Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Toshiba HD-DVD player! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
wrong skrev:

Hey Biojensen.

Hvor har du bestilt den og hvornår bliver den leveret?

MVH WRONG

Jeg har købt den hos Pixmania og de skriver at den kommer den 7/11 men har læst flere steder at den først kommer den ca 26/12-06.

Håber da på den 7/11 er den rigtige releasedag

http://www.pixmania.com/dk/dk/440501/art/toshiba/hd-dvd-mpeg 4-afspiller-hd.html#

Giv endelig lyd fra dig når du har modtaget besked om, at de har sendt den afsted. Jeg håber at 7/11 er den rigtige release dag men jeg tror det desværre ikke.

MVH WRONG

cotton12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 November 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ja så blev datoen rykket endnu engang.
Til top Vis cotton12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cotton12

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

cotton12 skrev:

Hvad mener du? har du fået oplyst en ny dato eller hvad??

MVH WRONG

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon AVR4306 reciever som ikke kan afkode de nye HD lydformater. Vil jeg kunne forbinde HD-DVD afspilleren via HDMI, og få den afkodet lyd ud den vej. Med andre ord Sætte Toshibaen til at afkode og så sende signalet via HDMI til AVR4306.

Er der en der er klogere end mig her inde (sikkert flere  )

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

@urte: Umiddelbart nej, ikke digitalt.

Men HD-EX1 har analog 5.1 udgang, dvs lydsignalet bliver afkodet i HD-DVD afspilleren og sendt videre analogt. Du kan så koble disse udgange til de tilsvarende analoge 5.1 indgange på din forstærker og voila, du har de nye lydformater gennem din eksisterende forstærker.

mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

@urte: Umiddelbart nej, ikke digitalt.

Men HD-EX1 har analog 5.1 udgang, dvs lydsignalet bliver afkodet i HD-DVD afspilleren og sendt videre analogt. Du kan så koble disse udgange til de tilsvarende analoge 5.1 indgange på din forstærker og voila, du har de nye lydformater gennem din eksisterende forstærker.

mvh Jonas

Lige præcis

MVH WRONG

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

jamen,hvordan forstår i så den her

HDMI Input

• The best way to connect your player to your A/V receiver.
  • Provides full bandwidth playback of native Dolby® Digital Plus and Dolby TrueHD signals decoded inside the player.
  • Ability to execute bass management and other DSP functionality in the AVR.

Mechanics: Simply connect the HDMI™ output on your optical disc player to an HDMI input on your A/V receiver. In most instances, the HDMI version 1.1 cable should be able to transport high-definition digital video in addition to your full bandwidth (decoded) audio signals, or even a Dolby Digital bitstream.

fra

http://www.dolby.com/promo/hd/connector_diagrams.html

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

det forudsætter alt sammen at receiveren kan dekode Dolby® Digital Plus and Dolby TrueHD - og det kan din ikke, ergo skal du bruge analog tilslutning.

Hvis nu receiveren kunne dekode disse nye formater kunne du ganske rigtigt sende lyd & bilelde afsted via HDMI. Som det er nu må afspilleren klare dekodningen.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 07 November 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

Jeg har en Denon AVR4306 reciever som ikke kan afkode de nye HD lydformater. Vil jeg kunne forbinde HD-DVD afspilleren via HDMI, og få den afkodet lyd ud den vej. Med andre ord Sætte Toshibaen til at afkode og så sende signalet via HDMI til AVR4306.

Jeps, det kan du

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

det forudsætter alt sammen at receiveren kan dekode Dolby® Digital Plus and Dolby TrueHD - og det kan din ikke, ergo skal du bruge analog tilslutning.

Hvis nu receiveren kunne dekode disse nye formater kunne du ganske rigtigt sende lyd & bilelde afsted via HDMI. Som det er nu må afspilleren klare dekodningen.

Mvh Jonas

Dekodningen foretages i afspilleren og de dekodede bitstreams overføres så til receiveren via HDMI.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

cotton12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 November 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

cotton12 skrev:

MVH WRONG

Pixmania har forløbelig haft følgende release datoer :

28/10

7/11

og altså nu 17/11

http://www.pixmania.com/dk/dk/440522/art/toshiba/hd-dvd-mpeg 4-afspiller-hd.html

Til top Vis cotton12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cotton12

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

@jdg1: ah, så havde jeg misforstået noget mht den indbyggede lyddekoder i hd-dvd afspilleren; jeg var ganske sikker på at den sendte ikke-dekodet lyd over hdmi-digitaludgangen og det derfor var nødvendigt at bruge analogudgangene - men man lærer jo noget nyt hver dag :-)

@urte: undskyld forvirringen men jeg var ganske sikker på det var sådan det foregik... men mon ikke denne sætning skulle ha' givet mig et spor "should be able to transport high-definition digital video in addition to your full bandwidth (decoded) audio signals, or even a Dolby Digital bitstream"

mvh Jonas

Nyt på vej....

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

cotton12 skrev:

cotton12 skrev:

MVH WRONG

Pixmania har forløbelig haft følgende release datoer :

28/10

7/11

og altså nu 17/11

http://www.pixmania.com/dk/dk/440522/art/toshiba/hd-dvd-mpeg 4-afspiller-hd.html

De har også rykket release datoen på HD-XE1 til den 30/11 har læst på flere netsider at den først skulle komme i december

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Sendt: 07 November 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Simon R. skrev:
XE'eren kan så købes i flere tyske netbutikker for lige omkring 800 Euro - så gider man vel ikke betale 8000 kr i DK... :)

Jow det gider man faktisk godt, hvis man ikke gider bøvle med, at sende frem og tilbage, hvis der kommer problemer med produktet + du lige skal lægge fragt oveni de 800 euro.

MVH WRONG

Nope, de 800 euro er med fragt. Og jeg har aldrig haft problemer med noget jeg har bestilt fra Tyskland:)

Til top Vis Simon R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon R.

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg hopper lige med her da jeg også vil har noget HD afspiller...

Men siden i allerede nu køber afspiller er det så afgjort at det bliver HD-DVD og ikke Blu-Ray hmm er sku forvirret. Kan se på Axel Music at de sælger både HD-DVD og Blu-Ray film...

Løber man så ind i at skulle have en afspiller til begge formater? eller kommer alle films ud i begge formater... som jeg næppe kan tro.

Eller skal man bare vente 1/2 års tid?

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 November 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge TO afspillere og måske du skulle vente...

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Men siden i allerede nu køber afspiller er det så afgjort at det bliver HD-DVD og ikke Blu-Ray hmm er sku forvirret. Kan se på Axel Music at de sælger både HD-DVD og Blu-Ray film...

Løber man så ind i at skulle have en afspiller til begge formater? eller kommer alle films ud i begge formater... som jeg næppe kan tro.

/Kristian

Hej Kristian - "format-krigen" (jeg hader det udtryk, mere om det nedenfor) er bestemt ikke afgjort.

HD-DVD kom på markedet et par måneder før Blu-Ray og fik derfor et forspring. Da de første Blu-Ray titler udkom, kunne de ikke helt matche billedkvaliteten på HD-DVD (primært pga. brug af mpeg2 komprimering).

Nu er der så gået en rum tid og de selskaber, der udgiver Blu-Ray titler er ved at komme op i gear og udgiver nu titler, der fuldt er på højde med HD-DVD udgivelserne mht. billedkvaliteten - eller i hvert fald meget tæt på.

Der er en række tekniske forskelle mellem de to formater, ligesom de hver især har forskellige tekniske, produktions-økonomiske og kommercielle potentialer. Ganske kort og groft sammenfattet så tror jeg, at begge formater både nu - og i den nærmeste fremtid - vil være på markedet side om side - eller "står lige" om man vil.

Hvilket så får mig til at vende tilbage til "format-krigen", hvilket i mine øjne ikke er en negativ ting. Hvis der kun havde været ét format, så tror jeg roligt at du kan regne med, at både film og afspillere ville være signifikant dyrere i dag, ligesom udvalget af film tilsvarende ville være en del mindre. Hvem husker ikke de første par år med dvd? Jeg vil næsten vædde med, at dersom der kun var ét format, så ville en afspiller koste det samme, eller endda mere, end hvad man i dag samlet skal give for en HD-DVD og Blu-Ray afspiller. Konkurrence er sundt!

Af samme årsag er jeg heller ikke i tvivl om, at jeg snart skal ud og købe en Blu-Ray afspiller (når der kommer en ordentlig på markedet i DK), foruden den Toshiba HD-DVD afspiller, som jeg nu har haft i knap et halvt år. Når der så en gang i fremtiden kommer en high-end afspiller på markedet, der kan håndtere begge formater, så foretager jeg et skifte igen.

Du kan selvfølgelig også vælge at vente, om end jeg personligt synes, at det er en mindre god ide, da du derved "går glip af" hvad de nye formater kan tilbyde - både på billed og lydsiden - og da priserne allerede nu er ganske fornuftige. Men igen, folk prioriterer jo vidt forskelligt

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kristian T skrev:

/Kristian

Hej Kristian - "format-krigen" (jeg hader det udtryk, mere om det nedenfor) er bestemt ikke afgjort.

HD-DVD kom på markedet et par måneder før Blu-Ray og fik derfor et forspring. Da de første Blu-Ray titler udkom, kunne de ikke helt matche billedkvaliteten på HD-DVD (primært pga. brug af mpeg2 komprimering).

Nu er der så gået en rum tid og de selskaber, der udgiver Blu-Ray titler er ved at komme op i gear og udgiver nu titler, der fuldt er på højde med HD-DVD udgivelserne mht. billedkvaliteten - eller i hvert fald meget tæt på.

Der er en række tekniske forskelle mellem de to formater, ligesom de hver især har forskellige tekniske, produktions-økonomiske og kommercielle potentialer. Ganske kort og groft sammenfattet så tror jeg, at begge formater både nu - og i den nærmeste fremtid - vil være på markedet side om side - eller "står lige" om man vil.

Hvilket så får mig til at vende tilbage til "format-krigen", hvilket i mine øjne ikke er en negativ ting. Hvis der kun havde været ét format, så tror jeg roligt at du kan regne med, at både film og afspillere ville være signifikant dyrere i dag, ligesom udvalget af film tilsvarende ville være en del mindre. Hvem husker ikke de første par år med dvd? Jeg vil næsten vædde med, at dersom der kun var ét format, så ville en afspiller koste det samme, eller endda mere, end hvad man i dag samlet skal give for en HD-DVD og Blu-Ray afspiller. Konkurrence er sundt!

Af samme årsag er jeg heller ikke i tvivl om, at jeg snart skal ud og købe en Blu-Ray afspiller (når der kommer en ordentlig på markedet i DK), foruden den Toshiba HD-DVD afspiller, som jeg nu har haft i knap et halvt år. Når der så en gang i fremtiden kommer en high-end afspiller på markedet, der kan håndtere begge formater, så foretager jeg et skifte igen.

Du kan selvfølgelig også vælge at vente, om end jeg personligt synes at det er en mindre god ide, da du derved "går glip af" hvad de nye formater kan tilbyde - både på billed og lydsiden - og da priserne allerede nu er ganske fornuftige. Men igen, folk prioriterer jo vidt forskelligt

Super svar  Tak!

Jammen så vil jeg da overveje en HD-DVD til at starte med. Og du har ret det er da træls at vente 1/2 til 1 år inden man får glæde af den bedre billed kvalitet og lyd .

Prisen på de nye afspillere er jo heller ikke vildt hvis man tænker på hvad den første DVD kostede

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 08 November 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
jdg1 skrev:
Kristian T skrev:

/Kristian

Du kan selvfølgelig også vælge at vente, om end jeg personligt synes at det er en mindre god ide, da du derved "går glip af" hvad de nye formater kan tilbyde - både på billed og lydsiden - og da priserne allerede nu er ganske fornuftige. Men igen, folk prioriterer jo vidt forskelligt

Super svar  Tak!

Jammen så vil jeg da overveje en HD-DVD til at starte med. Og du har ret det er da træls at vente 1/2 til 1 år inden man får glæde af den bedre billed kvalitet og lyd .

Prisen på de nye afspillere er jo heller ikke vildt hvis man tænker på hvad den første DVD kostede

/Kristian

Næe men dengang kunne man trods alt nøjes med at købe én afspiller. Hvis man skal have både HD-DVD og BD afspillere, så får man jo hurtigt brugt 10-15K

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Næe men dengang kunne man trods alt nøjes med at købe én afspiller. Hvis man skal have både HD-DVD og BD afspillere, så får man jo hurtigt brugt 10-15K

Og kan du huske hvad en dvd-afspiller kostede det første års tid efter at de kom på markedet?

Som jeg skrev ovenfor:

jdg1 skrev:

Hvem husker ikke de første par år med dvd? Jeg vil næsten vædde med, at dersom der kun var ét format, så ville en afspiller koste det samme, eller endda mere, end hvad man i dag samlet skal give for en HD-DVD og Blu-Ray afspiller. Konkurrence er sundt!

Men udover det så ser jeg da frem til, at der kommer hybrid-afspillere på markedet.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes