| Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo spændende ud. Kunne forestille mig at der "måske" er mere synergi at hente i disse kabler i forhold til QED kablerne jeg har. Er der nogle der har lagt øre til dem? Hvad koster de ca?
MVH Brian
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes ved det , kender dem godt , mere højttaler jeg tænker på . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lectron skrev:
|
Det ser jo spændende ud. Kunne forestille mig at der "måske" er mere synergi at hente i disse kabler i forhold til QED kablerne jeg har. Er der nogle der har lagt øre til dem? Hvad koster de ca?
MVH Brian
|
|
|
De får ufattelig god kritik i de tilbagemeldinger jeg har fået, hvor kablerne har været testet på hele Domus-serien, Cremona-serien samt den nye Guarneri Memento. Men prisen er også ganske høj. René fra VassagoHifi opgav dem til 1700 Euro og 700 Euro for hhv. højtalerkabel og interconnect, hvilket dog er LANGT over hvad de forhandles til i eksempelvis Holland. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Lectron skrev:
|
MVH Brian
|
|
|
De får ufattelig god kritik i de tilbagemeldinger jeg har fået, hvor kablerne har været testet på hele Domus-serien, Cremona-serien samt den nye Guarneri Memento. Men prisen er også ganske høj. René fra VassagoHifi opgav dem til 1700 Euro og 700 Euro for hhv. højtalerkabel og interconnect, hvilket dog er LANGT over hvad de forhandles til i eksempelvis Holland.
|
|
|
Ja de er ok .
prisen var den tyske pris .
NF 1 m 800,-€ LS 3 m 1900,-€ __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai skrev:
|
Accuphase DP-55, Audio Innovations 300 og Sonus Faber concerto home. Og så Diana Kralls stemme.......der skete der noget helt magisk! Selv kæresten faldt i svime! På trods af alle odds med en besværlig Sonus Faber og sølle 2x10 watt klasse A, havde Diana Krall bare en stemme SÅ nærværende og kælen som jeg hverken før eller siden har hørt mage til.
Det er lidt af det jeg mente med at SF setup'et kan nogle ting jeg ikke kan forklare, eller har oplevet med mine tidligere anlæg, men bare gør at man får "goosebumps" en gang imellem. Altså at der sker noget med musikken man ikke har lagt mærke til før, detaljer og ekstrem nærvær. En lille del af æren for nærværet, vil jeg godt tilskrive min Linn Mimik cd afspiller, som efter min mening altid har besiddet denne egenskab. Den er meget varm, og lyder lidt af en pladespiller, dog med en mere firkantet top. Det er bestemt ikke en "killer cd", jeg synes bare den spiller utrolig magisk på de rette steder til pengene. Går lidt med tanker om at prøve en Unison unico cd afspiller, men har ingen anelse om hvordan den spiller.
Men tak for handelen med A48´eren- den bliver her!
Det glæder mig at du er tilfreds med den. Søster var også træt af at jeg solgte den, da hun gerne ville have haft den, efter at have hørt den sat op imod bla.a Arcam, Naim Nait2,Densen Beat 100. At høre jimi Hendrix på hendes Danspeak Multi 4.0/Sugden A48III setup er som at være på Woodstock festival'en! Hold K.... det rykkede! Den har en helt uhyggelig evne til at få alting til at lyde så naturligt og råt, men samtidig blød og lækker når den skal det. Ingen tvivl om at, skulle jeg vælge ny forstærker igen idag, ville valget klart falde på A48III, eller A28. Men den ville nok få sine problemer med at yde det optimale på Concerto Home. :-)
MVH Brian |
|
|
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|
Ja de er ok .
NF 1 m 800,-€ LS 3 m 1900,-€
|
|
|
Så er de åbenbart steget. Priserne jeg opgav er direkte fra din egen mail. 
Nå, fred være med det. De ligger langt over hvad jeg pt. er villig til at betale. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lectron skrev:
| Går lidt med tanker om at prøve en Unison unico cd afspiller, men har ingen anelse om hvordan den spiller. |
|
|
Det er efter sigende bestemt en maskine som er værd at prøve. Den skulle være en ægte prisbasker. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Lectron!
Dejligt at min gamle SF Musica er kommet til en der sætter pris på den - og den kan spille på SF højttalerne. Det har jeg om nogen været overbevist om i længere tid. Jeg brugte den på SF Extrema, som nu er solgt til Sverige. Det var en rigtig god kombination!
Dog må jeg jo også krybe til korset og sige at jeg måtte kæmpe ret meget med mine Extremaer for at få dem til at "synge". Det fik jeg dem til med LAMM, 2 x Accuphase A60 og med mit Mark Levinson udstyr - men prisen. På den forkerte side af ...... Men så lød det også rigtig godt.
Da jeg så solgte Extremaerne til fordel for Wilson Watt må jeg erkende at den lille Musica ikke sang længere - slet ikke som med Extremaerne. Det var her vi handlede Musica-Nordic Ming Da.
Det sjove var at den lille 13 watter bare spiller som en drøm på Wilson. Synagi, som da Extrema og Musica spillede sammen. Tilfældigheder eller held???
Men et er sikkert og det er at SF højttalerne kan li´ den lille Musica som makker - men de er vist også lavet til hinanden. Det ved SF klubben formentlig meget mere om eller også vil de sikkert sætte en ære i at finde ud af det tror jeg!
|
|
|
Hej Morten,
ja, jeg takker også mange gange for handelen, Mingda/Musica. Det glæder mig også at den lille smukke Nordic MingDa bliver værdsat, og spiller hos dig. En aften herhjemme sad konen og jeg og nød dens egenskaber ved moderat volume selvfølgelig. Jeg er ikke i tvivl om at den spiller dejligt musikalsk, men som tidligere nævnt blev den altså lidt klemt og tynd når den skulle yde lidt. Diana Krall's forholdsvis simple plade "love scenes" gik helt galt, når hun virkelig sang igennem, selv ved moderat lydtyrke. Kontrabassen på pladen var heller ikke dens livret. Ærgeligt, for som sagt, den kunne sagtens tryllebinde med en god flaske rødvin, og konen i hånden. Med andre ord...klangen fejlede bestemt ikke noget. Kunne virkelig godt tænke mig at kigge forbi dig en dag og lytte på den igen.
MVH Brian
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev iøvrigt glædeligt overrasket for et par dage siden. Havde for et stykke tid siden skrevet til Sonus Faber inde fra deres hjemmeside, at jeg var i tvivl om at det var det originale strømkabel jeg havde til Musica'en, og om jeg evt kunne købe et direkte fra dem. Mr. Highend (Morten) var også i tvivl da jeg købte den af ham, så hvorfor ikke spørge direkte. Samtidig stod jeg også og manglede en ekstra sikring til den, da den af uforklarlige årsager pludselig sprang. Heldigvis var der en ekstra i "strømbrønden", men jeg ville jo selvfølgelig gerne have en original sikring hvis det skulle ske igen. Det er typen med sand i. Nu til overaskelsen.....pludselig bankede posten på døren, og gav mig en pakke med Sonus Faber label, og hvad lå heri??? Godt gættet...et splinternyt original strømkabel, plus 5 ekstra sikringer og en lille hilsen fra SF hvor de oplyste at min forstærker var produceret i 98. (Havde oplyst serienummer til dem). Det bedste af det hele var at det kom kvit og frit. Det kalder jeg service af høj klasse! 
MVH Brian
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
MC955 skrev:
|
Ja de er ok .
|
|
|
Nå, fred være med det. De ligger langt over hvad jeg pt. er villig til at betale.
|
|
|
også mig  __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lectron skrev:
|
Blev iøvrigt glædeligt overrasket for et par dage siden. Havde for et stykke tid siden skrevet til Sonus Faber inde fra deres hjemmeside, at jeg var i tvivl om at det var det originale strømkabel jeg havde til Musica'en, og om jeg evt kunne købe et direkte fra dem. Mr. Highend (Morten) var også i tvivl da jeg købte den af ham, så hvorfor ikke spørge direkte. Samtidig stod jeg også og manglede en ekstra sikring til den, da den af uforklarlige årsager pludselig sprang. Heldigvis var der en ekstra i "strømbrønden", men jeg ville jo selvfølgelig gerne have en original sikring hvis det skulle ske igen. Det er typen med sand i. Nu til overaskelsen.....pludselig bankede posten på døren, og gav mig en pakke med Sonus Faber label, og hvad lå heri??? Godt gættet...et splinternyt original strømkabel, plus 5 ekstra sikringer og en lille hilsen fra SF hvor de oplyste at min forstærker var produceret i 98. (Havde oplyst serienummer til dem). Det bedste af det hele var at det kom kvit og frit. Det kalder jeg service af høj klasse! 
MVH Brian |
|
|
Smukt! 
Skal du have skiftet frontpladen på Musicaen, kan du også oplyse type og serienummer på den SF-højtaler den skal spille sammen med, så får du lavet en forplade i træ der i træsort, overfladebehandling og aldersmæssigt svarer til dine højtalere. -Et perfekt match.  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Lectron skrev:
|
MVH Brian |
|
|
Smukt! 
Skal du have skiftet frontpladen på Musicaen, kan du også oplyse type og serienummer på den SF-højtaler den skal spille sammen med, så får du lavet en forplade i træ der i træsort, overfladebehandling og aldersmæssigt svarer til dine højtalere. -Et perfekt match. 
|
|
|
Hold da op...det lyder da kanon, hvis jeg skulle finde på at skifte Concerto'erne ud med andre SF modeller. Som det står nu, matcher de meget godt sammen. Både standere, Højtalere og Musica, er i samme træsort og nuance, (nøddetræ). Men tak for oplysningen Søren . Hvilken spilledåse har du egentlig stående derhjemme?
MVH Brian
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom også lige i tanker om at tjekke din profil. Der står det hele jo! Douff! Loggede også lige ind på SF kubben, så jeg kunne se billeder af dit fine setup. Det ser squ godt ud. Jeg er selv medlem af klubben under navnet Itzibitzi . Mangler bare at få investeret i et ordentligt digital kamera, så jeg kan sende nogle billeder og en beskrivelse af grej. Men det kommer om ikke så længe håber jeg
MVH Brian
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lectron skrev:
|
Kom også lige i tanker om at tjekke din profil. Der står det hele jo! Douff! Loggede også lige ind på SF kubben, så jeg kunne se billeder af dit fine setup. Det ser squ godt ud. Jeg er selv medlem af klubben under navnet Itzibitzi . Mangler bare at få investeret i et ordentligt digital kamera, så jeg kan sende nogle billeder og en beskrivelse af grej. Men det kommer om ikke så længe håber jeg
MVH Brian |
|
|
Gud, er det dig! Super dejligt (har ikke hørt fra dig et stykke tid).   
Glæder mig rigtigt meget til at se/læse din præsentation. Det er jo musiknydelse i højeste potens.  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en rørslæde spiller skidt med en given højttaler, er DEN FØRSTE ting man skal tjekke, om højttaleren har en meget varierende impedans. Rørslæder har lav dæmpningsfaktor (høj udgangsimpedans) og frekvensgangen vil derfor ligne et spejlbillede af impedanskurven!
http://stereophile.com/reference/810/
Hvorfor har ingen skrevet det her i denne tråd?
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lectron! - (Brian)
Godt at høre at du er blevet vel modtaget af Sonus Faber - fabrikken. Sådan! Bør det også være - det kender jeg fra andre gode hifi mærker. Tilfredse kunder kommer jo tilbage.
Det samme håber jeg også du oplever med Sonus Faber Clubben - jeg var dog ikke så heldig. Måske var jeg for meget min egen herre
Årsagen til at jeg skiftede mærke var dog ikke disse uoverensstemmelser, men udelukkende at jeg fandt en ny og for mig mere rigtig vej til "musikken". SF (Extrema) er bestemt et godt mærke og jeg var da også i tvivl, da mine Wilson kom på besøg. Jeg havde begge sæt en rum tid, hvor der blev skiftet rundt. Og flere "øre" var på besøg - alle var enige om at forskellen var til at få øje på. Så jeg måtte videre - og det med et lidt grædende hjerte. For SF går ind i sjælen - og ejerglæden er stor.
Men som der er skrevet før om SF Extrema, så er de svære at arbejde med og det ende da også med en Proceed HP2, der måtte til rep. 2 gange. Belastningen var for stor!
Så Brian - der er ikke meget tilbage fra tidligere, men kommer du forbi kan du jo ringe! __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
MC955 skrev:
|
Ja de er ok .
|
|
|
Nå, fred være med det. De ligger langt over hvad jeg pt. er villig til at betale.
|
|
|
Bruger dem lige nu mellem cd og preamp __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
800 € for 1m snor? Det ligner den gamle historie om den usælgelige parfume, der blev en succés, da salgsprisen blev fordoblet *ROFL*
|
| Til top |
|
| |