| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er efterhånden mange lignende produkter. Blandt andet Philips og D-link. Disse er langt billigere, er der nogen grund til at vælge squeeze box fremfor de andre.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvordan er deres service mht. til garanti og returret - nogen der ved det?
|
|
|
De har 14 dages returret: MusicboxOg ellers har du 2 års garanti som i alle andre handler........ __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
Hej AM-E
Tillykke med din bestilling af SB3 - husk at komme med din mening om den :P Med fjernbetjeningen kan du søge et bestemt nummer, album, kunstner. Det foregår lidt alla et mobil-keyboard, så hvis man er vant til at skrive sms, så er det intet problem. Ellers er fjernbetjeningen faktisk meget godt bygget op, det eneste jeg kunne savne var lys i knapperne.
VH Bager
|
|
|
Får jeg ikke også et tillykke med min erhvervelse, og lov til at give min mening? :-)
Fjernbetjeningen savner en smule luxus. Den virker billig i kvalitet, men den fungerer nu udemærket. Lys kunne være rigtig fedt i den. Jeg savner også at SB'en kan hænges på væggen.
Ellers er mit umiddelbare indtryk at det er et fantastisk produkt. Lydkvaliteten er kanon. Selv mine mp3'er i 320 kbit lyder fornuftigt på mit anlæg. DR's P3 i 128 kbit via nettet lyder bedre end P3 via TDC Kabeltv! Betjening, opsætning osv. osv. er kanon. __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Der er efterhånden mange lignende produkter. Blandt andet Philips og D-link. Disse er langt billigere, er der nogen grund til at vælge squeeze box fremfor de andre. |
|
|
Ja, det tror jeg bestemt der er - altså grunde til at vælge SB fremfor andre (billigere) alternativer! Så vidt jeg ved, er SB'en det eneste produkt, der understøtter alle de gængse fil-formater såsom FLAC, Ogg Vorbis, MusePack osv.. Logitech og Phillips' løsninger har vist kun mulighed for MP3 og WMA Desuden kan den spille alle de almindelige "uncompressed" og "compressed" filformater. Endvidere er sofware'en til SB'en open source, hvilket betyder, at alle (dygtige) brugere/programmører kan ændre på software'en og udvikle nye features. Jeg tvivler på, at du finder et større community. Eneste direkte rival til SB er SoundBridge fra Roku. Den ligger i samme prisleje... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper B. P. skrev:
Bager skrev:
Hej AM-E
Tillykke med din bestilling af SB3 - husk at komme med din mening om den :P Med fjernbetjeningen kan du søge et bestemt nummer, album, kunstner. Det foregår lidt alla et mobil-keyboard, så hvis man er vant til at skrive sms, så er det intet problem. Ellers er fjernbetjeningen faktisk meget godt bygget op, det eneste jeg kunne savne var lys i knapperne.
VH Bager
|
|
|
Får jeg ikke også et tillykke med min erhvervelse, og lov til at give min mening? :-)
Fjernbetjeningen savner en smule luxus. Den virker billig i kvalitet, men den fungerer nu udemærket. Lys kunne være rigtig fedt i den. Jeg savner også at SB'en kan hænges på væggen.
Ellers er mit umiddelbare indtryk at det er et fantastisk produkt. Lydkvaliteten er kanon. Selv mine mp3'er i 320 kbit lyder fornuftigt på mit anlæg. DR's P3 i 128 kbit via nettet lyder bedre end P3 via TDC Kabeltv! Betjening, opsætning osv. osv. er kanon. |
|
|
Lyder godt! Og du lider ikke af bas-mangel? mon SB'en kan afløse min dedikerede cd-afspiller?  ...det ville da være synd, hvis ens cd-afspiller til 13k skal aflevere sin plads til en lille "Klemmebox"... Nå, men vi prøver...har overført pengene. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Kasper B. P. skrev:
Bager skrev:
Hej AM-E
VH Bager
|
|
|
Ellers er mit umiddelbare indtryk at det er et fantastisk produkt. Lydkvaliteten er kanon. Selv mine mp3'er i 320 kbit lyder fornuftigt på mit anlæg. DR's P3 i 128 kbit via nettet lyder bedre end P3 via TDC Kabeltv! Betjening, opsætning osv. osv. er kanon.
|
|
|
Lyder godt! Og du lider ikke af bas-mangel?
mon SB'en kan afløse min dedikerede cd-afspiller? ...det ville da være synd, hvis ens cd-afspiller til 13k skal aflevere sin plads til en lille "Klemmebox"...
Nå, men vi prøver...har overført pengene.
|
|
|
Nej jeg døjer ikke med bas-mangel. MEN jeg har også kun spillet på mine BeoLab 4000 højtalere.
Hvis min begejstring fortsætter, så skal jeg også ha' en SB3'er ind og stå i hjemmebio, for den mangler en god cd-afspiller. __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
mon SB'en kan afløse min dedikerede cd-afspiller? ...det ville da være synd, hvis ens cd-afspiller til 13k skal aflevere sin plads til en lille "Klemmebox"...
[/QUOTE]
Min SB har erstartet min 13k cd-afspiller som jeg næsten ikke bruger. Men nu bruger jeg også ekstern DAC til cd-afspiller/SB.
Men ellers kan SB blive modificeret.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon SB'en kan afløse min dedikerede cd-afspiller?  ...det ville da være synd, hvis ens cd-afspiller til 13k skal aflevere sin plads til en lille "Klemmebox"... [/QUOTE]
Min SB har erstartet min 13k cd-afspiller som jeg næsten ikke bruger. Men nu bruger jeg også ekstern DAC til cd-afspiller/SB.
Mvh Torben [/QUOTE] Ja, jeg har lige tjekket Red Wine's modifikationer. Det ser lækkert ud, men $500 er lige i overkanten for mig  . Hvilken DAC bruger du? Benchmark? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
|
|
Mvh Torben
[/QUOTE]
Ja, jeg har lige tjekket Red Wine's modifikationer. Det ser lækkert ud, men $500 er lige i overkanten for mig .
Hvilken DAC bruger du? Benchmark? [/QUOTE]
Jeg bruger den DAC som er i min TacT. Men på www.slimdevices.com i deres forum, er der en del som bruger Benchmark med godt resultat.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben:
Hvordan forbinder du din DAC/TacT til SB'en? Via den optiske udgang eller analoge? Går ud fra det må være optisk, da 2.2 er 100% digital(?)
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Torben:
Hvordan forbinder du din DAC/TacT til SB'en? Via den optiske udgang eller analoge? Går ud fra det må være optisk, da 2.2 er 100% digital(?)
|
|
|
Nej, jeg bruger SP/DIF digital mellem min TacT RCS 2.2x og SB
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte på, om I modtog en ordrebekræftelse via mail fra musicbox da I bestilte hos dem? Kan se, at pengene er overført til deres konto, men har ikke modtaget nogen elektronisk ordrebekræftelse, eller besked om at pengene er gået ind.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Tænkte på, om I modtog en ordrebekræftelse via mail fra musicbox da I bestilte hos dem? Kan se, at pengene er overført til deres konto, men har ikke modtaget nogen elektronisk ordrebekræftelse, eller besked om at pengene er gået ind. |
|
|
Så må du ringe, og bede dem om at maile den. Det er lovpligtigt at returnere en ordrebekræftelse ved internetsalg. EDIT: Har du markeret et ordrenummer sammen med overførslen ? Ellers ved han/de jo ikke hvem der har betalt, og hvilken ordre betalingen tilhører.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
AM-E skrev:
| Tænkte på, om I modtog en ordrebekræftelse via mail fra musicbox da I bestilte hos dem? Kan se, at pengene er overført til deres konto, men har ikke modtaget nogen elektronisk ordrebekræftelse, eller besked om at pengene er gået ind. |
|
|
Så må du ringe, og bede dem om at maile den. Det er lovpligtigt at returnere en ordrebekræftelse ved internetsalg.
EDIT: Har du markeret et ordrenummer sammen med overførslen ? Ellers ved han/de jo ikke hvem der har betalt, og hvilken ordre betalingen tilhører. |
|
|
Hej Spence. Nej har slet ikke modtaget noget odrenr. Man skal bare sende en mail til dem ang. bestilling, og derefter får du deres kontooplysninger - ikke andet. Jeg regnede med at modtage en form for bekræftelse, da overførslen var sket, men har intet modtaget endnu. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Spencer skrev:
AM-E skrev:
|
|
Så må du ringe, og bede dem om at maile den. Det er lovpligtigt at returnere en ordrebekræftelse ved internetsalg.
EDIT: Har du markeret et ordrenummer sammen med overførslen ? Ellers ved han/de jo ikke hvem der har betalt, og hvilken ordre betalingen tilhører. |
|
|
Hej Spence.
Nej har slet ikke modtaget noget odrenr.
Man skal bare sende en mail til dem ang. bestilling, og derefter får du deres kontooplysninger - ikke andet. Jeg regnede med at modtage en form for bekræftelse, da overførslen var sket, men har intet modtaget endnu. |
|
|
Det undrer mig meget, at du ikke skal bruge et ordrenr. som reference, når du overfører penge. Så bliver det noget rod når der skal laves regnskab og revision, når et beløb ikke kan kædes sammen med en bestemt ordre. Jeg ville hurtigst muligt kontakte ham/dem, for at høre hvordan det står til med din ordre.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
AM-E skrev:
Spencer skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
Hej Spence.
Nej har slet ikke modtaget noget odrenr.
Man skal bare sende en mail til dem ang. bestilling, og derefter får du deres kontooplysninger - ikke andet. Jeg regnede med at modtage en form for bekræftelse, da overførslen var sket, men har intet modtaget endnu. |
|
|
Det undrer mig meget, at du ikke skal bruge et ordrenr. som reference, når du overfører penge. Så bliver det noget rod når der skal laves regnskab og revision, når et beløb ikke kan kædes sammen med en bestemt ordre.
Jeg ville hurtigst muligt kontakte ham/dem, for at høre hvordan det står til med din ordre. |
|
|
Hej Spencer. Så er det en lille update: Jeg har snakket med Musicbox, og det viser sig, at der var en opdateringsfejl hos deres (Net)bank. De kontaktede så banken, og kunne bekræfte at pengene var overført. Derefter fik jeg en bekræftelse med dertilhørende ordrenr. via mail. Alt gik som smurt, så nu er der 1 stk Squeezebox på vej hjem til mig  . Glæder mig til at se, hvad denne lille boks kan. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige sige, at jeg havde samme problem, da jeg købte min hos Musicbox. Jeg måtte også lige kontakte dem, for at få en ordrebekræftelse og et Track and Trace ID - desuden tog det over en uge for pakken at nå frem, da postomdelingskontoret ikke kunne finde modtageradressen på pakken
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Glæder mig til at se, hvad denne lille boks kan. |
|
|
En lille revolution, er det vel næsten ? Du kan jo opdatere software, når der kommer nye lydformater. Det er en rigtig lækker tingest.  (Har desværre ikke råd lige nu)
|
| Til top |
|
| |
rasmuskarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et spørgsmål omkring denne Squeezebox. Hvis jeg nu jævnligt afspiller mp3 sange fra min computer via winamp (Altså bruger min pc som en slags jukebox) vil Squeeze boxen så via netværk kunne modtage denne "lyd-stream" (Eller hvad man nu kan kalde det? Og så via den digitle udgang sende det videre til min reciever?
|
| Til top |
|
| |