| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Ja det er klart også det bedste jeg har gjort for min musiksamling, specielt når man har i mente at en del af mine cd'er er/var 20 år gamle! |
|
|
Eneste udfording der er tilbage er vel den vigtigste; nemlig lyden. Jeg skal i hvert fald have prøvet med ekstern DAC og anden strømforsyning.
rip59 skrev:
Her ved jeg så godt nok ikke lige hvd der skete, en almindelig quote Hmmmmm?
|
|
|
Ja, hold da fast 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| SNIP... anden strømforsyning. |
|
|
Er der iøvrigt nogen der har fundet en sådanne i reguleret version (5V, 2A) som kan anbefales 
|
| Til top |
|
| |
rip59 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
L.B. skrev:
|
|
Er der iøvrigt nogen der har fundet en sådanne i reguleret version (5V, 2A) som kan anbefales  |
|
|
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=2019 516.htm
Den er kun 1.2A men hvis man ikke kører med fuld styrke på lyset og heller ikke bruger den trådløst, så skal de 1.2a være nok.
Rip __________________ Lyt & Nyd
EAC, Flac ripping.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rip59 skrev:
| Den er kun 1.2A men hvis man ikke kører med fuld styrke på lyset og heller ikke bruger den trådløst, så skal de 1.2a være nok. |
|
|
En gammel mand som mig kører med fuld styrke på lyset og har desværre kun mulighed for trådløst netværk. Men tak for linket!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
rip59 skrev:
L.B. skrev:
L.B. skrev:
|
|
Er der iøvrigt nogen der har fundet en sådanne i reguleret version (5V, 2A) som kan anbefales 
|
|
|
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0& dok=2019 516.htm Den er kun 1.2A men hvis man ikke kører med fuld styrke på lyset og heller ikke bruger den trådløst, så skal de 1.2a være nok.
Rip |
|
|
Jeg kan ikke få ovenstående link til at virke?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elfa har desværre ikke en der kan bruges - øv!
Elfa pr mail til mig skrev:
| Vi har desværre ikke en sådan strømforsyning, det eneste vi har er en switch mode strømforsyning med de ønskede data. |
|
|
Iøvrigt super service og hurtigt svar fra Elfa.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brinck Elektronik har desværre heller ikke en der kan bruges - øv!
Brinck Elektronik pr mail til mig skrev:
| Nej desværre 5v forsyninger har vi kun i Switch mode. |
|
|
Iøvrigt super service og hurtigt svar fra Brinck Elektronik.
Jeg leder videre...
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Video Systemer Distribution har desværre heller ikke en der kan bruges - øv!
Video Systemer Distribution pr mail til mig skrev:
| Desværre den kan jeg ikke hjælpe med. |
|
|
Iøvrigt også super service og hurtigt svar fra Video Systemer Distribution.
Så er jeg ved at løbe tør for ideer... 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Nedenstående regulerede strømforsyning (DC5V/2A-R til 129,- dog kun salg til momsregistrede) brude virke: http://www.danbit.dk/produkter/1910.phtml
hvis en af jer får afprøvet en sådan, vil jeg gerne vide mere? |
|
|
Ditto og passer stikket til bag på SB3?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør jeg. Jeg har desuden været igennem rc components hjemmeside også og kan ikke finde en der passer, så der er snart kun danbit tilbage...
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Det gør jeg. Jeg har desuden været igennem rc components hjemmeside også og kan ikke finde en der passer, så der er snart kun danbit tilbage...
|
|
|
Hvilken forstærker kører du med pt? jeg har selv overvejet at skaffe mig en extern dac men er i tvivl om hvor højt op i kvalitet (læs pris) jeg skal for at matche min Marantz sr7500!
- nicoleif
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Hvilken forstærker kører du med pt? jeg har selv overvejet at skaffe mig en extern dac men er i tvivl om hvor højt op i kvalitet (læs pris) jeg skal for at matche min Marantz sr7500! |
|
|
Det hører vist egentlig en anden tråd til, men det er svært at svare på og må være op til den enkelte. Jeg er ikke færdig med at vurdere lydkvaliteten af SB3 endnu, men som "stand alone" synes jeg ikke den er interessant rent hifi-mæssigt, men et fantastisk supplement. Den skal dog have de bedste betingelser for at gøre sig godt og derfor jagter jeg DAC og strømforsyning.
Personligt kører jeg med noget ældre Daner/Pioneer forstærkeri.
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
nicoleif skrev:
| Hvilken forstærker kører du med pt? jeg har selv overvejet at skaffe mig en extern dac men er i tvivl om hvor højt op i kvalitet (læs pris) jeg skal for at matche min Marantz sr7500! |
|
|
Det hører vist egentlig en anden tråd til, men det er svært at svare på og må være op til den enkelte. Jeg er ikke færdig med at vurdere lydkvaliteten af SB3 endnu, men som "stand alone" synes jeg ikke den er interessant rent hifi-mæssigt, men et fantastisk supplement. Den skal dog have de bedste betingelser for at gøre sig godt og derfor jagter jeg DAC og strømforsyning.
Personligt kører jeg med noget ældre Daner/Pioneer forstærkeri.
|
|
|
OK. Forøvrigt har jeg sammenlignet konverterne i SB3 og sr7500 (dvs enten kørt rca-kabel eller coaxial kabel fra sb3) og her kunne jeg ikke høre forskel!
- nicoleif
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reklame i forum fra branchemedlemmer er ej tilladt, jf. regler for brug af dette.
Indlæg slettet af Administrator
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Reklame i forum fra branchemedlemmer er ej tilladt, jf. regler for brug af dette.
Indlæg slettet af Administrator |
|
|
Salg er ikke tilladt i diskussionsforummet - du skal nok lige ind forbi H4A's retningslinier og se hvor og hvordan du kan annoncere. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vedr. strømforsyning: jeg har lige i dag modtaget min bestilling på 1 stk. Calex 32005A forsyning fra RS. Den er bestilt som erstatning for den der følger med SB'en. Link til forsyningen(RS' hjemmeside er lidt langsom, så hav tålmodighed) Som sagt er den lige modtaget, så jeg har ikke fået testet endnu, men jeg skal nok vende tilbage lige så snart der er monteret ledninger på den. Jeg valgte denne da der var flere fra Slimdevices forum som havde godt at sige om denne strømforsyning. /Allan
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Som lovet oven over, har jeg nu fået testet min nye strømforsyning til Squeezeboxen og lad mig bare løfte sløret med det samme: den gør en forskel!
Mellemtone og diskant er blevet mere detaljeret og der er kommet en smule mere bas på. Perspektivet er også forbedret. Det er ikke en stor vild forbedring der er sket, men den er der, ingen tvivl om det. Jeg har testet med både .flac og .mp3 filer og synes at der var mest at hente på .mp3 filerne. Det var her jeg kunne høre den største forbedring. Linket til RS' side i indlægget oven over virker ikke mere. RS har noget tidsstyring på deres side, men strømforsyningen har flg. RS nr.: 536-2993. Ved at søge på dette nr. på deres side, kommer man direkte til strømforsyningen. Ellers er her et link til fabrikanten. Det er model 320005A. Med kasse, forsendelse o.s.v. bliver det til en udgift på ca. 500,- kr hvilket måske er meget når man ser på prisen for en SB3, men jeg synes det er det værd. Min SB3 er forbundet til min forstærker via de analoge forbindelser. Næste test bliver med en ekstern DAC. Mon ikke der er lidt at hente der også...... Mvh Allan
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Hej igen
Som lovet oven over, har jeg nu fået testet min nye strømforsyning til Squeezeboxen og lad mig bare løfte sløret med det samme: den gør en forskel!
Mellemtone og diskant er blevet mere detaljeret og der er kommet en smule mere bas på. Perspektivet er også forbedret. Det er ikke en stor vild forbedring der er sket, men den er der, ingen tvivl om det.
Jeg har testet med både .flac og .mp3 filer og synes at der var mest at hente på .mp3 filerne. Det var her jeg kunne høre den største forbedring.
Linket til RS' side i indlægget oven over virker ikke mere. RS har noget tidsstyring på deres side, men strømforsyningen har flg. RS nr.: 536-2993. Ved at søge på dette nr. på deres side, kommer man direkte til strømforsyningen. Ellers er her et link til fabrikanten. Det er model 320005A.
Med kasse, forsendelse o.s.v. bliver det til en udgift på ca. 500,- kr hvilket måske er meget når man ser på prisen for en SB3, men jeg synes det er det værd.
Min SB3 er forbundet til min forstærker via de analoge forbindelser. Næste test bliver med en ekstern DAC. Mon ikke der er lidt at hente der også......
Mvh Allan
|
|
|
Hej Allan,
Yderst interessant - tak for dine input. Jeg får i løbet af ugen ekstern DAC og forhåbentligt også en reguleret strømforsyning (den fra danbit). Hvor meget arbejde er der i at lave den strømforsyning fra RS og kan en ikke-lodde-haj som mig mon finde ud af det?
|
| Til top |
|
| |