Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vedr. squeezeboxen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Kunne selv være interesseret i en Squeezebox...

Er der nogle der ved hvordan servicen er hos musicbox.dk ? Hjemmesiden virker desværre ikke særlig professionel, for at sige det mildt !

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 April 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er mange herinde, der har bestilt deres squeezebox via musicbox.dk så den skulle være god nok, selvom deres hp ikke er noget at prale af. Hifi og edb går jo ikke altid hånd i hånd. Jeg er selv ved at få bestilt min gennem deres e-mail.
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Jeg tror der er mange herinde, der har bestilt deres squeezebox via musicbox.dk så den skulle være god nok, selvom deres hp ikke er noget at prale af. Hifi og edb går jo ikke altid hånd i hånd. Jeg er selv ved at få bestilt min gennem deres e-mail.

Hold os lige underrettet om hvordan det går - deres side giver jo ikke ligefrem et troværdigt indtryk...

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 April 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv købt min Squeezebox i USA for et års tid siden.... men andre jeg kender som har købt deres Squeezebox hos www.musicbox.dk har fået fin service og support.

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej hvor god er den så kontra cd/dvd eller de bedre lydkortsløsninger. Hvordan med jitter.

Snakker vi highend eller hva. Har nogen prøvet at bruge den som forforstærker altså tilsluttet direkte til effekttrin. Som forforstærker og afspiller skal den i mit tilfælde tilsluttes digitalt delefilter (desværre uden digitale in og out) og derfra  biampes der.

mvh.Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

'Momma's got a squeeze box she wears on her chest
And when Daddy comes home he never gets no rest
Because she's playing all night
And the music's alright
Momma's got a squeeze box
Daddy never sleeps at night
She goes in and out and in and out and in and out and in and out
She's playing all night
And the music's all right
Momma's got a squeeze box
Daddy never sleeps at night'
- 'Squeeze Box'

OBS!  En "squeeze box" er slang for en harmonika!

Ahh ! The Who ! Synes nok det virkede bekendt. :P

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

ville den kunne bruges som digitalt lydkort ??

jeg er ved at bygge en htpc og vil jo geren have en mulighed for at komme dts lyd over i min ss forstærker  ..

kan den det så vil det andet jo bare være bonus :)

hade tænkt på at købe det nye lydkort med FX chip påmen de koster jo næsten det samme.
Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 25 April 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost½ skrev:
ville den kunne bruges som digitalt lydkort ??

Hej Mikkel

Nej du kan ikke bruge Squeezeboxen som digitalt lydkort.

Den har godt nok digital udgang (optisk og coax), men du kan kun få den lyd ud af den som Slimserver kan streame til box'en.

For at opfylde dit krav skulle Squeezeboxen have en lyd indgang, hvilket den ikke har. Eller Slimserver softwaren skulle være i stand til at streame din pc lyd.

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har med stor forventning modtaget min squeezebox nu og efter jeg har testet den mod mit lydkort er jeg et stort spørgsmålstegn.

Mit anlæg spiller normalt uden squeezeboxen med en, efter min mening, fremhævet diskant og bas, mens mellemtonen ligger en smule i baggrunden. Egentlig synd fordi mellemtonen lyder rigtig godt.

Med squeezeboxen koblet til har mellemtone og bas byttet plads. Man kan høre at anlægget spiller markant lysere nu. Efter min mening alt for lyst. Det kan godt være at mit creative lydkort resampler lyden, påfører mere bas end beregnet, men jeg synes det gaver lyden. Med squeezeboxen er bassen reduceret til det halve plus hele den dybe bas som Haydn kan levere er fuldstændig væk. Squeezeboxen får mit anlæg til at lyde som en billig radioafspiller. Jeg er ikke færdig med at teste den endnu, men den har været langtfra hvad jeg forventede. Det er ligefør jeg er overbevidst om at der er en indstilling, der sidder forkert for hvordan den spiller stemmer simpelthen ikke overens med de mange fine kommentarer den har modtaget fra anmeldere og folk i almindelighed.

Dette skal ikke forstås som en advarsel mod at købe squeezeboxen - for mange er nemlig rigtig glade for den, men nærmere som de frustrerede og uforstående ord fra en musikentuitiast.

Jeg testede desuden mp3 kontra rippede cd'er og her må jeg give folk ret at rippede cd'er klart lyder bedre.

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 April 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Jeg har med stor forventning modtaget min squeezebox nu og efter jeg har testet den mod mit lydkort er jeg et stort spørgsmålstegn.

Mit anlæg spiller normalt uden squeezeboxen med en, efter min mening, fremhævet diskant og bas, mens mellemtonen ligger en smule i baggrunden. Egentlig synd fordi mellemtonen lyder rigtig godt.

Med squeezeboxen koblet til har mellemtone og bas byttet plads. Man kan høre at anlægget spiller markant lysere nu. Efter min mening alt for lyst. Det kan godt være at mit creative lydkort resampler lyden, påfører mere bas end beregnet, men jeg synes det gaver lyden. Med squeezeboxen er bassen reduceret til det halve plus hele den dybe bas som Haydn kan levere er fuldstændig væk. Squeezeboxen får mit anlæg til at lyde som en billig radioafspiller. Jeg er ikke færdig med at teste den endnu, men den har været langtfra hvad jeg forventede. Det er ligefør jeg er overbevidst om at der er en indstilling, der sidder forkert for hvordan den spiller stemmer simpelthen ikke overens med de mange fine kommentarer den har modtaget fra anmeldere og folk i almindelighed.

Dette skal ikke forstås som en advarsel mod at købe squeezeboxen - for mange er nemlig rigtig glade for den, men nærmere som de frustrerede og uforstående ord fra en musikentuitiast.

Jeg testede desuden mp3 kontra rippede cd'er og her må jeg give folk ret at rippede cd'er klart lyder bedre.

Hvordan har du tilsluttet din Squeezebox? har du brugt den digitale udgang eller den analoge? og hvilken kabel bruger du fra Squeezebox? De phonokabler som følger med som standard er ikke af højeste kvalitet. Hvis du har mulighed for at prøve med andre.

Hvilken lydformat er dine filer... Mp3 eller?

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Skulle vi prøve at presse prisen lidt hos www.musicbox.dk ?

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:
Skulle vi prøve at presse prisen lidt hos www.musicbox.dk ?

Jeg er med på en 'prispresser'

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Ok kanon, vi ser lige om der kommer flere til som er interesseret.

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:

dr. jeep skrev:

Ok kanon, vi ser lige om der kommer flere til som er interesseret.

Jeg skal have to stykker, wireless i sort...

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Okay, okay, okay ...

Det jeg skrev før skal lige tages med et gran salt. Nu har jeg haft lidt lyttetid i selskab med squeezeboxen, og jeg tror lige mit anlæg og ikke mindst mine ører skulle vænne sig til den lille nye harmonika.

Man kan fornemme større dybde i lydbilledet end før. Anlægget klinger stadigvæk en del lysere end før, men tilgengæld er det som om at lyden ikke er så indelukket. Jeg syntes ellers det spillede åbent før, men nu er det altså blevet en tak mere åbent. Dette hænger naturligvis sammen med at mellemtone ikke længere står lidt i kulissen, som jeg nævte i det forrige indlæg. Dette er helt klart herligheden ved squeezeboxen ligger for mit vedkommende. Bassen er stadigvæk ikke vendt tilbage, hvilket egentlig er synd for viennaen kan faktisk spille en ret fornuftig bas og min classic har kræfterne til at fodre den med tilstrækkelig effekt. Da det var mit lydkort, der påførte den ekstra bas må man gå ud fra at numrerne simpelthen ikke er produceret med så meget eller så dyb en bas. Det synes jeg bare er lidt mærkeligt da mange af numrerne efter min mening mangler bund.

Torben: Jeg har tilsluttet min squeezebox først med de medfølgende RCA-kabler og derefter et profigold RCA-kabel jeg havde liggende. Om de er bedre ved jeg ikke, det kan da godt være. Jeg har indtil videre prøvet mest med mp3, da jeg ikke lige har fået rippet så meget endnu og er stadig lidt usikker på hvordan jeg gør det.

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej Bager bruger du også sqeezeboxen som forforstærker? Er der andre som har erfaring med at tilslutte direkte til effektforstærker

mvh. Eriek.

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Eriek: Jeg må beklage min mangel på hifi-viden. Jeg har aldrig haft en forforstærker og har aldrig rigtig sat mig ind i hvad den gør. Så vidt jeg har forstået kan man tilpasse lyden via den, men det ved jeg ikke hvordan jeg gør med squeezeboxen. Jeg har koblet squeezeboxen direkte til min forstærker, så ved jeg ikke om det kvalificerer den som at blive anvendt som forforstærker.

VH Bager

bole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Bager

Jeg venter selv på min nye SB, som jeg har bestilt fra musicbox.dk  

Med hensyn til dine problemer med lydkvaliteten, så har jeg læst på http://forums.slimdevices.com/ , at der er en relativ stor lydforbedring at hente ved at købe en bedre strømforsyning. Så prøv lige at udskifte den strømforsyning til en bedre - det har jeg i hvert fald tænkt mig.

Problemet er bare, at de anbefalede strømforsyninger er fra de amerikanske marked, så jeg aner ikke hvad jeg skal købe her i Danmark, for at få noget tilsvarende

Til top Vis bole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bole

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Det har jeg osse hørt, men jeg vidste ikke lige hvor meget jeg skulle lægge i det. Hvis du finder ud af noget, gider du så ikke smide en besked om det her i tråden?

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Torben: Jeg har tilsluttet min squeezebox først med de medfølgende RCA-kabler og derefter et profigold RCA-kabel jeg havde liggende. Om de er bedre ved jeg ikke, det kan da godt være. Jeg har indtil videre prøvet mest med mp3, da jeg ikke lige har fået rippet så meget endnu og er stadig lidt usikker på hvordan jeg gør det.

Prøv at rippe nogle albums i et lossless-format, så er jeg sikker på, at du vil opleve en lydforbedring. Du kan nogle tråde om at rippe med programmet Exact Audio Copy ved at søge her på forummet, ellers findes der mange guides rundt om på nettet.

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes