| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næeh, jeg har ingen plader af ham mere, men jeg skrev om LP-er fra midt firserne. Jeg havde et par stykker, men rent kunstnerisk holdt det ikke, lydkvaliteten var dog OK, nærmest minimalistisk! Og når jeg skriver OK lyd, så mener jeg ikke som Jazz på Stampen (jazz at the pawnshop), men bare meget bedre end det lydtapet, som var på mode dengang og nu!!!
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "Nattegn" på vinyl. Den er optaget med alle musikere i studiet på en gang, hvilket vist var temmelig usædvanlig omkirng 1990. LP'en emmer også af spilleglæde, så det har givet bonus.
Jeg synes jo også at holder rent kunstnerisk, men det er jo smag og behag.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
|
det er er mit bud.....og så spiller de godt |
|
|
Hmm, hvad er pointen ? __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var hvis, lige en lille fejl
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
|
Jeg har "Nattegn" på vinyl. Den er optaget med alle musikere i studiet på en gang, hvilket vist var temmelig usædvanlig omkirng 1990. LP'en emmer også af spilleglæde, så det har givet bonus.
Jeg synes jo også at holder rent kunstnerisk, men det er jo smag og behag.
Mvh. Becker
|
|
|
Det er en af de skæringerne jeg mangler, jeg kan høre jeg må se at få fat i den. Ja, jeg er enig Becker - enten elsker man ham eller hader ham og de fleste elsker nok at hade ham 
Hans nyeste cd er virkelig en lækker skive og det blir ikke bedre af der er en live-koncert med på DVD som er virkelig i særklasse. Jeg fik i efteråret mulighed for at opleve ham på sin akkustiske tuné og det er en oplevelse man ikke skal snyde sig selv for ! __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den nyeste er fed. Jeg har kun DVD'en (fik den af min far, da han ikke har DVD), og den er rigtig god.
Jeg var ikke opmærksom på hans turné i sommer, hvilket jeg stadig er bitter over. Jeg vil gerne snart til koncert med ham igen.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået flyttet mit hi-fi til nye lokaliteter, og i den forbindelse blev det også til en opgradering af højtalerne. Jeg overvejede i første omgang, standere, men jeg kom frem til den konklusion, at det var billigere og skifte til gulvhøjtaler, end af købe standere. Derudover har jeg også fået en mærkbar opgradering af lyden.
Nu skal jeg så bare har fintunet lyden og så ha' fundet ud af om jeg skal opgradere forstærkeren for at få mere "greb" om audiovectorne. Jeg havde en Thule PA100 på pre-out forleden til en lille lytte-test med Rune Nielsen herinde fra, og vi synes faktisk ikke der var den store forskel rent kontrolmæssig. effekten gav dog mere luft nogle steder til at skilde instrumenterne ad, mens andre steder var forbedringen til at overse. Vi blev dog enige om der skulle nogle Jjaz fødder under inden der kunne drages egentlige konklusioner, samt at prøve og rykke ht'erne lidt rundt. Dette er så næste projekt og senere kan jeg så tage stilling til om en opgradering er nødvendig.
Måske nogle har nogle fif ? __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christer!
Ja, det er jo stadig i mine øjne utroligt hvad du har fået af anlæg i forhold til prisen. Det er faktisk overraskende hvordan den lille NAD reciever med sine 40 watt har udemærket fat i den højtaler. Thulen gav ikke mere kontrol, men som du siger mere luft mellem instrumenterne. Om det skyldes den øgede effekt eller Thulen's spillestil/kvalitet er svært at sige. Jeg hælder til det sidste.
Jeg må lige have hørt hvad de JJaz fødder har gjort. Hér var det en kæmpe forbedring, og med dit trægulv tror jeg bestemt kun det kan blive bedre 
Nå, men se at få den fod i orden, så du kan komme herned og høre noget ordentligt musik  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christer!
Det er nok længe siden du sidst har fået et indlæg her, så nu får du lige et...
Det er et rigtigt flot anlæg du har dig der, fornuftige komponenter og nogle rigtigt flotte højttalere. Med hensyn til racket, så kunne jeg godt tænke mig at høre, om det virker stabilt eller om jeg hellere skulle finde noget andet på dba.dk??
Det er i øvrigt nogle fine billeder du har på din hjemmeside, men var det ikke en ide at prøve lidt mere med vidvinkel?? Billeder taget med normal/tele-objektiv har en tendens til at blive lidt 2 dimensionelle i længden...
mvh __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NESREDNA
Tak for den fine kommentar. Hvad angår racket vil jeg sige, det er imponerende til en pris af 399,- ! Det er stabilt og fine glasplader. Pladerne hviler også på gummi, hvilken da må være en smule godt for lyden. Jeg vil klar anbefale det kontra pris !
Jeg er faktisk ved og kigge på nyt kamera, så det kan være der snart sker noget. Pt. har jeg ingen vidvinkel...
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den hurtige feedback! Det ser ud til at der kommer til at ligge en efterjulegave under efterjuletræet til mig selv  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Så er thule grejet kommet på plads og tillyttet Billeder på forsiden !
Overgangen fra NAD C740'eren og C521i, har virkelig tilført mere musikalitet og detajle-graden er også vokset markant - generelt har det givet mere "hifi-lyd".Nu skal jeg blot ha tunet højtalernes placering, når gipsen kommer af på mandag. Jeg synes egentlig også at IA60'eren trækker M3 ganske godt, men vil ved lejlighed prøve og sætte en PA100 på for sjov skyld.
Det eneste jeg savner nu er tuner-delen i NAD'en. Jeg har lidt overvejet den Cambridge DAB/FM til klubben pt. har til 1500. Nogen der kender den ? Evt. andre idéer ?
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den cambridge lyder udemærket - du skal dog ikke regne med den store kvalitetsmæssige forskel mellem fm-delen på din gamle NAD-receiver og så på denne... men den har da kompabiliteten....  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert anlæg ! 
Hvor mange herinde fra er vi egentlig fra Esbjerg-området, jeg bor selv i Esbjerg centrum, så det kunne jo være vi skulle arrangere nogle HIFI besøg engang i fremtiden .. 
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Azo^
Jeg bor også i Esbjerg og jeg er med på den med besøg. Vi må se om vi ikke kan stable noget på benene. Når andre kan kan vi vel også..
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
|
Rigtig lækkert anlæg ! 
Hvor mange herinde fra er vi egentlig fra Esbjerg-området, jeg bor selv i Esbjerg centrum, så det kunne jo være vi skulle arrangere nogle HIFI besøg engang i fremtiden .. 
|
|
|
Hej
Jeg bor også i centrum, nærmere bestemt islandsgade. Jeg er da med på noget hifi-besøg og vil da gerne høre dit anlæg - Det lyder enormt interessant ! MHt. til andre fra området herinde, så kender jeg ikke lige andre end Rune Nielsen herfra,som forøvrigt er en af mine venner. __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vildt lækkert setup du kører med.....
Overvejer selv om jeg skal købe Audiovector i fremtiden...men vi får se...
Endnu engang...flot setup...
|
| Til top |
|
| |