Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Technics SL-1200 MK2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Tak for linksne, men de virker ikke :(

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hmmm...

De virkede før. Adresserne er åbenbart ikke statiske?

Hvis du går ind hos    http://www.audiogon.com/      og finder "Product Reviews" ude til højre...
Så er der en anmeldelse af SL-1200MkII under "Analog" og en anmeldelse af KAB dæmperen under "Accessories".

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Nå. Så har jeg modtaget min 1210 i "perfect condition" som sælgeren skrev. Det vil sige jeg modtog den for en uges tid siden og har siden da ligget i kamp for at få mine penge igen.

Historien kort:

Jeg fandt en 1210 på ebay.de der så rigtig godt ud og til en rimelig pris. Jeg mailede frem og tilbage med sælger for at være sikker på kvalitet og stand og fik bekræftelse på at den var i "perfect condition" og aldrig havde været brugt til andet end hifi. Godt så. Jeg købte og betalte og vi aftalte at den skulle pakkes forsvarligt og sendes med fragtmand. Det blev så enden på det og knap 2 uger (!) senere modtog jeg den. Der var godt nok begyndt at dukke noget op i mit baghovede fordi lige pludselig dukkede der enkeltdele til 1210ere (bl.a. et låg) op på ebay.de fra den samme mand. Da jeg kiggede i kassen fra fragtmanden blev min værste fornemmelse bekræftet: 1210eren var smidt direkte ned i kassen på et par aviser med et par aviser over. Det var det. De var ikke krøllede sammen eller noget og der var ikke andet. Da jeg fik 1210eren op af kassen fik jeg et chok: Den lignede et trafikuheld. Ridser overalt på siderne, selv "gummi" overfladen på den nederste halvdel af plinten var hærget. Der var mærker i topplinten efter noget der havde hakket i den. Der var ikke noget låg, ingen headshell, ingen slipmat, men en knust tonearm-holder så resten af armen - med monteret lod - kunne dunke rundt.  Jeg må indrømme at jeg var chokeret. Så ringe kosmetisk stand har jeg ikke set før.  Jeg satte strøm til og den kører faktisk som den skal, så langt  vil jeg strække mig. Men lyset er gået i den og det er jo ikke fordi man gider bruge 3000 kr på at sætte ny top på og udskifte de ødelagte eller manglende dele. Den kan sikkert fint bruges på et diskotek, men som hifi-pladespiller er den en no-go.

Jammerligt !

Så nu kører jeg noget claim/dispute gennem Paypal for at få lidt af mine penge tilbage, men jeg ved godt at det får jeg ikke. Sælgeren er hverken til at hugge eller stikke i. Men smart det er han. For de billeder jeg så af pladespilleren så bare godt ud.

Hvis nogen vil se ådslet så er det her:
http://mirland.dk/1210/

Nøj! Jeg var sur og er det stadig. Så'n en røv.

/Mirland

Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Det var da godt nok noget l.rt Hvis dén er i "perfect condition", så er min egen 1210'er da vist "i bedre stand end en nyåbnet direkte fra fabrikken"
Var den heller ikke pakket i orginal emballage, hvor der er udskæringer i flamingoen til  pladetallerkenen, der tages af "centerakselen" under forsendelse, så centerlejet ikke tager skade?

Hvis ikke du kan få pengene tilbage for den handel, kan man da åbenbart sælge hvad som helst under beskrivelsen "perfect condition" på ebay - Sur r*v

Held og lykke med klagesagen.

Hvis du stadig har mod på en 1210'er, er der i øjeblikket nogle stykker på DBA.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Nok det værste jeg har set ! Arme dig ! Er betalingen foregået gennem Paypal ? Har du et link til den side på Ebay hvor den var til salg ? Kunne godt tænke mig at se sælgers side og hans karakter !

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

I kan se annoncen her:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=761513 7986&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

Og ja, jeg betalte med Paypal. Men det hjælper nok ikke...

/Mirland

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Kan ikke få dit link til at virke ? Kan godt være at jeg ikke helt har fattet ideen med Paypal. men jeg har bare forstået systemet sådan at når du IKKE har godkendt den modtagne vare, kan sælger ikke få sine penge. Dvs. hvis du vælger at returnere varen til ham, vil du få dine penge retur minus forsendelse. Men kan godt være at jeg har misforstået noget ! 

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Beløb indsat på Paypal er til sælgers rådighed det øjeblik de rammer kontoen. Jeg bruger selv Paypal til at sælge en del over eBay med. Hvis jeg returnerer varen uden at Paypal har godkendt at der er et problem, så får jeg ikke en skid. Men oven i hatten vil Paypal forresten ikke se billederne. De kan åbenbart afgøre det uden... Syret.

/Mirland

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Link til eBay

Var det bedre ?

/MIrland

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Begriber ikke at Paypal er så useriøs ! Enhver kan sgu da se at det er helt galt det der ! Men du har da muligheden for at give ham en negativ karakter, hvor du beskriver hans salgsmetoder !

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

JEP !!

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Og kun lutter positive karakterer ! Jeg fatter intet !

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har været i email kontakt med sælgeren og han bliver ved med at sige, at den var heelt perfekt da han sendte den og at den var pakket perfekt ind. Men jeg vil nu mene at den var pakket elendigt ind og at det er meget tvivlsomt, hvorvidt den var i perfekt stand på noget tidspunkt. Grundlæggende er jeg vist bare blevet taget noget så grusomt i r....

Men det er problematisk med klagegangen til Paypal har jeg fundet ud af. De vil ikke se "yderligere" materiale end en tekstlig beskrivelse i deres klageformular. Man kan ikke få lov til at vise billeder eller andet. De afgører det udfra nogle kriterier man ikke kan få oplyst. Jeg må sige at jeg er blevet noget i  tvivl omkring dem efter det her. Hvis jeg havde brugt mit mastercard direkte havde banken dækket det. Men jeg har brugt paypal til at trække en del af beløbet fra mit mastercard - og det var vist ikke en god ide.

/Mirland

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Men du er ihvert fald i din gode ret til at give karakter efter hvordan handlen er gået. Ved godt din 1210´er ikke bliver kønnere af det.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Nå. Så har jeg modtaget min 1210 i "perfect condition" som sælgeren skrev. Det vil sige jeg modtog den for en uges tid siden og har siden da ligget i kamp for at få mine penge igen.

Historien kort:

Jeg fandt en 1210 på ebay.de der så rigtig godt ud og til en rimelig pris. Jeg mailede frem og tilbage med sælger for at være sikker på kvalitet og stand og fik bekræftelse på at den var i "perfect condition" og aldrig havde været brugt til andet end hifi. Godt så. Jeg købte og betalte og vi aftalte at den skulle pakkes forsvarligt og sendes med fragtmand. Det blev så enden på det og knap 2 uger (!) senere modtog jeg den. Der var godt nok begyndt at dukke noget op i mit baghovede fordi lige pludselig dukkede der enkeltdele til 1210ere (bl.a. et låg) op på ebay.de fra den samme mand. Da jeg kiggede i kassen fra fragtmanden blev min værste fornemmelse bekræftet: 1210eren var smidt direkte ned i kassen på et par aviser med et par aviser over. Det var det. De var ikke krøllede sammen eller noget og der var ikke andet. Da jeg fik 1210eren op af kassen fik jeg et chok: Den lignede et trafikuheld. Ridser overalt på siderne, selv "gummi" overfladen på den nederste halvdel af plinten var hærget. Der var mærker i topplinten efter noget der havde hakket i den. Der var ikke noget låg, ingen headshell, ingen slipmat, men en knust tonearm-holder så resten af armen - med monteret lod - kunne dunke rundt.  Jeg må indrømme at jeg var chokeret. Så ringe kosmetisk stand har jeg ikke set før.  Jeg satte strøm til og den kører faktisk som den skal, så langt  vil jeg strække mig. Men lyset er gået i den og det er jo ikke fordi man gider bruge 3000 kr på at sætte ny top på og udskifte de ødelagte eller manglende dele. Den kan sikkert fint bruges på et diskotek, men som hifi-pladespiller er den en no-go.

Jammerligt !

Så nu kører jeg noget claim/dispute gennem Paypal for at få lidt af mine penge tilbage, men jeg ved godt at det får jeg ikke. Sælgeren er hverken til at hugge eller stikke i. Men smart det er han. For de billeder jeg så af pladespilleren så bare godt ud.

Hvis nogen vil se ådslet så er det her:
http://mirland.dk/1210/

Nøj! Jeg var sur og er det stadig. Så'n en røv.

/Mirland

Din beskrivelse viser desværre en rigtigt dårlig handel, og Internettes forbandelse: klik på et billede der viser noget nærmest ab factory, og så 14 dage senere og X antal kroner fattigere modtager man "pakken". Ved godt der KAN være penge at spare på bl.a. ebay o.a., men risikoen for crap er for høj.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Mik112: Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.  Problemet er dog næppe nethandel som koncept men snarere eBay, der mere og mere er blevet til et guldgraverområde, hvor priserne på hifi ofte eksploderer til langt ud over det rimelige. Det er helt sikkert at det er nemmere at få en "god" (læs: Ofte højere end det burde være) pris for sine ting på eBay end f.eks her på H4A.

Men jeg må så sige at jeg har haft en del handler både som sælger og køber på eBay og det er "kun" anden gang jeg bliver snydt. Første gang var en cdafspiller (Micromega Stage 2) i "perfekt stand". Da den kom frem var den så forsøgt "opgraderet" af sælger og det var tydeligvis gået galt, så det var tæt på en bunke skrot.

Så bliver man så træt i sit ansigt...

/Mirland

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Mik112: Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.  Problemet er dog næppe nethandel som koncept men snarere eBay, der mere og mere er blevet til et guldgraverområde, hvor priserne på hifi ofte eksploderer til langt ud over det rimelige. Det er helt sikkert at det er nemmere at få en "god" (læs: Ofte højere end det burde være) pris for sine ting på eBay end f.eks her på H4A.

Men jeg må så sige at jeg har haft en del handler både som sælger og køber på eBay og det er "kun" anden gang jeg bliver snydt. Første gang var en cdafspiller (Micromega Stage 2) i "perfekt stand". Da den kom frem var den så forsøgt "opgraderet" af sælger og det var tydeligvis gået galt, så det var tæt på en bunke skrot.

Så bliver man så træt i sit ansigt...

/Mirland

Nemlig.....og når man så er rimligt træt i fjæset og tegnedrengen i bund, er man ude af stand til en lytter, uanset hvad menuen står på! Selv noget til 1 million får ikke humøret op.

Så se jer for når i handler på nettet  

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej mirland.

Hold da kæft noget skod-l*rt. Det er jeg fandeme ked af at høre.

Der er ikke engang noget i eBay annoncen der får ens alarmklokker til at ringe. Man må sige at sælger lever meget godt op til sit navn (mantis thepsycho). Som tidligere nævnt: Man må undres over at manden har 100% feedback?

"Selbstverständlich kommt das gute Stück sehr gut und sicher Verpackt bei euch an!!!"

???????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????

Hvordan den beskrivelse skulle kunne dække over en papkasse med nogle få aviser i er jo forrykt!

Hvis noget sådant kan lade sig gøre uden at sælger kommer til at bøde for det hvor er vi så henne?

Jeg sender min sympati og håber at det vil lykkes dig at få en form for erstatning...

Hvis du vælger at give idioten negativ feedback synes jeg du skal nævne linket til din side med billederne i din kommentar. Så kan andre brugere få syn for sagen. Forhåbentlig kan det afskrække andre fra at handle med ham.

Det eneste problem med feedback systemet er jo at hvis man giver negativ feedback kan man være sikker på at modtage negativ feedback selvom man er aldeles uskyldig og derved "ødelægge" ens egen gode rating.

Prøv at tjekke det her ud:

vlad20001 eBay profil

Scroll ned til kommentaren der starter med: "CAUTION". Sælger har lagt et link i teksten. Her er det for nemheds skyld:

Our buddy Vlad

Interessant læsning der helt sikkert har været med til at gøre livet surt for Vlad selvom han selv har gjort sit for at spænde ben for sig selv...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Nu bliver det rigtig sjovt. Jeg har lige fået nedenstående fra Paypal:

In order to continue with the investigation of your claim, we must request documentation to support your claim that the item is damaged or significantly not as described.  Please obtain a document (such as an estimate or invoice) from an unbiased third-party, such as a dealer; repair shop, appraiser, or another individual or organisation that is qualified in the area of the item in question (other than yourself), which details the extent of the damage or clearly explains how the item received significantly differs from the item advertised. Please do not proceed with any repairs or alterations to the item, as doing so will limit PayPals ability to successfully resolve your claim, and may result in the cancellation of your dispute. If possible, the document should include a serial number and description of the item, and the amount required to complete the repairs necessary to correct the damage. This document must be on letterhead that includes the name, address, and phone number of the individual, business, or organisation so that PayPal may contact them if necessary.

The documents should be faxed to PayPal at 08707 303 196. Please include a cover sheet with your fax that includes the email address registered on your PayPal account and the ID number of your claim (PP-166-568-417) so we may attach the document to your claim as quickly as possible.

We must receive your fax within 10 days from the date of this message in order to proceed with the investigation of your claim. If we do not receive your fax within 10 days, your claim will be cancelled. Unfortunately, we are unable to grant extensions to this time period. Please note that PayPal is unable to reimburse you for any costs or fees that may be incurred in obtaining the requested documents. Any documents you provide may also be supplied to the seller in your dispute.

Thank you for your co-operation and patience. We apologise for any inconvenience this request may cause. Please do not misconstrue PayPals request as suspicion that your claim is not valid. As we are an internet-based business, we do not have the opportunity to review the relevant items and evidence in question. Therefore, we must rely on the documents described in our request to continue with the investigation of your claim.

... og hvordan har de så lige tænkt sig at jeg skal kunne gøre det ? Mener de virkelig seriøst at jeg skal jokke ned til en forhandler og få ham til at bekræfte at den er ødelagt ? Det kan man da ikke ? Jeg kan selvfølgelig også få en "
another individual or organisation that is qualified in the area of the item in question" til at kigge på det . Men det kan vel nærmest være hvem som helst der har set en pladespiller før ?

ARGH!

/Mirland

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Nu bliver det rigtig sjovt. Jeg har lige fået nedenstående fra Paypal:

In order to continue with the investigation of your claim, we must request documentation to support your claim that the item is damaged or significantly not as described.  Please obtain a document (such as an estimate or invoice) from an unbiased third-party, such as a dealer; repair shop, appraiser, or another individual or organisation that is qualified in the area of the item in question (other than yourself), which details the extent of the damage or clearly explains how the item received significantly differs from the item advertised. Please do not proceed with any repairs or alterations to the item, as doing so will limit PayPals ability to successfully resolve your claim, and may result in the cancellation of your dispute. If possible, the document should include a serial number and description of the item, and the amount required to complete the repairs necessary to correct the damage. This document must be on letterhead that includes the name, address, and phone number of the individual, business, or organisation so that PayPal may contact them if necessary.

The documents should be faxed to PayPal at 08707 303 196. Please include a cover sheet with your fax that includes the email address registered on your PayPal account and the ID number of your claim (PP-166-568-417) so we may attach the document to your claim as quickly as possible.

We must receive your fax within 10 days from the date of this message in order to proceed with the investigation of your claim. If we do not receive your fax within 10 days, your claim will be cancelled. Unfortunately, we are unable to grant extensions to this time period. Please note that PayPal is unable to reimburse you for any costs or fees that may be incurred in obtaining the requested documents. Any documents you provide may also be supplied to the seller in your dispute.

Thank you for your co-operation and patience. We apologise for any inconvenience this request may cause. Please do not misconstrue PayPals request as suspicion that your claim is not valid. As we are an internet-based business, we do not have the opportunity to review the relevant items and evidence in question. Therefore, we must rely on the documents described in our request to continue with the investigation of your claim.

... og hvordan har de så lige tænkt sig at jeg skal kunne gøre det ? Mener de virkelig seriøst at jeg skal jokke ned til en forhandler og få ham til at bekræfte at den er ødelagt ? Det kan man da ikke ? Jeg kan selvfølgelig også få en "
another individual or organisation that is qualified in the area of the item in question" til at kigge på det . Men det kan vel nærmest være hvem som helst der har set en pladespiller før ?

ARGH!

/Mirland

prøv at kontakte Gert fra high end sound, jeg er sikker på at han gerne vil/kan hjælpe dig. den er godt nok ikke pæn
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes