Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Toshiba HD-DVD player! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Der er fri levering på Racoon eller hvad?

Bruger normalt CD-WOW

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Der er fri levering på Racoon eller hvad?

Bruger normalt CD-WOW

Levering er med i prisen

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Du kan forsøge www.magnum.no . Det er et firma der fungerer som en amerikansk adresse om man ønsker at købe fra forhandlere der ikke sender ud af landet. Magnum sørger også for fragten.

Det er mindst en nordmand der har bestilt en HD-DVD spiller, og filmer fra amazon via magnum

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Du kan forsøge www.magnum.no . Det er et firma der fungerer som en amerikansk adresse om man ønsker at købe fra forhandlere der ikke sender ud af landet. Magnum sørger også for fragten.

Det er mindst en nordmand der har bestilt en HD-DVD spiller, og filmer fra amazon via magnum

Det lader til det kun er for norske/svenske kunder.??????

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Da jeg sidste gang "blev taget i tolden" lød den på +25% og +12,5%
dvs. et item til 800 kr og 200 kr for fragt kommer til at koste 1406,25kr
(800+200)*1,25*1,125=1406,25kr

rigtigt billigt hvis du spørger mig...

Så 1000$ incl. fragt vil vel ca. koste 8500kr
Til top Vis cooljules1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cooljules1

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Så nu er det lige ved at være op over.

950$ incl. The last samurai/Serenity/Apollo 13 Inkl. airmail + told & moms! AAVVVV!

Jeg har lige skrevet til sælger, at hvis han smider The Last Samurai med så er jeg køber til maskinen!

I får videre besked imorgen - Og hvis jeg køber, så skulle maskinen komme i løbet af godt 7 dage.

Anmeldelse følger. Maskinen vil blive testet på en InFocus IN76 projektor.

Meanwhile - tjek disse screenshots! http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=7536195& &&&

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Så nu er det lige ved at være op over.

950$ incl. The last samurai/Serenity/Apollo 13 Inkl. airmail + told & moms! AAVVVV!

Jeg har lige skrevet til sælger, at hvis han smider The Last Samurai med så er jeg køber til maskinen!

I får videre besked imorgen - Og hvis jeg køber, så skulle maskinen komme i løbet af godt 7 dage.

Anmeldelse følger. Maskinen vil blive testet på en InFocus IN76 projektor.

Meanwhile - tjek disse screenshots! http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=7536195& &&&

WOW! Det ser godt ud!  Men selvom jeg havde HD skærm/PJ ville jeg stadig vente, surt at side med nogle film man ikke kan afspille om 2 år. f.eks.

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

"surt at side med nogle film man ikke kan afspille om 2 år. f.eks. "

?????? What ??????

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Ja hvis formatet nu flopper....så sidder man MÅSKE med film der ikke kan afspilles....

Det samme er selvfølgelig sandt for BD, derfor ville jeg vente.

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Ja, det er ikke nemt at være "Early adopter".

VHS vs. Betamax om igen. 

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:

Nej bestemt ikke!  Men jeg tror ikke at systemet flopper i den forstand - Folk er idag vant til at have et væld af muligheder. Men der er ingen tvivl om at et af formaterne selvfølgelig løber med den store pris. Men hvilket?

Jeg har længe gået og ventet på at se film i HD. Det har jeg mulighed for nu, så derfor springer jeg på.

Jeg er en early adaptor når det gælder ting der virkelig tiltaler mig. Jeg importerede også en Panasonic DVD maskine i 98´for at få "DTS Digitla Out". Jeg importerede en SEGA DreamCast fra Japan i sin tid.

Nogle synes måske det virker tåbeligt - Men sådan er vi jo så forskellige.

BTW. Jeg har købt mig en TOSHIBA HD-A1 maskine for en time siden! CANT WAAAIIITTT!!!!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Gratulerer!

Om vi alle sammen hadde været lige forsigtige med henhold til nye formater, og produkter hadde vi fremdeles lørdag aften nyt en god historie, måske med tegnede illustrationer på hulevæggen om vi var heldige

Jeg synes ikke at prisen for  indgangsbilletten til HD-DVD er skremmende høj, og jeg vil nok også købe en afspiller efter sommeren når pigerene på nyt har pakket ind brysterne og jeg ikke har det til at underholde mig længre

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Tillykke!

Glæder mig til at se billeder og høre indtryk! Skal du også have BD?

T1 og T2 i HD, uhmm. Og Robocop,,,,plus Alien og Star wars...( Fox er jo på BD )

Og hvad fik du af HD DVD film?

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Tak tak!

Ja, jeg er også klar til Blu-Ray - Det kommer selvfølgelig lidt an på prisen, BD maskinerne skulle efter sigende blive en del dyrere.

Jeg får:

The last samurai

Serenity

Apollo 13

Det bliver spændende at høre om forskellen på 1080i og 1080p. Dem der får mest glæde af det er jo klart dem med FULL HD reso. Og dem er der jo ikke for mange af.

Jeg må sige at jeg var lidt skeptisk pga. at maskinen ikke understøtter 1080P. Men læs evt. http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=21310 sidst i anmeldelsen.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:
Sten skrev:

Nej bestemt ikke!  Men jeg tror ikke at systemet flopper i den forstand - Folk er idag vant til at have et væld af muligheder. Men der er ingen tvivl om at et af formaterne selvfølgelig løber med den store pris. Men hvilket?

Jeg har længe gået og ventet på at se film i HD. Det har jeg mulighed for nu, så derfor springer jeg på.

Jeg er en early adaptor når det gælder ting der virkelig tiltaler mig. Jeg importerede også en Panasonic DVD maskine i 98´for at få "DTS Digitla Out". Jeg importerede en SEGA DreamCast fra Japan i sin tid.

BTW. Jeg har købt mig en TOSHIBA HD-A1 maskine for en time siden! CANT WAAAIIITTT!!!!

Havde sælger rent faktisk en maskine på lager?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 29 April 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:
Sten skrev:

Nej bestemt ikke!  Men jeg tror ikke at systemet flopper i den forstand - Folk er idag vant til at have et væld af muligheder. Men der er ingen tvivl om at et af formaterne selvfølgelig løber med den store pris. Men hvilket?.

Var selv en "Early Adopter" da LaserDisc afspilleren kom.  Føj, det var et dyrt legetøj, for slet ikke at nævne priserne på filmene.  Men det lød og så skide godt ud ...dengang.  Desværre slog LaserDiscen ikke i gennem, og blev kun et niche produkt.  Det kan meget vel også ske for HD-DVD og BluRay.  Men lad os nu se, hvordan marioteten forholder sig.  Det er jo ikke Early Adopters producenterne kommer til at leve af.   

Nu har jeg så læst en håndfuld anmeldelser af TOSHIBA HD-A1, og de er meget blandede.  Alt i alt er jeg ikke imponeret, og har derfor besluttet at vente og se tiden an. 

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:
Sten skrev:

Havde sælger rent faktisk en maskine på lager?

Ebay sælger.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Nogen der ved om der er nogen i DK der har importeret Toshiba modellen til DK så man kan købe én? Evt. også de første par udgivelser af film. 

Jeg købte i sin tid en Panasonic maskine fra USA som også var importeret til DK - Det var den eneste man kunne få med DTS på det tidspunkt. Så det kunne jo være at der var en forhandler der havde gjort lignende med HD-DVD.

Man kan vel umiddelbart bruge en HD-dvd afspiller købt i USA? Den må jo være tilpasset en anden netspænding og frekvens. Men det er måske en smal sag at få det fixet???

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Rahbek78 skrev:

Nogen der ved om der er nogen i DK der har importeret Toshiba modellen til DK så man kan købe én? Evt. også de første par udgivelser af film. 

Jeg købte i sin tid en Panasonic maskine fra USA som også var importeret til DK - Det var den eneste man kunne få med DTS på det tidspunkt. Så det kunne jo være at der var en forhandler der havde gjort lignende med HD-DVD.

Man kan vel umiddelbart bruge en HD-dvd afspiller købt i USA? Den må jo være tilpasset en anden netspænding og frekvens. Men det er måske en smal sag at få det fixet???

Jeg har en AC adaptor fra min DreamCast jeg kan bruge rent strømmæssigt til Toshibaen.

Mht. billede er der ingen problemer.

Venter bare på at der kommer en Regions løsning til mskinen.

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:
Rahbek78 skrev:
Sten skrev:

Nej bestemt ikke!  Men jeg tror ikke at systemet flopper i den forstand - Folk er idag vant til at have et væld af muligheder. Men der er ingen tvivl om at et af formaterne selvfølgelig løber med den store pris. Men hvilket?.

Var selv en "Early Adopter" da LaserDisc afspilleren kom.  Føj, det var et dyrt legetøj, for slet ikke at nævne priserne på filmene.  Men det lød og så skide godt ud ...dengang.  Desværre slog LaserDiscen ikke i gennem, og blev kun et niche produkt.  Det kan meget vel også ske for HD-DVD og BluRay.  Men lad os nu se, hvordan marioteten forholder sig.  Det er jo ikke Early Adopters producenterne kommer til at leve af.   

Nu har jeg så læst en håndfuld anmeldelser af TOSHIBA HD-A1, og de er meget blandede.  Alt i alt er jeg ikke imponeret, og har derfor besluttet at vente og se tiden an. 

LaserDiscen var da en rigtig dyr hobby - Men jeg synes da den dag idag at der stadig er noget rigtig fedt ved laserdiscen. De store covers/coverart + very special editions. Ikke fordi jeg bruger min længere, men alligevel.

Ved godt at der er blandede feelings mht. Toshibaen. Men jeg er efterhånden vant til dårlig brugervenlighed osv. Men for mig er performance det vigtigste. Og de anmeldelser jeg har læst af professionelle folk med hang til performance, synes virkelig at man ved at købe denne maskine for virkelig meget for pengene. Du kan ikke få den billedet kvalitet maskinen tilbyder på nogen anden måde. Det hjælper ikke at købe en monster dyr DVDO scaler, det hjælper ikke at købe en 1080P projektor til 100.000,- -DVD materiale er simpelthen for ringe i forhold til de nye formater-. Faktisk så skriver Projector Central at maskinen, når den er sat til en go 720P PJ virkelig trækker tænder ud mht. billede. Så whatever folk mener, så er det her den ultimative måde at få et superb billede til relativ få penge her og nu. Så det er derfor jeg har købt.

Men jeg vender tilbage med anmeldelse .Og jeg skal nok være ærlig, og nævne alt såvel + som - der måtte være at sige. Men med alt det jeg har undersøgt indtil videre, tror jeg bare ikke på at jeg bliver skuffet.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes