Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rør-pre igen. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Moin rockforlife,

jeg har jo tidligere anbefalet en Croft Vitale som jeg selv har haft. Den spiller rigtig godt til pengene. I dag koster den fra ny kr. 9.000,00. For bare et par år siden solgte Lydbutikken den til lidt over kr. 4.000,00. Så det er en prisstigning der i den periode overstiger stigningen på huspriser her i Kbh..

Den har en super riaa, og selve forstærkeren er også rigtig god til pengene. D.v.s. hvis du kan få den til omkring kr. 3.500,00 brugt. Den er med sikkerhed bygget i England, da det er en meget simpel konstruktion med få komponenter, som det ikke kan betale sig at få lavet i Kina eller et andet østasiatisk land. Så den passer helt sikkert til dine kriterier om ikke at købe kinesisk. Dog kan nogle af delene i den jo godt være derfra, men det ved jeg ikke om gør noget.

Den spiller dynamisk og med et dejligt drive. Den har ikke den samme ro i lydbilledet som f.eks. den Holfi PRE 1.5.1. jeg skiftde til, men den var også 4,5 gang så dyr på det tidspunkt. Den har tone volumnkontroller, én for hver kanal. Det vænner man sig til.

Jeg plejer at lade mine ører afgøre hvilke produkter jeg køber, og ikke så meget hvilket land de er bygget i.

Du burde nok have præciseret dine nationale præferencer fra starten af din tråd. Folk bruger faktisk tid på at give dig nogle, efter deres mening gode svar, ud fra deres erfaringern med forskelligt udstyr. Og sådan læser jeg også dit oprindelige indlæg, - at du simpelthen bare vil have folks gode råd om gode rørforforstærlere under kr. 5.000,00. Du spilder faktisk folks tid, ved ikke at præisere det fra starten, og jeg forstår udmærket vores svenske vens irritation, da han bruger sin tid på at prøve at hjælpe dig, og han har svært ved at forstå at du ikke køber udstyr med ørerne. Jeg forstår til gengæld slet ikke din reaktion overfor ham. Jeg havde forventet en undskyldning.

Mange venlige Påskehilsener

Ole

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:

Moin rockforlife,

jeg har jo tidligere anbefalet en Croft Vitale som jeg selv har haft. Den spiller rigtig godt til pengene. I dag koster den fra ny kr. 9.000,00. For bare et par år siden solgte Lydbutikken den til lidt over kr. 4.000,00. Så det er en prisstigning der i den periode overstiger stigningen på huspriser her i Kbh..

Den har en super riaa, og selve forstærkeren er også rigtig god til pengene. D.v.s. hvis du kan få den til omkring kr. 3.500,00 brugt. Den er med sikkerhed bygget i England, da det er en meget simpel konstruktion med få komponenter, som det ikke kan betale sig at få lavet i Kina eller et andet østasiatisk land. Så den passer helt sikkert til dine kriterier om ikke at købe kinesisk. Dog kan nogle af delene i den jo godt være derfra, men det ved jeg ikke om gør noget.

Den spiller dynamisk og med et dejligt drive. Den har ikke den samme ro i lydbilledet som f.eks. den Holfi PRE 1.5.1. jeg skiftde til, men den var også 4,5 gang så dyr på det tidspunkt. Den har tone volumnkontroller, én for hver kanal. Det vænner man sig til.

Jeg plejer at lade mine ører afgøre hvilke produkter jeg køber, og ikke så meget hvilket land de er bygget i.

Du burde nok have præciseret dine nationale præferencer fra starten af din tråd. Folk bruger faktisk tid på at give dig nogle, efter deres mening gode svar, ud fra deres erfaringern med forskelligt udstyr. Og sådan læser jeg også dit oprindelige indlæg, - at du simpelthen bare vil have folks gode råd om gode rørforforstærlere under kr. 5.000,00. Du spilder faktisk folks tid, ved ikke at præisere det fra starten, og jeg forstår udmærket vores svenske vens irritation, da han bruger sin tid på at prøve at hjælpe dig, og han har svært ved at forstå at du ikke køber udstyr med ørerne. Jeg forstår til gengæld slet ikke din reaktion overfor ham. Jeg havde forventet en undskyldning.

Mange venlige Påskehilsener

Ole

Lad mig starte med at sige, at det ikke var min mening at uforskammet. Jeg har flere gange sagt jeg ikke var interesseret i kina-grej. Jeg lægger også vægt på at der er en "aura" omkring et produkt, og det synes jeg ikke kinøjserne har. Jeg legede lidt med "kina-børge tanken" en kort stund, men er kommet fra det igen.

HIFI er helt klart andet end lyd for mig, det er jeg slet ikke bange for at sige. Jeg vil også gerne have noget der er lækker for øjet, og har en smule aura omkring sig.

Det med de to volumekontroller på Croft, disker den også, desværre. Croft ligner ellers noget jeg gerne ville lægge øre til.

Nu har jeg så været inde på Artsound.dk og kigge på de der EAR fra gode gamle Tim P. Desværre uden remote, men hvis det er kamelen der skal sluges, so be it!

Nogen af jer der kender det nye EAR?? Jeg tænker på den 834 De Luxe   http://www.artsound.dk/index.php3?m=58

calle_jr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Sverige
Sendt: 16 April 2006 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Nogen af jer der kender det nye EAR?? Jeg tænker på den 834 De Luxe
Skulle vara mycket intressant att testa. Får du den för 5k ?

Annars har jag hittat ett annat tips här: http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/auc.pl?preatube&11454101 03

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 April 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

calle_jr skrev:
rockforlife skrev:
Nogen af jer der kender det nye EAR?? Jeg tænker på den 834 De Luxe
Skulle vara mycket intressant att testa. Får du den för 5k ?

Annars har jag hittat ett annat tips här: http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/auc.pl?preatube&11454101 03

Ok. Undskyld folkens. Jeg kan godt se min "max 5k" og mine senere forslag, selvfølgelig ikke hænger sammen. Jeg har rettet det  Er der et supergodt tilbud, vil jeg gerne strække mig til noget mere. ca. 10k. Jeg ved ikke hvad jeg tænlte på  Man får jo ingenting for 5k

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 April 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Den ser dælme lækker ud. Meeen, den tør jeg nok ikke springe på. Men tak for tilbudet

calle_jr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Sverige
Sendt: 17 April 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Nu kommer jag med helt fel tips till dig igen eftersom du höjt budget lite 

Ett passivt försteg från Opera Reference 1.3

Men, när du provar dig fram med andra preamps kan du åtminstone ha Cayin SC-6LS samt detta i tankarna. Ljudmässigt är de mycket tuffa konkurrenter.

Hoppas du inte tar illa upp - det är i all välmening.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

calle_jr skrev:

Nu kommer jag med helt fel tips till dig igen eftersom du höjt budget lite 

Ett passivt försteg från Opera Reference 1.3

Men, när du provar dig fram med andra preamps kan du åtminstone ha Cayin SC-6LS samt detta i tankarna. Ljudmässigt är de mycket tuffa konkurrenter.

Hoppas du inte tar illa upp - det är i all välmening.

Tak for dit forslag, men jeg har allerede købt. Jeg har købt den Sunfire der var til salg her på siden  Så mit forstærker set-up bliver Doxa 70 Sig. 70 MKII og Sunfire rør pre  (forhåbentlig)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes