| Forfatter |
|
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Dennis
Du skal bare skifte væk fra 'Dynamisk' billedeinstilling, som er standard. De tre øvrige valgmuligheder er bedre, efter smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
plasmaoskar Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik mit tv inden påske og synes at auto indstilling er god for mig.
Dog har jeg stadig problemer med PC tilslutningen med vga kabel. Ved 1280 x 720 har jeg ”grafikfejl” på mit tv samt sorte bjælker i bunden og toppen. Ved 1600x900 kommer der endnu større sorte bjælker i bunden og toppen samt et forskudt billede. Ved 1920 x 1080 bliver billedet alt for stort i forhold til skærmen. Er der nogle som har prøvet sig lidt frem med en pc tilslutning ?
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJservice skrev:
Jeg var nede i et Panasonic center og se den nye PV60 som sad på væggen ved siden af et Pioneer XDE 50". Jeg må indrømme at jeg var noget skuffet over billedet på PV60, farverne var ikke så glansfulde som på Pioneer, det skal ikke være nogen hemelighed at jeg elsker de gamle Sony crt skærme med deres stærke farver. Det skulle vel ikke gøre den store forskel at det ene er et 42" og det andet er et 50", hvad frver angår
PV60 virkede grålige i farverne ved siden af Pioneeren. Guld og sølv strålede meget mere på Pioneer. Sort var ca. det samme.
Jeg forstår ikke at man i en test kunne se at PV60 fik et point mere end Pioneer.
Finish og kvalitet tror jeg ville være betydeligt bedre med et Prosonic fra Bilka, det var da det arveste L***. Et plasma til den pris skal da ikke sidde i en meget kedelig plastik ramme af ringeste kvalitet.
Panasonic har altid haft ligesom om at der er et grålig skær over farverne. Jeg var tæt på at købe en PV 60 efter alt den ros den havde fået, men efter jeg så den op mod Pioneer må jeg nok indrømme jeg var meget skuffet.
Der blev vist den samme HD film på begge skærme. Bla. den med de blå jagerfly man kan downloade fra Microsoft. Men der var meget mere glansbilede over Pioneer.
Jeg ved godt at Pioneer er dyre. Men det er tros alt ved at være en ældre model skærme. |
|
|
Jeg har så set et Pio 436 få baghjul af et Samsung P5H med samme kilde, og derefter et Panasonic PA50 (den 'gamle' model med 8. generations panel) æde dem begge på især farverne. Tror ikke du skal lægge ret meget i, hvordan tv'et performer i en butik. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Læste på Avforums om en fyr hvis PV60 havde den sidste pixel række i venstre side slukket, og den yderste pixel række i højre side viste kun grøn, sikke en unlucky dude tænkte jeg indtil jeg selv stak næsen op til min PV60........Arghhhhhhhhh.........mit eksemplar kan åbenbart kun vise blå farve i den yderste pixelrække i venstre side ellers er den slukket ved andre faver og lige en til......Argggggggghhhhhhh...........den yderste række i højre side er grøn.
What to do, sige til Expert at det er en ommer og risikere at få et panel med andre fejl, personligt har jeg den holdning at de kan blive ved med at komme indtil jeg har et panel som i hvert fald ikke har probs med pixels (og self ingen hylen samt andre irritationsfaktorer hva` syntes i ? og husk nu selv at checke om i er lige så uheldige som jeg..........damn 
|
| Til top |
|
| |
Woofer Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan jeg se et PV60 i københavn?
tak..
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
Hej alle.
Læste på Avforums om en fyr hvis PV60 havde den sidste pixel række i venstre side slukket, og den yderste pixel række i højre side viste kun grøn, sikke en unlucky dude tænkte jeg indtil jeg selv stak næsen op til min PV60........Arghhhhhhhhh.........mit eksemplar kan åbenbart kun vise blå farve i den yderste pixelrække i venstre side ellers er den slukket ved andre faver og lige en til......Argggggggghhhhhhh...........den yderste række i højre side er grøn.
What to do, sige til Expert at det er en ommer og risikere at få et panel med andre fejl, personligt har jeg den holdning at de kan blive ved med at komme indtil jeg har et panel som i hvert fald ikke har probs med pixels (og self ingen hylen samt andre irritationsfaktorer hva` syntes i ? og husk nu selv at checke om i er lige så uheldige som jeg..........damn 
|
|
|
Kan det overhovedet ses ved normalt brug ? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Stay_Bamboocha Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad vær, der sidder blæsere i som larmer - har lige købt og regner stærkt med at smide det retur, gider simpelthen ikke hører på sådan noget. ja de svage men bare vent til du slukker tv'et helt så mærker du rigtig stilheden.....
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stay_Bamboocha skrev:
| lad vær, der sidder blæsere i som larmer - har lige købt og regner stærkt med at smide det retur, gider simpelthen ikke hører på sådan noget. ja de svage men bare vent til du slukker tv'et helt så mærker du rigtig stilheden..... |
|
|
Kan du virkeligt høre de blæsere, når tv'et kører ? Har haft et lcd med rimeligt kraftige blæsere, og dem lagde man kun mærke til, når man tændte tv'et, dvs lige før lyden kom. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stay_Bamboocha skrev:
| lad vær, der sidder blæsere i som larmer - har lige købt og regner stærkt med at smide det retur, gider simpelthen ikke hører på sådan noget. ja de svage men bare vent til du slukker tv'et helt så mærker du rigtig stilheden..... |
|
|
Jeg ligger slet ikke mærke til dem....kun hvis jeg muter og går helt hen til TVét!
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Lukman skrev:
|
Hej alle.
|
|
|
Kan det overhovedet ses ved normalt brug ?
Hej Powda
Nej det kan kun ses hvis jeg stikker snotten helt tæt på panelet, men tanken om at det er fejl behæftet får mig til at frygte flere fejl og så vil jeg hellere benytte mig af ombytnings retten 
Med hensyn til støjen fra blæserne kan jeg kun sige Nada støj i mit eksemplar, ville ønske at min PC var ligeså lydløs, eller for den sags skyld den nye Xbox 360, den lyder som en USA Invasion af min dagligstue (hvad den rent faktisk er ) at Bill Gates kan slippe af sted med det er et mysterie.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var nede i et Panasonic center og se et PV60. Jeg hjalp med at pakke det ud af kassen, da de ikke havde fået det sat op i nu. Vi juterede lit på kontrasten og slog den dynamiske fra. Jeg må indrømme det var et fantastisk billede, så det jeg skrev tidligere med at Pioneer havde et bedre billede må jeg tage i mig igen.
Designet har jeg også lært at leve med, det er ikke på højde med Pioneer, men ok.
Blæserne satte jeg hovedet helt ind i og da det var en lille foretning, hvor der ikke blev spillet højt musik, kunne jeg konstatere, at jeg ikke kunne høre blæserne men kun mærke at de pustede svagt med luft.
Så prisen taget i betragtning, i forhold til Pioneer må jeg indrømme at det er et fantastisk tv. Så jeg må ud at jagte hvor man i DK kan få den til en god pris.
Håber at der kunne stables et nyt fælleskøb på benene på recorder.dk.
|
| Til top |
|
| |
plasmaoskar Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJservice skrev:
|
Jeg var nede i et Panasonic center og se et PV60. Jeg hjalp med at pakke det ud af kassen, da de ikke havde fået det sat op i nu. Vi juterede lit på kontrasten og slog den dynamiske fra. Jeg må indrømme det var et fantastisk billede, så det jeg skrev tidligere med at Pioneer havde et bedre billede må jeg tage i mig igen.
Designet har jeg også lært at leve med, det er ikke på højde med Pioneer, men ok.
Blæserne satte jeg hovedet helt ind i og da det var en lille foretning, hvor der ikke blev spillet højt musik, kunne jeg konstatere, at jeg ikke kunne høre blæserne men kun mærke at de pustede svagt med luft.
Så prisen taget i betragtning, i forhold til Pioneer må jeg indrømme at det er et fantastisk tv. Så jeg må ud at jagte hvor man i DK kan få den til en god pris.
Håber at der kunne stables et nyt fælleskøb på benene på recorder.dk.
|
|
|
Du kan få en god pris hos sommer as på Roskildevej i Rødovre.
|
| Til top |
|
| |
Stay_Bamboocha Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
om jeg kan høre blæserne, JA men selvfølgelig tydeligst når som der bliver sagt ved at trykke på "mute" og så ISÆR når man derefter slukker det helt så bliver der dejligt stille.....
men ellers er der sgu et fedt nok tv - hvad med pc og lyd, er der lyd-indgang bag på??
og hvorfor går tekst-tv'et ikke helt ud til siderne, er det en indstilling som jeg har misset?
|
| Til top |
|
| |
plasmaoskar Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er lyd-ingang bag på ved pc tilslutning.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stay_Bamboocha skrev:
om jeg kan høre blæserne, JA men selvfølgelig tydeligst når som der bliver sagt ved at trykke på "mute" og så
ISÆR når man derefter slukker det helt så bliver der dejligt stille..... |
|
|
Larmer de virkelig så meget?
Mit Pioneer har også blæsere, men jeg har aldrig hørt dem. Jeg ved ikke om de skyldes at skærm og tunerdel er adskilt.
Jeg er ellers ved at anbefale et Panasonic til min bror, men hvis det er sådan at man kan "høre stilheden" når TV'et slukker, ved jeg ikke rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
plasmaoskar Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en pv60 og hos mig er det ikke blæserne man kan høre, men strømforsyningen. Jeg talte med den forhandler som solgte mig tv’et og han fortalte at ”støjen” fra strømforsyningen bør forsvinde efter noget tid. Støjen kommer kun ved lyse scener hvor den skal trække meget strøm og det er kun noget man lægger mærke til når der ikke er lyd på.
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Stay_Bamboocha skrev:
|
om jeg kan høre blæserne, JA men selvfølgelig tydeligst når som der bliver sagt ved at trykke på "mute" og så ISÆR når man derefter slukker det helt så bliver der dejligt stille.....
|
|
|
Larmer de virkelig så meget?
Mit Pioneer har også blæsere, men jeg har aldrig hørt dem. Jeg ved ikke om de skyldes at skærm og tunerdel er adskilt.
Jeg er ellers ved at anbefale et Panasonic til min bror, men hvis det er sådan at man kan "høre stilheden" når TV'et slukker, ved jeg ikke rigtigt. |
|
|
Det gør man heller ikke....man høre blæserne starter de første 2-3 sek når TVét starter og så høre du dem ikke mere med mindre du muter og sætter øret helt hen til TVét....det er ihvertfald min erfaring!
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
plasmaoskar skrev:
|
Jeg har selv en pv60 og hos mig er det ikke blæserne man kan høre, men strømforsyningen. Jeg talte med den forhandler som solgte mig tv’et og han fortalte at ”støjen” fra strømforsyningen bør forsvinde efter noget tid. Støjen kommer kun ved lyse scener hvor den skal trække meget strøm og det er kun noget man lægger mærke til når der ikke er lyd på.
|
|
|
Det med at strømforsyningen snurere, gør alle plasma mere eller mindre ved lyse senere. Nogle skærme er det meget tydeligt på og kan virke irreterene. Det at det forsvinder med tiden tvivler jeg på.
|
| Til top |
|
| |
plasmaoskar Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke hvad jeg skal tro på men jeg venter og ser.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stay_Bamboocha skrev:
men ellers er der sgu et fedt nok tv - hvad med pc og lyd, er der lyd-indgang bag på??
og hvorfor går tekst-tv'et ikke helt ud til siderne, er det en indstilling som jeg har misset? |
|
|
Hvor tæt sidder du ? Det skal godt nok være nogle kraftige blæsere, hvis jeg skal kunne høre dem på 4 meter. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |