Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vincent SA-91 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 28 April 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Testen af classic 6.6 findes i nummer 8 - 2003.

Et par citater, jeg orker ikke at taste det hele ind og desværre har jeg som før skrevet ingen scanner:

"Volumekontrollen er noget uheldigt dimensioneret. Ved "fuld skrue" (0 dB) er (-3) båndbredden 100khz. Ved -6 dB er den reduceret til kun 12kHz"

"Når man koblede en ekstern forforstærker ind, afslørede det den kinesiske mastodonts virkelige styrke - og dermed samtidig dens største svaghed, for det er helt tydeligt, at det er effektdelen, der den største force. Det er den gode gamle gardineffekt; som om den sidste forhindring mellem musikken og lytteren forsvinder."

"Dette er en gennemført dual-mono opbygning med to store ringkernetransformatorer som bidrager betydeligt til forstærkerens 20kg. Volumenkontrollen, apparatets ømme punkt?, sidder bag i apparatet og er forbundet med den store knob med en stand ned igennem maskinen."..

"Når der måles via "Direct", altså uden om forforstærkeren, er den maksimale effekt uændret, men forvrængningen ved små effekter er betydeligt lavere"

"Også denne måling, igen via "direct" indgangen, viser ved sammenligning med kurve 3 at forforstærkeren kompromitterer den ellers glimrende effektforstærker."

"Denne kurve er målt under samme betingelser som kurve 4, men via "direct" indgangen. Bemærk at uroen i bunden af spektret er forsvundet som dug for solen."

"FFT-spektret, her i 80W i 4 Ohm via "Direct", tyder på at forforstærkerens forsyningsspændinger formentlig ikke er effektivt regulerede - se kurve 5."

"Selv når der skal leveres strøm til at afgive 80W i 2 ohm, er der langt mere ro over tingene end når tingene passerer forforstærkeren, se kurve 6"

Nogle er citaterne er ikke så spændende uden at kunne se målingerne, men men tror det er muligt at danne sig en ide om situationen.

mvh

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 April 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Det må jeg nok sige! Det er virkelig en fornem service fra din side, mammon. Det var rart, at du gad skrive alt det ind.

Og det underbygger så også min formodning, at forforstærkeren er det svage led. Jeg tror, at jeg vil tage mig god tid og få købt det helt rigtige match til classicen, når det rigtige tilbud opstår.

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 April 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt du.
Resten af testen handler sådan set bare om effekten o.a., så er måske ikke så interessant for dig. Noget som måske har interessse for folk som har kig på Classic 6.6 er at High Fidelity mener man får meget for pengene og dengang kostede forstærkeren ca. 17000, så til den nuværende pris er den vidst værd at lytte til, også selvom man ikke tager HF's vurderinger for gode varer.

Iøvrigt en forstærker med et fedt udseende den classic ! Skulle jeg have en ny forstærker ville jeg give den et lyt om ikke andet så for effektdelen.  

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Ja, den har et meget potent design...

Det er ikke sådan at HIFI-klubben har nogle "billige" forforstærkere tilsalg, nu hvor de ryder op igen...

Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes