Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kæmpekøb:PANASONIC PV60E/SAMSUNG PS-42S5H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 April 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Hvis man gjorde det samme køb via www.digitalo.de, så ville prisen som rykke endnu mere ned. Så hvis man laver de storkøb bør det forankres ordentligt og man bør hente en pris via udlandet.

I virkeligheden skulle man organisere sig i en HiFi forening, med diverse sammenhænge af arrangementer og indkøb, så man kunne arrangere det prof og med store fordele.

"Arrangere det prof"? Hvad skulle forskellen på en sådan forening og en forretning være?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Toftdahl skrev:
Hvis man gjorde det samme køb via www.digitalo.de, så ville prisen som rykke endnu mere ned. Så hvis man laver de storkøb bør det forankres ordentligt og man bør hente en pris via udlandet.

I virkeligheden skulle man organisere sig i en HiFi forening, med diverse sammenhænge af arrangementer og indkøb, så man kunne arrangere det prof og med store fordele.

"Arrangere det prof"? Hvad skulle forskellen på en sådan forening og en forretning være?

Færre led der skal have monetos måske....
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Otto

Jeg er heller ikke uenig med dig - og jeg ser og kender også koncepterne samt forskellene. Men jeg prøver bare at se det fra forbrugerens side - 13.500 og 21.000, der er noget af en forskel. Hvad end konceptet og formen er - så er det for meget, specielt når vi taler om at disse to tal er opstået på dansk grund og forretning.

En indkøbsforening???som det opleves i mange andre sammenhænge, store rabatter til den enkelte, uden at det er en forretning.

Jeg mener absolut at du samt forretningen du repræsenterer er okay, og et godt sted at handle, bestemt ingen tvivl om det, men det ændrer ikke på det faktum, tingene er ofte meget dyre i Danamrk.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Sendt: 15 April 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

OTTO (og andre....)

Hvad er din personlige mening om disse 9g plasma skærme(PV60)? Her tænker jeg på det evige spørgsmål.... LCD vs Plasma. Er kvaliteten på disse nye plasma skærme blevet så god at lcd er blevet slået nogle skridt tilbage??? Jeg har stadig ikke fået skiftet mit 32" crt ud. Men nu skal det være og jeg var næsten overbevist om at jeg skulle have et siemens 40" LCD (som kan kører 1:1 mapping) men så kommer disse fede plasma skærme som har meget bedre spec. og er 2" større. Jeg kan personligt godt selv lide plasma'ens billed kontra LCD men er meget interresseret i netop 1:1 muligheden, da jeg anvender HTPC 90% i forhold til LIVE TV. Jeg ved at jeg skifter igen om max 5 år da jeg vil have 1080p mulighed via HTPC men det er ikke overkommeligt nu og her økonomisk, med undtagelse af AMOI's 37" men dette tv har ikke gode nok kvaliteter skærmmæssigt, synes jeg.

Hvad anbefaler du/i lige nu??Er disse 9g'er det bedste køb nu og her til ca. 15k. og hvordan er billedkvaliteten med dvi-hdmi på disse skærme?

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Sendt: 15 April 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

OTTO (og andre....)

Hvad er din personlige mening om disse 9g plasma skærme(PV60)? Her tænker jeg på det evige spørgsmål.... LCD vs Plasma. Er kvaliteten på disse nye plasma skærme blevet så god at lcd er blevet slået nogle skridt tilbage??? Jeg har stadig ikke fået skiftet mit 32" crt ud. Men nu skal det være og jeg var næsten overbevist om at jeg skulle have et siemens 40" LCD (som kan kører 1:1 mapping) men så kommer disse fede plasma skærme som har meget bedre spec. og er 2" større. Jeg kan personligt godt selv lide plasma'ens billed kontra LCD men er meget interresseret i netop 1:1 muligheden, da jeg anvender HTPC 90% i forhold til LIVE TV. Jeg ved at jeg skifter igen om max 5 år da jeg vil have 1080p mulighed via HTPC men det er ikke overkommeligt nu og her økonomisk, med undtagelse af AMOI's 37" men dette tv har ikke gode nok kvaliteter skærmmæssigt, synes jeg.

Hvad anbefaler du/i lige nu??Er disse 9g'er det bedste køb nu og her til ca. 15k. og hvordan er billedkvaliteten med dvi-hdmi på disse skærme?

disse ord er taget ud af mine tanker, går rundt med præsic de samme bekrymringer - LCD vs. Plastma. Samsung 40R72B på recordere.dk's fælles køb eller Panasonic 37PV60E som begge nu fås til ca. 16.500.

ER Plastma/Panasonic bedst pt men LCD/Samsung mere populær........vi skal mest buge det til TV & DVD.

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

Belgieren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 April 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jeg synes tråden er startet uklart og misvisende op, uden data og yderlige informationer, og det er lidt ærgeligt.

Jeg er nødt til at sige, at jeg er uenig med dig. Vi er en del kunder, som desværre ikke fik leveret den skærm, vi havde bestilt hos HIFI-Galleriet i februar, og nu har vi travlt og står med pengene oppe af lommen for at finde et alternativ. Andre potentielt interesserede er selvfølgelig meget velkomne til at slutte sig til os.  I første omgang ser vi, hvor mange vi kan samle, og dernæst indhenter vi tilbud hos et par forhandlere og konstaterer, om der er basis for et fælles køb. Vi behøver ikke en færdigtygget løsning eller en fører fra begyndelsen af.

Jeg tæller desværre ikke så mange interesserede herinde, som jeg kunne håbe. Det er måske pga Påskeferien, men det kan også være fordi, at diskussionen i tråden er ved at blive så bred, at man mister tråden...

For at vende tilbage til det citerede, så er ep2300's initierende indlæg (øverst side 1) efter min mening meget entydigt og præcist defineret. Ikke for at være uvenlig, Toftdahl , men må jeg bede dig læse det en gang til og vurdere, om du falder inden for målgruppen?

mvh
Michael

Til top Vis Belgieren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belgieren

ninjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Til Belgieren og andre: Jeg forstår ikke, hvis I "står med pengene op lommen", hvorfor I ikke ser og får købt jer en skærm. Det er muligt I kan spare et par tusinde ved fælleskøb, hvor I måske skal vente i månedsvis før skærmen dukker op. Men er livet ikke for kort til al den ventetid?

Hvis man ser på www.edbpriser.dk kan Samsung PS-42S5H fås fra 13999 kr og Panasonic 42 PV60E til 15799 kr.

I øvrigt skyldes den manglende interesse for fælleskøb måske, at HifiGalleriets mange hundrede kunder med forudbestilte plasmaskærme måske slet ikke findes i virkeligheden. Bare et gæt....
Til top Vis ninjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninjo

tma86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

ninjo skrev:
Til Belgieren og andre: Jeg forstår ikke, hvis I "står med pengene op lommen", hvorfor I ikke ser og får købt jer en skærm. Det er muligt I kan spare et par tusinde ved fælleskøb, hvor I måske skal vente i månedsvis før skærmen dukker op. Men er livet ikke for kort til al den ventetid?

Det var det samme jeg tænkte, efter at ha ventet 1½ måned på den Samsung fra Hifigalleriet, gad jeg simpelthen ikke at vente mere. Tog ned i Expert og købte en TH42-PV60E med levering dagen efter, til 17500,- Kostede mere, men så er man over alt det venten.. Har ikke fortrudt.

Til top Vis tma86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma86

HTS1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Lige for at få denne tråd tilbage til det oprindelige

Så er vi ca 10 der er interesseret i fælleskøb herfra...

Til top Vis HTS1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HTS1

poppo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006
Sendt: 16 April 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

hej..

kigger med på tråden.. jeg havde også bestilt denne samsung hos am og blev noget skuffet over denne udmelding som han kom med. det (hvis det er rigtigt) er selfølgelig synd for am at han har mistet de penge. nok om det!

denne pris som florere på nettet om denne på pana60 som i gerne vil have på et fælleskøb falder jo hele tiden og skal man have en skærm vil man jo gerne have den nu.

jeg har været nede i sommer-as på roskildevej og bestille en og kunne hente den 3 dage senere og til en pris som var helt iorden og billigere en jeg kunne finde her på nettet incl vægbeslag

perfekt service hos sommer  og ikke noget parallelimport... kig selv forbi sommer og får et tilbud som i ikke kan sige nej til istedet for at sparer lidt og skal vente i flere uger igen ligesom hos hifigalleriet og så få en stor skuffelse til sidst

Per Gribb

www.gribb.dk - gratis køb og salg på nettet!
Til top Vis poppo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poppo Besøg poppo's Websted

ep2300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Sendt: 17 April 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Nu er det sådan, at når først vi har fundet ud af kundegrundlaget, så er det meget mere realistiske tilbud der kan indhentes...

Mon ikke både Sommer A/S og TC er enige i, at det er nemmere og give et konkret tilbud, når man ved hvor mange skærme det drejer sig om??

Desuden vil det være rart hvis folk, der har ondt i halebenet over, at der er nogle der har lidt tålmodighed og gerne vil spare lidt kroner, finder sig en anden tråd og kommentere dette i...

Denne tråd er forbeholdt interesserede købere og ikke alverdens kommenterende kværulanter... Undskylder den lidt hårde tone, men er træt af alle de useriøse indlæg fra folk der keder sig...

(Kommentarer om produkterne, evt. tilbud set rundt omkring osv. er selvfølgelig velkomne)

Til top Vis ep2300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ep2300

halvautomat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej - jeg var en af de 500 +?

Godt initiativ at lave et indkøb - jeg selv har forsøgt at foreslå et på recordere. dk på LG RZ42PX5R da det var mit ønske plasma - men i DK virker det som om at dette produkt holder prisen bedre end i Tyskland.......

Så jeg har nu bestilt et i Tyskland - vægbeslaget regner jeg med at købe i DK - så den samlede pris med fragt løber op i 13.000 kr. og det passer til min pengepung - det er jo ingen sag at købe et dyrt tv - så held og lykke med et fælleskøb...

Til top Vis halvautomat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af halvautomat

Belgieren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 April 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

... ep2300:

Samsung-tråden lader til at være død, så må jeg foreslå dig at lave et sidste indlæg i den, hvor du endnu en gang henviser interesserede købere til denne tråd. Din første henvisning drukner lidt i de mange andre indlæg, så vi risikerer måske, at interesserede købere ikke får øje på den. Nu er det jo dig, som har oprettet denne nye tråd, så jeg vil ikke gå dig i bedene. Du kan jo se, om du synes, det er en god idé.

... ninjo:

Jeg må indrømme, at jeg havde forventet væsentlig større tilslutning til dette initiativ (jeg tæller 18 skærme indtil videre), og jeg må give dig ret, at i bagklogskabens ulidelige lys havde det været smartere blot at købe den ... skærm i februar, men nu har jeg brugt så lang tid på købet alligevel, at jeg godt kan vente en måneds tid mere på det rigtige tilbud.

Tak i øvrigt for dine gode indlæg om Samsung-skærmen i den anden tråd. Vi har brug for folk med konkrete erfaringer om de skærme, som vi kigger på, så gode råd påskønnes.

Panasonic'en siger mig ikke alverden med al dens sølvchrom, men den kan måske males sort.  Lige nu brænder jeg mest for PS42-P5H(X). Jeg kan ikke helt overskue, hvad forskellen er mellem modellen med eller uden X. X-modellen har vist køling uden ventilator, hvilket må gøre den mindre støjende ved længere tids brug.

mvh
Michael

Til top Vis Belgieren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belgieren

ninjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej Michael.

Tak for dit indlæg. Jeg var ved at tro, at jeg af alle blev opfattet som hørende til gruppen af kværulanter.

Med hensyn til dit spørgsmål om forskellen på PS42-P5H og X-modellen, kan jeg kun sige at PS-42S5H ikke har nogen hørbar blæser. Hvis man kigger på Samsungs internationale hjemmesider har jeg kun fundet PS-42S5HX på de nordiske hjemmesider. Jeg føler mig ikke sikker på, at der overhovedet er nogen forskel på modellerne med og uden X.

Jeg kan derudover kun gentage, hvad jeg tidligere har skrevet, at PS-42S5H har mere end  indfriet mine forventninger. Især med digitalt signal (Selector og DVD) er billedkvaliteten helt fantastisk med detaljer, som næsten kan virke skræmmende. Jeg har endnu ikke set et LCD-tv, der blot tilnærmelsesvis har samme billedkvalitet. Hvordan den er i forhold til Panasonic PV60E kan jeg ikke sige. Jeg har kun set Panasonic alene i Expert og der var billedkvaliteten også meget flot. Så  i sidste ende er det måske designet, der afgør hvad man vælger.

Vi har i øvrigt et 1 år gammelt LG plasma (ej HD) på mit job, og det har selvfølgelig ikke samme billedkvalitet, men specielt betjeningen virker på den model meget omstændelig og kanalskift foregår utroligt langsomt. Man kommer konstant i tvivl om man har trykket på tasterne, fordi den reagerer så langsomt. Lyden kommer fra sidemonterede højtalerne, men er ikke særlig god. Højtalerne på Samsung er meget bedre og betjeningen er hurtig og nem.

Jeg kan kun ønske jer god jagt på jeres nye plasma-tv.
Til top Vis ninjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninjo

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Jeg er heller ikke uenig med dig - og jeg ser og kender også koncepterne samt forskellene. Men jeg prøver bare at se det fra forbrugerens side - 13.500 og 21.000, der er noget af en forskel. Hvad end konceptet og formen er - så er det for meget, specielt når vi taler om at disse to tal er opstået på dansk grund og forretning.

Punkt 1: Hvor kommer de 13.500,- fra? Punkt 2, så lyder det som om at du ganske enkelt ikke er klar over hvad det koster at drive en høj-service forretning. Hvorfor tror du at langt de fleste høj-service forretninger holder sig fra mærker som Panasonic, og nøjes med mærker hvor den højere avance (der ikke adskiller sig væsentligt fra forskellen på 13500,- og 21.000,-) er skjult i at de billige online-forretninger ganske enkelt ikke forhandler disse mærker?

Forbrugere har generelt ikke forstand på hvad en avance bør og ikke bør være, og bør derfor slet ikke blande sig i dem. De kan bare vælge om de vil betale prisen - men at brokke sig over at den og den butik tager for høje avancer, det er noget fis! Bortset fra dét, så føler jeg lidt at jeg lige nu forsvarer andre end mig selv - for hos mig koster pågældende TV 15.790,-.

Toftdahl skrev:
Jeg mener absolut at du samt forretningen du repræsenterer er okay, og et godt sted at handle, bestemt ingen tvivl om det, men det ændrer ikke på det faktum, tingene er ofte meget dyre i Danamrk.

Jamen læs nu hvad jeg skrev tidligere: Det er IKKE et faktum at ting er meget dyre i Danmark. Diskussioner som denne findes nøjagtigt magen til i f.eks. engelske fora. Dét der er et faktum er at prisforskellen mellem en online-butik og en høj-service butik er meget stor - forskellen på kravet til avancen er ganske enkelt væsentligt større end de fleste forbrugere er klar over. Det næste der så er et faktum er at en rigtigt effektiv online-butik med priser der svarer til de laveste i Europa, ganske enkelt ikke kan lade sig gøre på dansk grund. Derfor ser du ikke disse ultra-lave priser fra en dansk butik. Men hvis du bevæger dig ind i en høj-service butik i udlandet, så er priserne ikke væsentligt anderledes end en høj-service butik i Danmark. Når forskellene opleves så store som de gør, så skyldes det først og fremmest at man sammenligner pærer og bananer. Hvorfor sammenligner du vejledende pris i Danmark med laveste pris i Tyskland, og konkluderer dérfra hvad prisforskellen er? Hvorfor er det ikke vejl. mod vejl., eller laveste online-pris mod laveste online-pris? Sammenligner man mere reelt, og tager højde for det faktum at en ren online-butik med et salg på 500+ fladskærme om måneden ganske enkelt ikke eksisterer, og ikke KAN eksistere, i Danmark, så er prisforskellene meget rimelige. Ja, Danmark er et dyrere land end Tyskland, men ikke så meget som det ofte bliver gjort til.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Hvad er din personlige mening om disse 9g plasma skærme(PV60)?

Jeg har ganske enkelt ikke set dem. Men jeg tør alligevel godt påstå at det er det overall bedste køb i prisklassen, ud fra det kendskab jeg har til Panasonic. MEN det betyder ikke at det er det bedste tv for alle - det er der intet tv der er. Om det er det bedste tv for dig kan jeg ikke svare dig på.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Otto

Jeg ved udmærket hvad det koster at drive forretning og hvordan det håndteres, men jeg ved også mange er dårlige til det. Fordi man driver forretning og tager høje priser, er det ikke ensbetydende med at man automatisk er god, og det er rigtigt at gøre sådan. Der er trods alt også nogen der driver kanon god forretning, og ikke tager disse høje priser.
Jeg giver lidt pokker i de der såkaldte / nævnte høj - service butikker i dagens danmark, det har efterhånden udviklet sig i en stærkt nedadgående retning - mange steder dog uden at jeg sagde alle steder.

Nu tror jeg helelr ikke du skal undervurdere forbrugeren i nutidens Danmark, forbrugerne er nok mere bevidste og har mere forstand på avancer og tingene, end du umiddelbat giver udtryk for og mener, ligesom forbrugeren har god grund til at blande sig i det, da pengene kommer op af hans pung / konto, dag efter dag. 
Nu forholder det sig vel også sådan, at forbrugeren kan have god forstand på forretning og avancer, uden at have relationer til at være ansat i en HiFi / radio forretning, idet der gøres forretninger på mange andre niveauer og brancher, hvor en potentiel kunde evt. kunne være ansat, og derved har udviklet sine evner og sans for forretning og avancer.

De 13.500 kommer her fra tråden. Og ja prisen på 15.790 synes rigtig, det var jo nøjagtigt den pris jeg anførte tidligere - 15.500.

Personligt ville jeg aldrig have et Panasonic TV igen, da vi i familien har haft adgang til at købe dem billigt, så de stod adskillige steder, men også med samem skavanker og irriterende reparationer til følge, målt over en 10 årig periode og forskellige modeller, så nej aldrig mere Panasonic her. 
Jeg ville som det ser ud i dag, klart vælge Pioneer og Samsung, men der findes da absolut også andre mærker.

Jeg sammenligner ikke vejledende pris i Danmark mod billigste i Tyskland, jeg har tværtimod fremhævet 15.500 for den Panasonic, istedet for de 21.000 som andre fremførte. Derudover nævner jeg - hvis man endelig ville lave et storkøb, så ville jeg forsøge at få en pris / tilbud via www.digitalo.de eller lignende sted, så ville man ganske givet være i stand til, at få det endnu billigere og tilmed opnå lidt status, i tilfælde af service og rep.

Men hvis du læser min generelle holdning, så ser du ofte at jeg skriver - spank din forhandler og få rabat (20% er opnåeligt og rimeligt), så undgår du irritationsmomenter i tilfælde af reklamationer og fejl, i sammenligning med køb i udlandet, herunder hensynet til garantiordninger og transport, ventetider og evt. låne TV.
Til gengæld forstår jeg godt dem der søger den løsning via udlandet, for hvis man skal handle og med risiko for fejl, mangler, dårlig service, uanset forretning, så kan man lige så godt vælge alt bøvlet til laveste pris, der er trods alt mange penge at spare i de fleste tilfælde.
Og de der høj - service butikker er der efterhånde langt imellem, ligesom disse ikke altid får håndteret det som høj - service ydelser, idet høj - service ord ikke alene gør det.
Og langt de fleste slipper jo igennem en handel i udlandet uden reklamationer og besværligheder, ligesom europa service og garantier begynder at dukke op, så det kan håndteres nationalt.

Engels, Dansk, Norsk, Tysk eller Arabisk fora, så vil man altid diskutere priser, idet konkurrencen skaber dyre elelr billige priser, ligesom der er andre lande som er urimeligt dyre med mange ting.

Danmark er generelt meget for dyre med fladskærme - og jo flere der viser at de handler alternativt, jo hurtigere ændrer det sig, da jeg er overbevist om at branchen gerne vil have aft i disse kunder. Men derudover kommer der butikker i Danmark, der som Aldi med Medion, vil få bragt mærkevarerne ned i pris, det er kun et spørgsmål om tid. 
Dermed ikke sagt, at jeg mener at det er den absolut bedste løsning, men der findes også mange mærkevarer forretninger som leverer rigtig dårlig service og høje priser, så derfor går folk i stigende grad efter den laveste pris, uanset forretning og sted.

Branchen skal op på mærkerne, der skal fremdrift og forståelse for kundrenes behov og vaner, hvis den ikke vil overtages af dygtige og smarte forretningsfolk, der kan manøvrere i markedet - høje priser og store ord gør det ikke alene.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 April 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Jeg ved udmærket hvad det koster at drive forretning og hvordan det håndteres, men jeg ved også mange er dårlige til det. Fordi man driver forretning og tager høje priser, er det ikke ensbetydende med at man automatisk er god, og det er rigtigt at gøre sådan. Der er trods alt også nogen der driver kanon god forretning, og ikke tager disse høje priser.
Jeg giver lidt pokker i de der såkaldte / nævnte høj - service butikker i dagens danmark, det har efterhånden udviklet sig i en stærkt nedadgående retning - mange steder dog uden at jeg sagde alle steder.

Så kan man jo bare lade være med at handle der, jeg kan ikke se begrundelsen for at tude op over at de er for dyre fordi de tager åger-avancer. Det er jo typisk dét diskussionen går på, ikke om butikken er pengene værd eller ej.

Toftdahl skrev:
Nu tror jeg helelr ikke du skal undervurdere forbrugeren i nutidens Danmark, forbrugerne er nok mere bevidste og har mere forstand på avancer og tingene, end du umiddelbat giver udtryk for og mener, ligesom forbrugeren har god grund til at blande sig i det, da pengene kommer op af hans pung / konto, dag efter dag. 
Nu forholder det sig vel også sådan, at forbrugeren kan have god forstand på forretning og avancer, uden at have relationer til at være ansat i en HiFi / radio forretning, idet der gøres forretninger på mange andre niveauer og brancher, hvor en potentiel kunde evt. kunne være ansat, og derved har udviklet sine evner og sans for forretning og avancer.

Selvfølgelig er der NOGLE der har, men jeg har diskuteret dette utallige gange efterhånden, og generelt? Nej, den almene befolkning har intet begreb overhovedet om hvad andre folk tjener og bør tjene.

Toftdahl skrev:
De 13.500 kommer her fra tråden.

Men stod der Danmark?

Toftdahl skrev:
Branchen skal op på mærkerne, der skal fremdrift og forståelse for kundrenes behov og vaner, hvis den ikke vil overtages af dygtige og smarte forretningsfolk, der kan manøvrere i markedet - høje priser og store ord gør det ikke alene.

Det er vi til gengæld 10.000% enige om. 

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Otto

Som udgangspunt forstår jeg ikke helt den måde du agerer på, folk kan da handle som de vil og hvor de vil, og det er vel ikke en forbrydelse at der tales om det, når nu tingenes tilstand er så åbenlyse med dyre fladskærme.
Og så må jeg nok gentage, du bør nok ikke forvente, at den almene befolkning er så uvidende som du lægger op til, og derudover er det vel i virkeligheden - den almene befolkning som er en medvirkende årsag til, at du har det arbejde du har og du tjener dine penge.

Men lad nu bare den almene befolkning, som du henviser til, have deres tråd og indkøb i fred, det er trods alt dem der har fat i den lange ende og pengepungen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 April 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Som udgangspunt forstår jeg ikke helt den måde du agerer på, folk kan da handle som de vil og hvor de vil, og det er vel ikke en forbrydelse at der tales om det, når nu tingenes tilstand er så åbenlyse med dyre fladskærme.

Selvfølgelig må man handle hvor man vil, og selvfølgelig må man gerne være interesseret i at spare penge - det er sådan set det jeg lever af. Jeg bryder mig bare ikke om at pris-diskussioner ganske ofte sker på forkerte grundlag, deriblandt folks fejlagtige idéer om hvad en retfærdig avance er, samt ikke mindst fejlagtige idéer om at hvis to butikker har to forskellige priser, så er det per definition fordi den ene butik tager røven på én. Og især bryder jeg mig ikke om at pris-diskussioner foregår på et fejlagtigt grundlag - f.eks. en forventning om at en pris der slynges ud i et forum nødvendigvis må være fra en dansk butik.

Toftdahl skrev:
Og så må jeg nok gentage, du bør nok ikke forvente, at den almene befolkning er så uvidende som du lægger op til,

Så kan jeg jo kun sige at vi er uenige. Jeg siger ikke at DU ikke har forstand på det, eller at Jens Hansen ikke har forstand på det, eller at Hans Jensen ikke har forstand på det - men flertallet af den brede befolkning har ikke. De ved bare at "flere hundrede procent" er mange, og at hvis en forhandler tjener 10.000,- på en vare, så skovler han godt nok penge ind.

Toftdahl skrev:
og derudover er det vel i virkeligheden - den almene befolkning som er en medvirkende årsag til, at du har det arbejde du har og du tjener dine penge.

Men lad nu bare den almene befolkning, som du henviser til, have deres tråd og indkøb i fred, det er trods alt dem der har fat i den lange ende og pengepungen.

Nu var det jo sådan set dig, og ikke den almene befolkning, jeg ville diskutere med... Det lyder som om at du opfatter min kommentar om at den almene befolkning ikke har forstand på avance som om at jeg mener det som en nedsættende bemærkning - det gør jeg absolut ikke, jeg konstaterer bare at det er sådan det forholder sig - forbrugeren har INGEN forudsætninger for at vide hvor høj en brutto-avance en given butik skal have for at bixen løber rundt. Og det er også fløjtende lige meget, det er slet ikke noget han skal blandes ind i - forbrugeren skal udelukkende forholde sig til prisen, og til om den vare, inkl. butikken den forhandles af, er prisen værd. Alt andet er ligegyldigt. Det er helt fair at mene at en given butik er for dyr i forhold til hvad man vil betale - jeg synes bare ikke det er fair at beskylde den samlede danske branche for at være pengegriske ågerkarle, blot fordi de er tvunget til at føre et forretningskoncept der indebærer højere priser end visse (!) udenlandske butikker.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes