Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste integreret forstærker uanset pris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 April 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Hvor kan man købet HIGH-END med 230 V i USA ?

www.salehifi.com de shipper med 230 V til Europa .....og prisen er den samme

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

janwa skrev:
Se ud til at en Krell KAV-400xi nærmest er en LOW-END i det selskab 

Har du hørt den? Der er mere strøm i den end mange af de mest velrenomerede mærker, Jeg skal have ændret elinstallationen, for den trækker alt strøm der er i stuen. Alligevel kan du nyde den mest stille violinkoncert, og få 100% vellyd. Det er da godt gået.

Den yder ihvertfald flere watt end de andre forstærkere i samme prisklasse. Og hvis man har brug for de mange watt så er den sikkert et rigtig godt bud på en god forstærker til tilbudsprisen på de 22000. Hvis man kan klare sig med lidt mindre effekt og kan leve med at forstærkeren fylder lidt mere så ville jeg nok hellere have en Marantz PM11 eller en Pathos Logos.

Vil nu gerne have at forstærkeren er større end min Denon DVD-2900

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 April 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:

Hmmmmm hvis du ønsker den potentielt bedste forstærker som også skal have rigeligt med Watt er et godt bud nok Gryphon Diablo.

2*250W 8 ohm 2*500W 4 ohm 2*800W 2 ohm. Så der skal nok meget til at give den åndenød.

Angående Krell Kav-400xi så tvivler jeg på at den skulle være kandidat til værende den bedste forstærker. Ihvertfald ifølge et par tyske hifi magasiner.

Krell KAV-400xi 77 punkte

Octave V70 77 punkte

Accuphase E213 79 punkte

T+A V10 79 punkte

Marants PM11 S1 80 punkte

Pathos Logos 82 punkte

McInthosh MA 6900 AC 83 punkte

Accuphase E308 83 punkte

Burmester 032 84 punke

Mark Levinson No 383 85 punkte

Mener Accuphase E530 fik 84 eller 85 punkte ligeså

Ligeledes tyske "Audio" antyder dog at de bedste Accuphase forstærkere skulle lyde bedre end Mark Levinson No 383

Accuphase E408, E530 og E550 har alle fået 120 punkte

mens Accuphase E308, E307, E407 og Mark Levinson No 383 ligger på 115 punkte

og Accuphase E213 og Marantz PM11 S1 ligger på 110 punkte.

Mener også at Krell KAV 400xi er blevet testet i Audio...synes jeg kan huske at den har fået 110 punkte?

Gryphon Diablo er desværre ikke blevet testet i nogle af de tyske magasiner.....kunne ellers have været spændende  

Alle disse karakterer skal dog tages med stort forbehold da det jo afhænger dels af smag og hvilket udstyr man parrer forstærkerne med.

Men ser vist ikke ud til Krell KAV 400xi kan hamle op med de allerbedste.

Nu er de tyske blade lidt sjove .

Jeg vil holde på Gryphon og Graaf som de bedste jeg har hørt .

Graaf vandt også over en masse top mærker i england .

Men husk det er smag .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt Graaf eller Diablo'en, men Gryphon's Tabu- og Callisto-serie sparker da i den grad fra sig - ift. min smag ;-) - så mon ikke også Diablo gør det?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Nu er de tyske blade lidt sjove .

Jeg vil holde på Gryphon og Graaf som de bedste jeg har hørt .

Graaf vandt også over en masse top mærker i england .

Men husk det er smag .

[/QUOTE]

Ja når man er oppe i den høje prisklasse er det sværere entydigt, at sige hvad der er godt eller mindre godt.

Kender desværre ikke mærket "Graaf" men ved ihvertfald at "Gryphon" er noget der rykker.

Gryphon Callisto 2200 er også blevet flot anmeldt i det tyske "Stereo". Jeg har dog ikke nævnt deres bedømmelser da jeg ikke er helt sikre på at de er tidsneutrale. På grund af deres upraktiske karakterskala kan være at de ligesom det nu afdøde danske hifi magasin "Hifi og elektronik" er nød til at stramme karakterskalen lidt engang imellem således at det bliver svært at sammenligne en test fra 1999 med en fra 2006.

Uddrag fra testen af Callisto 2200 i "Stereo 5/2000:

Die Tester waren begeistert vom "glockenreinen" Klang im Hochtonbereich, den "samtweichen" Bässen sowie der guten Raumabbildung. "Leistung bietet der Callisto im Überfluss", so das Ergebnis des Labortests. "Schlicht der stimmigste und damit beste Vollverstärker", der den Testern je untergekommen sei.

Note: Klang-Niveau: 100%

Callisto forstærkerne er tillige smukke. Synes jeg ikke "Diablo" er da den ser vulgær ud på den ufine måde. Mark Levinsons effektrin 331/332/333/334 ser derimod vulgære ud på den fine måde.

Men ja er jo igen et spørgsmål om smag. 

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hvis det kommer til de rå watt, er Gamuts intergrerede DI 150 stadig med:

Opgivet til 2 x 180 watt i 8 Ohm og et norsk hifiblad målte flere af dem til 2 x 220 watt. Den laver 2 x 400 i 4 ohm og 2 x 700 watt i 2 ohm.

Og koster lige 60 K. Så er der serveret!
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:
Men ser vist ikke ud til Krell KAV 400xi kan hamle op med de allerbedste.

Nu vokser træerne nok ikke ind i himlen for den bætte Krell, men jeg så lige at den stadig er "Class A" rated i Stereophiles "recommended components" i det nye nummer.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Inspireret af denne og andre tråde, har jeg været igang med Stereophile's og andres testarkiver for at se hvor kraftige forstærkerne egentlig er. Her et par udpluk:

Krell KAV400xi: 290W @ 8ohm, 350W @ 4ohm, god anmeldelse, men frarådes med højtalere der dykker under 4ohm.

Mark Levinson No.383: 145W @ 8ohm, 230W @ 4ohm, fejlede i 2 ohm.

Densen B150: 112W @ 8ohm, 190W @ 4ohm

NAD C370: 172W @ 8ohm, 172ohm @ 4ohm (den er god nok)... bare til sammenligning  

Generelt synes jeg mildest talt ikke det er imponerende. De lider jo alle under markante begrænsninger i strømforsyningerne som producenterne ikke vil være ved.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Inspireret af denne og andre tråde, har jeg været igang med Stereophile's og andres testarkiver for at se hvor kraftige forstærkerne egentlig er. Her et par udpluk:

Krell KAV400xi: 290W @ 8ohm, 350W @ 4ohm, god anmeldelse, men frarådes med højtalere der dykker under 4ohm.

Generelt synes jeg mildest talt ikke det er imponerende. De lider jo alle under markante begrænsninger i strømforsyningerne som producenterne ikke vil være ved.

Lyder noget mystisk må jeg indrømme... Hvorfor også kigge på watt'ne, det er amperene der har magten!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

vildt at den dyre Mark Levinson også er "begrænset"

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 April 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Frede1977 skrev:

NAD C370: 172W @ 8ohm, 172ohm @ 4ohm (den er god nok)... bare til sammenligning  Har man testet NAD'en med 2 ohms modstand? eller er den brændt sammen

Lyder noget mystisk må jeg indrømme... Hvorfor også kigge på watt'ne, det er amperene der har magten!

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Ascari skrev:
Frede1977 skrev:

NAD C370: 172W @ 8ohm, 172ohm @ 4ohm (den er god nok)... bare til sammenligning  Har man testet NAD'en med 2 ohms modstand? eller er den brændt sammen

Rediger venligst det med rødt
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Bikerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 29 April 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hvis du kunne nøjes med 100watt @ 8ohm, ville udvalget være MEGET større. Og har du i virkeligheden brug for 300 watt?? De færreste højtalere kræver 300 rigtige watt. 100 watt med masser af strøm bag, er ofte rigeligt. Jeg har da ihvertfald hør 100 wattere, der kan flå de fleste enheder frem og tilbage så man tror det er løgn!

Nu var det jo 300W i 4 ohm - dvs. ca 150W i 8 ohm, det er vel ikke så urimligt??, det burde der da være mange forstrærker der kan levere eller??

Til top Vis Bikerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bikerman

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Jeg har sat links ind. Så kan i jo selv læse hvad testeren skriver. Densen er der ikke sat link på, fordi den er fra andet blad.

Egentlig bare endnu engang bevis for at watt-opgivelser mest er for Münschhausens diciple. Alle fra pc-speaker fabrikanter til producenter af tungt hifi fifler gerne med målingerne for at kunne printe de rigtige tal på papirene. En reele fordobling fra 8 til 4 ohm er tydeligvis meget eftertragtet siden ALLE smyger sig med dem (og ikke uden grund for det siger jo en del om strømforsyningens talenter), selv om de kun er opnålige i teorien.

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Frede1977 skrev:

Mark Levinson 383 .... Der fejler ved 2 Ohm.

LYDER MEGET MYSTISK !!!!!

Tyske Stereoplay ...måler 178 w./8 ohm.    337 w./4 ohm.     57o w./2 ohm.

samtidig holder målingerne også ved fasedrej + - 60 grader.

Dæmpningfaktor imellem 384-605 alt efter frekvens.

----------------------------------------------------

I Tyske Audio er ML 383 ligeledes målt til et AK tal 77     ( jo højere tal, jo mere

stabil og strømstærk er forstærkeren ) ...... Ingen Intregeret forstærkere har et

højere tal end MLèren !

----------------------------------------------------------

Derfor har det undret mig, at jeg har læst en anføre, at ML 383 godt kunne have 

nogle flere kræfter ........... Mon ikke det hænger sammen med, som en test i det

Norske High Fidelity antyder, at MLèren er lidt tilbageholdende i de nederste oktaver!!!!!

Mvh.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogen er jer der har set en test af Musical fidelity KW 500 i nogle tyske hifi blade.Da jeg kun har fra Engelske.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

copman skrev:
Lyngdorf TDA 2200 AD med Room Perfect....

HØRT

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

I et ældre nummer af AUDIO fik

Krell KAV 500i

et AK tal på 80

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:

I et ældre nummer af AUDIO fik

Krell KAV 500i

et AK tal på 80

Du siger bare til.Jeg ved hvor der en tilsalg.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hvis den ikke er nævnt

Så en mcintosh ma6900. NEJ JEG har ikke hørt den , men det er den jeg helst vil ha uanset. Jeg ved den er bedst og den er 400 gange lækrere end alt det andet sølvgejl og store køleprofilshalløj

The real thing. og det til en absolut rimelig pris så er der fede tonekontroller på den og det hele lige til at tage det værste 

Det er ren   SEX  og uden tivoli verdens bedste forstærker

Men igen en mc 275´er slår den selvfølgelig, men det er jo ingne integreret.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes