Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Hvor mange danske firmaer regner du med der køber 100.000 dvd-afspillere??? |
|
|
Detail-kæderne er typisk med i indkøbs-sammenslutninger hvor tyske og engelsk kæder også er med og så er 100.000 stk langt fra urealistisk.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan virke utroligt, men man kan faktisk tjene penge på sådanne maskiner. Det koster næppe 75 kroner at producere den. Og så skal du bare have en fornuftig logistik, for at tjene pænt på det.
Man kan så undre sig over, at man kan lave sådan en maskine for under 75 kroner. Men arbejdskraften i Thai-Bang-land er som bekendt ret billig. Der benyttes billige komponenter sov. Det bringer prisen ned.
Jeg vil i øvrigt tilføje, at mange af de maskiner der sælges under fine kendte navne, ikke nødvendigvis koster ret meget mere at producere. Forskellen er bare, at et kendt firma ikke vil kunne sælge produktet lige så billigt, idet de skal brødføde en hær af chefer, marketingafdeling osv.
Eks kan jeg lige nævne min gamle Denon DVD1600. En fin sag sagde HFK. Og den kostede jo også vejl. 5999,-. Men som jeg tidligere har afsløret, så var den faktisk ringere opbygget, end den Bilka-model jeg sammenlignede med. Eks var der benyttet elendige DAC's og produktionskvaliteten var virkelig ringe. Men i modsætning til Bilka-modellen, havden den en meget lækker finish, og så blev den overhældt med fine ord fra producenten. Og det er reelt det man betalte for.
Tænk lige over det... Selv de anerkendte mærker laver maskinerne så billigt. De kamuflerer det bare med flotte forplader og gyldne løfter! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
lunddal skrev:
Som L.B. nævner, er der nok tale om en afspiller, som forretningen taber penge på. |
|
|
Og månen er en ost |
|
|
Eh?
Loss leaders for at få kunder er da et meget udbredt fænomen.
|
Til top |
|
|
Cheezdippers Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 08 Oktober 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en Lumatron dvd til 199,-
Ja den er billig og kvaliteten er godt nok også derefter.
Først troede jeg ikke at den overhovedet virkede. Jeg brugte en del tid
på at få den til at tænde, før jeg fandt ud af at den overhovedet ikke
havde et display. Nå ja ja, displayet skal jo ikke vise filmene.
Smed en tilfældig dvd i maskinen og der skete ikke rigtig noget,
den summede bare lidt. Efter et par tryk på diverse knapper, på den
ellers ufattelig usle fjernbetjening, kom den dog i gang.
Jeg nåede at se to minutter af filmen før den første store omgang pixelkludder kom. Lydet er generelt bare elendig.
"Scene selection" på filmen virkede ikke. Dvd'en brummede bare lidt og
billedet frøs. Den kom dog til live igen efter et par tryk på Title.
Jae lidt kritik af min nye afspiller, men hvad skal man også forvente
af en dvd til den pris? Den er jo altid bedre end ingentinge og min
gamle var gået i stykker.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De billige afspillere er også gode for lidt underholdning - sæt sproget til dansk, og vupti, så har man en gættekonkurrence, hvor det gælder om at
finde ud af, hvad de underlige ord egentligt skal betyde
|
Til top |
|
|
Hannibal7 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Annonce fra dagligvare butik, set i denne uge:
DVD afspiller med fjernbetjening, kører DVD, SVCD, CDV, DVCD, VCD, CD, MP3 JPEG og billed CD. 48-96kHz DAC, 16-24 bit digital coding, 10 bit video decoder. Multi angle med digital zoom. Udgang for 2.0.
Kører 4:3 og 16:9 med OSD.
Og prisen kære venner: 199 DKK!!!!! incl. moms og diverse avancer. Hvordan kan det lade sig gøre?
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hannibal7 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sagtens lade sig gøre, jeg ved at Dvd afspillerer der bliver solgt ca 400-500 giver man i indkøb ca 100,-.
Så i pågældende tilfælde en fortjenste på ca 99,-
|
Til top |
|
|
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er da ikke mange penge. Men det er da ikke helt vildt synes jeg, og selvom kvaliteten ikke er i top, kan man dårligt blive taget i r.... til den pris.
Mht. til lønforholdene i Kina, så er det jo nemt nok at sige, at det burde forbydes osv. Men sandheden er jo, at de mennesker kan leve af den løn de får. Der findes så mange kinesere der ikke har nok penge til dagen og vejen, så konkurrencen på arbejdskraft er helt i top, derfor bliver lønnen jo også lav.
Jeg købte for nylig en Philips DVD til 450 kr i Bilka (nedsat fra 700 ). Den fungerer upåklageligt, men hvor stor forskellen er fre et af de helt billige mærker er jeg ikke klar over. Ved dog at den umiddelbart virker af bedre kvalitet (skuffen osv.)
ALLE de billige maskiner jeg har prøvet er bedre til at spille ridsede skiver end min 5 år gamle Thomson, og jeg har oplevet flere dyre afspillere der er elendige til brændte/ridsede skiver. __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke de stor mærker få deres DVD maskiner lavet Kina og andre østlande, hvor i mod at de tager overpris for den.
Kunne være sjovt at se nogle foto at indmaden på dyr mærker mod billige mærker og så skulle man gætte hvilke der dyr og billige.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Mon ikke de stor mærker få deres DVD maskiner lavet Kina og andre østlande, hvor i mod at de tager overpris for den.
Kunne være sjovt at se nogle foto at indmaden på dyr mærker mod billige mærker og så skulle man gætte hvilke der dyr og billige.
|
|
|
For at citere Otto:
Det pudsige er, at hvis man vil betale dét det koster at få den del af produktionen
der er inden for rimeligt stramme tolerancer, så kan man sagtens få fejlprocenten ned.
Ifølge vores statistik faldt Pioneer's fejlprocent på DVD-afspillere til stort set ikke-eksisterende,
i det sekund der begyndte at stå "made in china" bagpå. En Pioneer DV 380 og tilsvarende,
har ikke kun en ret imponerende billedkvalitet prisen taget i betragning - det er også én af de
driftsmæssigt mest stabile afspillere man kan få. Det kan slet ikke udelukkes at der ét eller andet
sted findes et noname-produkt der reelt er samme afspiller, til den halve eller lavere pris.
Så køber man så bare alle de afspillere som Pioneer kasserede...
|
Til top |
|
|
Timidus Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
|
Dansk Supermarket, som står bag Bilka og Netto.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Timidus skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
Dansk Supermarket, som står bag Bilka og Netto.
|
|
|
Og da jeg skrev 100.000 stk, var det blot for at få komponent indkøbspriserne klarlagt (om det så var 1.000.000 stk. ændrer det højst en yderlige rabat i omegnen 5%). Ingen dansk producent ved sine fulde 5 gider på nogen måde rode sig ind i sådan et projekt. Der er dømt bagskid allerede før ideen er fuldført! 199.95 med det hele 
|
Til top |
|
|