Forfatter |
|
Krly Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn Klimax Control.
Linn Klimax power ( monotrin) 6 stk.
Linn cd12.
Linn Unidisch.
Kabler fra Nordost ( Valhalla signal & højtaler / biwire )
Wisdom Audio Rush.
Audiomagic rack.
Tidligere udstyr. ( haves dog stadig i arbejdes værelset )
Marklevinson : ML32, 333 & 334 samt 390s. Taralabs kabler. B&W800 Nautilus højtalere.
Mvh : Kristian L.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Kristian dejligt at se at du kan lide den Klimax kontrol den er helt fantastisk.
Håber jeg snart høre fra dig således jeg kan komme forbi for nu arbejder jeg en lille del i København så mulighedderne findes.
Hvor meget har du fået gjort ved dit nye lytterum ?
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS har du expermenteret med at køre rent balanceret nu hvor du har Linn komponenter hele vejen igennem ? og eventuelt med Linn's nye balanceret kabler ?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu et nice setup - ikke ofte man render ind i folk der har Valhalla-kablerne! Er de gode som der siges rundt omkring i den store verden?
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ronin
De fungerer faktisk temmelig godt, men om de fungerer perfekt på Linn, skal jeg lade være usagt (kunne ik la vær)
|
Til top |
|
|
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krly skrev:
Linn Klimax Control.
Linn Klimax power ( monotrin) 4 stk.
Linn cd12.
B&W 800 Nautilus.
Audiomagic rack.
Marklevinson : ML32, 333 & 334 samt 390s. Taralabs kabler. B&W802 Nautilus højtalere.
Mvh : Kristian L.
|
|
|
Nice setup! - Lad os få nogle billeder!
Jeg har hørt nogle sige, at N800 er den første B&W hvor der rigtigt er kommet styr på diskanten... Hvordan er din oplevelse af dette? Hvor stor er forbedringen ift. dit tidligere system? __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog det vildeste!!!!!!!!!, gid man havde råd, snøft.
(sikke et arbejdsværelse)
Mvh. Pihl __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Krly]
Linn Klimax Control.
Linn Klimax power ( monotrin) 4 stk.
Linn cd12.
B&W 800 Nautilus.
Audiomagic rack.
Marklevinson : ML32, 333 & 334 samt 390s. Taralabs kabler. B&W802 Nautilus højtalere.
sælger du det , du har til at stå i dit arb-værelse så mail mig
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej krly
Det er da et ok anlæg som du har, hvad er så dit primær anlæg ?
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må vel være det der Linn udstyr som han nævnte først, selvom det for nogen af os (læs mig) kun kan anskaffes såfremt lotto eller joker'eren giver den store gevinst
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 22 April 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
Det må vel være det der Linn udstyr som han nævnte først, selvom det for nogen af os (læs mig) kun kan anskaffes såfremt lotto eller joker'eren giver den store gevinst
|
|
|
Nå for pokker ... det er Linn grejet som er det primære ..okay ?!
|
Til top |
|
|
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 23 April 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Lethvig skrev:
|
|
|
Nå for pokker ... det er Linn grejet som er det primære ..okay ?!
|
|
|
Tja, det nævnte Linn udstyr _er_ jo faktisk "cutting edge" - i modsætning til så meget andet fra nævnte firma... __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
Til top |
|
|
Krly Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit lytterum er optimeret med absorbanter og difusere samt div. tæpper og specielle loft plader, det er udmålt og alt er tunet ind efter disse målinger og selvfølgelig mange timers tillytning og fin justering.
Jeg køre fuldt balanceret, og Nordost kablerne lyder fortrinligt sammen med Linn grejet, en mere åben og ren lyd skal men lede længe efter, disse kabler er klart meget neutrale og gengiver med nådesløs ærlighed der matcher grejet fint.
Jeg har prøvet Linns kabler, samtlige modeller der fås, og de fungere ikke, der er ganske enkelt ikke hul nok igennem i forhold til Nordost, og de er langt fra neutrale, det kan jeg ikke bruge til noget. Linns Klimax serie er noget af det reneste og mest musikalske man kan få og samtidigt utroligt neutralt, det er synd at ødelægge dette med dårlige kabler, havde der været et billigere alternativ til Nordost Valhalla kablerne eller andet der fungerede lige så godt havde jeg brugt det.
Selvfølgelig er Linn udstyret primær anlæget! ikke at ML. er dårligt, bestemt ikke, dette leder mig til næste svar.
Nej! mit Ml. udstyr er ikke til salg, måske kun det ene effekttrin (333) men her har jeg en med forkøbsret, skulle jeg beslutte at sælge.
B&W Signature 800 Nautilus er en tand mere velopløst og fin spillende i toppen, men forskellen er dog minimal men som du siger om man så kan sige? der er endnu mere styr over "tingene" og der er ligeledes meget mere styr på bunden, bassen er renere og mere kontrolleret, den har også klart mere impact og dybde, dette i forhold til mine "gamle" 802 N. har prøvet 801 men bassen er for "tung" eller sløv selv med mine kraftige Linn monotrin, Ml. 334 gjorde det ikke stort bedre, hvilket vil sige at det klart må være enheden der bare ikke fungere.
De to 10# der sidder i 800N er langt hurtigere og mere komtrolleret, og giver færre problemer i lytterummet, de flytter mere luft end 802 formår, praktisktaget det samme som 801 men meget hurtigere og problemfrit, alt i alt er 800 en bedre højtaler, den bedste B&W til dato, og efter min mening den bedste højtaler der fås, ellers havde jeg ikke haft den.
Mvh. Kristian L.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 30 April 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh Nu!
NordOst neutrale?????????????
Det er det eneste de med 100% sikkerhed ikke er.
Det er de ikke nu, det har de aldrig været, de bliver det aldrig.
Oveni købet er de meget langt fra et sådant mål.
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 30 April 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kristian
utrolig fedt anl;g gid det var mit.
men hvilke ting bruger du til at absorbanter og difusere med da mit lytterun er uduelig med ekko og efterklang
michael.
|
Til top |
|
|
Krly Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren N skrev:
Næh Nu!
NordOst neutrale?????????????
Det er det eneste de med 100% sikkerhed ikke er.
Det er de ikke nu, det har de aldrig været, de bliver det aldrig.
Oveni købet er de meget langt fra et sådant mål.
|
|
|
Hvad gør dig til ekspert på om noget lyder på den ene måde eller den anden og om noget er neutralt eller ej? Hvad specielt skulle give dig kompetance til at udtale dig så koncekvent og endegyldigt om sådanne ting? Hvad har du af udstyr der i højre grad end vores andres kan bestemme dette? Har du nogen sinde haft Valhalla kablerne i længere tid?
Så vidt jeg ken se har du det med at udtale dig generelt negativt om næsten alt, specielt kabler, det lader til at kun dit udstyr og dine egne kabler er det mest rigtige!?
På denne baggrund foranlediges jeg til at tro at det udstyr du har farver i en sådan grad at kun og kun de enkelte kabler du specielt har fundet og udvalgt og som farver i så voldsom grad i en anden retning at der kommer en smule balance i det samlede resultat, og derfor vil alt andet lyde forkert i dit udstyr setup, og derfor har du den holdning du viser for dagen her inde.
Der er mange gode og relativ ufarvede samt vellydende kabler og Nordost -Valhalla er blandt de absolut bedste og de med mest hul igennem samt mest udpræget grad af neutralitet. kan du ikke høre dette på dit udstyr må det bestem forholde sig som jeg før udtrykte mistanke om eller også er din opfattelse i den grad ude på et vild spor!?
På den baggrund hvad og hvem skulle give dig kompetance til at være smagsdomer og bedre vidende, især bedre vidende end al verdens hifi skribenter mf.
Jeg spørger bare?
Jeg har det udstyr jeg har da det er det mest neutrale og korekte samt vellydende jeg kan købe for de penge jeg har tilrådighed, og udstyret jeg har bør tale for sig selv!
Hvad har du at "diske" op med i forhold? jeg ken ikke engang se her hvad DU har af udstyr? er du bange for at fortælle hvad du har?
vh.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KRLY!
Kabler som NorOst finder man helt præcist ud af hvordan lyder, ved at hægte dem ind i et anlæg - uden at fjerne noget.
Duer de og er de neutrale, så hører du absolut ingen forskel om de er der eller ej. Det er den ultimative test.
Du kan bruge denne metode på forstærkere også. De eneste steder den ikke duer er på transducere og CD maskiner.
NordOst er håbløst! Hvilket 99,9 % af alle kabler er.
Nu er det jo så dig der er hoppet på alt deres vås, men hvis du havde tænkt dig om, før du klappede 100 K på bordet for kabler, så havde du nok lige checket efter først om varen var ægte - det er den ikke desværre!
Iøvrigt kan jeg simpelthen ikke dy mig for, at kommentere dine valg. Du har bare fundet det dyreste der står i forretningerne. Hvad i alverden har fået dig til, at tro at det også er det bedste, mest neutrale og mest naturtro du kan opdrive. Sådan virker verden slet ikke.
Prøv med ørerne og lad pungen ligge en stund.
|
Til top |
|
|
Krly Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt udstyr med netop ørene, og der er ikke noget der lyder bedre efter mine øre! Og Nordost kablerne er de mest neutrale der er! det har jeg selv erfaret gennem talrige test også som du forskriver, har haft diskutioner med Mike-J om dette og vi har lavet test som du forskriver, det har du været grundigt inde på før i en anden debat, uanset hvordan vi tester så er der ikke noget der bare nærmer sig Valhalla kablerne!
Tro ikke jeg bare "klasker" penge på bordet for noget som helst, uden grundige overvejelser og test.
Den floskel med at 99% af alle kabler ikke duer er lidt for langt ude og beviser kun at enten er der noget seriøst galt med din opfattelse af hvordan noget lyder eller også fungere kun det du har nu på og med dit anlæg, og så er der noget seriøst galt med det udstyr og eller udstyrs sammensætning!?.
Hvis noget er håbløst tror jeg det er dit udstyr!?
Jeg har valgt det jeg har fordi der IKKE er noget bedre i følge min opfattelse, pris underordnet.
OG! igen HVAD HAR DU SELV AF UDSTYR?
vh.
|
Til top |
|
|
Nemo Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA! Søren N. HVAD HAR DU STÅENDE SELV SIDEN DU ER SÅ`N EN STOR EKSPERT PÅ ALT?
VH.
N.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren N, et enkelt spørgsmål! Har du selv lyttet på Valhalla-kablerne??
Det er et simpelt spørgsmål som kræver et simpelt svar! Medmindre du har lyttet til dem, er det forkert af dig at udtale dig generelt så længe det bliver baseret på ikke eksisterende viden om kablet - et kabel som verden over er blevet udråbt til et af de bedste overhovedet - nogensinde!
Kabler er et vidt begreb, men at smække det hele over en kam er ikke den rigtige måde, med mindre du har lyttet til alle kabler i verden. Du har nogle interessante holdninger, men der er desværre også meget tågesnak imellem specielt når det rammer ting du IKKE har prøvet. Jeg er generelt træt af folk der kun ser negativt på alt istedet for at give det en chance.
Og som jeg har nævnt før, så er jeg selv Nordost-bruger dog ikke i ekstremerne som med Valhalla og jeg kan overhovedet ikke nikke genkendende til noget som helst af det du siger om dem så måske du skulle kigge dine grejer efter i krogene istedet. De Nordost-kabler jeg bruger nu er nogle af de kabler jeg har haft gennem tiden som har sluppet mest af det hele med igennem og samtidig er de bestemt ikke mørke og snaskede i klangen - Red Dawn er tværtimod et af de mest åbne kabler jeg har haft til dato sammenlignet med stort set alle de andre til prisen. Om man kan lide det eller ej er så en anden sag, men at de skulle være mørke?? Aldrig nogensinde!
Men selvfølgelig - du har din mening og jeg har min, og vi behøver ikke være enige - det er hyggeligt alligevel!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|