| Forfatter |
|
OTol Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den danske manual står der også at tekst tv er en tilvalgsmulighed, så jeg er ikke overbevist om at det er standard i 42PM1MA. Jeg må nok ringe til PROSHOP i næste uge, hvor jeg har bestilt det. Jeg ved ikke præcist hvornår det kan leveres. På deres hjemmeside står der, at de forventer at kunne levere d. 4 maj.
Jeg har ikke tegnet ekstra forsikring. Der står at de giver 2 års garanti, så jeg ved ikke om ekstra forsikring er pengene værd.
|
| Til top |
|
| |
phazeone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er der tekst-tv. Jeg har fået min gode svenske ven til at læse tråden på den svenske side, og der står vist et sted at "det er årets køb" - hvilket jeg forholder mig til :o)
Jeg har ikke tegnet ekstra forsikring. Jeg glæder mig bare til at få det hjem :o)
PS: Er der nogen der ved hvor jeg kan finde et billigt men forsvarligt (med henblik på tyverisikring) vægopslag? Østjylland helst. :)
|
| Til top |
|
| |
simonoscar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg også bestilt, kan næsten ikke vente...
Jeg valgte Itbutikken.dk....
|
| Til top |
|
| |
OTol Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Jeg har fundet et citat i et norsk forum, hvor LG skulle have bekræftet, at 42PM1M deler platform med 42PX5R.
Citatet er et svar på en forespørgsel til LG engang i Januar
Citat fra AVforum.no:
LG sier selv at den er klar for levering rundt 25. januar, men det er vel som alltid litt usikkert. Som det står, og som de bekrefter på mail, er PM1M bygd tilsvarende PX4/5R TV'ene, men uten tuner og høytalere.
Sitat LG:
Sitat:
Hej
Det stämmer att det kommer en efterträdare till MZ-42PM12x som heter 42PM1M
Den delar samma plattform som 42PX5R.
Informationen släpar lite på vår hemsida då produkten faktiskt inte officiellt lanseras fören nu i dagarna. Vissa distributörer har redan släppt ut infon men vi kommer inte att kunna leverera innan jul,
Hur som helst titta in på webben i slutet på veckan så finner du all info
|
Synes dette høres lovende ut, med tanke på de positive tilbakemeldingene som foreligger på PX4/5R. |
|
|
Citat slut
Mvh. Ole
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otol: det kan absolut godt betale sig med forsikring, hvis der sker et uheld med det, så dækker det hvor garantien ikke gør. har en kammerat der havde et lg der var 2½ år gammel, det blev smadret under flytning. heldigvis havde han fuld forsikring på. det var købt for 27995,- med personalerabat. i dag var vi i fona og finde et nyt fjernsyn, han fik 35000,- til køb af et nyt fjernsyn. så han kom hjem med pio 436fde incl vægbeslag, højttaler og 5 års forsikring. det var han vist rimlig glad for, da det gamle lg var rimlig uselt.... så næste gang i køber, så kan det godt overvejes at få extra forsikring!
__________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
| Til top |
|
| |
simonoscar Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har erfaringer med http://www.usgdanmark.dk/ ?
En 4-årig totalforsikring vil koste ca. 900 kr.
TOTAL Dækker udgifter til reparationer, fejlretning, reservedele og arbejdsløn i forbindelse med udbedring af mekaniske fejl og skader der følger af normal brug samt skader på udstyret forårsaget af en uforudset pludselig udefra kommende hændelse, herunder skade forårsaget af brand, vand eller anden væske. Eventuel tyveridækning (tillæg til Total) fremgår særskilt af policen og/eller købers regning/faktura vedrørende de sikrede genstande.*
* http://www.usgdanmark.dk/betingelser.asp
|
| Til top |
|
| |
CKDK Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har bestilt en eksemplar hos Proshop, men hvilket vægbeslag skal jeg købe? - skal ikke koste flere tusind kr.
__________________ /CK
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CKDK skrev:
| Har bestilt en eksemplar hos Proshop, men hvilket vægbeslag skal jeg købe? - skal ikke koste flere tusind kr. |
|
|
Prøv med et Vogel. http://www.proshop.dk/productlist.aspx?grpid=45&catid=3& amp;typID=424 __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CKDK ---> Jeg har selv bestilt et Vogel EFW 2001 som skulle være rigtig godt hvis du ikke skal bruge tilt-funktioner osv. Skærmen kommer til at sidde 5,4 cm fra væggen så vidt jeg husker og skulle være bedre end deres EFW 6305. EFW 2001 fungere også ifølge Vogel selv til Lg 42pm1ma.
Jeg har bestilt hos www.amagernetshop.dk hvor man kan få det for 840 + forsendelse for et efw2001, hvilket er det absolut billigeste jeg har fundet indtil nu. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
plasmaoskar Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hos http://www.amel.dk/ på amager kan man se lg 50 PM1MA. Bemærk prisen 19.999 Dkk for 50" og 10.499 dkk for 42 "
|
| Til top |
|
| |
CKDK Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Jeg læste under en anden tråd, at man selv kan lave et ophæng vha. en Regalux bæreskinne og hængeskinner fra Bauhaus. Nogen som ved om det virker med denne LG-model? Eller er det bedre/sikre at købe et Vogel-ophæng? __________________ /CK
|
| Til top |
|
| |
simonoscar Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
CKDK skrev:
|
Tak for svarene.
Jeg læste under en anden tråd, at man selv kan lave et ophæng vha. en Regalux bæreskinne og hængeskinner fra Bauhaus. Nogen som ved om det virker med denne LG-model? Eller er det bedre/sikre at købe et Vogel-ophæng?
|
|
|
Regalux og Elfa bæreskinnerne og beslagene passer til panelet, og svenskerne har brugt dem i et år nu, uden uheld!
Se evt. side 1 i denne tråd og div. billeder her: http://www.minhembio.com/produktbilder/76101
|
| Til top |
|
| |
CKDK Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tager jeg sgu en tur i Bauhaus i morgen
Tak forhjælpen!!! __________________ /CK
|
| Til top |
|
| |
phazeone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får min gode kammerat (som er smed) til at lave et ophæng til mit LG 42PM1MA - det skal sgu ikke være til at pille ned fra væggen af en tyvknægt uden at det går i stykker.. Jeg vil anvende noget specialværktøj/designerbolte så det er sværest muligt. Det kan i øvrigt gøres billigt ... og meget sikkert :o)
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder med LGs '06 katalog, og kan se specs på de forskellige modeller samt forklaring på de forskellige teknologier.
Her stemmer det IKKE overens med PX5R.
LG har noget der hedder "digital comb filter", som er et billedforbedrings funktion.
Alle de bedste modeller har et der hedder "3D", og de "billige" modeller har et der hedder 4H ifølge deres liste med specifikationer.
42PM1MA har det der hedder 4H, så nogle forskelle må der altså være!
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt at 42PM1MA har et lidt dårligere kamfilter,hvilket efter sigende skulle være helt uden betydning når man feks kører HDMI.
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er det så lige pludselig den eneste forskel??? Man kunne godt frygte at det ikke lige var det eneste der var "sparet" på.
Enten er de ens, eller ej...
|
| Til top |
|
| |
blinxdk Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit 42PM3MVA har i øvrigt 3D filteret, eller ihvertfald da en menu option med det :) Også fint og lynende hurtigt text-tv.
__________________ Powered by Gentoo & MythTV
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også,at der hersker tvivl mht om 42PM1MA rent faktisk HAR PIP,som opgivet ??
|
| Til top |
|
| |
CKDK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Proshops har 42PM1MA IKKE tekst-tv... måske værd at tage med i overvejelser inden man bestiller et eksemplar. Jeg overvejer selv at annulere bestillingen. __________________ /CK
|
| Til top |
|
| |