Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Beovision 3 eller Loewe Articos/Mimo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2003 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

AC3 dekoder og PIP modul fåes til Beovision 3, samt sat dekoder og IR blaster (kode konverter) men det er rimelig dyrt.

Køb iøvrigt aldrig en Beovision 3 eller Avant UDEN konstrastskærm, for så får man en virkelig grim overraskelse når man kommer hjem . Alle udstillingsmodeler har konstrastskærm, og uden får du alle reflekser på skærmen og skærmen ser heller ikke så dybsort ud som i udstillingen. Det undlader mange forhandlere at gøre opmærksom på, tillægsprisen er vist 3-4.000,-  så det er også værd at tage med når beslutningen skal tages.

Hvis det var mig der stod og skulle købe et fjernsyn i dag, så ville valget falde på Sony FQ85 til vejl. 15.000,- Samme design som FQ70/80, dog med helt ny indmad på nær billederør. Eller tage springet til 22.500,- vejl. for HQ100 der ser ekstremt spændende ud på spec og et kort glimt live.

God fornøjelse

Ja, den med kontrastskærmen er nærmest en svinestreg - ikke mange forhandlere gør opmærksom på det!

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2003 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Jeg ved ikke helt om jeg blev så meget klogere. Men har da i hvert fald lært, at der er mange følelser forbundet med at købe nyt tv. Der vil altid være forskellige meninger, og der vil altid komme et nyt tv, der overgår de andre.

Til top Vis peja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peja

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2003 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

guru skrev:

Jeg har været den glade ejer af et Beovision 3 i ca. 22 måneder og synes at det har det bedste billed jeg har set. Man skal dog være parat til at leve med diverse skavanker som langsom betjening, en irriterende fjernbetjening og totalt mangel på integration med andre apparater.

Apropos brugtpris - konen og jeg gav 23000 og fik 19500 for det da vi solgte for et par uger siden SLÅ DEN

Hej Guru

Kostede det ikke mere end 23.000, dengang du købte det? Skulle der være problemer med at koble en Denon surround receiver samt dvd til det? 

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Slipsefyre i HiFi Klubben? De har vist aldrig gået med slips. Jeg er selv tidligere ansat i hifi klubben, SuperRadio (ingen slips) og ElGiganten (med slips).

Det bedste billede jeg har set er på Loewe (herefter phillips og panasonic). Selvom en del komponenter går igen, betyder det ikke at man får det samme ud af delene.

Mange Danske og udenlandske højttalerproducenter bruger de samme standardenheder fra Vifa, men resultatet er temmeligt forskelligt. Et godt eksempel er Snell der i gamle dage brugte billige Vifa standardenheder, men de matchede enheder med filter bedre end de fleste andre, og derfor lød de bedre.

Mange af de helt billige TV bruger liegeledes de bedste phillips billederør, men har så til gengæld en helt håbløs billedebehandling.

Og så kan jeg ikke tro at I er så blåøjede, at I tror hifi klubben i gamle dage bare solgte hifi for sjov skyld og ikke for at tjene penge.

Jeg har selv været med til at lytte på produkter, og været med til at stemme dem både ind og ud. Produkterne skal selvfølgelig være af en hvis standard, men der skal altså tjenes penge. At man får penge fra de store firmaer tror jeg heller ikke passer (så stort et marked er det danske heller ikke).

Har i øvrigt lige været i en Expertbutik hvor et Thomson 32" TV står til 14999, i hifiklubben står det til 12999. Prøv også at kigge på Cambridge priser i udlandet.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 November 2003 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

LOL, sikker på at du ikke stadig arbejder der?

Selvfølgelig skal alle tjene penge, det er klart, men for mig at se er der sket en negativ udvikling, igennem de sidste 5-10år i hifiklubben. Ansættelseskravet er da slækket noget gavaldigt. Sidst jeg blev "hjulpet" var det dog en ordenlig sælger, som stod indenfor det billed jeg havde af "klubben" dengang. Måske er det bare mig der har været uheldig med sælgere tidligere?

Men ok, det var ikke for at ødelægge tråden (måske for sent).

En god idé er, som sagt tidligere, hvis du kan lave en direkte sammenligning, af begge fjernsyn, med samme afspiller.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

malthe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 16 November 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

hej kjeldsen,

angående hifi klubben, så ved jeg ikke om min kritik var for hård, jeg har faktisk altid fået god service og vejledning derinde (men har dog aldrig købt noget). Men jeg synes stadig godt at de kunne have et lidt bredere sortiment.

Ronin skrev: "Loewe benytter Panasonic og ikke Philips-teknik!"

øhh - ok? jeg kan dog henvise til http://www.audiovision.dk/loewe.htm . Denne Loewe-forhandler må formodes at vide hvad de taler om...

mvh malthe

Til top Vis malthe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malthe

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2003 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Ronin har flere gange postuleret at det er panasonic dele i loewe, og tilsyneladende har han gode kilde. Jeg har dog altid ladet mig fortælle at det er phillips billederør der sidder i loewe.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er gennem Ronin blevet oplyst om, at det i dag er billedrør fra Panasonic Loewe benytter, men at det for nogle år siden var Philips der var deres leverandør. Jeg kan se, at artiklen der bliver henvist til er fra 2000, så måske  ligger forklaringen der.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2003 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

jeps....det der med billedrør er en rodet jungle...

der er også flere phillips fjernsyn der har panasonic billedrør...

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2003 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeps, jeg har en ganske god og pålidelig kilde indenfor det "rigtige" område, og i de seneste modeller er både billedrøret og det digitale chassis heriblandt Euro-4 og Euro-6 fra Panasonic. Loewe tilføjer så, som mange andre, deres egen personlighed til tingene!

Loewe brugte tidligere, i lighed med Panasonic, Philips-teknik, men tingene ændrer sig jo med tiden, og Panasonic har avanceret med bedre digital-teknik samt at de efterhånden er verdens største producent af billedrør, både under navnet Panasonic, men også et bredt spekter af andre knap så fancy navne. Det kiksede lidt for Philips, som jo bekendt var ved at gå på røven for ikke så længe siden!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes