Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vedr. squeezeboxen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Flim->Jeg har et spørgsmål - hvor har du fundet 6.3.1? Jeg kan simpelt hen ikke opdrive den mere og er kommet til slette den og vil gerne nedgradere fra 6.5 da jeg er noget træt af at den ikke vil spinne ned.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:
Flim->Jeg har et spørgsmål - hvor har du fundet 6.3.1? Jeg kan simpelt hen ikke opdrive den mere og er kommet til slette den og vil gerne nedgradere fra 6.5 da jeg er noget træt af at den ikke vil spinne ned.

http://www.slimdevices.com/downloads/SlimServer_v6.3.1/

Skal lige høre. Vil harddisken slet ikke spinne ned?

På min SD-106 kan man i interfacet vælge hvornår den skal gå i hibernate-mode. Det har ikke noget med SS-firmwaren at gøre, men det kan være at 6.5 holder NAS'en aktiv hele tiden.

Nå - håber du finder hvad du skal bruge

Til top Vis Flim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flim

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:

http://www.slimdevices.com/downloads/SlimServer_v6.3.1/

Skal lige høre. Vil harddisken slet ikke spinne ned?

På min SD-106 kan man i interfacet vælge hvornår den skal gå i hibernate-mode. Det har ikke noget med SS-firmwaren at gøre, men det kan være at 6.5 holder NAS'en aktiv hele tiden.

Nå - håber du finder hvad du skal bruge

Tak skal du have. Det var lige det jeg skulle bruge.

Muligvis spinner den ned nu, hvor jeg har slået screensaver fra i SB'en. Men før gjorde den ikke og blæseren kørte konstant. Der er flere forskellige teorier på hvorfor den opfører sig som den gør. Min egen går ud på at SS 6.5 fylder så meget i hukommelsen at selv den mindste aktivitet betyder at Synologyen bliver nødt til at swappe.

Leger lidt med tanken om at rode lidt i kildekoden. Jeg burde kunne spare noget hukommelse på at fjerne de ting jeg ikke bruger og eventuelt hardcode opsætninger. Men gider ærlig talt ikke; har aldrig kodet Perl, så det kunne godt være en kende drilsk.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:
Flim skrev:

Hejsa.

Jeg har lavet det sådan at Slimserver selv starter op når DS'en tændes. Der er en funktion man kan slå til så SS automatisk starter op.

Min kæreste kan også finde ud af den. Hun skal trykke på knappen - vente ca. 30 sek, og så kan vi afspille de ca. 200 cd'er og mp3'er der indtil videre er på den.

Jeg synes den kører utrolig godt med 6.3.1, så det beholder jeg.

Jeg har hørt om folk der har haft lidt problemer med 6.5 så jeg ændrer ikke firmware.

Hvis du har flere spørgsmål så spørg, og jeg skal se om jeg kan svare.

Fantastisk! - det må være min næste investering.

Vi er enige om at jeg godt kan rippe mine cd'er på min bærbare pc (med wifi), også overføre dem til DS-106'eren, ikk'? Det gøres med god hastighed, da det er via wifi, ikk'?

Hvor har du købt din DS-106, og har du nogle erfaringer med hvilken HD man med fordel sætter i?

Kanon, at du gider hjælpe, det er jeg taknemmelig for. Det er sgu lidt nemmere at få erfaringer på dansk, fremfor på det engelske forum.

Jeg ripper mine cd'er som flac (for ikke at tabe kvalitet), og ellers er alternativet mp3. Flac fylder ca 80% af det originale, hvor en mp3 fylder ca. 10%

Jeg kan desværre kun overføre med ca 1,3 Mb/sek, men jeg tror det er mit netværk der ikke virker ordentligt. Men jo - ellers overfører du bare til 106'eren.

Jeg har købt min SB hos hifi-hammeren.dk og min 106 hos dataworld.dk

Jeg har undersøgt markedet lidt, og endte med at smide en Samsung Spinpoint 250 Gn i. På slimdevices.com er der en liste hvor du kan se hvilke harddiske 106'eren virker sammen med. Den kan maksimalt tage op til 500 Gb.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:
Kasper B. P. skrev:
Flim skrev:

Hejsa.

Jeg har lavet det sådan at Slimserver selv starter op når DS'en tændes. Der er en funktion man kan slå til så SS automatisk starter op.

Min kæreste kan også finde ud af den. Hun skal trykke på knappen - vente ca. 30 sek, og så kan vi afspille de ca. 200 cd'er og mp3'er der indtil videre er på den.

Jeg synes den kører utrolig godt med 6.3.1, så det beholder jeg.

Jeg har hørt om folk der har haft lidt problemer med 6.5 så jeg ændrer ikke firmware.

Hvis du har flere spørgsmål så spørg, og jeg skal se om jeg kan svare.

Fantastisk! - det må være min næste investering.

Vi er enige om at jeg godt kan rippe mine cd'er på min bærbare pc (med wifi), også overføre dem til DS-106'eren, ikk'? Det gøres med god hastighed, da det er via wifi, ikk'?

Hvor har du købt din DS-106, og har du nogle erfaringer med hvilken HD man med fordel sætter i?

Kanon, at du gider hjælpe, det er jeg taknemmelig for. Det er sgu lidt nemmere at få erfaringer på dansk, fremfor på det engelske forum.

Jeg ripper mine cd'er som flac (for ikke at tabe kvalitet), og ellers er alternativet mp3. Flac fylder ca 80% af det originale, hvor en mp3 fylder ca. 10%

Jeg kan desværre kun overføre med ca 1,3 Mb/sek, men jeg tror det er mit netværk der ikke virker ordentligt. Men jo - ellers overfører du bare til 106'eren.

Jeg har købt min SB hos hifi-hammeren.dk og min 106 hos dataworld.dk

Jeg har undersøgt markedet lidt, og endte med at smide en Samsung Spinpoint 250 Gn i. På slimdevices.com er der en liste hvor du kan se hvilke harddiske 106'eren virker sammen med. Den kan maksimalt tage op til 500 Gb.

Hej

Jeg skal meget snart have bestilt em SB3 og er i den forbindelse ved at rippe mine cd'er (ca. 600 stk) i flac-format med eac på en ekstern HD. Dog lyder det ret interessant med en sådan NAS HD (min kæreste er ikke så pc-kompetent og hvis hun blot kan trykke på en knap på NAS'en og på SB3 så vil hun også kunne spille musik uden min hjælp). Er der nogen penge at sparer ved at søge efter en NAS med mindre kapacitet end de 500 Gb som din DS-106 kan kaperer (jeg har kun brug for maks. 200 Gb)? 

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Du kan købe en NAS der hedder DS-101j, men den har kun 32 mb ram hvor 106'eren har 64 mb ram. Slimserver 6.3.1 kan godt køre på en med 32 mb ram, men det kommer til at gå lidt sløvt og kan ikke anbefales. Grunden til ar jeg har valgt 106'eren, er at den har 64 mb ram.

Du kan jo bare vælge at smide en mindre harddisk i som jeg selv har gjort. Når du køber NAS'en, er der jo ingen harddisk i som standard.

Jeg ved ikke hvordan 101j kører, men jeg har læst mig til at den ikke skulle køre så godt med 6.3.1 og 6.5 kan den slet ikke klare. Så det er op til dig selv.

Se dette skema lidt nede på siden:

http://oinkzwurgl.org/ssods

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:

Du kan købe en NAS der hedder DS-101j, men den har kun 32 mb ram hvor 106'eren har 64 mb ram. Slimserver 6.3.1 kan godt køre på en med 32 mb ram, men det kommer til at gå lidt sløvt og kan ikke anbefales. Grunden til ar jeg har valgt 106'eren, er at den har 64 mb ram.

Du kan jo bare vælge at smide en mindre harddisk i som jeg selv har gjort. Når du køber NAS'en, er der jo ingen harddisk i som standard.

Jeg ved ikke hvordan 101j kører, men jeg har læst mig til at den ikke skulle køre så godt med 6.3.1 og 6.5 kan den slet ikke klare. Så det er op til dig selv.

Se dette skema lidt nede på siden:

http://oinkzwurgl.org/ssods

Er DS-106 tråsløst opkoblet til internettet (WLAN) og til SB? 

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Nej, 106'eren har ikke trådløst netværk. Min er kablet til min router, og derfra trådløst forbundet til SB'en.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:
nicoleif skrev:

Nej, 106'eren har ikke trådløst netværk. Min er kablet til min router, og derfra trådløst forbundet til SB'en.

Kan du fortælle mig hvilken af de 3 forskellige DS-106'er (de 2 er til ca. 1400 og den 1 til ca. 1900) som de sælger på Dataworld.dk du har købt?

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Flim skrev:
nicoleif skrev:

Du skrev tidligere: "På slimdevices.com er der en liste hvor du kan se hvilke harddiske 106'eren virker sammen med"! Jeg kan tilsyneladende ikke finde den liste? gider du finde link'et frem til mig?

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt den "rene" 106'er. Dvs den bare hedder DS-106 til 1899,-

Se listen her: http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Argh jeg har problemer!

Jeg kan ikke få slimserver installeret på min nyindkøbte ds-106...

Den skriver: "Unfortunately, no useable tar ball has been found"

Hvad går der galt?

Flim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Du skal finde den rigtige fil og evt omdøbe den.

Jeg kan ikke huske præcist hvordan det er, men i readme.txt filen står at filen vist nok slal ende på tar.gz

Derfor skal du selv ind og omdøbe filen så den ender på det som den skal. Skriv igen hvis du har problemer, og jeg vil se om jeg kan se på det i aften

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:

Argh jeg har problemer!

Jeg kan ikke få slimserver installeret på min nyindkøbte ds-106...

Den skriver: "Unfortunately, no useable tar ball has been found"

Hvad går der galt?

Du skal først og fremmest sørge for at det er filen med perl-scripts du har hentet. På http://www.slimdevices.com/su_downloads.html skal du altså vælge Perl Source Code (tar.gz) og den downede fil skal kopieres til din Synologys Public-share. Så vidt jeg husker har den det rigtige navn.

Når filen er kopieret ind, skal du gå i gang med installeringen via SSODS.

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Jeg fik løst problemet. Min Xp var ikke sat op til at vise hele filnavnet, så jeg kunne ikke omdøbe filen til den rigtige tar.gz. Nu er SS installeret, og det ser ud til at virke. Nu skal jeg bare have overført mine 70 GB musik fra min USB1 externe HD... sh*t det tager lang tid...

eyvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hadde en drøm i natt om jeg bare måtte ha en SqueezeBox. Jeg har brukt mesteparten av dagen å å  forsvare et kjøp, så er det noen som vet om butikker i København som har den på lager, så jeg får plukket den opp i morgen ? Eller må jeg bestille på nettet og *grøss* vente helt til tirsdag med å få den ?

Min Stereo
Til top Vis eyvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eyvind

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

eyvind skrev:
Hadde en drøm i natt om jeg bare måtte ha en SqueezeBox. Jeg har brukt mesteparten av dagen å å  forsvare et kjøp, så er det noen som vet om butikker i København som har den på lager, så jeg får plukket den opp i morgen ? Eller må jeg bestille på nettet og *grøss* vente helt til tirsdag med å få den ?

Prøv at kontakte www.musicbox.dk der plejer du at kunne afhente efter aftale  

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Det her setup med SB3 og DS-106 det spiller altså MAX. Hold k*ft det er lækkert!

Peoke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 November 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en squeezebox og den er da for lækker :) Men har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Min squeezebox connector fint til PC'en via min trådløse router. men efter kort tid kan jeg ikke bruge min internetforbindelse på computeren! Det eneste der hjælper er at afbryde strømmen fra router og sætte den til igen.

Hvad kan der være galt?

Til top Vis Peoke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peoke

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at der er kuk i adressetildelingen på dit netværk. Du skal finde ud af, hvor i dit system DHCP serveren findes ( her tildeles IP adresser til dit netværk ) . Det lyder som om du kun har en adresse i systemet, der tildeles fra din ISP. Check at der findes en DHCP server i din router, og at den er slået til.

Hvis det ikke hjælper, må du beskrive dit system lidt mere indgående !

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum