Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, sandheden gør ondt og det ville være træls at sluge klumpen og sige at ens nyindkøbte grej til 200000 kr. spillede af røven til fordi man vidste man ville tabe alt for meget ved at sælge igen og købe noget andet. Den store afskrivning har man ikke på brugte grejer og man kan sagtens finde ting der er så tæt på nye at man ikke troede at de havde været brugt - bare se den Luxman cd jeg købte af Jensen, vidste jeg det ikke ville jeg tro at den var ny da jeg hentede den og den LUGTEDE endda stadig som ny. 
Så lad være med at vende brugtmarkedet til noget negativt, for det har du absolut intet at have i! De negative elementer på brugtmarkedet (suspekte typer osv.) skal man hurtigt kunne lure an - har prøvet det et par gange, og der er altid noget der indikerer lusk!
Nogle er til en ting, andre er til andet - dem der er til det andet taber bare ikke så mange penge uanset om de skifter hurtigt eller bruger grejet i længere tid! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
At sige at grej til 200k spiller af røven til er da noget af en påstand,det er muligt at man ikke bryder sig om lyden,men derfra og til at sige at det lyder af l...
Brugt er ikke at foragte da der er rigtig meget godt udstyr til rimelige penge,og hvis man skifter udstyr tit er det da en fordel da man ikke sætter meget til ved salg. Men jeg kan da også godt følge shelde i at der er noget særligt ved at pakke en spritny ting ud,og hvis man er sikker på at det er den rigtige man har valgt og ikke ønsker at skifte med det samme er det vel ok at købe nyt,man får jo også nytte af garantien. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugt markedet er da godt her kan man virkelig spare penge og stoler man på sælgeren er der da intet ivejen for at købe brugt. Jeg ville da gerne have en 4 måneder gammel cd12 for 60.000kr hehe
Man skal dog være sikker på at man kan stole på sælgeren for jeg har set og hørt om eksempler på at en tweaket højtaler blev solgt uden dette blev nævnt, godt nok var de orginale enhedder og orginale komponenter loddet tilbage i højtaleren, jeg ville sku ære ked af hvis jeg kom til at købe noget som folk har rodet i.
Mit råd er blot brug dine øre og mener du at du kan stole på sælgeren så er der altså intet ivejen for at købe brugt.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
At sige at grej til 200k spiller af røven til er da noget af en påstand,det er muligt at man ikke bryder sig om lyden,men derfra og til at sige at det lyder af l...
Brugt er ikke at foragte da der er rigtig meget godt udstyr til rimelige penge,og hvis man skifter udstyr tit er det da en fordel da man ikke sætter meget til ved salg. Men jeg kan da også godt følge shelde i at der er noget særligt ved at pakke en spritny ting ud,og hvis man er sikker på at det er den rigtige man har valgt og ikke ønsker at skifte med det samme er det vel ok at købe nyt,man får jo også nytte af garantien.
|
|
|
Har hørt mange setup til de penge der spillet aaa røven til , og det med at købe nyt ja gør jeg da også selv , men du ved aldrig om det er noget for dig , der kan gå uger ja md med at finde udaf det .
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting mere hvis man skifer graj for tit altså man skifter store komponenter ud og gerne fra forskellige mærker så kan det altså godt efter min mening være tegn på at man flakker rundt ude mål med hifien. Jeg skifer ikke ud jeg opgradere og jeg mener at jeg får mere at det jeg gerne vil have ved opgraderinger og kan forbedringen stå til måls med merprisen så er det kun min økonomiske sitiuation som afgøre om jeg køber.
Jeg mener at hvis nogle skifter noget ML ud med noget Krell eller Linn og mener at de opgradere så vrøvler de for disse 3 komponenter er der meget store forskelle på så det er en helt ande lyd man får ved at skifte ML ud med en af disse mærker. Mener man alligevel at disse mærker ligger tæt på hinanden som Mike-j og Kristian gør er det kun fordi man ikke har forstand på HIFI og at man ikke mener at der findes de store forskelle mellem disse 3 mærker betyder det blot at resten af anlægget farver lyden så meget at de ikke kan høre disse forskelle.
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Mener man alligevel at disse mærker ligger tæt på hinanden som Mike-j og Kristian gør er det kun fordi man ikke har forstand på HIFI og at man ikke mener at der findes de store forskelle mellem disse 3 mærker betyder det blot at resten af anlægget farver lyden så meget at de ikke kan høre disse forskelle."
Jonas du er sgu´da noget speciel!, komentare som de ovennævnte, er ikke ligefrem noget der skaber respekt for dig og dine holdninger. __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Brugt er ikke at foragte da der er rigtig meget godt udstyr til rimelige penge,og hvis man skifter udstyr tit er det da en fordel da man ikke sætter meget til ved salg. Men jeg kan da også godt følge shelde i at der er noget særligt ved at pakke en spritny ting ud,og hvis man er sikker på at det er den rigtige man har valgt og ikke ønsker at skifte med det samme er det vel ok at købe nyt,man får jo også nytte af garantien.
|
|
|
Hej Finn29...
Det var nu ikke mig, det var Ikke Sipsefyr...men jeg kan nu også godt lide at pakke nye ting op.... ...
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Finn29 skrev:
|
|
|
Har hørt mange setup til de penge der spillet aaa røven til , og det med at købe nyt ja gør jeg da også selv , men du ved aldrig om det er noget for dig , der kan gå uger ja md med at finde udaf det .
|
|
|
Ikke enig! ved godt at du har hørt mere end de fleste.men udstyr i den klasse vil altid kunne lyde godt selvføli' afhænig af hvad det bliver paret med. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=Ikke Slipsefyr]
Ja du lyder sku også som om een eller anden har pisset i ned i et eller andet.
For min skyld kan du grine herfra og til sønder bøvelse, jeg vil ikke eje noget andre har haft, jeg vil pakke det op fra kassen og nyde lugten af nyt udstyr, men det forstår du sikkert ikke noget af Jensen med det forbrug du har af udstyr.
Godnat og drøm behageligt.
|
|
|
Den store forskel på os to , er jeg prøver du snakker , og tænker mere over hvad andre siger til dit setup , jeg er total ligeglad med hvad der står her bare det spiller , om det er ML krell ja sony f**k det
Og det sjove er at ikke altid det man forventer skulle spille bedst gør det , men 99% ville sige ders er bedst hvis de har smidt en masse penge i det .
sådan er det .
|
|
|
Jeg har nu aldrig påstået nogen steder at mit setup skulle være bedst, hvor har du det fra?, der findes massere af udstyr der spiller bedre, men så længe jeg er tilfreds med mit setup er jeg ligeglad med det.
Jeg har været ligesom dig før i tiden, skiftet udstyr ret ofte, det gider jeg ikke mere ,for jeg har fået sat noget sammen som spiller som jeg vil have det skal spille, derfor er det vigtigere for mig at købe musik til det i stedet for. Når alt kommer til alt er det faktisk det der er vigtigste for mig....MUSIKKEN. Jeg lytter heller aldrig til latterlige tesplader a la´hi fi dullety, jeg lytter til det musik jeg kan lide og det er jo også der jeg kan høre en forskel iøvrigt.
Med hensyn til at købe brugt, jamen det kan jeg godt forstå mange gør, de kan jo være heldige at få fat i kostbare appaterer ad den vej. Skulle jeg købe brugt ville jeg bare aldrig gøre det uden at sælger kan fremvise kassebon.garantibeviser o.l., men det er bare min indstilling. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke enig! ved godt at du har hørt mere end de fleste.men udstyr i den klasse vil altid kunne lyde godt selvføli' afhænig af hvad det bliver paret med.
[/QUOTE]
ja kan være det , men hart sgu hørt meget , hvor man ikke fatter det koster så meget .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Lige en ting mere hvis man skifer graj for tit altså man skifter store komponenter ud og gerne fra forskellige mærker så kan det altså godt efter min mening være tegn på at man flakker rundt ude mål med hifien. Jeg skifer ikke ud jeg opgradere og jeg mener at jeg får mere at det jeg gerne vil have ved opgraderinger og kan forbedringen stå til måls med merprisen så er det kun min økonomiske sitiuation som afgøre om jeg køber.
Jeg mener at hvis nogle skifter noget ML ud med noget Krell eller Linn og mener at de opgradere så vrøvler de for disse 3 komponenter er der meget store forskelle på så det er en helt ande lyd man får ved at skifte ML ud med en af disse mærker. Mener man alligevel at disse mærker ligger tæt på hinanden som Mike-j og Kristian gør er det kun fordi man ikke har forstand på HIFI og at man ikke mener at der findes de store forskelle mellem disse 3 mærker betyder det blot at resten af anlægget farver lyden så meget at de ikke kan høre disse forskelle.
|
|
|
Jamen det er jo lige mine ord ,lige borset fra at jeg mener at både Mike J og Kristian skam udemærket har forstand på hi-fi, så lad os nu lige lægge personfnidderiet væk og debatere i god tone. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den store forskel på os to , er jeg prøver du snakker , og tænker mere over hvad andre siger til dit setup , jeg er total ligeglad med hvad der står her bare det spiller , om det er ML krell ja sony f**k det
Og det sjove er at ikke altid det man forventer skulle spille bedst gør det , men 99% ville sige ders er bedst hvis de har smidt en masse penge i det .
sådan er det .
[/QUOTE]
Jeg har nu aldrig påstået nogen steder at mit setup skulle være bedst, hvor har du det fra?, der findes massere af udstyr der spiller bedre, men så længe jeg er tilfreds med mit setup er jeg ligeglad med det.
Jeg har været ligesom dig før i tiden, skiftet udstyr ret ofte, det gider jeg ikke mere ,for jeg har fået sat noget sammen som spiller som jeg vil have det skal spille, derfor er det vigtigere for mig at købe musik til det i stedet for. Når alt kommer til alt er det faktisk det der er vigtigste for mig....MUSIKKEN. Jeg lytter heller aldrig til latterlige tesplader a la´hi fi dullety, jeg lytter til det musik jeg kan lide og det er jo også der jeg kan høre en forskel iøvrigt.
Med hensyn til at købe brugt, jamen det kan jeg godt forstå mange gør, de kan jo være heldige at få fat i kostbare appaterer ad den vej. Skulle jeg købe brugt ville jeg bare aldrig gøre det uden at sælger kan fremvise kassebon.garantibeviser o.l., men det er bare min indstilling.
[/QUOTE]
Hvor skriver jeg at du mener dit setup er det bedste , du tag alt ilde op ?
Musik , jeg bruger næsten det samme på musik som på hifi .
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Jonas du er sgu´da noget speciel!, komentare som de ovennævnte, er ikke ligefrem noget der skaber respekt for dig og dine holdninger.
|
|
|
Der mangler lidt debat og skriver man som f.eks. Mike-j gør når han tester CD12 mod ML CD-afspilleren at der kun er ganske få detaljer og klang forskelle som skiller disse 2 CD-afspillere. Her mener jeg det er synd at folk kan få den opfattelse at når man nærmer sig HIGHend produkterne så er der kun små forskelle. Det er der altså ikke der er megastore forskelle også selv om en erfaren mand som redaktøren også siger dette. Hvad kan man egentlig bruge erfaringer til hvis det betyder man ikke længere kan høre forskelle ? Jeg ved godt at nogle tolker det som om jeg vil være modsat men mine erfaringer skriger mod det de gamle rotter siger og heldigvis er der flere som giver mig ret selv f.eks. Densen.
Tag f.eks. hvis folk tester kabler eller opamps så har de meget stor tilbøjelighed til at vælge det produkt som giver mest diskant og luft i toppen, som i første omgang lyder til at give mere opløsning. Jeg oplever tit at disse nemme lydforskelle man får med disse valg gør at musikaliteten forsvinder. JEg har siddet i test af kabler og opamps og sagt der mangler noget måske en guitar og efter et musikalsk produkt kom i hørte alle tydeligt at melodien i guitaren kom frem og understøttede sangeren. Guitaren kom nu ikke så meget frem i en luftig top men dens melodi gik i sammenhæng med sangeren og musikken gav pludselig mere mening. Det er sådanne musikalske erfaringer som gør mig meget sikker i min sag men vil folk gerne putte så meget top og luft i anlægget at de f.eks. ikke kan høre forskelle på cd-afspilleren i den dyre ende så er det oki for mig blot de ikke siger de har forstand på HIFI for det handler altså efter min mening om musik. Det er af denne grund jeg deltager i disse debatter for ikke at alle skal blindt tro på det Mike-j eller Redaktøren skriver.
Jeg kan i test til en hver tid vise at en gammel nad 3020 giver mere musik end alle LC's forstærker produkter og det er sku testet. Derfor glæder jeg mig meget til at lytte Mike-j anlæg med alt det LC-grej for jeg fatter slet ikke han kan få det til at spille musik og måske jeg har misforstået sagerne og det vil jeg da gerne undersøge.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
sådan er det .
|
|
|
Med hensyn til at købe brugt, jamen det kan jeg godt forstå mange gør, de kan jo være heldige at få fat i kostbare appaterer ad den vej. Skulle jeg købe brugt ville jeg bare aldrig gøre det uden at sælger kan fremvise kassebon.garantibeviser o.l., men det er bare min indstilling.
[/QUOTE]
Hvor skriver jeg at du mener dit setup er det bedste , du tag alt ilde op ?
Musik , jeg bruger næsten det samme på musik som på hifi .
[/QUOTE]
Ja selvfølgelig tager det ilde op når folk skriver direkte løgnagtige ting om hinaden . Det er useriøst Jensen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
tager det ilde op når folk skriver direkte løgnagtige ting om hinaden . Det er useriøst Jensen.
[/QUOTE]
hov hov tag dig sammen 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE jeg som trode i var venner 
Men tag den LC clock ud af den Dennon cdafspiller og byt ML effekten ud med 2 stk. NAD3020 så får du mere musik.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Men tag den LC clock ud af den Dennon cdafspiller og byt ML effekten ud med 2 stk. NAD3020 så får du mere musik.
|
|
|
NAD........Det kommer aldrig ind for mine døre, men ellers tak for rådet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
NAD........Det kommer aldrig ind for mine døre, men ellers tak for rådet.
Ja NAD er godt til de små penge , man får musik
Og jeg driller kun ha 
Jeg er ligeglad med hvad folk har , men mange i dette lille l**te land har ondt i røven over meget , tag bare de Valhalla kabler de pisser dem ned , men har aldrig hørt dem , kun en grund til det , og det er folk ikke selv har penge til dem , jeg synes det er fedt nogle har penge til at købe dem og prøve dem .
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
NAD........Det kommer aldrig ind for mine døre, men ellers tak for rådet.
Ja NAD er godt til de små penge , man får musik
Og jeg driller kun ha 
Jeg er ligeglad med hvad folk har , men mange i dette lille l**te land har ondt i røven over meget , tag bare de Valhalla kabler de pisser dem ned , men har aldrig hørt dem , kun en grund til det , og det er folk ikke selv har penge til dem , jeg synes det er fedt nogle har penge til at købe dem og prøve dem .
|
|
|
Helt enig misundelse er den værste sygedom her i landet. Jeg var MEGA glad for mit Kenwood anlæg med Hjemme byggede Visaton højtalere jeg havde for snart 10 år siden. Nu er jeg MEGA glad for mit noget dyre anlæg og jeg forstår ikke folk som går ned på det plan når de diskutere og ofte siger at du blot vil prale med prisen. De har netop ikke fattet noget som helst alle er jo glade for deres anlæg uanset pris for ellers havde de jo ikke købt anlægget ?
Jeg ser sådanne på det at behov og drømme følger ofte priserne for da jeg var fattig studerende var mine drømme en cdafspiller til 2000kr nu er drømmen en CD12 som jeg måske ikke helt har råd til når nu jeg står foran en flytning. Jeg håber aldrig at jeg bliver så rig at jeg kan købe hvad som helst for noget af det sjove er at knokle og spare sammen og så købe en drømme komponent til anlægget.
Min konklusion er således at dem som siger at de folk med dyre anlæg blot vil prale med prisen er nogle afstumpede og misundelige folk der ikke besidder den gode menneskelige egenskab at man kan glæde sig på andre folks vegne. Det er da mega fedt hvis nogle har et dyrt og godt anlæg jeg vil aldrig blive misundelig men blot håbe at jeg kan få lov til at høre vidunderet.
|
Til top |
|
|