Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
Takker for hærder-info.
Havde overvejet lidt af hvert men 1mm ER et problem og de kapasative (hva hedder det?) kontakter jeg ellers var kommet op med er droppet.
De havde ikke det rigtige loddetin sidst jeg var inde og hører, så jeg har stadig tilgode at lodde aluminium. Findes det på lager nogen steder i KBH området?
Det kunne snilt ende med en lavere impedans. Hvis jeg skal lave mine egne basenheder så kan jeg måske istedet få afstemt impedanserne med en alu-svingspole (men så er jeg på dybt vand).
Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
Macwerk skrev:
Ville gerne undgå kapasitetsfælder, men det må komme an på en lodde-test.
Eller ledende tape måske?
Mht. til varmen så spurgte jeg til en 'arbejds' temeratur.
I virkeligheden er jeg mere interesseret i om de kunne tåle 120% af bly's smeltepunktstemperatur (i fritiden). Men det lyder umiddelbart som om man skulle undlade det stunt.
André Jensen Lukket konto Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
- Ku' jeg osse godt li at vide... Jeg havde møjsommeligt tastet et par (i mine øjne) interessante spørgsmål.. og Puf, væk var de.
Andre-> Hvornår hører (og ser) vi mere om dine bånd. Det med returledere som bånd lyder spændende og må være en udfordring for magnetsystemets udformning, hvis ikke der må være ret stor afstand mellem de to bånd-dele.
Boye
Både jeg og Duelund arbejder på båndene. Steen med 2 mellemtonebånd og
en diskant. Jeg laver et forsøg med bånd uden returledere, om det duer i
praksis.Som du selv nævner er der magnetsystemmet udformning, her har
jeg 10 mm mellem båndene. Om jeg kan få et liniert magnetfeldt ?. Men
om 2-3 uger skulle der gerne være noget nogle svar.
Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
Tak, Andre
Jeg puslede selv med tanken i sin tid, men tænkte på at filtrere den øverste diskant fra den ene del fra båndet for at undgå de potentielle sprednings- og kamfiltereffekt-problemer. Dette ville så imidletid give noget rod i impedansen og sikkert også fasen, så det blev aldrig afprøvet.
Jeg følger med i projektet med stor interesse, og ser frem til at høre mere.
Hvis du kunne fortælle lidt om hvordan man får fat i de spændende neodymmagneter, og hvad man må bløde for dem, hører også gerne fra dig.
Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
Hej Andre
Det lader til at to væsentlige skridt fremad i forhold til de glade Apogee-kopi-dage er neodymmagneter og lukkede bånd.
Det er vel ikke underordnet, hvor meget volumen der er bag båndet, hvis man gerne vil have enheden til at række langt ned i frekvens? Jeg tænker her også på fænomenet med udslukning pga. reflektion fra bagvæggen.
Du har vist arbejdet med et 50 X 50 mm U-profil som åg og til at bære magneterne. Er det nok til at få enheden til at række ned omkring 200 Hz?
Sagen er, at jeg har planer om at lave en ultra-high-waf højttaler, som også er til at holde ud at høre på. En gammel idé, som har fået ny næring med dine indlæg og snakken om Peter-AR's "revolutionerende" line-source.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum