|
Moin rockforlife,
jeg har jo tidligere anbefalet en Croft Vitale som jeg selv har haft. Den spiller rigtig godt til pengene. I dag koster den fra ny kr. 9.000,00. For bare et par år siden solgte Lydbutikken den til lidt over kr. 4.000,00. Så det er en prisstigning der i den periode overstiger stigningen på huspriser her i Kbh..
Den har en super riaa, og selve forstærkeren er også rigtig god til pengene. D.v.s. hvis du kan få den til omkring kr. 3.500,00 brugt. Den er med sikkerhed bygget i England, da det er en meget simpel konstruktion med få komponenter, som det ikke kan betale sig at få lavet i Kina eller et andet østasiatisk land. Så den passer helt sikkert til dine kriterier om ikke at købe kinesisk. Dog kan nogle af delene i den jo godt være derfra, men det ved jeg ikke om gør noget.
Den spiller dynamisk og med et dejligt drive. Den har ikke den samme ro i lydbilledet som f.eks. den Holfi PRE 1.5.1. jeg skiftde til, men den var også 4,5 gang så dyr på det tidspunkt. Den har tone volumnkontroller, én for hver kanal. Det vænner man sig til.
Jeg plejer at lade mine ører afgøre hvilke produkter jeg køber, og ikke så meget hvilket land de er bygget i.
Du burde nok have præciseret dine nationale præferencer fra starten af din tråd. Folk bruger faktisk tid på at give dig nogle, efter deres mening gode svar, ud fra deres erfaringern med forskelligt udstyr. Og sådan læser jeg også dit oprindelige indlæg, - at du simpelthen bare vil have folks gode råd om gode rørforforstærlere under kr. 5.000,00. Du spilder faktisk folks tid, ved ikke at præisere det fra starten, og jeg forstår udmærket vores svenske vens irritation, da han bruger sin tid på at prøve at hjælpe dig, og han har svært ved at forstå at du ikke køber udstyr med ørerne. Jeg forstår til gengæld slet ikke din reaktion overfor ham. Jeg havde forventet en undskyldning.
Mange venlige Påskehilsener
Ole
|