| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giv endelig lyd fra dig når du har modtaget besked om, at de har sendt den afsted. Jeg håber at 7/11 er den rigtige release dag men jeg tror det desværre ikke.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
cotton12 Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så blev datoen rykket endnu engang.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
cotton12 skrev:
Ja så blev datoen rykket endnu engang. |
|
|
Hvad mener du? har du fået oplyst en ny dato eller hvad??
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Denon AVR4306 reciever som ikke kan afkode de nye HD lydformater. Vil jeg kunne forbinde HD-DVD afspilleren via HDMI, og få den afkodet lyd ud den vej. Med andre ord Sætte Toshibaen til at afkode og så sende signalet via HDMI til AVR4306.
Er der en der er klogere end mig her inde (sikkert flere ) __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@urte: Umiddelbart nej, ikke digitalt.
Men HD-EX1 har analog 5.1 udgang, dvs lydsignalet bliver afkodet i HD-DVD afspilleren og sendt videre analogt. Du kan så koble disse udgange til de tilsvarende analoge 5.1 indgange på din forstærker og voila, du har de nye lydformater gennem din eksisterende forstærker.
mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
@urte: Umiddelbart nej, ikke digitalt.
Men HD-EX1 har analog 5.1 udgang, dvs lydsignalet bliver afkodet i HD-DVD afspilleren og sendt videre analogt. Du kan så koble disse udgange til de tilsvarende analoge 5.1 indgange på din forstærker og voila, du har de nye lydformater gennem din eksisterende forstærker.
mvh Jonas
|
|
|
Lige præcis
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen,hvordan forstår i så den her
HDMI Input
- The best way to connect your player to your A/V receiver.
- Provides full bandwidth playback of native Dolby® Digital Plus and Dolby TrueHD signals decoded inside the player.
- Ability to execute bass management and other DSP functionality in the AVR.
Mechanics: Simply connect the HDMI™ output on your optical disc player to an HDMI input on your A/V receiver. In most instances, the HDMI version 1.1 cable should be able to transport high-definition digital video in addition to your full bandwidth (decoded) audio signals, or even a Dolby Digital bitstream.
fra
http://www.dolby.com/promo/hd/connector_diagrams.html
__________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det forudsætter alt sammen at receiveren kan dekode Dolby® Digital Plus and Dolby TrueHD - og det kan din ikke, ergo skal du bruge analog tilslutning.
Hvis nu receiveren kunne dekode disse nye formater kunne du ganske rigtigt sende lyd & bilelde afsted via HDMI. Som det er nu må afspilleren klare dekodningen.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
|
Jeg har en Denon AVR4306 reciever som ikke kan afkode de nye HD lydformater. Vil jeg kunne forbinde HD-DVD afspilleren via HDMI, og få den afkodet lyd ud den vej. Med andre ord Sætte Toshibaen til at afkode og så sende signalet via HDMI til AVR4306.
|
|
|
Jeps, det kan du 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
det forudsætter alt sammen at receiveren kan dekode Dolby® Digital Plus and Dolby TrueHD - og det kan din ikke, ergo skal du bruge analog tilslutning.
Hvis nu receiveren kunne dekode disse nye formater kunne du ganske rigtigt sende lyd & bilelde afsted via HDMI. Som det er nu må afspilleren klare dekodningen.
Mvh Jonas
|
|
|
Dekodningen foretages i afspilleren og de dekodede bitstreams overføres så til receiveren via HDMI.
|
| Til top |
|
| |
cotton12 Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jdg1: ah, så havde jeg misforstået noget mht den indbyggede lyddekoder i hd-dvd afspilleren; jeg var ganske sikker på at den sendte ikke-dekodet lyd over hdmi-digitaludgangen og det derfor var nødvendigt at bruge analogudgangene - men man lærer jo noget nyt hver dag :-)
@urte: undskyld forvirringen men jeg var ganske sikker på det var sådan det foregik... men mon ikke denne sætning skulle ha' givet mig et spor "should be able to transport high-definition digital video in addition to your full bandwidth (decoded) audio signals, or even a Dolby Digital bitstream"
mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har også rykket release datoen på HD-XE1 til den 30/11 har læst på flere netsider at den først skulle komme i december
|
| Til top |
|
| |
Simon R. Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Simon R. skrev:
| XE'eren kan så købes i flere tyske netbutikker for lige omkring 800 Euro - så gider man vel ikke betale 8000 kr i DK... :) |
|
|
Jow det gider man faktisk godt, hvis man ikke gider bøvle med, at sende frem og tilbage, hvis der kommer problemer med produktet + du lige skal lægge fragt oveni de 800 euro.
MVH WRONG
|
|
|
Nope, de 800 euro er med fragt. Og jeg har aldrig haft problemer med noget jeg har bestilt fra Tyskland:)
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hopper lige med her da jeg også vil har noget HD afspiller...
Men siden i allerede nu køber afspiller er det så afgjort at det bliver HD-DVD og ikke Blu-Ray hmm er sku forvirret. Kan se på Axel Music at de sælger både HD-DVD og Blu-Ray film...
Løber man så ind i at skulle have en afspiller til begge formater? eller kommer alle films ud i begge formater... som jeg næppe kan tro.
Eller skal man bare vente 1/2 års tid?
/Kristian
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge TO afspillere og måske du skulle vente...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
|
Men siden i allerede nu køber afspiller er det så afgjort at det bliver HD-DVD og ikke Blu-Ray hmm er sku forvirret. Kan se på Axel Music at de sælger både HD-DVD og Blu-Ray film...
Løber man så ind i at skulle have en afspiller til begge formater? eller kommer alle films ud i begge formater... som jeg næppe kan tro.
/Kristian
|
|
|
Hej Kristian - "format-krigen" (jeg hader det udtryk, mere om det nedenfor) er bestemt ikke afgjort.
HD-DVD kom på markedet et par måneder før Blu-Ray og fik derfor et forspring. Da de første Blu-Ray titler udkom, kunne de ikke helt matche billedkvaliteten på HD-DVD (primært pga. brug af mpeg2 komprimering).
Nu er der så gået en rum tid og de selskaber, der udgiver Blu-Ray titler er ved at komme op i gear og udgiver nu titler, der fuldt er på højde med HD-DVD udgivelserne mht. billedkvaliteten - eller i hvert fald meget tæt på.
Der er en række tekniske forskelle mellem de to formater, ligesom de hver især har forskellige tekniske, produktions-økonomiske og kommercielle potentialer. Ganske kort og groft sammenfattet så tror jeg, at begge formater både nu - og i den nærmeste fremtid - vil være på markedet side om side - eller "står lige" om man vil.
Hvilket så får mig til at vende tilbage til "format-krigen", hvilket i mine øjne ikke er en negativ ting. Hvis der kun havde været ét format, så tror jeg roligt at du kan regne med, at både film og afspillere ville være signifikant dyrere i dag, ligesom udvalget af film tilsvarende ville være en del mindre. Hvem husker ikke de første par år med dvd? Jeg vil næsten vædde med, at dersom der kun var ét format, så ville en afspiller koste det samme, eller endda mere, end hvad man i dag samlet skal give for en HD-DVD og Blu-Ray afspiller. Konkurrence er sundt! 
Af samme årsag er jeg heller ikke i tvivl om, at jeg snart skal ud og købe en Blu-Ray afspiller (når der kommer en ordentlig på markedet i DK), foruden den Toshiba HD-DVD afspiller, som jeg nu har haft i knap et halvt år. Når der så en gang i fremtiden kommer en high-end afspiller på markedet, der kan håndtere begge formater, så foretager jeg et skifte igen.
Du kan selvfølgelig også vælge at vente, om end jeg personligt synes, at det er en mindre god ide, da du derved "går glip af" hvad de nye formater kan tilbyde - både på billed og lydsiden - og da priserne allerede nu er ganske fornuftige. Men igen, folk prioriterer jo vidt forskelligt 
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Kristian T skrev:
|
/Kristian
|
|
|
Hej Kristian - "format-krigen" (jeg hader det udtryk, mere om det nedenfor) er bestemt ikke afgjort.
HD-DVD kom på markedet et par måneder før Blu-Ray og fik derfor et forspring. Da de første Blu-Ray titler udkom, kunne de ikke helt matche billedkvaliteten på HD-DVD (primært pga. brug af mpeg2 komprimering).
Nu er der så gået en rum tid og de selskaber, der udgiver Blu-Ray titler er ved at komme op i gear og udgiver nu titler, der fuldt er på højde med HD-DVD udgivelserne mht. billedkvaliteten - eller i hvert fald meget tæt på.
Der er en række tekniske forskelle mellem de to formater, ligesom de hver især har forskellige tekniske, produktions-økonomiske og kommercielle potentialer. Ganske kort og groft sammenfattet så tror jeg, at begge formater både nu - og i den nærmeste fremtid - vil være på markedet side om side - eller "står lige" om man vil.
Hvilket så får mig til at vende tilbage til "format-krigen", hvilket i mine øjne ikke er en negativ ting. Hvis der kun havde været ét format, så tror jeg roligt at du kan regne med, at både film og afspillere ville være signifikant dyrere i dag, ligesom udvalget af film tilsvarende ville være en del mindre. Hvem husker ikke de første par år med dvd? Jeg vil næsten vædde med, at dersom der kun var ét format, så ville en afspiller koste det samme, eller endda mere, end hvad man i dag samlet skal give for en HD-DVD og Blu-Ray afspiller. Konkurrence er sundt! 
Af samme årsag er jeg heller ikke i tvivl om, at jeg snart skal ud og købe en Blu-Ray afspiller (når der kommer en ordentlig på markedet i DK), foruden den Toshiba HD-DVD afspiller, som jeg nu har haft i knap et halvt år. Når der så en gang i fremtiden kommer en high-end afspiller på markedet, der kan håndtere begge formater, så foretager jeg et skifte igen.
Du kan selvfølgelig også vælge at vente, om end jeg personligt synes at det er en mindre god ide, da du derved "går glip af" hvad de nye formater kan tilbyde - både på billed og lydsiden - og da priserne allerede nu er ganske fornuftige. Men igen, folk prioriterer jo vidt forskelligt 
|
|
|
Super svar Tak!
Jammen så vil jeg da overveje en HD-DVD til at starte med. Og du har ret det er da træls at vente 1/2 til 1 år inden man får glæde af den bedre billed kvalitet og lyd .
Prisen på de nye afspillere er jo heller ikke vildt hvis man tænker på hvad den første DVD kostede 
/Kristian
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
jdg1 skrev:
Kristian T skrev:
|
/Kristian
|
|
|
Du kan selvfølgelig også vælge at vente, om end jeg personligt synes at det er en mindre god ide, da du derved "går glip af" hvad de nye formater kan tilbyde - både på billed og lydsiden - og da priserne allerede nu er ganske fornuftige. Men igen, folk prioriterer jo vidt forskelligt 
|
|
|
Super svar Tak!
Jammen så vil jeg da overveje en HD-DVD til at starte med. Og du har ret det er da træls at vente 1/2 til 1 år inden man får glæde af den bedre billed kvalitet og lyd .
Prisen på de nye afspillere er jo heller ikke vildt hvis man tænker på hvad den første DVD kostede 
/Kristian
|
|
|
Næe men dengang kunne man trods alt nøjes med at købe én afspiller. Hvis man skal have både HD-DVD og BD afspillere, så får man jo hurtigt brugt 10-15K  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Næe men dengang kunne man trods alt nøjes med at købe én afspiller. Hvis man skal have både HD-DVD og BD afspillere, så får man jo hurtigt brugt 10-15K 
|
|
|
Og kan du huske hvad en dvd-afspiller kostede det første års tid efter at de kom på markedet? 
Som jeg skrev ovenfor:
jdg1 skrev:
|
Hvem husker ikke de første par år med dvd? Jeg vil næsten vædde med, at dersom der kun var ét format, så ville en afspiller koste det samme, eller endda mere, end hvad man i dag samlet skal give for en HD-DVD og Blu-Ray afspiller. Konkurrence er sundt! 
|
|
|
Men udover det så ser jeg da frem til, at der kommer hybrid-afspillere på markedet.
|
| Til top |
|
| |