| Forfatter |
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hørt,hørt....
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Hurtig skrev:
|
Når man kræver min 300 watt, afskriver man en MEGET stor del af forstærkermarkedet. Langt den største del faktisk. Og grundlæggende kan man vel tillade sig at sige, at virkelig vellydende forstærkere sjældent har voldsomt mange watt. Der er naturligvis undtagelser. Men særligt når vi snakker integrerede forstærkere, får man sjældent kombinationen af rigtig mange watt og god lyd.
Hvis du kunne nøjes med 100watt @ 8ohm, ville udvalget være MEGET større. Og har du i virkeligheden brug for 300 watt?? De færreste højtalere kræver 300 rigtige watt. 100 watt med masser af strøm bag, er ofte rigeligt. Jeg har da ihvertfald hør 100 wattere, der kan flå de fleste enheder frem og tilbage så man tror det er løgn!
Og hvis du vitterligt mener, at du ike kan klare dig med mindre end 300 watt, skulle du nok overveje en for/effekt løsning. Så er der lidt flere muligheder. At sige det skal være en integreret på min 300 watt, svarer lidt til at sige at man skal have en bil med plads til 10 mand, men som skal kunne køre mindst 300km/t. Så er udvalget vist også ret lille.
|
|
|
. . . 
Hilsen
Nilau
|
|
|
hvis man læser det der står ser man det er 300w 4 ohm det er der mange der kan se på Coda ders nye Csi har 440w i 4 ohm
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja   __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er den så om det er verdens beste tror jeg ikke men rigtig god er den og lever op til alt det er spørges til http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1874&zoneid=3 Coda CSi Limited
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
tarup 13 skrev:
janwa skrev:
Se ud til at en Krell KAV-400xi nærmest er en LOW-END i det selskab  |
|
|
Har du hørt den? Der er mere strøm i den end mange af de mest velrenomerede mærker, Jeg skal have ændret elinstallationen, for den trækker alt strøm der er i stuen. Alligevel kan du nyde den mest stille violinkoncert, og få 100% vellyd. Det er da godt gået.
|
|
|
Den yder ihvertfald flere watt end de andre forstærkere i samme prisklasse. Og hvis man har brug for de mange watt så er den sikkert et rigtig godt bud på en god forstærker til tilbudsprisen på de 22000. Hvis man kan klare sig med lidt mindre effekt og kan leve med at forstærkeren fylder lidt mere så ville jeg nok hellere have en Marantz PM11 eller en Pathos Logos.
Vil nu gerne have at forstærkeren er større end min Denon DVD-2900 
|
|
|
KAV-400Xi er ikke så god ved laver impedans det er fejlen ved den ellers en god forstærker
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Frede1977 skrev:
|
Inspireret af denne og andre tråde, har jeg været igang med Stereophile's og andres testarkiver for at se hvor kraftige forstærkerne egentlig er. Her et par udpluk:
Krell KAV400xi: 290W @ 8ohm, 350W @ 4ohm, god anmeldelse, men frarådes med højtalere der dykker under 4ohm.
Mark Levinson No.383: 145W @ 8ohm, 230W @ 4ohm, fejlede i 2 ohm.
Densen B150: 112W @ 8ohm, 190W @ 4ohm
NAD C370: 172W @ 8ohm, 172ohm @ 4ohm (den er god nok)... bare til sammenligning
Generelt synes jeg mildest talt ikke det er imponerende. De lider jo alle under markante begrænsninger i strømforsyningerne som producenterne ikke vil være ved.
|
|
|
Lyder noget mystisk må jeg indrømme... Hvorfor også kigge på watt'ne, det er amperene der har magten! |
|
|
det e r der for jeg ville forslå Coda CSi Limited den har masser af det hele 220 w 8ohm 125amp kan det blive meget beder
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hiraga 600000uf og 25wat klasse a
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Når man kræver min 300 watt, afskriver man en MEGET stor del af forstærkermarkedet. Langt den største del faktisk. Og grundlæggende kan man vel tillade sig at sige, at virkelig vellydende forstærkere sjældent har voldsomt mange watt. Der er naturligvis undtagelser. Men særligt når vi snakker integrerede forstærkere, får man sjældent kombinationen af rigtig mange watt og god lyd.
Hvis du kunne nøjes med 100watt @ 8ohm, ville udvalget være MEGET større. Og har du i virkeligheden brug for 300 watt?? De færreste højtalere kræver 300 rigtige watt. 100 watt med masser af strøm bag, er ofte rigeligt. Jeg har da ihvertfald hør 100 wattere, der kan flå de fleste enheder frem og tilbage så man tror det er løgn!
Og hvis du vitterligt mener, at du ike kan klare dig med mindre end 300 watt, skulle du nok overveje en for/effekt løsning. Så er der lidt flere muligheder. At sige det skal være en integreret på min 300 watt, svarer lidt til at sige at man skal have en bil med plads til 10 mand, men som skal kunne køre mindst 300km/t. Så er udvalget vist også ret lille. |
|
|
måske ikke mange højttaler der har brug for 300w i 40hm jeg har intg.forstærker på 440w i 4ohm og skruger da op på 70-80 tit så er det også højt men ikke noget problem
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyngdorf Millenium MKIV, det er sku en dejlig sag selv om den er tudegrim
Heh fik vidst ikke lige læst hele tråden, så det er ikke så relevant jo :P __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pass INT-150 er også en dejlig sag; meget vellydende, hurtigt, dynamisk - og så er den, ved eftertanke efter Ney_s indlæg ovenfor, ikke just tudegrim 

__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept