Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste integreret forstærker uanset pris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
LarsOhl skrev:

I et ældre nummer af AUDIO fik

Krell KAV 500i

et AK tal på 80

Du siger bare til.Jeg ved hvor der en tilsalg.

Og jeg ved hvor man kan få et jagtgevær, hvis det er nødvendigt at røve en bank

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig lyttet til Absolute fra Unison Research, ( pyyha det ville jeg svært gerne, den er nok bare ikke til udlån fra en shop  ) men det vil være et godt bud på en ultimativ forstærker uanset effekten ikke er på 300 watt

Kilde: http://www.unisonresearch.com/valvolari/845absolute.asp

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Audio-Kjaer skrev:
Ascari skrev:
Frede1977 skrev:

Inspireret af denne og andre tråde, har jeg været igang med Stereophile's og andres testarkiver for at se hvor kraftige forstærkerne egentlig er. Her et par udpluk:

Krell KAV400xi: 290W @ 8ohm, 350W @ 4ohm, god anmeldelse, men frarådes med højtalere der dykker under 4ohm.

Mark Levinson No.383: 145W @ 8ohm, 230W @ 4ohm, fejlede i 2 ohm.

Densen B150: 112W @ 8ohm, 190W @ 4ohm

NAD C370: 172W @ 8ohm, 172ohm @ 4ohm (den er god nok)... bare til sammenligning  

Generelt synes jeg mildest talt ikke det er imponerende. De lider jo alle under markante begrænsninger i strømforsyningerne som producenterne ikke vil være ved.

Lyder noget mystisk må jeg indrømme... Hvorfor også kigge på watt'ne, det er amperene der har magten!

Mark Levinson 383 .... Der fejler ved 2 Ohm.

LYDER MEGET MYSTISK !!!!!

Tyske Stereoplay ...måler 178 w./8 ohm.    337 w./4 ohm.     57o w./2 ohm.

samtidig holder målingerne også ved fasedrej + - 60 grader.

Dæmpningfaktor imellem 384-605 alt efter frekvens.

----------------------------------------------------

I Tyske Audio er ML 383 ligeledes målt til et AK tal 77     ( jo højere tal, jo mere

stabil og strømstærk er forstærkeren ) ...... Ingen Intregeret forstærkere har et

højere tal end MLèren !

----------------------------------------------------------

Derfor har det undret mig, at jeg har læst en anføre, at ML 383 godt kunne have 

nogle flere kræfter ........... Mon ikke det hænger sammen med, som en test i det

Norske High Fidelity antyder, at MLèren er lidt tilbageholdende i de nederste oktaver!!!!!

Mvh.

Ja det er lidt ? .

Jeg prøvet en ML og MAC 6900 på samme tid , og det var klart ML der blev presset først , der skulle enda ikke meget til , før den lyd klemt .

Og ja der er stor forskel på 100w forstærker .

Kan huske jeg prøvet den store Audio Analogue og det gik bare helt ned på et par logan aceent , hvor en JJ828 og en luxman 509 klaret dem til ug .

Men det med krellen passer ikke , den har kørt her i mange timer på mahler og de køre konstant i 2,6 ohm og ike engang har den givet op eller slået fra , man skulle så tro de har lavet noget om efter testen som de tit gør .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Audio-Kjaer skrev:
Ascari skrev:
Frede1977 skrev:

Inspireret af denne og andre tråde, har jeg været igang med Stereophile's og andres testarkiver for at se hvor kraftige forstærkerne egentlig er. Her et par udpluk:

Krell KAV400xi: 290W @ 8ohm, 350W @ 4ohm, god anmeldelse, men frarådes med højtalere der dykker under 4ohm.

Mark Levinson No.383: 145W @ 8ohm, 230W @ 4ohm, fejlede i 2 ohm.

Densen B150: 112W @ 8ohm, 190W @ 4ohm

NAD C370: 172W @ 8ohm, 172ohm @ 4ohm (den er god nok)... bare til sammenligning  

Generelt synes jeg mildest talt ikke det er imponerende. De lider jo alle under markante begrænsninger i strømforsyningerne som producenterne ikke vil være ved.

Lyder noget mystisk må jeg indrømme... Hvorfor også kigge på watt'ne, det er amperene der har magten!

----------------------------------------------------

I Tyske Audio er ML 383 ligeledes målt til et AK tal 77     ( jo højere tal, jo mere

stabil og strømstærk er forstærkeren ) ...... Ingen Intregeret forstærkere har et

højere tal end MLèren !

----------------------------------------------------------

Derfor har det undret mig, at jeg har læst en anføre, at ML 383 godt kunne have 

nogle flere kræfter ........... Mon ikke det hænger sammen med, som en test i det

Norske High Fidelity antyder, at MLèren er lidt tilbageholdende i de nederste oktaver!!!!!

Mvh.

Ja det er lidt ? .

Jeg prøvet en ML og MAC 6900 på samme tid , og det var klart ML der blev presset først , der skulle enda ikke meget til , før den lyd klemt .

Og ja der er stor forskel på 100w forstærker .

Kan huske jeg prøvet den store Audio Analogue og det gik bare helt ned på et par logan aceent , hvor en JJ828 og en luxman 509 klaret dem til ug .

Men det med krellen passer ikke , den har kørt her i mange timer på mahler og de køre konstant i 2,6 ohm og ike engang har den givet op eller slået fra , man skulle så tro de har lavet noget om efter testen som de tit gør .

Der blevet lavet noget om i stromforsyningen efter de forste par test i tyskland.Krell lavede osse deres SACD standart om, da der var problemer med drevet derfor hedder den nu Krell sacd 5.2.Mener man kan se det paa krellonline.com

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Audio-Kjaer skrev:

Der er jo forskellige målemetoder. Det står ikke klart for mig hvordan Stereoplay måler, men Stereophile forklare detaljeret hvordan deres måling er foretaget. For mig at se er den god nok, og absolut reel.

Med så markant forskel mistænker jeg Stereoplay for kun at måle på den ene kanal. Steroephile måler på begge kanaler samtidigt.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Audio-Kjaer skrev:

Der er jo forskellige målemetoder. Det står ikke klart for mig hvordan Stereoplay måler, men Stereophile forklare detaljeret hvordan deres måling er foretaget. For mig at se er den god nok, og absolut reel.

Med så markant forskel mistænker jeg Stereoplay for kun at måle på den ene kanal. Steroephile måler på begge kanaler samtidigt.

Er der virkelig nogen der måler på een kanal , så siger det ikke ret meget om strømforsyningen´.

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Hvis den ikke er nævnt

Så en mcintosh ma6900. NEJ JEG har ikke hørt den , men det er den jeg helst vil ha uanset. Jeg ved den er bedst og den er 400 gange lækrere end alt det andet sølvgejl og store køleprofilshalløj

The real thing. og det til en absolut rimelig pris så er der fede tonekontroller på den og det hele lige til at tage det værste 

Det er ren   SEX  og uden tivoli verdens bedste forstærker

Men igen en mc 275´er slår den selvfølgelig, men det er jo ingne integreret.

Ja, den er charmerende og det er så også det... (jo jo har haft én)

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Hvis den ikke er nævnt

Så en mcintosh ma6900. NEJ JEG har ikke hørt den , men det er den jeg helst vil ha uanset. Jeg ved den er bedst og den er 400 gange lækrere end alt det andet sølvgejl og store køleprofilshalløj

The real thing. og det til en absolut rimelig pris så er der fede tonekontroller på den og det hele lige til at tage det værste 

Milu skrev:

Mvh.

Den vinder ihvertfald på udseendet i min bog. Den ser så syg lækker ud at jeg kan finde på at købe den bare for udseendet skyld. Den må virkelig ha lydt svine dårligt siden du kunne nænne at skille dig af med den. Eller maybe du har en anden smag end mig. Jeg tror den spiller godt med et par Jbl s2600 egentlig. Må hellere tjekke den he he he he

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
Japer skrev:

Hvis den ikke er nævnt

Milu skrev:

Mvh.

Den vinder ihvertfald på udseendet i min bog. Den ser så syg lækker ud at jeg kan finde på at købe den bare for udseendet skyld. Den må virkelig ha lydt svine dårligt siden du kunne nænne at skille dig af med den. Eller maybe du har en anden smag end mig. Jeg tror den spiller godt med et par Jbl s2600 egentlig. Må hellere tjekke den he he he he

Misforstå mig ikke, den er da lækker, både lyd og udseende. Men lidt nykker har den altså:
1) Når man spiller på den, virker det som der altid lurer 500 watt lige rundt om hjørnet og det er fedt! MEN virkeligheden er ikke lige sådan for når den presses går den sjovt nok hurtig død forstået på den måde, at sikrings kredsløbet holdt den på plads - og det ikke ved voldsomme niveauer. Selv et par Snell EII gik den død på... Til gengæld forvrænger den ikke...
2) Generelt er kvaliteten i top, det ved du jo... MEN der er altså over 10 glødepærer i forforstærker delen, som er presset lige til kanten af hvad de er opgivet til... Gæt engang... man kan ikke selv skifte dem, så når de gik skal man til service med den! Slæbe slæbe... det er ikke sjovt fra 4. sal, og naturligvis har importøren IKKE pærene på lager!
3) Dens achilleshæl er helt klart dens forforstærker, selv en digital reguleret volumenkontrol i en CD afspiller direkte i MA6900 spiller bedre... Så hvis du skulle få lyst til sådan et dyr så hellere en MC202 (eller de større i serien da der vist nok er lysleder lys) og en ordentlig forforstærker/CD afspiller.

Men jo lyden er helt sin egen så hvis det er det man går efter er den et "must". Men neutral bliver den aldrig.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Takker
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
LarsOhl skrev:

I et ældre nummer af AUDIO fik

Krell KAV 500i

et AK tal på 80

Du siger bare til.Jeg ved hvor der en tilsalg.

Haha jeg skal ikke bruge et så højt AK tal til noget.

Køber nok en Accuphase E-308 / E-408 eller E-550

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

Roadrunner-DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Ja jeg byttede mit ML (380S +333) ud til rør da det spiller langt mere musikalsk og ikke så "klinisk" så køb noget rør grej, bedre fåes ikke

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Blot for at bringe lidt liv i en gammel tråd kan jeg påpege, at Gamuts DI-150, på trods af sin "alder", på det seneste har modtaget en hel del roser.

F.eks.:

http://www.gamutaudio.com/media/pdf/reviews/tas_176_1.pdf

og

http://www.gamutaudio.com/media/pdf/reviews/stp0408SuperAmps .pdf

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg endte med en Gryphon Diablo , 2X 500 Watt i 4 Ohm;) , det er en kanon intg.forstærker.

Den spiller neutralt , åbent & med total kontrol af bassen.

Til top Vis kuno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuno

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

kuno skrev:

Hej...

Jeg endte med en Gryphon Diablo , 2X 500 Watt i 4 Ohm;) , det er en kanon intg.forstærker.

Den spiller neutralt , åbent & med total kontrol af bassen.

Jamen tillykke med den

Fed amp

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

2 x Hypex UCD 180 ST pr side, brokoblet, med en god, stor, stabil strømforsygning, god kabelføring, indgansvælger, volumenpotentiometer og gode terminaler.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Hvis den ikke er nævnt

Arrrrhhhh der er vist flere delte meninger om hvorvidt den forstærker er direkte "køn"

Jeg synes den ligner et søgt og kikset forsøg på at kombinere noget retro, noget nutidigt, og noget MEGET udefinerbart!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Hvis den ikke er nævnt

Mcintosh MA 6900 købte jeg.....................og leverede tilbage igen.
Den var for pløret til min smag.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
kuno skrev:

Hej...

Forstærkeren skal have en vis effekt , lad os sige 300watt minimum i 4 ohm

Lad mig høre nogle bud................

Hvad er den dybere mening med denne tråd? Går du i købstanker (men er usikker) eller er det bare for at slå tiden ihjel?

Nilau

Godt spørgsmål NILAU. Jeg tror nu at det er for at få lidt opmærksomhed. Men det virker nu godtnok lidt amatøragtigt. Ingen, absolut ingen er i stand til at afgøre hvad der er verdens bedste, og det er egentlig et tåbeligt spørgsmål. Hvis det nu er rigtigt at han har et sæt Wilson cub stående, burde han jo selv have en ide om hvad det er han søger. Man har vel et lydideal, hvis ikke er de Wilson da hvist plaseret et forkert sted.

Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Nilau skrev:
kuno skrev:

Hej...

Forstærkeren skal have en vis effekt , lad os sige 300watt minimum i 4 ohm

Lad mig høre nogle bud................

Hvad er den dybere mening med denne tråd? Går du i købstanker (men er usikker) eller er det bare for at slå tiden ihjel?

Nilau

Godt spørgsmål NILAU. Jeg tror nu at det er for at få lidt opmærksomhed. Men det virker nu godtnok lidt amatøragtigt. Ingen, absolut ingen er i stand til at afgøre hvad der er verdens bedste, og det er egentlig et tåbeligt spørgsmål. Hvis det nu er rigtigt at han har et sæt Wilson cub stående, burde han jo selv have en ide om hvad det er han søger. Man har vel et lydideal, hvis ikke er de Wilson da hvist plaseret et forkert sted.

Jens

Jeg har ikke brug for opmærksomhed , som det er tilfældet i et forum kaster man bolde op & ønsker svar... rigtigt set med af Verdens bedste er en svær en , men det er en god overskrift...det var meningenSom afslutning er Cub'ne solgt , jeg spiller på Audiomachina nu.Det med amatøren i teksten , viser dit indlæg.

Til top Vis kuno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuno

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes