Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Technics SL-1200 MK2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Kyhn: Tak for rådet. Jeg vil nok prøve at skrive til ham men det er godt nok ikke noget, jeg bryder mig om. Det virker lidt som om p***e lidt på mandens ruskindssko. Jeg kunne jo bare have købt en pladespiller hos ham og så havde det hele rullet.

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mirland

Ja det ser ikke godt ud med den afspiller.

Hvis det var mig vil jeg ikke kontakte Gert fra High End Sound. Den her synes jeg selv du skal klare. Det lyder måske lidt hårdt, men jeg siger det kun udfra hvordan jeg selv vil håndtere en lignende sag, hvis det var mig der blev ramt.

Som jeg ser det er er nogle muligheder:

- gem afspilleren og brug de dele som er o.k. som reservedele, og køb en anden her i danmark, hvor du kan se den inden du køber den.

- få omlakeret afspilleren (fandt faktisk en hjemmeside forleden, hvor der var en som havde sat en 1200'er i stand, og den blev virkelig flot).

- kør videre med sagen med ebay / paypal, der må være nogle muligheder hvor du kan sende billederne til dem. Bli' også ved med at kontakte sælgeren (han skal ikke ha' fred). Hvis du har salgsannoncen, må den ku' bruges som dokumentation sammen med billederne.

Held og lykke.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Flemming: Jeg har taget chancen og skrevet en mail til Gert - også fordi så er den mulighed udtømt. Jeg synes faktisk det er temmelig frækt af Paypal at de kræver man involverer andre i en sådan sag. Personligt ville jeg afvise min henvendelse.

Med hensyn til om jeg kan sende billederne til Paypal på anden måde, så har de klart afvist den mulighed. Hvilket er grotesk.

Det med at omlakere pladespilleren har jeg også tænkt på men det er vist et kæmpe arbejde bare at skille den ad.

Nu må vi se.

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hej mirland.

Du skrev:

"Mener de virkelig seriøst at jeg skal jokke ned til en forhandler og få ham til at bekræfte at den er ødelagt ?"

I beskeden fra PayPal står der:

"In order to continue with the investigation of your claim, we must request documentation to support your claim that the item is damaged or significantly not as described."

Som jeg forstår det skal du ikke bevise at Technics'en ikke virker, hvilket ville blive svært men "bare" at den ikke lever op til beskrivelsen i eBay annoncen (hvilket den jo ikke gør - mere). Han beskrev den jo således:

"Das Teil ist in absoluten TOP Zustand, da bedarf es keiner weiteren Worte!".

Print eBay annoncen ud så kan du vise den til den person der skal vurdere situationen. Han skriver jo også i annoncen at billederne er originale så de viser det faktiske produkt. Så har du noget at sammenholde med.

Desværre er det umuligt at bevise hvor elendigt sælger pakkede Technics'en. Men han har jo påstået over for dig pr. mail at den var pakket perfekt. Dvs. at den tilstand du modtog den i må svare til den tilstand den var i da den blev pakket...

Det er let for mig at sige men du skal ikke give op. Udtøm alle dine muligheder. Sådan en tumpe skal ikke have lov at slippe let. Gør det til din mission de kommende 10 dage! Om ikke andet, så ved du med dig selv at du gjorde hvad du kunne.

Held & Lykke.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Kyhn: Tak for rådet. Jeg vil nok prøve at skrive til ham men det er godt nok ikke noget, jeg bryder mig om. Det virker lidt som om p***e lidt på mandens ruskindssko. Jeg kunne jo bare have købt en pladespiller hos ham og så havde det hele rullet.

/Mirland
sådan tror jeg nu ikke gert ser på det, han plejer at være ret så behjælpelig! og hvis paypal vil have en udtalelse fra en forhandler er du jo nød til at kontakte en eller anden.

Mht omlatering, så er det bestemt ikke umuligt, men den bliver i mine øjne aldrig lidt så flot som en original i mint con.

TRIST

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hvid det er en mulighed og det ikke generer dig ville det nok være en god ting at få skriftlige vurderinger fra flere forskellige forhandlere/fagfolk. Jo flere der bakker dig op jo stærkere står du vel.

En udtalelse fra en certificeret Technics forhandler er måske også en god ide? (hvis noget sådant findes). KT Radio sælger vist Technics.

Jeg kan godt forstå at du ikke er meget for at banke de forskellige forhandlere på dørene men det værste der kan ske er vel at de siger nej?

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Hvid det er en mulighed og det ikke generer dig ville det nok være en god ting at få skriftlige vurderinger fra flere forskellige forhandlere/fagfolk. Jo flere der bakker dig op jo stærkere står du vel.

En udtalelse fra en certificeret Technics forhandler er måske også en god ide? (hvis noget sådant findes). KT Radio sælger vist Technics.

Jeg kan godt forstå at du ikke er meget for at banke de forskellige forhandlere på dørene men det værste der kan ske er vel at de siger nej?

Vil give krenzler ret ! Brug de muligheder der er. Han bør ikke slippe afsted med at sælge sådan en gang bras.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej mirland.

Jeg ville bare lige høre hvordan det går med din pladespiller-sag?

Er der sket noget siden dit sidste indlæg?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Ja, du har da ret. Der er behov for en lille update.

Jeg valgte som tidligere nævnt at forelægge sagen for Gert fra HighEnd Sound. Imod al forventning tog han imod udfordringen og hjalp med at skrive en fax til Paypal, hvor han stod inde for at 1210eren var færdig. Men det tog tilgengæld lige omkring 20 mails frem og tilbage med Paypal at få de rette oplysninger inden den kunne sendes. Vores begge to's fornemmelse var klart at Paypal ikke var synderligt interesserede i at få skaden bekræftet. Men faxen blev sendt og skulle så "reviewes". Seneste nyt er at Paypalvil have pladespilleren sendt tilbage til den tyske fusker. Så snart de har et track and trace nummer på den udbetaler de erstatning for det fulde beløb :) Så den bliver sendt tilbage i morgen og jeg skylder vist Gert en flaske vin for hans hjælp.

Jeg må sige at denne sag ihvertfald har understreget vigtigheden af gode forhandlere og god kontakt. Den har også  sået kraftig tvivl hos mig omkring både Paypal og eBay som jo er samme organisation. Men ok, hvis man kæmper længe nok....

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

OK, det lyder jo godt trods alt.

Kudos til Gert.

Jeg vil helt klart også sige at hvis man skal købe pladespillere over eBay så køb af en sælger der har erfaring med at sælge og pakke dem. Så hellere betale lidt ekstra. Eneste mulige undtagelse er hvis den er ny og/eller i original embalage.

Hvad skal du så bruge pengene til?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Helt enig omkring pladespillere og eBay.

Jeg vil vente med at glæde mig til jeg ser pengene :) Men kommer de ind så kunne det da godt være at de skulle omsættes til noget hifi - man mangler jo altid et eller andet ;)

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Ja man skal vist ikke sælge skindet før end bjørnen er skudt.

Du må da meget gerne lige vende tilbage her i tråden når sagen er endeligt afklaret og pengene (forhåbentlig) er dine.

Jeg vil da ihvertfald gerne høre den lykkelige slutning (7-9-13).

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

hvis der er en der mangler en 1210  så har jeg en til salg  ..

den skal nok have en ny arm og er ridset  men kom med et bud hvis det er ..

Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

www.aage.dk sælger dem, både mk2 og mk5, det er selvfølgelig en anden pris, men så er den jo også ny.... og de har en butik i kbh.

og håber da du får dine penge. sådan en historie som denne er en af grundene til jeg ikke gider alle de online auktions-steder der er på nettet, for så det skete her ender man med og have budt på noget rigtig l**t.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost½ skrev:
hvis der er en der mangler en 1210  så har jeg en til salg  ..

den skal nok have en ny arm og er ridset  men kom med et bud hvis det er ..

skulle du ikke returnere den?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Kyhn: Jeg tror du forveksler mig (Mirland) med Mikkelfrost½ :)

JEG afsender min i eftermiddag :)

/Mirland

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Kyhn: Jeg tror du forveksler mig (Mirland) med Mikkelfrost½ :)

JEG afsender min i eftermiddag :)

/Mirland
 UPS!!!! jeg det kan jeg godt se, godt det er fredag så man kan få ølstillet ballancekontrollen

SORRY

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det er bare helt iorden :) Men du har ret: Mikkelfrost½'s beskrivelse lyder faktisk som det lig jeg modtog hahaha 

/Mirland

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

så slem er min nu ikke :) 

men den har set bedre tider det vil jeg godt give ggg.

Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

nogen der har en liste over hvor mange tyber den er kommet i .. da jeg er blived tilbudt en tilca 11000 kr ??

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes