| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kigger man på Panasonics hjemmeside, virker det som om TH42PV60 er en udgået model, den er ikke opført på siden, og alle modelbetegnelserne er fremhævet som NYE modeller. Måske derfor at deres egne Panasonic Center sælger den til en nedsat pris??? Jeg skal ikke gøre mig klog på Panasonic tingene, det virker bare som om den ikke længere sælges. Hvis det er en udgået model og der er noget nyt og bedre, skal man da klart gå efter det istedet, da der sker en masse på udviklingen, med fladskærmene. Men som sagt, jeg skal ikke gøre mig klog på modellerne, det var bare en orientering.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
dude Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg venter i stedet på 50pv600 eller 50pv60
|
| Til top |
|
| |
Kornbek Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også stor interesse, Men det afhænger af rabat.
|
| Til top |
|
| |
Stay_Bamboocha Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad sker der med dette "fælles køb", er der noget seriøst i dette her og hvem samler info sammen fra køber & sælger så man kan få noget mere præcis ifomation om pris & dato.
er meget interesseret i dette og gider jo ikke købe et i en forretning hvis der er "fælles køb" om 14 dage....
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadigvæk underligt at den ikke fremstår som ny eller gammel model, men alle andre nyheder er opført på www.panasonic.dk hjemmesiden - ej heller om produkt nyheder, men står opført hos Panasonic forhandler til 17.495,00 kroner, såfremt der ikke forligger en misforståelse ????
Med venlig hilsen
Jørgen Tofdtdahl
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Stadigvæk underligt at den ikke fremstår som ny eller gammel model, men alle andre nyheder er opført på www.panasonic.dk hjemmesiden - ej heller om produkt nyheder, men står opført hos Panasonic forhandler til 17.495,00 kroner, såfremt der ikke forligger en misforståelse ????
Med venlig hilsen
Jørgen Tofdtdahl |
|
|
Hvad er det du mener helt præcist ? På Panasonic side står der 'ny' ved modellen PV60, hvilket jeg har svært ved at se, hvordan kan misforståes. Og hvor har du din vejledende pris fra ? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Med venlig hilsen
Jørgen Tofdtdahl
|
|
|
Det er ren gætværk, men mon ikke den lavere pris, du har set, skyldes den hårde priskonkurrence på denne skærm? Altså at det ikke er den egentlige listepris, du har set?
Her står den da noget højere, i hvert fald
http://www.crtv.dk/panasonic/th-42pv60/showprodukter/494
Hvis du ser her, står den da som 'ny'
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1056435_l14/index.ht ml
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| Stadigvæk underligt at den ikke fremstår som ny eller gammel model, men alle andre nyheder er opført på www.panasonic.dk hjemmesiden |
|
|
Stadigvæk underligt - at du ikke tror os! Panasonic TH-42PV60E er en ny model, som lige kommet på markedet for max. en måned siden.
Iøvrigt står der Ny ud for modellen når jeg kigger på:
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1056435_l14/index.ht ml
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Som enkeltkøber kan man opnå - 20 %...
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at spørge Hr. Toftdahl, hvor (og hvordan) man som enkeltkøber kan få TV og sågar Hifi til 20% under vejl.pris. I så fald kender jeg en, som er meget interesseret i en Pioneer 43 XDE til 23k - men tror næppe, den kan skaffes til den pris. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E
Jeg vil ikke sælge HiFi og TV, men jeg skriver ikke sådan, hvis det ikke holder - 20% er en realitet, selvfølgelig kan det nævnte købes til den pris.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl
Enig, det er mig der kiggede forkert, andetsteds på samme side, hvor den ikke fremgår - undskyld jeg beklager fejlen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
I så fald kender jeg en, som er meget interesseret i en Pioneer 43 XDE til 23k - men tror næppe, den kan skaffes til den pris.
|
|
|
Listeprisen er 34k, dvs. 20% under er lig med 27.200,-. Bortset fra det, så synes jeg det er en underlig generalisering, men sådan er der jo så meget... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftedal
hva dælen ska missionæren ha en flad 
Der kommer ellers snart noget bedre til under det halve så vent hellere.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
spilfair skrev:
Toftedal
hva dælen ska missionæren ha en flad 
Der kommer ellers snart noget bedre til under det halve så vent hellere. |
|
|
Hvad skulle være bedre end de nuværende skærme og kun til det halve? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu sjovt at sidde og læse her .
Er det sådan at i stifter TV ud hver uge siden de lige skal et par 1000kr ned før i køber .
Om jeg skulle give 2 eller 3k mere for mit 50" var jeg da lige glad med det skal først ud om en del år .
Køber man også først mælk når de har tilbud på det hvad med sko og tøj , går i så rundt uden tøj ? 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen
Jeg er faktisk ikke uenig med dig, al det renden efter de sidste kroner er kun besvær og bøvl, specielt når man står med et problem og reklamaton, der er det godt at have købt det hos en seriøs forhandler. Og vi har jo oplevet nogle tråde med beklagelser og problemer i disse situationer. Til gengæld forstår jeg godt situationen, når man ser hvor meget der er at spare ved at købe det samme i Tyskland.
Men hvis prisen her i tråden oplyses til 13.500, 00 kroner ved mængde, og prisen andre betaler er tæt på 21.000,00, så er der også et eller andet misforhold, hvor man godt kan berettige at der gives 20% på købet, det ville ikke være for meget at forlange.
Hvis de danske importører og forhandlere vil undgå at folk henter det i Tyskland eller som vi ser det her med storkøb, så må de nok erkende, at deres avancer må ned på tysk / international niveau.
Jeg forstår godt at man gør som man gør her, priserne i Danmark er genmerelt for for høje på de fladskærme. Jeg har gået lidt til det, idet jeg synes tråden er startet uklart og misvisende op, uden data og yderlige informationer, og det er lidt ærgeligt.
Hvis man gjorde det samme køb via www.digitalo.de, så ville prisen som rykke endnu mere ned. Så hvis man laver de storkøb bør det forankres ordentligt og man bør hente en pris via udlandet.
I virkeligheden skulle man organisere sig i en HiFi forening, med diverse sammenhænge af arrangementer og indkøb, så man kunne arrangere det prof og med store fordele.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne høre nærmere angående fælleskøb, hvis det bliver til noget.
/Greg
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Jensen
Jeg er faktisk ikke uenig med dig, al det renden efter de sidste kroner er kun besvær og bøvl, specielt når man står med et problem og reklamaton, der er det godt at have købt det hos en seriøs forhandler. Og vi har jo oplevet nogle tråde med beklagelser og problemer i disse situationer. Til gengæld forstår jeg godt situationen, når man ser hvor meget der er at spare ved at købe det samme i Tyskland.
Men hvis prisen her i tråden oplyses til 13.500, 00 kroner ved mængde, og prisen andre betaler er tæt på 21.000,00, så er der også et eller andet misforhold, hvor man godt kan berettige at der gives 20% på købet, det ville ikke være for meget at forlange.
Hvis de danske importører og forhandlere vil undgå at folk henter det i Tyskland eller som vi ser det her med storkøb, så må de nok erkende, at deres avancer må ned på tysk / international niveau.
Jeg forstår godt at man gør som man gør her, priserne i Danmark er genmerelt for for høje på de fladskærme. Jeg har gået lidt til det, idet jeg synes tråden er startet uklart og misvisende op, uden data og yderlige informationer, og det er lidt ærgeligt.
Hvis man gjorde det samme køb via www.digitalo.de, så ville prisen som rykke endnu mere ned. Så hvis man laver de storkøb bør det forankres ordentligt og man bør hente en pris via udlandet.
I virkeligheden skulle man organisere sig i en HiFi forening, med diverse sammenhænge af arrangementer og indkøb, så man kunne arrangere det prof og med store fordele.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
det løser snart sig selv den tyske moms kommer op og mere afgift på 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| Hvis de danske importører og forhandlere vil undgå at folk henter det i Tyskland eller som vi ser det her med storkøb, så må de nok erkende, at deres avancer må ned på tysk / international niveau. |
|
|
Du går helt fejl af problemstillingen - det er ikke et spørgsmål om Danmark vs. Tyskland (eller andre lande). Det er et spørgsmål om butikskoncepter. Og dén type butikskoncept der står bag de billigste priser i Tyskland kan ganske enkelt ikke lade sig gøre i Danmark. Butikkerne i Danmark kan vælge mellem to udveje: At præsentere kunderne for noget der retfærdiggør merprisen overfor de tyske online-butikker, eller lukke. En _butik_ med avance-niveau alla "tysk niveau" (forretninger som den nævnte Digitalo.de er ikke repræsentativt for det generelle niveau i Tyskland - det er repræsentativt for en stor online-forhandler uden showroom af betydning). At drive en butik i gængs forstand med dén avance, er ganske enkelt umuligt.
Resultatet af dette ses såmænd ganske tydeligt i Tyskland. Én fortalte mig i dag at han havde været i Flensburg, og tænkte at han da lige ville kigge lidt på hifi. Men at finde en butik med hifi var umuligt - han spurgte en lokal efter "hifi", blev spurgt: "RIGTIG hifi, eller bare almindelige anlæg?", svarede "Ja, rigtig hifi" - og blev henvist til en butik hvor dyreste forstærker i udstillingen var en Yamaha RXV 757 surroundreceiver.
Hvis det er hifi-distribution ala tyskernes online-handel der foretrækkes blandt de danske hifi-entusiaster, så fortsæt endelig med at lægge kronerne dérnede. Men så undlad venligst at klynke over at der ikke er nogen butikker der har noget fedt grej stående længere.
Når dét er sagt, så mener jeg at jeg repræsenterer en butik der forsøger at bygge bro mellem en fornuftig prissætning og et fornuftigt niveau af demonstration/rådgivning/service. Men der vil _altid_ være et gab imellem os og den billigste store online-forhandler (der af hensyn til konkurren ceevne per definition ikke vil være dansk). __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |