Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PV60 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
plasmaoskar skrev:

Man kan hente HD klip på følgende side - super flot !!!!

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Har lige smækket det på via (som beskrevet foroven) og så virkelig fedt ud, men er der noget mere at hente, nu tænker jeg dvi til hdmi.....eller lign?

Jeg må lige bremse dig lidt Du kan ikke overfører et HD signal som det du har downloadet via s-video, så at du ser et bedre billed her er på kanten til at være optisk bedrag. Få fat i et DVI-HDMI kabel og du skal se HD i verdensklasse via dette kabel. Du kan sagtens starte med et VGA kabel(alm. skærmkabel) og få en kraftigt forbedret oplevelse af kvaliteten og HD siganler kan uden problemer overføres denne vej. Forskellen mellem VGA og DVI/HDMI ligger i at der ikke er HDCP(kopi beskyttelse) på analoge kabler og alle fremtidige HD afspillere og selv HD sattelit/kabel tv -boxe vil understøtte HDCP. Derfor er HDMI/DVI også et krav for at opnå "HD ready" godkendelse

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Har tv´et ikke en opløsning på 1024*768 eller 720 ?

de 1024 pixels i bredden er så lidt længere end en normal kvadratisk pixel og får derved lavet sit 16:9 format. Det må da være mest ideel at køre 1024*768 fra sit grafikkort.

768 ifølge pana's site... og nej det er ikke altid en fordel at kører den native res.(opløsning!) til et plasma panel da det ofte scalere alle signaler ned til fx 720 linjer og derefter beabejder dem forfra. Derfor er det at tilstræbe at få det der hedder 1:1 mapping, men det er der mig bekendt kun et enkelt 50" pana PDP panel der kan det via component. På den måde kan man nemlig hele tiden opgradere sit grafikkort til nyeste standart for en brøkdel af en ny skærm. Men et er specifikationer noget andet er pris, størrelse, design, billedkvalitet, kontrast osv osv.

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

de 1024 pixels i bredden er så lidt længere end en normal kvadratisk pixel og får derved lavet sit 16:9 format?

Nemlig ja, korrekt forstået.... 

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

er der ikke noget med at der er forskel på antal linier på 42 og 37 så har 37" nok 720

1024*720

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Stente skrev:
plasmaoskar skrev:

Man kan hente HD klip på følgende side - super flot !!!!

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Har lige smækket det på via (som beskrevet foroven) og så virkelig fedt ud, men er der noget mere at hente, nu tænker jeg dvi til hdmi.....eller lign?

Jeg må lige bremse dig lidt Du kan ikke overfører et HD signal som det du har downloadet via s-video, så at du ser et bedre billed her er på kanten til at være optisk bedrag. Få fat i et DVI-HDMI kabel og du skal se HD i verdensklasse via dette kabel. Du kan sagtens starte med et VGA kabel(alm. skærmkabel) og få en kraftigt forbedret oplevelse af kvaliteten og HD siganler kan uden problemer overføres denne vej. Forskellen mellem VGA og DVI/HDMI ligger i at der ikke er HDCP(kopi beskyttelse) på analoge kabler og alle fremtidige HD afspillere og selv HD sattelit/kabel tv -boxe vil understøtte HDCP. Derfor er HDMI/DVI også et krav for at opnå "HD ready" godkendelse

Jamen, så må jeg jo ud og investere i sådan en svend :) - kan man godt få 10m. kabler?....har hørt noget med det ikke må være mere end 3m. langt, eller er det bare dem der sygeligt hifi-nørder ?

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Vil der være forskel i billedekvaliteten for en pc tilslutning med vga kabel i forhold til HDMI/DVI kabel ?

Til top Vis plasmaoskar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plasmaoskar

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

JA det vil der nok, men det er ikke 100% at det er bedre

Men man bliver jo nødt til at prøve det ikk

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

plasmaoscar skrev:

Vil der være forskel i billedekvaliteten for en pc tilslutning med vga kabel i forhold til HDMI/DVI kabel ?

Jeg kan se forskel på det, med vga er det et mere uldent billed end via dvi. Til nogle formål kan det være en ulempe og andre en fordel men som hovedregel må man tilstræbe dvi, da den digitale signalvej bliver så lang som mulig.(stopper først i/på skærmen!)

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 05:49 | IP-adresse registreret  

stente skrev:

Jamen, så må jeg jo ud og investere i sådan en svend :) - kan man godt få 10m. kabler?....har hørt noget med det ikke må være mere end 3m. langt, eller er det bare dem der sygeligt hifi-nørder ?

Du kan godt få dvi-hdmi kabler på 10 m men officielt understøttes kun 5 m når der indgår dvi stik. hdmi standarten giver garanti for 10m. Og det er ikke fis har oplevet at et 10 m dvi kabel intet billed kunne fremvise mens et 5 m gav kanonbilled på samme udstyr. Hvis du skal kører 10m vil jeg anbefale dig de kabler der er speciel lavet til lange træk. se evt. audioconnection.dk

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

er der ikke noget med at der er forskel på antal linier på 42 og 37 så har 37" nok 720

1024*720

Korrekt...

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Så kommer 100.000 kr. spm. Vil man opleve billedekvalitetsforskel afhængigt om man køber et billigt eller dyrt DVI / HDMI kabel ?  Jeg vil umiddelbart gætte på at signalet blever overført digitalt og dermed er det underordnet da signalet først blev konverteret til analog i selve tv’et.

http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery= false&Page=1&ID=328&Parent=24&Lastdays=& Soegeord=HDMI+dvi&Producent=&Line=&Model=&Ac cessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=&a mp;Type=&Value=&Bundle=&x=39&y=9

Jeg er meget overrasket over hvor flotter HD klip er på en PV60 – de er næsten 3D. Kender I andre steder udover Microsoft hvor man kan gratis hente HD film eller klip ?

tma86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

plasmaoskar skrev:

Jeg er meget overrasket over hvor flotter HD klip er på en PV60 – de er næsten 3D. Kender I andre steder udover Microsoft hvor man kan gratis hente HD film eller klip ?

Du kan hente film trailere i HD her:http://www.apple.com/trailers/

Til top Vis tma86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma86

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Sendt: 15 April 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

nogen som vil hjælpe med noget vægbeslag til denne model - hvor langt nede fra toppen at plastma-skærmen sidder de øverste skruer i beslaget, skal lige ha' forstærket den væg som den skal op på.
Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

tma86 skrev:
plasmaoskar skrev:

Du kan hente film trailere i HD her:http://www.apple.com/trailers/

de kan desværre ikke gemmes , men tak !

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 April 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg var nede i et Panasonic center og se den nye PV60 som sad på væggen ved siden af et Pioneer XDE 50". Jeg må indrømme at jeg var noget skuffet over billedet på PV60, farverne var ikke så glansfulde som på Pioneer, det skal ikke være nogen hemelighed at jeg elsker de gamle Sony crt skærme med deres stærke farver. Det skulle vel ikke gøre den store forskel at det ene er et 42" og det andet er et 50", hvad frver angår

PV60 virkede grålige i farverne ved siden af Pioneeren. Guld og sølv strålede meget mere på Pioneer. Sort var ca. det samme.

Jeg forstår ikke at man i en test kunne se at PV60 fik et point mere end Pioneer.

Finish og kvalitet tror jeg ville være betydeligt bedre med et Prosonic fra Bilka, det var da det arveste L***. Et plasma til den pris skal da ikke sidde i en meget kedelig plastik ramme af ringeste kvalitet.

Panasonic har altid haft ligesom om at der er et grålig skær over farverne. Jeg var tæt på at købe en PV 60 efter alt den ros den havde fået, men efter jeg så den op mod Pioneer må jeg nok indrømme jeg var meget skuffet.

Der blev vist den samme HD film på begge skærme. Bla. den med de blå jagerfly man kan downloade fra Microsoft. Men der var meget mere glansbilede over Pioneer.

Jeg ved godt at Pioneer er dyre. Men det er tros alt ved at være en ældre model skærme.

Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2006 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

@JJservice

Ved du om de to plasmaer var kalibreret korrekt, eller var det fabriksindstillinger du så på? Gør dig selv den tjeneste, at finde et sted hvor de har dem kalibreret inden du bestemmer dig!......Finish er selvfølgelig en smag sag, men må her tilslutte mig - Pioneers finish er lækkert!!

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 April 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

hvis det er fabriksindstillinger, så stod min på max kontrast, hvilket var alt for meget!
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 18 April 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig tanken om at det sikkert er et indstillings spørgsmål, og jeg kunne sågar have mistanke om at det måske kunne være sælgeren der har `manipuleret` billedet på Pio til at fremstå bedre end Pana for at retfærdiggøre prisforskellen, desværre et fænomen der bliver mere og mere fremherskende da det er lettere for dårlige sælgere som ikke har den fornødne viden om de produkter som de skal sælge, så kan de sige til kunden `ja du kan da se at billedet på Pio er bedre en Pana`

Faktisk er det på grænsen til det komiske hvad jeg hører sælgerne i de store kæder sige til potentielle kunder, `Pana har Pixel plus, Lcd er nyere og derfor bedre, DVI er bedre fordi det kun skal overføre billed og derfor er der mindre støj`

Men under alle omstændigheder har jeg nu haft min PV60 en uges tid, og nej det imponerer ikke `out of the box`, men efter justering og `break in` sidder jeg lige pludselig og tænker orlov fra jobbet  for det bliver vitterligt bedre og bedre med tiden og det stjæler min nattesøvn som en anden nyfødt baby.

Designet er ganske rigtigt tegnet af en pop japaner der havde sin storheds tid i 80`erne men på den anden side, er jeg gået fra et Philips 32PW9509 så det ser sgu næsten ud som om Amin Jensen har siddet på mit gamle CRT og derefter hængt det på væggen

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Dennis Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005
Sendt: 18 April 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Forventer at mit PV60 ankommer i løbet af den kommende uge

Jeg kunne godt tænke mig at have lidt indput til indstillingen så jeg straks kan komme væk fra 'out of the box' indstillingerne. Er der ikke mulighed for at publicere indstillingerne lidt mere konkrete ?

Til top Vis Dennis Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Andersen

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes