| Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
L.B. skrev:
|
Den vejer vist også godt til 

EDIT: 64.8 x 47 x 88.9 cm 310 kg
|
|
|
Forestil jer lige et sætup med Nautilus, og så 8stk. af den slags... 
|
|
|
Hvordan går det så lige med strømforsyningen den skal sikkert dimensioneres specielt til formålet.
Kunne være sjovt at vise den lokale elektrikker med hans Denon anlæg, han ville gå bagover af forbløffelse. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
JRGW skrev:
|
Se nu lyst på det den er da næsten tyverisikret.Tyvene kan desuden ikke sælge den på den lokale værtshus.
Vidste nu godt at Krell laver nogle tunge forstærkere.
|
|
|
Ja, det kan man vist ikke løbe fra - og det bliver jo endnu sjovere når man tænker på at MRA kan levere 16.000 watt i 0,2 Ohm i Klasse A!!!!! (8 ohms effekten er kun 1000 watt, så den er jo næsten kedelig ) Det lyder vildt - FOR vildt, tror jeg; det kan da ikke passe... 
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|

|
|
|
skal sige jer efter på lørdag om jeg kan løfte den eller bare tippe den .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Jeg har set et program om Fabio på TVDK (ham den fedtede model) - han havde sådan et sæt Master Reference! Plus i øvrigt alverdens andet grej fra Krell.
MVH
|
|
|
Det var de gammel modeller han havde .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Dejen skrev:
|
Jeg har set et program om Fabio på TVDK (ham den fedtede model) - han havde sådan et sæt Master Reference! Plus i øvrigt alverdens andet grej fra Krell.
MVH
|
|
|
Man kunne nok godt leve med dem alligevel
Det var de gammel modeller han havde . |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
L.B. skrev:
|

|
|
|
|
|
|
Kan vi så ikke få et hint om hvordan den lyder. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
- og det bliver jo endnu sjovere når man tænker på at MRA kan levere 16.000 watt i 0,2 Ohm i Klasse A!!!!! Det lyder vildt - FOR vildt, tror jeg; det kan da ikke passe...
|
|
|
Nej det kan ikke passe, med mindre du har dit eget kraftværk i haven! Ægte klasse A har typisk en virkningsgrad på 25-30%. Det vil sige du skal trække omkring 60.000 Watt kontinuerligt fra nettet! Der vil blive som en sauna i din stue, med mindre din air-conditon trækker noget nær samme effekt! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Ronin skrev:
JRGW skrev:
|
Se nu lyst på det den er da næsten tyverisikret.Tyvene kan desuden ikke sælge den på den lokale værtshus.
|
|
|
Ja, det kan man vist ikke løbe fra - og det bliver jo endnu sjovere når man tænker på at MRA kan levere 16.000 watt i 0,2 Ohm i Klasse A!!!!! (8 ohms effekten er kun 1000 watt, så den er jo næsten kedelig ) Det lyder vildt - FOR vildt, tror jeg; det kan da ikke passe... 
|
|
|
MVH
|
|
|
Hvorfor ikke?
Prøv at kigge godt på den igen, og filosofér lidt over hvad der er i den. Et godt bud er f.eks. 216 transistorer pr. effekttrin!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
jensen skrev:
L.B. skrev:
|

|
|
|
|
|
|
Kan vi så ikke få et hint om hvordan den lyder.
|
|
|
Det system køre ikke , skal bare se på det system om det er noget der skal med hjem .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Dejen skrev:
- og det bliver jo endnu sjovere når man tænker på at MRA kan levere 16.000 watt i 0,2 Ohm i Klasse A!!!!! Det lyder vildt - FOR vildt, tror jeg; det kan da ikke passe...
|
|
|
Nej det kan ikke passe, med mindre du har dit eget kraftværk i haven! Ægte klasse A har typisk en virkningsgrad på 25-30%. Det vil sige du skal trække omkring 60.000 Watt kontinuerligt fra nettet! Der vil blive som en sauna i din stue, med mindre din air-conditon trækker noget nær samme effekt!
|
|
|
Jeg vil også sige tak for kaffe , den 700 je havde kom op på at bruge ca 4800w den og stuen bliv varm som jeg ved ikke hvad selv om det var vinter , og min 16A kunne ikke holde til det .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Dejen skrev:
|
|
|
Nej det kan ikke passe, med mindre du har dit eget kraftværk i haven! Ægte klasse A har typisk en virkningsgrad på 25-30%. Det vil sige du skal trække omkring 60.000 Watt kontinuerligt fra nettet! Der vil blive som en sauna i din stue, med mindre din air-conditon trækker noget nær samme effekt!
|
|
|
For det første plejer Krell´s opgivelser normalt at passe, og også gerne med lidt bonus, og for det andet er det heller ikke usandsynligt - vi snakker om et effekttrin på 310 kg. I det trin sidder der nogle ting der æder strøm, og bag disse effekttrin sidder der nogle mennesker som både har råd til at betale forstærkerne samt være ligeglade med hvad strømmen koster samt få lagt det strøm ind som er nødvendigt - under normale omstændigheder skal de f.eks. køre på kraft.
Og med dette ultra-overkill som de nu engang er, vil jeg ikke tvivle på det, for det er fuldstændig ude i overdrevets motorvej!
Men det kunne da være interessant at se en måling på strømforbruget.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
janils skrev:
Dejen skrev:
|
|
|
|
|
|
For det første plejer Krell´s opgivelser normalt at passe, og også gerne med lidt bonus, og for det andet er det heller ikke usandsynligt - vi snakker om et effekttrin på 310 kg. I det trin sidder der nogle ting der æder strøm, og bag disse effekttrin sidder der nogle mennesker som både har råd til at betale forstærkerne samt være ligeglade med hvad strømmen koster samt få lagt det strøm ind som er nødvendigt - under normale omstændigheder skal de f.eks. køre på kraft.
Og med dette ultra-overkill som de nu engang er, vil jeg ikke tvivle på det, for det er fuldstændig ude i overdrevets motorvej!
Men det kunne da være interessant at se en måling på strømforbruget....
|
|
|
Strømforbruget ville jeg ikke turde måle på, så hellere leve i lykkelig uvidenhed *G*
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
JRGW skrev:
jensen skrev:
L.B. skrev:
|

|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det system køre ikke , skal bare se på det system om det er noget der skal med hjem .
|
|
|
Selvfølgelig skal den da med hjem Jensen*SS*
Spørgsmålet er nok bare om der er købere til den, men det ville da være blær at have stående i din nye bix *G*
Michael
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
jensen skrev:
JRGW skrev:
jensen skrev:
L.B. skrev:
|

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selvfølgelig skal den da med hjem Jensen*SS*
Spørgsmålet er nok bare om der er købere til den, men det ville da være blær at have stående i din nye bix *G*
Michael
|
|
|
Køber er der altid , kommer bare anpå prisen .
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen: Du skal da bare have et par stykker i vinduet og dertil sætte et skjult kamera op så er der en klar griner på vej....... folk går da bagover når de ser den __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Jensen: Du skal da bare have et par stykker i vinduet og dertil sætte et skjult kamera op så er der en klar griner på vej....... folk går da bagover når de ser den
|
|
|
Hehe ja han behøver i alle tilfælde ikke være bange for at der er nogle som stikker af med dem, selvom de er i vinduet *G*
Michael
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
JRGW skrev:
|
|
|
|
Ja, det kan man vist ikke løbe fra - og det bliver jo endnu sjovere når man tænker på at MRA kan levere 16.000 watt i 0,2 Ohm i Klasse A!!!!! (8 ohms effekten er kun 1000 watt, så den er jo næsten kedelig )
|
|
|
Tror nu det er nok til min 30 kv/m stue alligevel 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
janils skrev:
Dejen skrev:
|
|
|
|
|
|
Men det kunne da være interessant at se en måling på strømforbruget.... |
|
|
Nej det kunne det ikke! Prøv dog at bruge regnestokken lidt. 60KW i et beboelsesrum?? Det svarer til 10 velvoksne brændeovne fyldt til randenm med tørt brænde - og med ild i. Der vil gå ild i dine møbler - dummy. Og hvordan skulle du lige få 60 KW ind i huset?? 15KW har du på en kraftgruppe med 16A sikringer. I USA kører de tilmed på 110V. Det er ikke klasse A - man kan ikke lave klasse A ud over 100-130W, idet det ikke kan lade sig gøre at slippe af med varmen. Krell laver ikke klasse A forstærkere overhovedet, og har ikke gjort det i mange år. De bruger sustained plateau bias, som er et nyt navn for IKKE KLASSE A. De har dog for vane at kalde det klasse A alligevel, hvilket i DK helt klart ville være en overtrædelse af markedsføringsloven. Velkommen i fysikkens verden.
Citat:
"Class A operation is by far the most desirable for performance, but pure Class A can cause reliability problems along with environmental and economic ones. The Master Reference Amplifier employs Class A operation managed by Sustained Plateau Bias II circuitry. "
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
janils skrev:
Dejen skrev:
|
|
|
|
|
|
Men det kunne da være interessant at se en måling på strømforbruget.... |
|
|
Nej det kunne det ikke! Prøv dog at bruge regnestokken lidt. 60KW i et beboelsesrum?? Det svarer til 10 velvoksne brændeovne fyldt til randenm med tørt brænde - og med ild i. Der vil gå ild i dine møbler - dummy. Og hvordan skulle du lige få 60 KW ind i huset?? 15KW har du på en kraftgruppe med 16A sikringer. I USA kører de tilmed på 110V. Det er ikke klasse A - man kan ikke lave klasse A ud over 100-130W, idet det ikke kan lade sig gøre at slippe af med varmen. Krell laver ikke klasse A forstærkere overhovedet, og har ikke gjort det i mange år. De bruger sustained plateau bias, som er et nyt navn for IKKE KLASSE A. De har dog for vane at kalde det klasse A alligevel, hvilket i DK helt klart ville være en overtrædelse af markedsføringsloven.
Velkommen i fysikkens verden.
Citat:
"Class A operation is by far the most desirable for performance, but pure Class A can cause reliability problems along with environmental and economic ones. The Master Reference Amplifier employs Class A operation managed by Sustained Plateau Bias II circuitry. "
|
|
|
Helt rigitg , denne lille DON er lidt smart .
Men det han laver virker , men men skal så også sige , krell amp der er job kan blive meget varme , ja så varme du næsten brænder dig , så systemet virker fint og lyder godt .
Og KVK en dag skal jeg nok komme op med en 700cx og vise dig hvordan en amp skal spille 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Dejen skrev:
Ronin skrev:
JRGW skrev:
|
|
|
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Hvorfor ikke?
Prøv at kigge godt på den igen, og filosofér lidt over hvad der er i den. Et godt bud er f.eks. 216 transistorer pr. effekttrin!!
|
|
|
Hør nu lige Ronin.... Den diskussion har vi taget før!! Denne Krell kører IKKE klasse-A i 0.2ohm. Det ville kræve at du kan trække noget i stil med 250 Ampere ud af stikkontakten bare for at den kan stå i tomgang. Det behøver vi vist ikke skære mere ud i pap. Men alligevel... Prøv at ringe til el-værket, og hør om ikke de kan udskifte din mastsikring til 300 Ampere, da du påtænker at købe ny forstærker, der kræver 250 Ampere.... De vil kunne grine af det i årevis!!
Og det er meget muligt, at Krell som regel overholder de spec de oplyser, men papir er taknemmelig, og man skal vide hvordan man tolker tekniske data. Elelr ser de intet bevendt! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |