| Forfatter |
|
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt det med danske tekster...
Har i andre med dansk ?????
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuuuuhhhhhhh
Det ser ud til at jeg får mit hd-dvd drev til xbox 360 d 1-12
fra computeruniverse.net
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all-members.
Skal til at skifte min dvd-afspiller ud, og i den anledning er jeg brændt lidt varm på idéen om en HD-DVD-afspiller (toshiba HD-A1) Har også kigget på den nye EU first-generation HD-player E1, men den understøtter ikke Dolby TRUE HD og DTS HD? ...Hvilket den lille amerikanske firstgen. gør.
Er der nogen der ved hvor man kan købe HD-A1 billigt i Europa? (i en SIKKER netshop?)
MvH Wilhelmsen ,=)
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifølge Toshibas Eoropæiske side understøtter den vel?
AUDIO SPECIFICATIONS Codecs: - Dolby Digital (up to 5.1ch) - Dolby Digital Plus (up to 5.1ch) - Dolby True HD (up to 5.1ch) - dts (up to 5.1ch) - dts-HD (core only, up to 5.1ch) - MPEG audio - PCM (up to 5.1ch) __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
|
ifølge Toshibas Eoropæiske side understøtter den vel?
AUDIO SPECIFICATIONS Codecs: - Dolby Digital (up to 5.1ch) - Dolby Digital Plus (up to 5.1ch) - Dolby True HD (up to 5.1ch) - dts (up to 5.1ch) - dts-HD (core only, up to 5.1ch) - MPEG audio - PCM (up to 5.1ch)
|
|
|
Den dekoder ikke selv formaterne! ...Det er den nødt til da min Reciever ikke har HDMI!
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
| Wilhelmsen: Bemærk at HD-A1 ikke afspiller PAL diske. |
|
|
Det havde jeg faktisk glemt!
Hva' med de andre brugere fra dette forum, der har anskaffet sig éen? De bruger den ikke som SD-DVD-afspiller eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
beuger den til kode1 film har stadig min gamle denon i nu
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Jeg troede at de nye cover til HD-DVD var de samme i USA & Europa. Har lige modtaget King kong fra HMV i England og coveret har samme højde som dem fra USA men det har samme tykelse som et alm dvdcover hvor dem fra USA er tynde=plads til flere i reolen . |
|
|
harry potter ligner de amerikanske men der er heller ik dk subs på
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sauron skrev:
biojensen skrev:
Jeg troede at de nye cover til HD-DVD var de samme i USA & Europa. Har lige modtaget King kong fra HMV i England og coveret har samme højde som dem fra USA men det har samme tykelse som et alm dvdcover hvor dem fra USA er tynde=plads til flere i reolen . |
|
|
harry potter ligner de amerikanske men der er heller ik dk subs på
|
|
|
Så er det måske kun Universal som har valgt et andet cover til HD-DVD i europa
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
canal + film fra frankrig har dk subs. De har mange interasante.ka ses på amazone franske side
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Jeg slog idéen om HD A1 ud af hovedet igen da Binnerup huskede mig på at HD A1, jo self. ikke understøtter Region 2 dvd'er da det er en amerikaner!
Men er der nogen der kan svare mig på, om den kommende "lille" model: HD E1 kan overføre de nye spændende lydformater "Dolby TRUE HD og DTS HD" til min Reciever som IKKE har HDMI, på en eller anden måde!? Eller er man så bare lost? ..Jeg ville jo gerne have mulighed for at udnytte alle HD-formatets muligheder!
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
...Jeg slog idéen om HD A1 ud af hovedet igen da Binnerup huskede mig på at HD A1, jo self. ikke understøtter Region 2 dvd'er da det er en amerikaner!
Men er der nogen der kan svare mig på, om den kommende "lille" model: HD E1 kan overføre de nye spændende lydformater "Dolby TRUE HD og DTS HD" til min Reciever som IKKE har HDMI, på en eller anden måde!? Eller er man så bare lost? ..Jeg ville jo gerne have mulighed for at udnytte alle HD-formatets muligheder! |
|
|
Kan den ikke gøre dette via de analoge udgange, hvis din surround forstærker har analoge indgange?
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Wilhelmsen skrev:
|
Men er der nogen der kan svare mig på, om den kommende "lille" model: HD E1 kan overføre de nye spændende lydformater "Dolby TRUE HD og DTS HD" til min Reciever som IKKE har HDMI, på en eller anden måde!? Eller er man så bare lost? ..Jeg ville jo gerne have mulighed for at udnytte alle HD-formatets muligheder!
|
|
|
Kan den ikke gøre dette via de analoge udgange, hvis din surround forstærker har analoge indgange?
|
|
|
HD-Afspilleren ser ikke ud til at have analoge udgange til 5.1 ...Kan man finde på en anden løsning?

|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist kun hdmi udgange der giver disse ny lydformater, eller er
der en storebro til HD-A1 med anlog 5.1 udgang om med indbygget decoder
for disse nye formater.
Synes eller at det gå lang tid, før vi se forstærker der er klar til de
nye formater og med hdmi 1.3, er der nogle der ved hvorfor ?
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
|
|
|
|
Hvis din reciever har 5,1 multikanal indgang skal du købe HD-XE1 som har analog 5,1 udgang så man bruger de indbygget dekoder i Toshibaen til DTS-HD/Dolby Plus/Dolby True HD lydformaterne

|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Wilhelmsen skrev:
|
|
|
|
Hvis din reciever har 5,1 multikanal indgang skal du købe HD-XE1 som har analog 5,1 udgang så man bruger de indbygget dekoder i Toshibaen til DTS-HD/Dolby Plus/Dolby True HD lydformaterne

|
|
|
Lidt synd at E1 så ikke kan udnytte formaterne før der kommer nogen "økonomirecievere" med HDMI! Biojensen: Havde du ikke forudbestilt éen af dem på pixmania? Hvilken?
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
|
Lidt synd at E1 så ikke kan udnytte formaterne før der kommer nogen "økonomirecievere" med HDMI! Biojensen: Havde du ikke forudbestilt éen af dem på pixmania? Hvilken?
|
|
|
Jeg har bestilt en HD-XE1 hos Pixmania. Jeg har valgt HD-XE1 så der er mulighed for at høre mine HD-DVD film med de nye lydformater fra første dag afspilleren bliver sat til, men håber at der at der snart kommer en opdatering med de nye lydformater til min Onkyo receiver måske allerede i 2007 . Men det kræver også en opdatering af HDMI kortede i recieveren da det kun er version 1,0 men der skulle være et helt nyt kort på vej med HDMI version 1,3 og da HD-XE1 har HDMI version 1,3 udgang kan den overføre de nye lydformater til en receiver som har dekoder til DTS-HD/Dolby True HD/Dolby Plus og det er lidt nemmer med et HDMI kabel som kan overføre både lyd & billede
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Wilhelmsen skrev:
|
|
|
|
Jeg har bestilt en HD-XE1 hos Pixmania. Jeg har valgt HD-XE1 så der er mulighed for at høre mine HD-DVD film med de nye lydformater fra første dag afspilleren bliver sat til, men håber at der at der snart kommer en opdatering med de nye lydformater til min Onkyo receiver måske allerede i 2007 . Men det kræver også en opdatering af HDMI kortede i recieveren da det kun er version 1,0 men der skulle være et helt nyt kort på vej med HDMI version 1,3 og da HD-XE1 har HDMI version 1,3 udgang kan den overføre de nye lydformater til en receiver som har dekoder til DTS-HD/Dolby True HD/Dolby Plus og det er lidt nemmer med et HDMI kabel som kan overføre både lyd & billede
|
|
|
Hvad løber den op i hos Pixmania?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |