Forfatter |
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
Ferskvand eller Saltvand, hvilken line, hvilket hjul osv. Det er jo ren videnskab Ronniboy Det gør det da ikke lettere |
|
|
Ja der er også en med en større båd-længer stang-og tungere lod der siger at hans line er bedst til alle fisk __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt hvor dine sko trykker som hos så mange andre. Problemet er når folk som Søren N, Prinzen og jeg selv siger at hifi ikke er en smagssag så betyder det også at nogle af os har mere ret end andre og det er her folk som dig bakker ud. Tænk muligheden foreligger at det er dig som tager fejl og det er meget svagt ikke at kunne erkende at man har taget fejl. Tænk hvis nogle er klogere end dig det ville da være skrækkeligt ? men dertil kan jeg fortælle at uanset hvor klog du er så er der altid en som er klogere. Stop dig navle pilleri og lad være med at reagere på indlæg fra mig eller tag opfordringen op kom på besøg så lytter vi musik og så er det hele meget lettere.
[/QUOTE]
Mine sko trykker aldrig , du er bare alt for uerfaren inde for hifi også derfor du bliver ved at forsvare dit LINN , det samme med mange ML ejer , de vil kun høre ders og har intet til overs for andre mærker og hvorfor mon ? enten forbi de ikke har prøvet andet , jo de har hørt meget siger de men aldrig hjemme ved dem selv .
så prøv og prøv 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Tonny skrev:
Ferskvand eller Saltvand, hvilken line, hvilket hjul osv. Det er jo ren videnskab Ronniboy Det gør det da ikke lettere |
|
|
Ja der er også en med en større båd-længer stang-og tungere lod der siger at hans line er bedst til alle fisk
|
|
|
Damn, Tonny - nu troede jeg ellers lige det kørte for mig , men nu kan jeg sgu godt se at det nok heller ikke ville blive til meget fiskeri . Hold kæft hvor er alting bare besværligt!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 03 Maj 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jeg ved godt hvor dine sko trykker som hos så mange andre. Problemet er når folk som Søren N, Prinzen og jeg selv siger at hifi ikke er en smagssag så betyder det også at nogle af os har mere ret end andre og det er her folk som dig bakker ud. Tænk muligheden foreligger at det er dig som tager fejl og det er meget svagt ikke at kunne erkende at man har taget fejl. Tænk hvis nogle er klogere end dig det ville da være skrækkeligt ? men dertil kan jeg fortælle at uanset hvor klog du er så er der altid en som er klogere. Stop dig navle pilleri og lad være med at reagere på indlæg fra mig eller tag opfordringen op kom på besøg så lytter vi musik og så er det hele meget lettere.
|
|
|
Mine sko trykker aldrig , du er bare alt for uerfaren inde for hifi også derfor du bliver ved at forsvare dit LINN , det samme med mange ML ejer , de vil kun høre ders og har intet til overs for andre mærker og hvorfor mon ? enten forbi de ikke har prøvet andet , jo de har hørt meget siger de men aldrig hjemme ved dem selv .
så prøv og prøv 
[/QUOTE]
Ja undskyld jeg lige blander mig her som ML ejer, men altså Jensen, hvad er det for en gang vås af dimension. Jeg er dødtræt af den instilling nogen af jer har heinde. Fordi du ikke kan lide Ml udstyr, så er vi der godt kan lide det altså ikke nødvendigvis uerfarende Jensen .Jeg er musiker og startede i musikskole som 5 årig og har indspillet musik i mange studier og været hi-fi enusiast siden starten af 80érne og haft maser af udstyr. Så kom ikke her og belær mig som ML ejer hvad der er godt og skidt, det er nemlig mange gange en smagssag og du har din smag Jensen og tilykke med det og hold dig for pokker så til at tale om lyd fremfor at blive ved med at stikke til os med en anden lydfilosofi end din egen. Du kan lide rørlyd, så kunne jeg jo for sjov ligeså godt skrive at jer rørfreaks i er total uerfarende og ikke ved hvordan musik lyder frisk fra studiet. Men hvor ville vi komme hen med sådan en debat. Snak lyd Jensen i stedet.
Iøvrigt er der da sikkert nogen heinde der er uerfarende, det er da næsten en selvfølge, alle er jo startet et sted, så hvorfor i alverdn tryne dem i stedet for at hjælpe dem lidt på vej, man hjælper ingen ved at sige at det og det og det er noget skod bare fordi man ikke selv kan lide det.Ting spiller vidt forskeligt afhængig af hvad det koples sammen med , det burde sådan en erfaren gut som dig Jensen vide med alt det udstyr der ryger ind og ud af dit hus.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 04:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin
Du er for langt ude - beklager!
Hvis du virkelig falder i svime over det grej der eksisterer d.d. hvor når vi så hen en dag???????????????????
Uambitiøs er et grimt ord, så det glemmer vi.
MHT kabler, så er der kun dårlige kabler på markedet, de forringer alle som en det signal du vil overføre.
Forstærkere har samme problem.
Jeg skal ikke lade det være usagt, at der findes forstærkere, som jeg synes godt om, men de kan sagtens blive bedre. De fleste ved godt hvordan det gøres, men det er meget vanskeligt og også dyrt at producere den slags. Derfor ser du sjældent rigtig guf.
At du jubler over det udstyr du kan købe, well fine with me.
Jeg glæder mig til, at nogen vil lave nogle ordentlige CD skiver.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 04:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas!
Jeg har det bedst med, at du holder mit navn udenfor dine indlæg tak!
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 04:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KRLY!
Jeg har ikke behov for at høre Valhalla!
Alt jeg har haft med NordOst at gøre, peger i retning af slask! Hvorfor skulle mere og finere metal gøre en forskel?
De skal være lige så heldige som en lottovinder for at nå noget der ligner neutralitet.
Prøv lige at læse deres white papers på http://www.nordost.com/products/techpapers.html
Andet steds har jeg set du varmt anbefaler Bertram cables.
Tilfældigvis sidder der et sæt på mit anlæg pt. Jeg er derfor meget spændt på, at høre hvad du har at sige om dem.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 04:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas!
Hvis verden var eventyrland, så var det sådan!
Det er den ikke!
Èn gang tabt - altid tabt!
Du kan aldrig kompensere for fejl senere i kæden, heller ikke på den måde, som man forsøger med Komrierne. (modkobling på basenheden)
Du SKAL ramme rigtigt første gang hver gang.
Intet andet fungerer. (Mike J er nok af en anden mening, lidt slask her og lidt slask der, så går det nok altsammen skal du se!)
Jonas bojer skrev:
Søren du vrøvler helt storartet efter min mening.
Jeg ser det således. Vi har en CD med nogle informationer og vi vil gerne have lyd ud af altså nogle bølger i luften.
Mellem disse to ting har vi anlægget som man kan se som en total transmitter, lydudformer og lyd laver. Hvor selve processen sker hvor den digitale lyd bliver omformet til analogsignal og laver lydbølger er sku lige meget. Om noget af denne lyd lavning bliver lavet i kablerne er da lige meget blot det resultat man høre er korrekt. Om konverteren sidder i cd-afspillren eller er extern eller sidder ude i Højtaleren er lige meget blot vi forholder os til det færdige resultat. Derfor kan dine tanker om neutrale og rigtige kabler ikke bruges til noget som helst for der findes ikke noget rigtigt kabel det er meget forskelligt fra system til system.
SE anlægget som en samlet enhed og forhold dig til resultatet. Det anlægs som viser største forskelle på dine plader er de anlæg som farver mindst da et farvet anlæg ikke kan vise lige så store forskelle som et mindre farvende anlæg. |
|
|
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren N
Så kan man altså heller ikke modkoble en forstærker????
Der røg 99% af alle amps vist
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bryde!
Du har ret, der røg de allesammen.
Umodkoblet er det bedste udgangspunkt, idet man er tvunget til at anvende gennemsunde principper og komponenter. Du er også tvunget til, at holde dig langt indenfor SOA på dine komponenter, hvis ikke det hele skal stige af i forvrængning. Men det er sundt og svært at få til at lykkes.
Der er selvfølgelig aldrig regler uden undtagelser, jeg har selv hørt et par modkoblede ting, som faktisk virkede glimrende. Servobasserne på Infinity Beta, kan dog også ét eller andet.
Men mit udgangspunkt er sådan set mere Jonas bemærkning om, at det kan være ligemeget hvad det er der får det hele til at spille godt, bare det spiller godt. Han har overordnet set ret. Det lader sig bare ikke gøre, så derfor passer det ikke i denne her verden. Du kan ikke kompensere for fejl uden at blive straffet.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren N skrev:
Hej Ronin
Du er for langt ude - beklager!
Hvis du virkelig falder i svime over det grej der eksisterer d.d. hvor når vi så hen en dag???????????????????
Uambitiøs er et grimt ord, så det glemmer vi.
MHT kabler, så er der kun dårlige kabler på markedet, de forringer alle som en det signal du vil overføre.
Forstærkere har samme problem.
Jeg skal ikke lade det være usagt, at der findes forstærkere, som jeg synes godt om, men de kan sagtens blive bedre. De fleste ved godt hvordan det gøres, men det er meget vanskeligt og også dyrt at producere den slags. Derfor ser du sjældent rigtig guf.
At du jubler over det udstyr du kan købe, well fine with me.
Jeg glæder mig til, at nogen vil lave nogle ordentlige CD skiver.
|
|
|
Hmmm at dømme på de ord du kunne tænke dig at bruge gør det desværre umuligt for mig at lave et indlæg til dig lige nu som IKKE ville blive slettet af admin med det samme, så jeg vil nøjes med at klemme det lidt sammen.
At inkludere ord som uambitiøs osv. vidner om at du da er for dum at høre på hvis. Man behøver ikke have ambitioner for at kunne nyde musikken, og man behøver bestemt heller ikke være overkræsen, gå i dybden med alt eller kunne høre græsset gro som du jo tilsyneladende kan - BARE FOR AT KUNNE HØRE MUSIK!
Hvis det at høre musik er sådan et fandens problem for dig så find dig sgu da en anden hobby. Det er sgu da til at få ondt i fødderne over alle de smålunkne kommentarer du har til mangt og megen af de produkter folk har eller omtaler. Alt kommenteres som noget slask, sovs, barbecue og generelt noget pis der ikke burde kunne virke.
I dit eksempel kan man jo ikke være tilfreds med noget af det man kan købe for der er jo intet der virker - det må sgu være træls at have det sådan. Eller du er måske kommet over den alder hvor man kan nyde musik og nu kun kan kværulere??
Beklager men jeg er sgu træt af alt det negative pis - kan du ikke vente med at kommentere noget indtil du rent faktisk har fundet noget der kan accepteres?
Der er for og imod alting men dette er sgu for åndssvagt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du bedes venligst pointere nøjagtigt hvornår jeg har sagt at jeg er faldet i svime over noget? Hvis ikke du kan det, så undlad venligst de billige kommentarerer! Jeg behøver ikke noget ekstremt for at kunne nyde den simple ting at lytte til musik og da du alligevel heller ikke i lighed med andre ved hvordan indspilningerne lyder i virkeligheden er dit hysteri over alle produkter ikke engang velbegrundet! Du kan lytte, teste og bytte rundt men du har ikke en daddel kendskab til hvordan virkeligheden forholder sig uanset hvordan du mener man skal kunne udelukke ting. Sæt det var det du selv fandt mest neutralt der var det absolutte forkerte - hvordan så verden så mon ud??
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men bortset fra det så er jeg enig med dig i dine synspunkter omkring softwaren - den kunne i allerhøjeste grad være bedre på en meget høj procentdel af det nyudgivne materiale. Det er en ringe trøst at der er lyspunkter imellem, men de er der heldigvis!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin!
Jeg er bange for vi er off topic!
Lad os hellere lave en ny tråd
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
 hmmm, du har vist ret. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja undskyld jeg lige blander mig her som ML ejer, men altså Jensen, hvad er det for en gang vås af dimension. Jeg er dødtræt af den instilling nogen af jer har heinde. Fordi du ikke kan lide Ml udstyr, så er vi der godt kan lide det altså ikke nødvendigvis uerfarende Jensen .Jeg er musiker og startede i musikskole som 5 årig og har indspillet musik i mange studier og været hi-fi enusiast siden starten af 80érne og haft maser af udstyr. Så kom ikke her og belær mig som ML ejer hvad der er godt og skidt, det er nemlig mange gange en smagssag og du har din smag Jensen og tilykke med det og hold dig for pokker så til at tale om lyd fremfor at blive ved med at stikke til os med en anden lydfilosofi end din egen. Du kan lide rørlyd, så kunne jeg jo for sjov ligeså godt skrive at jer rørfreaks i er total uerfarende og ikke ved hvordan musik lyder frisk fra studiet. Men hvor ville vi komme hen med sådan en debat. Snak lyd Jensen i stedet.
Iøvrigt er der da sikkert nogen heinde der er uerfarende, det er da næsten en selvfølge, alle er jo startet et sted, så hvorfor i alverdn tryne dem i stedet for at hjælpe dem lidt på vej, man hjælper ingen ved at sige at det og det og det er noget skod bare fordi man ikke selv kan lide det.Ting spiller vidt forskeligt afhængig af hvad det koples sammen med , det burde sådan en erfaren gut som dig Jensen vide med alt det udstyr der ryger ind og ud af dit hus. 
[/QUOTE]
HAHA ,jeg er ikke til rør lyd , jeg er til alt der svinger med det samme , der ligger den store forskel på os to .
noget jeg synes er sjover er udfra hvad valgt du dit setup ?? hvad hvad du før og hvad havde du det oppe imod .
Du køre meget i du er musiker er du hævet over dem der ikke er det ? , også forstår jeg slet ikke du kan smide ML på et par D700 , det passer slet ikke sammen et par speaker som dem har det bedst med en forstærker med en varm mellemtone , ikke langtid siden jeg hørte D900 på ML og var ved at død af grin , stemmer lyder helt døde på sådan et setup .
prøv ML på bånd det hjælper , hvis man ellers vælger den rigtig ML , er er ikke bare ML .
tro næpper du har hørt ML27,5 ML20.6 ML29 ML26s fra disse maskiner kommer der god lyd , noget man godt kunne leve med 
uerfarende den var kun til jonas .
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Søren N
Ang.modkobling: hej Søren - så er vi helt enige ( igen ? ).
Mvh Peter.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Iøvrigt er der da sikkert nogen heinde der er uerfarende, det er da næsten en selvfølge, alle er jo startet et sted, så hvorfor i alverdn tryne dem i stedet for at hjælpe dem lidt på vej, man hjælper ingen ved at sige at det og det og det er noget skod bare fordi man ikke selv kan lide det.Ting spiller vidt forskeligt afhængig af hvad det koples sammen med , det burde sådan en erfaren gut som dig Jensen vide med alt det udstyr der ryger ind og ud af dit hus. 
|
|
|
HAHA ,jeg er ikke til rør lyd , jeg er til alt der svinger med det samme , der ligger den store forskel på os to .
noget jeg synes er sjover er udfra hvad valgt du dit setup ?? hvad hvad du før og hvad havde du det oppe imod .
Du køre meget i du er musiker er du hævet over dem der ikke er det ? , også forstår jeg slet ikke du kan smide ML på et par D700 , det passer slet ikke sammen et par speaker som dem har det bedst med en forstærker med en varm mellemtone , ikke langtid siden jeg hørte D900 på ML og var ved at død af grin , stemmer lyder helt døde på sådan et setup .
prøv ML på bånd det hjælper , hvis man ellers vælger den rigtig ML , er er ikke bare ML .
tro næpper du har hørt ML27,5 ML20.6 ML29 ML26s fra disse maskiner kommer der god lyd , noget man godt kunne leve med 
uerfarende den var kun til jonas .
[/QUOTE]
Ahh Jensen, du bliver da også ved. Jeg har haft det oppe imod Krell, agurus, aregon,parasound,sony, elektrokompaniet....ml.......
At jeg er musiker har intet at gøre med at jeg skulle være hævet over andre, men hvis du har været der hvor musikken bliver fremstillet så ville du finde ud af at ingen stueanlæg overhovedet kommer i nærheden af den sande virkelighed og det er uanset om man vælger at bruge 80.000 kroner på valhalla kabler (gad vide hvad kostprisen er på dem?).
Du er til alt der svinger....Det er jeg også, mit anlæg svinger om een i helv...Døde Stemmer??...Ikke her.
Den helt store forskel på os to er at hvis du får købt noget du ikke kan lide , så skifter du det ud, du skifter anlæg som jeg skifter underbukser . Et hvert anlæg kan tveakes og tunes ind som man vil have det til at lyde og det kan gøre med feks.kabler. Hvorfor tror du jeg har MIT kabler??.
Jeg har ekpermenteret ligeså meget som dig, men bare på andre ting, jeg gider ikke skifte apparater ud hele tiden, jeg kan sagtens få de appaterer jeg har til, at lyde som jeg vil have dem til at lyde og jeg kunne aldrig finde på at købe brugtudstyr af nogen som helst.
Jeg må gøre dig opmærksom på at mit anæg lyder som jeg vil have det skal lyde og personligt er jeg ligegald med om det er neutralt eller ikke neutralt. Mit anlæg er ikke neutralt, det er jeg fuldt bevidst om og det er med fuldt overlæg at det ikke er det. Det spiller hurigt, stramt (den hel dybe bas mangler) nuaceret med en et bahageligt strejf af varme i mellemtonen .Men stadigvæk er det nådesløst afslørende og tvære ikke betoninger i de høje frekvenser så meget væk at dårlige indspininger ikke lyder ligeså dårlige som de er. Stemmer er ikke døde på ML, faktisk er ML meget stærk på netop stemmer i kraft af deres suveræne opløsning, den opløsning finder du slet ikke hos fesk.Krell og Parasound m.fl.. Du må være dårlig til at parre dit ydstyr hvis du får Ml til at lyde så dårligt som du beskriver.
Men ellers er det stadigvæk en smagsag hvad man kan lide af lyd og jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der rigtig og forkert og det skal du sku heller ikke Jensen, men der er mange herinde der mener at de har bedre øre end os andre og dem om det, de må have et kedeligt liv og skulle hellere sætte sig ned og høre noget musik, for musikken må alt andet lige komme i første række. Hvad skulle vi ellers bruge en hel årsløn på alt det elektronik bras.?
Husk.....Smag kan ikke diskuteres.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
JohnJohn Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 05 Maj 2003 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan sagtens få de appaterer jeg har til, at lyde som jeg vil have dem til at lyde og jeg kunne aldrig finde på at købe brugtudstyr af nogen som helst.
Skulle det være en hentydning til at alt brugt er noget l**t eller at det ikke kan lyde ordentligt fordi der kan spares en helvedes masse penge på grej der er ENDNU dyrere end det du og jeg og andre har?
Mig bekendt har det aldrig spillet bedre af at det kun er Jensen der har haft min cd f.eks. så uanset meningen så holder den ikke. Det er da kun lige fornøjelsen af at pakke noget helt nyt grej ud der er god men ikke noget jeg ville betale 24000 kr. for når jeg kunne få den til 8000 kr.! Købte du ikke din DCD-S1 som demo, forresten?
No offense, slips - du får det bare til at lyde som noget "sørgeligt" at købe brugt. (måske fordi det er en praksis Jensen gør meget i??) No harm done! 
|
Til top |
|
|