kan gøre enhver Kaptajn glad! 
Jeg har endnu ikke fået svar på mit spørgsmål fra "eksperterne"
Blindtest ER og BLIVER en nødvendighed for at lytte til det man syntes passer bedst ind i ens system. Har man givet mange penge ud for "et eller andet" så VIL man gerne have det til at lyde bedre, alene for at retfærdigøre sit måske meget dyre indkøb. Ja, det er trist og sørgeligt at tænke i dyre penge ($£$£$£$£$£$) og føle sig nødtvungen til at kunne høre Kejserens nye klæder!
Jeg kunne godt tænke mig at overvære og deltage i en blindtest af netop netkabler. Ditto her!
Jeg kan oplyse at jeg bruge de meget udskældte Supra kabler og jeg har nu i et stykke til brugt nogle dyere kabler og jeg kan IKKE høre forskel. Netop dine gamle Supra Lorad 2.5 og dit gamle Audio Note DAC/Drev sæt prøvede jeg at høre hos kubikken opimod de røde hospitaler. Der var virkelig tale om 2D og 3D - gæt selv hvad der var hvad! Måske er mit anlæg ufølsom overfor netkabler eller også er mine øre dårlige. Nej dine ører fejler nok intet, men prøv dog at låne L.B.s kabler, hvis du ikke gider at investere den beskedne sum...
Lad nu de personlige angreb blive hjemme og lad os få debatten tilbage på rette spor. Hørt! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300
Jeg ved ikke hvilke saftige detaljer det er du vil have, og det skriver jeg ikke i en negativ mening. Og jeg betvivler bestemt ikke dit anlæg og vil ikke gøre mig til dommer over din sammensætning af grej, bestemt ikke. Findes der overhovedet nogle saftige detaljer om emnet, ud over at man i de tilfælde hvor man vælger det netkabel, som matcher setup ordentligt, kan opnå bedre dynamik, en mere stram bund og der pga. strømmens positive indvirkning fremhæves lidt flere detaljer. Det er jo så individuelt på hvilken måde det enkelte kabel bidrager med noget positivt og i hvilke områder det forekommer. Der laves jo mængder af dårligt kabel og derfor også masser af dårligt netkabel, så derfor er resultaterne i mange tilfælde også begrænsede, og det tager en fandens tid for at teste det igennem. Men det er jo også noget af det der er ved HiFi som hobby, at finde de sidste detaljer og det der forbedrer tingene. Overser man det punkt for punk og negligerer de små tiltag og forbedringer, her og der, så ender man op i noget hvor man ikke kan høre forskel på dit eller dat.
Men tager man tiden og ikke er forudindtaget med fordomme, og påstår at intet hjælper, så kommer man aldrig til målet, ordentlig musik og glæden ved at lytte til musikken, men ender ofte op i noget hvor man bliver lyttetræt. Dermed mener jeg heller ikke at du er forudindtaget eller fyldt med fordomme, det var bare en mere generel betargtning, i henhold til det de ropleves masser af gange.
Og hverken netkabler eller andre kabler behøves nødvendigvis at være dyre, de kan sagtens lyde af pommeren til og koste en formue, ganske som meget af det øvrige grej. Men af og til hjælper penge også en smule, men mest omtanke og test efter test, så man finder det man kan lide og passer bedst til setup.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |