| Forfatter |
|
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
dtomsen skrev:
|
Har lige fået anskaffet mig en squeezebox 3 fra streamtech.dk og er ovenud begejstret over design, lydkvalitet og især brugervenlighed på den lillle box, men ligefrem slå gode cd-afspillere, det kan den nu ikke, også selvom gud-og-hver-mand skulle påstå det. Men fremtiden, det er den.
Et stort herfra.
|
|
|
Hvilken DAC bruger du?
/vilmann |
|
|
Hehe, burde nok have indsat "på egen hånd" efter "gode cd-afspillere"
Jeg bruger ingen selvstændig DAC, og jeg går ud fra at de digitale indgange på en afdanket Marantz SR5200 ikke rigtig tæller i den sammenhæng 
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Jeg blev vist for nærtagen over spørgsmålet
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi havde squeezeboxaften i Herlev Hifiklub forleden: først lyttede vi til en SB med Benchmark DAC1. Den kombi var der ikke rigtigt nogen der kunne lide. Lyden var ikke "rar". Sådan lidt øretrættende og skinger. Dernæst den rå SB. Straks bedre at lytte til men på ingen måde bedre en reference-CDen. Folk var dog generelt glædeligt overraskede. Til sidst lyttede vi til en modded SB (nu PSU og en den udskiftede kondensatorer). Der var klart forskel ifht stdversionen. Faktum er at en SB kan lyde ret hæderligt og man kan så vælge at modde den (der var for 1000 kr komponenter) eller man kan finde en DAC der passer til den. Glæde skal man nok få af den. Betjeningen er jo ret fin.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH,
Hvad var holdningen til den analog udgang ?
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt lyttede vi til den rå SB. Både direkte til effekterne og gennem en forforstærker. I forhold til DAC1 kombinationen lød den ret behageligt, men der var et godt stykke til highend. Den havde godt af at køre igennem en kvalitetspre (noget Joule Electra).
Til alm brug er den ganske fin. Hvis man skal dyrke sin hifi-hobby bør man gøre noget yderligere.
Der er jo også den nye transporter, men den har ingen hørt endnu. Den koster også lige 6 gange mere...
vH pH
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kun ser på Squeezeboxen som en netværksenhed med SPDIF udgang er der jo en del alternativer der er rent tilpasset det formål.
Empirical Audio har fx apparater med WiFi og I2S udgange. Det kan kobles med fx en Audio Alchemy XDP med I2S indgang. Men har Transporter en high-end analogdel så er der jo ingen grund til at sende det digitale signal gennem endnu et interface. Det bliver spændende at se.
Samme firma udfører iøvrigt mods af Benchmark DAC 1. Se alle mods her. Man skal op med pengepungen, men interessant ser det ud. Husker jeg ret er den modificerede Benchmark DAC 1 nu deres nye reference. Det er ikke småting hvad de ændrer i den. Deres tidligere reference var en Perpetual Technologies DAC. PT er skabt af folk fra det hedengangne Audio Alchemy.
|
| Til top |
|
| |
Audio_Man Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
Vi havde squeezeboxaften i Herlev Hifiklub forleden: først lyttede vi til en SB med Benchmark DAC1. Den kombi var der ikke rigtigt nogen der kunne lide. Lyden var ikke "rar". Sådan lidt øretrættende og skinger. Dernæst den rå SB. Straks bedre at lytte til men på ingen måde bedre en reference-CDen. Folk var dog generelt glædeligt overraskede. Til sidst lyttede vi til en modded SB (nu PSU og en den udskiftede kondensatorer). Der var klart forskel ifht stdversionen. Faktum er at en SB kan lyde ret hæderligt og man kan så vælge at modde den (der var for 1000 kr komponenter) eller man kan finde en DAC der passer til den. Glæde skal man nok få af den. Betjeningen er jo ret fin.
vH pH |
|
|
Hej pH Kan du komme med lidt flere detaljer omkring mod'den af SB'en? Hvilken PSU er der tale om? Hvilke kondensatorer er der skiftet og til hvilke "mærker"? På forhånd tak..... Mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
|
vH pH
|
|
|
Hej pH
Du skriver at der var klart forskel på den moddede version vs standardversionen. Var det en klart positiv forskel og hvori bestod forskellen?
vh ole
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den moddede var bare bedre. Lyden blev mere korrekt. Detalerne blev klarere, farvning mindre og lydbilledet faldt bedre på plads. Jeg er ikke god til at beskrive forskellene. Vi sammenlignede med en større Sony SACD-fætter (også modded) som reference.
Ang. modifikationerne var der lavet en kraftig lineær strømforsyning (tror den var på ca. 4 A!). Hvilke komponenter der var skiftet og med hvad aner jeg ikke. Der må i spørge Hans fra klubben. Han har vel bare taget alle de komponenter han kunne komme til i lydvejen. Der var boret huller bagi så de nye kondensatorer stak ud (de var noget større).
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
|
Den moddede var bare bedre. Lyden blev mere korrekt. Detalerne blev klarere, farvning mindre og lydbilledet faldt bedre på plads. Jeg er ikke god til at beskrive forskellene. Vi sammenlignede med en større Sony SACD-fætter (også modded) som reference.
Ang. modifikationerne var der lavet en kraftig lineær strømforsyning (tror den var på ca. 4 A!). Hvilke komponenter der var skiftet og med hvad aner jeg ikke. Der må i spørge Hans fra klubben. Han har vel bare taget alle de komponenter han kunne komme til i lydvejen. Der var boret huller bagi så de nye kondensatorer stak ud (de var noget større).
vH pH |
|
|
Der er faktisk en del om mods. af denne SqezzeBox på nettet, sågar impotøren har nogle tips. Det er muligt at se og høre de 2 modeller på hifimessen, så jeg må afsted...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimkp skrev:
|
Hej,
En test af Transporter forventes at blive publiceret i løbet af efteråret - afhængigt af leverancetidspunkt for Slimdevices
Mange hilsner
Kim Kruse High Fidelity |
|
|
Tak for det - det var lige det jeg tænkte: "ærgerligt at I ikke også fik transportenen testet"! Den har jo på papiret mulighed for at give rigtig god lyd - bare synd at den ikke er lige så flot som lillebroderen.
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modded Squeezebox 2 sammenlignet med den nye Transporter:
Nu snakker vi jo ikke bare om "små-modding" som kan læses af teksten -men meget sjovt at se hvad man kan krænge ud af de små sataner 
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
jholesen skrev:
| Hvis man er lidt ferm til computere findes der flere netværksharddiske (NAS) der kan køre det lille slimserverprogram, enten fra "fødslen" af eller som "hack"; brug Google, der er meget information at hente, alt efter hvilken enhed man har. Så kan man høre musik helt uden at tænde computeren |
|
|
@ sjorslev: Hvad med lige at undersøge hvordan sådan en NAS fyr fungere, hvis du kun skal bruge den som server. Det lyder ganske snedigt  |
|
|
Jeg kører min SlimServer fra en Synology 101g+ med så vidt jeg husker 300 giga disk. Regner med at pløkke en disk eller to mere i den. Installationen var ganske smertefri og det fungerer fint. Dog er den reelt fuldstændig ubrugelig mens den opdaterer musiksamlingen, men det skulle blive bedre med næste version af SlimServer. Jeg kører 6.5.
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
27ph: Jeg har været inde på herlev hifiklubs hjemmeside, men der står ikke hvordan man kommer i kontakt med denne Hans. Det kunne være fedt hvis du kunne finde ud af præcist hvilken PSU og kondensatorer der var brugt.
Med venlig hilsen Bager
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
27ph: Jeg har været inde på herlev hifiklubs hjemmeside, men der står ikke hvordan man kommer i kontakt med denne Hans. Det kunne være fedt hvis du kunne finde ud af præcist hvilken PSU og kondensatorer der var brugt.
|
|
|
Det er Hans Nielsen. Hans email står på siden under info/../..
vH pH
|
| Til top |
|
| |
msby Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulig strømforsyning til SB:
|
| Til top |
|
| |
roende Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har anvendt Internet Radio i SB'en - udover de kanaler, som er indstillet default. Er det nemt at sætte den op til at afspille DR's net-radio kanler og f.eks. Radio100FM (som jeg letsindigt har lovet min kæreste, at den kan afspille ) __________________ Gear:
Rotel RCD-1070
Linn Axis
Audio Analogue Puccini (forst.)
System Audio 2070
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
roende skrev:
Er der nogen som har anvendt Internet Radio i SB'en - udover de kanaler, som er indstillet default. Er det nemt at sætte den op til at afspille DR's net-radio kanler og f.eks. Radio100FM (som jeg letsindigt har lovet min kæreste, at den kan afspille ) |
|
|
Hej roende Emnet har været oppe før i denne tråd, prøv at se på side 4Jeg ved at tråden er ved at blive lang, men kig på omtalte side, der finder du svar på dit spørgsmål. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |