| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
jensen skrev:
Bradford skrev:
| Accuphase E-203, verdens bedste integreret forstærker. Jeg kan kan høre alle dem som brokker over mit bud. Det er muligt at en Gryphon er bedre, men ikke bedre for mig som ikke kunne drømme om at smide $$$$ efter en håndbygget traktor fra stilling. Næ, jeg holder på den gamle Accuphase allerede har gjort flere mennesker glade over hele verden....verdens bedste....så hvorfor ikke? |
|
|
Kunne du så finde på at smide penge i den ny mega over prissæt Accruphase .
|
|
|
Næ, jeg mener ikke nødvendigvis at de er blevet bedre med tiden. Forstå mig ret, så var en 203er lavet perfekt, lidt som en Ford GT. Det betyder ikke nødvendigvis en nyere model er lige bedre. Teknisk og design-mæssigt er Accuphase da med i front...uden at være de mest innoverende, og et nyere Accuphase produkt ser umiddelbart også bedre ud end en 203er. Men jeg mener ikke nødvendigvis at mere Accuphase er bedre end en lille 203. Jeg havde en 210er som skuffede mig ret meget, den var jo ellers reletiv ny og alt det der, men den spillede ikke rigtig bedre end 203eren efter min farvede subjektiv vurdering. Skulle jeg købe noget Accuphase idag, så ville det ikke være noget nyt, men hen ad P500 som jeg vil tro er en god forstærker som ikke dræner det lokale kraftwerk for strøm. Jeg synes at de nyere Accuphase er dødlækre, men jeg vil ikke betale 100.000 kr. eller mere for et topsæt, så tror jeg heller at min 87´ Starlet skulle skiftes ud. Var penge ikke et issue, så kunne jeg nok godt smide 500.000 i et komplet Accuphase setup.
/P |
|
|
Interessant valg - Hvorfor ikke en 202ér?
Jeg ville nok gå efter en 408ér (nej jeg ville ikke - jeg ville købe et sæt) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kører med en Accuphase E407 som i min bog er en ganske glimrende forstærker. Noget der er bedre, stærkere.... Mon ikke der er noget mis-match i systemet - hvilken signal kilde?
Har hørt cub'erne formidle glimrende musik med Classé (gamle serie), med ML (godt nok for/effekt). men hvorfor er du så hipe på 300w? Cub's er ganske effektive mener omkring 94db, hvor meget strøm de skal have vides ikke, men der er da rigeligt med forstærkere under 300w der kan spille dem op. Mange testere har kørt dem med Sonic Frontiers Power II der leverer 140w, eller ML333 (lidt mere. :-)
ps. hvad skal du have for 407'eren? - Den ville jeg gerne eje.
MVH - Morten
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|

Her er et bud, men måske Krell FBI gør det bedre. Det tror jeg nok.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT, men lige foran mig ligger en flad forcromet satan af en kobberkøleplade på 4,2kg med huller til 48 stk. TO3 transistorer! De skal bare ploppes i. Og ja, den er vandkølet! Måske den kan være et fremtidigt udgangspunkt for en "let" 2*250W klasse A konstruktion.
Ved at Tråden gik på det bedste uanset pris, gælder det også de Hydro-kølede? Ved godt jeg ikke kommer langt med kølepladen alene......., men meget dyrt grej "vægtes" jo i kilo .
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
kuno skrev:
|
Hej...
Forstærkeren skal have en vis effekt , lad os sige 300watt minimum i 4 ohm
Lad mig høre nogle bud................
|
|
|
Her er et særdeles godt bud. Burmesters nye integreret amp 032. Den formidler uovertruffent, og ja, jeg har lyttet på den. Tillige er den smuk, og det gør vel ikke noget....
www.burmester.de

|
|
|
Hej Gl.Jas
Superforstærker, men jeg syntes ikke der er så voldsomt meget strøm i den, iflg. spec. Men nu har jeg desværre heller ikke hørt den.
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chord CPM 3300 http://stereophile.com/integratedamps/701chord/ skulle levere smæk for skillingerne. Har ikke hørt den, men flere tester holder den højt.
Schäfer & Rompf Emitter I Exclusive Akku (http://www.asraudio.de/index.html)- har hørt Emitter I og må indrømme at det er noget af det bedste jeg har lagt øre til. Bemærk dog at man ender med en hel del kasser, batteriforsyninger, forsyningens forsyning o.s.v. men det spiller.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
gl.jas skrev:
kuno skrev:
|
Hej...
|
|
|
Her er et særdeles godt bud. Burmesters nye integreret amp 032. Den formidler uovertruffent, og ja, jeg har lyttet på den. Tillige er den smuk, og det gør vel ikke noget....
www.burmester.de

|
|
|
Hej Gl.Jas
Superforstærker, men jeg syntes ikke der er så voldsomt meget strøm i den, iflg. spec. Men nu har jeg desværre heller ikke hørt den.
vh. Henrik
|
|
|
Hej Tarup
Ingen tvivl om at der er "kraftigere" forstærkere på markedet, men denne 032 fra Burmester har en uovertruffen elegance og kontrol på hele båndbredden, som overgår langt det meste af det jeg har hørt gennem årene. Den er vel det tætteste på "neutral" som en integreret forstærker i prislejet kan præstere. Den spiller bare musik....
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
tarup 13 skrev:
gl.jas skrev:
kuno skrev:
|
Hej...
|
|
|
www.burmester.de

|
|
|
Hej Gl.Jas
vh. Henrik
|
|
|
Hej Tarup
Ingen tvivl om at der er "kraftigere" forstærkere på markedet, men denne 032 fra Burmester har en uovertruffen elegance og kontrol på hele båndbredden, som overgår langt det meste af det jeg har hørt gennem årene. Den er vel det tætteste på "neutral" som en integreret forstærker i prislejet kan præstere. Den spiller bare musik.... Okay, det kunne være spændende at lytte til den derhjemme, men prisen  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
gl.jas skrev:
kuno skrev:
|
Hej...
|
|
|
www.burmester.de

|
|
|
Hej Gl.Jas
vh. Henrik
|
|
|
Nu er det jo kun watt manden vil have, strømformåen bliver slet ikke nævnt, så det er nok knapt så vigtigt ? 
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmmm hvis du ønsker den potentielt bedste forstærker som også skal have rigeligt med Watt er et godt bud nok Gryphon Diablo.
2*250W 8 ohm 2*500W 4 ohm 2*800W 2 ohm. Så der skal nok meget til at give den åndenød.
Angående Krell Kav-400xi så tvivler jeg på at den skulle være kandidat til værende den bedste forstærker. Ihvertfald ifølge et par tyske hifi magasiner.
Krell KAV-400xi 77 punkte
Octave V70 77 punkte
Accuphase E213 79 punkte
T+A V10 79 punkte
Marants PM11 S1 80 punkte
Pathos Logos 82 punkte
McInthosh MA 6900 AC 83 punkte
Accuphase E308 83 punkte
Burmester 032 84 punke
Mark Levinson No 383 85 punkte
Mener Accuphase E530 fik 84 eller 85 punkte ligeså
Ligeledes tyske "Audio" antyder dog at de bedste Accuphase forstærkere skulle lyde bedre end Mark Levinson No 383
Accuphase E408, E530 og E550 har alle fået 120 punkte
mens Accuphase E308, E307, E407 og Mark Levinson No 383 ligger på 115 punkte
og Accuphase E213 og Marantz PM11 S1 ligger på 110 punkte.
Mener også at Krell KAV 400xi er blevet testet i Audio...synes jeg kan huske at den har fået 110 punkte?
Gryphon Diablo er desværre ikke blevet testet i nogle af de tyske magasiner.....kunne ellers have været spændende
Alle disse karakterer skal dog tages med stort forbehold da det jo afhænger dels af smag og hvilket udstyr man parrer forstærkerne med.
Men ser vist ikke ud til Krell KAV 400xi kan hamle op med de allerbedste.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se ud til at en Krell KAV-400xi nærmest er en LOW-END i det selskab
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja men nu er de fleste af de andre jo også dyrere end Krell forstærkeren. Og de koster Alle fra 20000 og op.
Krell´en har vist en listepris på 30k men er vist på tilbud til 22k
Pathos Logos er vist netop blevet nedsat (permanent?) fra 30k til 20k
Marantz PM11 har jeg set på tilbud sat ned fra 30k til 22k
Accuphase er rasende dyre i Europa i forhold til i USA og i Asien men performer dog ifølge de tyske magasiner stadigvæk fint i forhold til pris E213 25k E308 36k E408 47k E550 65k.
Så hvis vi kigger på forstærkere i nogenlunde samme prisklasse er det Accuphase E213, Pathos Logos, Marantz PM11 den skal sammenlignes med. Den yder vist flere Watt end alle disse. Især Accuphase E213 vil jeg nok være forsigtig med at parre med grumme højtaler belastninger.
Overvejer dog at indføre en Accuphase E308 eller E408 da det vist godt kan betale sig. Selv efter moms og told. Og ser ud til at være muligt at skaffe 230 V versioner.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købet HIGH-END med 230 V i USA ?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal prisen ind over som parameter, og det skal den vel alt andet lige, ligger Pathos Logos ret lunt i svinget med en aktuel tilbudspris på 20.000,-. Jeg kan vist ikke se andre i selvskabet til den slags penge.
Synd Pathos Inpol ikke er med. Den "burde" jo være dobbelt så god som Logos
Ligeledes mangler i hvert fald Gryphon, Gamut og Densen. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også selv haft et godt øje til Logos.
Havde nok købt den hvis den havde pre out og tonekontroller (mine højtalere Holfi Tyra Charisma skal have sænket niveauet lidt i bassen)
Har da et par flere karakteruddrag fra "Audio"
Densen B110 til 10k 95 punkte i "Audio" dvs det samme som min NAD S300 fik for nogle år siden.
Desværre kan jeg ikke finde test af nogle af de dyrere Densen
Bow Wazoo var de ikke så tilfredse med......i forhold til prisen 80 punkte 
Er et godt spørgsmål hvad Gamut DI150 og Gryphon Diablo ville få af points. Men er ikke i tvivl om at de ville blande sig i den absolutte topstrid.
En skam at der ikke er så mange blade udover de tyske der har et så veludviklet karaktersystem.
|
| Til top |
|
| |
kuno Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Blander mig lige som kicksparker af tråden...
Jeg har som sagt Accuphase e-407...en kanon intg.forstærker som ikke findes meget bedre ,
men hvad hvis nu....ligger altid & lurer i baghovedet under en lyttesession.
Det er mange muligheder & min søgen er langt fra færdig , men Kr. skal ikke være
begrænsningen...man får løn , måske ikke som man arbejder...men løn;-)
dvs med tiden kommer man nærmere besøg i stuen når man lytter , det er for undertegnede
meningen med at lytte til musik...de øjeblikke hvor der er vibrationer i luften , kuldegys & næsten
æresfrygt over musikken i rummet.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
|
Har også selv haft et godt øje til Logos.
Havde nok købt den hvis den havde pre out og tonekontroller (mine højtalere Holfi Tyra Charisma skal have sænket niveauet lidt i bassen)
........
En skam at der ikke er så mange blade udover de tyske der har et så veludviklet karaktersystem.
|
|
|
Logos har en Tape out. Kan den ikke bruges? Tonekontroller, jaa det er en ting min hifi-religion forbyder mig at bruge 
Faktisk mangler Bladelius Thor også på den liste.
Som de siger dernede. Ordnung muss sein  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Se ud til at en Krell KAV-400xi nærmest er en LOW-END i det selskab  |
|
|
Har du hørt den? Der er mere strøm i den end mange af de mest velrenomerede mærker, Jeg skal have ændret elinstallationen, for den trækker alt strøm der er i stuen. Alligevel kan du nyde den mest stille violinkoncert, og få 100% vellyd. Det er da godt gået.
|
| Til top |
|
| |