| Forfatter |
|
msby Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en helt ny Squeezebox 2 til salg -som står klar til modificering hos Bolder Cables- se annonce for mere info:
|
| Til top |
|
| |
Peoke Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra at dit spm. går på om du kan streame fra en NAS uden at PC'en skal være tændt, altså fra en netværks disk tilkoblet dit W-LAN? Jeg kan ikke få linket til at virke, men at dømme fra teksten er det en USB disk, som så ikke er tilkoblet LAN. Anyway, det kan du godt, men det kræver at SlimServer applikationen kan installeres på NAS'en. Om den kan det på den du har i kikkerten ved jeg ikke, men prøv evt. at søge på nettet. Jeg har selv gjort det med en LinkStation 2 NAS, hvis operativsystem er en lille Linux kerne. Det kræver at man holder tungen lige i munden, men det er ganske velbeskrevet rundt omkrng på nettet.
Edit: nu virker det nederste link. Sandberg'en er en "rigtig" NAS, prøv at google "slimserver" og "sandberg nas". __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
Peoke Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
musifix skrev:
|
Edit: nu virker det nederste link. Sandberg'en er en "rigtig" NAS, prøv at google "slimserver" og "sandberg nas".
|
|
|
Ok. prøver at google lidt... Du siger Sanbergen er en rigtig NAS. Hvad er en forkert NAS? Og hvad står NAS egentlig for?
|
| Til top |
|
| |
Flim Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage
En "rigtig" NAS er en hvor du kan installere Slimserver på. Dvs der skal være et operativsystem af en slags, hvor der kan smides software ind på.
Jeg har købt en DS-106 fra Synology og det virker. Bare. Har pt 5000 sange liggende der som jeg kan afspille uden at pc'en er tændt.
|
| Til top |
|
| |
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flim skrev:
| Jeg har købt en DS-106 fra Synology og det virker. Bare. Har pt 5000 sange liggende der som jeg kan afspille uden at pc'en er tændt. |
|
|
Orj, den kunne jeg godt tænke mig at kigge nærmere på :-) Har du nogle erfaringer du kan dele ud af? __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
FatPete skrev:
| Og hvad står NAS egentlig for? |
|
|
NAS = Network Attached Storage __________________
film
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom til at tænke på om man kan tænde og slukke for sådan en NAS? Kan fx. gøre det med DS-106'eren?
Jeg kan se at DS-106'eren ikke kan sætte HDD i std.by. når man bruger SS 6,5. Betyder det noget? __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Flim skrev:
|
Er det noget som denne squezzeboks kan klare, eller skal der installeres software på den pc der skal afspilles fra?
|
|
|
Du skal installere en server software på den pc der skal afspilles fra.
Gå ind på SlimServers internetside, og hent softwaren. Prøv at installere den og leg lidt med den, det giver et godt indblik i hvordan den virker. Der kan også hentes en software afspiller, som du kan installere på en anden pc. Herved fungerer den nøjagtig som squeezeboxen vil gøre. Det var det jeg gjorde og som overbeviste mig om boxens potentiale. |
|
|
Jeg overvejer denne Squeezebox, og har hentet Slimserver softwaren (6.5.1 beta) og installeret den, for at se hvad det er for noget. Jeg kan dog ikke få det til at virke... Når jeg starter Slimserver forsøger den at oprette forbindelse til adressen "http://localhost:9000/", men dernæst kommer beskeden " Ude af stand til at oprette forbindelse" i browseren (firefox). Nogen som ved hvad jeg gør forkert?
|
| Til top |
|
| |
amokk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll:
Spørg i forumet på slimdevices' website, der er helt sikkert nogen der kan løse problemet for dig
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Jeg overvejer denne Squeezebox, og har hentet Slimserver softwaren (6.5.1 beta) og installeret den, for at se hvad det er for noget. Jeg kan dog ikke få det til at virke...
Når jeg starter Slimserver forsøger den at oprette forbindelse til adressen "http://localhost:9000/", men dernæst kommer beskeden "Ude af stand til at oprette forbindelse" i browseren (firefox).
Nogen som ved hvad jeg gør forkert?
|
|
|
Det kan være et firewall-problem. Hvis du har installeret den på en Win XP og prøver at tilgå den fra en anden maskine, vil XP's indbyggede firewall sætte en prop i. Du skal altså åbne port 9000 i firewallen for indgående trafik. Præcis hvordan du gør det ved jeg ikke; jeg bruger en hardware-baseret firewall.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper B. P. skrev:
|
Jeg kom til at tænke på om man kan tænde og slukke for sådan en NAS? Kan fx. gøre det med DS-106'eren?
Jeg kan se at DS-106'eren ikke kan sætte HDD i std.by. når man bruger SS 6,5. Betyder det noget?
|
|
|
Nogen der kan svare på mit spørgsmål? __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
tranum1 skrev:
Flim skrev:
|
Er det noget som denne squezzeboks kan klare, eller skal der installeres software på den pc der skal afspilles fra?
|
|
|
Gå ind på SlimServers internetside, og hent softwaren. Prøv at installere den og leg lidt med den, det giver et godt indblik i hvordan den virker. Der kan også hentes en software afspiller, som du kan installere på en anden pc. Herved fungerer den nøjagtig som squeezeboxen vil gøre. Det var det jeg gjorde og som overbeviste mig om boxens potentiale. |
|
|
Jeg overvejer denne Squeezebox, og har hentet Slimserver softwaren (6.5.1 beta) og installeret den, for at se hvad det er for noget. Jeg kan dog ikke få det til at virke...
Når jeg starter Slimserver forsøger den at oprette forbindelse til adressen "http://localhost:9000/", men dernæst kommer beskeden "Ude af stand til at oprette forbindelse" i browseren (firefox).
|
|
|
Hej Schrammelll Simpelt svar: Du skal naturligvis have en Squeezebox for at kunne udnytte Slim Servers mange muligheder. Den skal kunne kommunikere med enheden, ellers er den jo ikke meget værd ;) __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Schrammelll skrev:
tranum1 skrev:
Flim skrev:
|
|
|
|
Gå ind på SlimServers internetside, og hent softwaren. Prøv at installere den og leg lidt med den, det giver et godt indblik i hvordan den virker. Der kan også hentes en software afspiller, som du kan installere på en anden pc. Herved fungerer den nøjagtig som squeezeboxen vil gøre. Det var det jeg gjorde og som overbeviste mig om boxens potentiale.
|
|
|
|
|
|
Hej Schrammelll
Simpelt svar: Du skal naturligvis have en Squeezebox for at kunne udnytte Slim Servers mange muligheder. Den skal kunne kommunikere med enheden, ellers er den jo ikke meget værd ;)
|
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt. Man kan installere softsqueeze... den virker præcist på samme måde som hvis man har en Squeezebox / Transporter. Du installere den ved at trykke på softsqueeze i bunden af venstre side i selve slimserver.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
amokk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben:
I stedet for Softsqueeze, hvis lyd efter sigende ikke er den allerbedste, kan man også bare connecte f.eks. winamp til http://hostname:9000/stream.mp3 - og så styre slimserver via webinterfacet... Det gør jeg selv når jeg er på arbejde, så sidder jeg og streamer musikken fra min maskine hjemme, det fungerer glimrende - føles næsten som om jeg kan tage min squeezebox med på arbejde
|
| Til top |
|
| |
Flim Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper B. P. skrev:
Kasper B. P. skrev:
|
Jeg kan se at DS-106'eren ikke kan sætte HDD i std.by. når man bruger SS 6,5. Betyder det noget?
|
|
|
Nogen der kan svare på mit spørgsmål?
|
|
|
Du kan sagtens slukke for din NAS. På min DS-106 er der en Power-knap på fronten hvor jeg slukker den hver aften. Jeg bruger selv SS 6.3.1 så ved ikke med harddisk standby. Jeg har sat min til at gå i Hibernate efter 10 mins inaktivitet. Når den står her bruger den kun ca. 7watt, og larmer slet ikke. Når den står i Hibernate kan den tændes fra SB'en. Hvis den slukkes helt på powerknappen kan den ikke tændes fra SB'en, da SD-106 ikke virker med Wake-On-Lan.
Håber det var svar nok
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flim skrev:
Kasper B. P. skrev:
Kasper B. P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Du kan sagtens slukke for din NAS. På min DS-106 er der en Power-knap på fronten hvor jeg slukker den hver aften. Jeg bruger selv SS 6.3.1 så ved ikke med harddisk standby. Jeg har sat min til at gå i Hibernate efter 10 mins inaktivitet. Når den står her bruger den kun ca. 7watt, og larmer slet ikke. Når den står i Hibernate kan den tændes fra SB'en. Hvis den slukkes helt på powerknappen kan den ikke tændes fra SB'en, da SD-106 ikke virker med Wake-On-Lan.
Håber det var svar nok
|
|
|
Det var vidst det svar jeg skulle bruge. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål: Når du starter din DS-106 igen, efter den har været slukket på powerknappen, starter den så selv SlimServer? Altså således at man ikke skal gøre et eller andet for at få den til at virke (Kan min kæreste finde ud af det? :-) )
Er du ellers tilfreds? Også med SS 6.3.1? __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
Flim Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper B. P. skrev:
Flim skrev:
Kasper B. P. skrev:
Kasper B. P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Håber det var svar nok
|
|
|
Det var vidst det svar jeg skulle bruge. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål: Når du starter din DS-106 igen, efter den har været slukket på powerknappen, starter den så selv SlimServer? Altså således at man ikke skal gøre et eller andet for at få den til at virke (Kan min kæreste finde ud af det? :-) )
Er du ellers tilfreds? Også med SS 6.3.1?
|
|
|
Hejsa.
Jeg har lavet det sådan at Slimserver selv starter op når DS'en tændes. Der er en funktion man kan slå til så SS automatisk starter op.
Min kæreste kan også finde ud af den. Hun skal trykke på knappen - vente ca. 30 sek, og så kan vi afspille de ca. 200 cd'er og mp3'er der indtil videre er på den.
Jeg synes den kører utrolig godt med 6.3.1, så det beholder jeg.
Jeg har hørt om folk der har haft lidt problemer med 6.5 så jeg ændrer ikke firmware.
Hvis du har flere spørgsmål så spørg, og jeg skal se om jeg kan svare.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flim skrev:
|
Hejsa.
Jeg har lavet det sådan at Slimserver selv starter op når DS'en tændes. Der er en funktion man kan slå til så SS automatisk starter op.
Min kæreste kan også finde ud af den. Hun skal trykke på knappen - vente ca. 30 sek, og så kan vi afspille de ca. 200 cd'er og mp3'er der indtil videre er på den.
Jeg synes den kører utrolig godt med 6.3.1, så det beholder jeg.
Jeg har hørt om folk der har haft lidt problemer med 6.5 så jeg ændrer ikke firmware.
Hvis du har flere spørgsmål så spørg, og jeg skal se om jeg kan svare.
|
|
|
Fantastisk! - det må være min næste investering.
Vi er enige om at jeg godt kan rippe mine cd'er på min bærbare pc (med wifi), også overføre dem til DS-106'eren, ikk'? Det gøres med god hastighed, da det er via wifi, ikk'?
Hvor har du købt din DS-106, og har du nogle erfaringer med hvilken HD man med fordel sætter i?
Kanon, at du gider hjælpe, det er jeg taknemmelig for. Det er sgu lidt nemmere at få erfaringer på dansk, fremfor på det engelske forum. __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |